Test publiczny aktualizacji 0.7.11. Runda 1
Od wczoraj czyli od pierwszego listopada, przez 6 kolejnych dni możemy pograć w Public Teście z aktualizacją 0.7.11. A co w niej znajdziemy, możecie przeczytać poniżej!
Z radością przedstawiamy Biuletyn deweloperów dla aktualizacji 0.7.11. Nadchodząca aktualizacja będzie uwieńczeniem cyklu brytyjskiego, co pociągnie za sobą wiele nowych i ekscytujących atrakcji w World of Warships. Spędzicie cały miesiąc na wydarzeniu Royal Navy wraz z kolekcją brytyjskich niszczycieli, kontynuacją Halloween w „Twilight Battle”, a także ulepszoną mechaniką gry oraz zmodyfikowanym wyglądem „Frontu sztormu”!
WAŻNE! Ponieważ aktualizacja wciąż jest testowana, informacje w tym Biuletynie mogą ulec zmianie i odnoszą się do stanu rozwoju gry w momencie jego publikacji. Zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte lub wprowadzone w inny sposób do czasu wejścia w życie aktualizacji. Zrzuty ekranu, określone wartości pewnych charakterystyk, a także szczegóły mechaniki gry mogą się różnić po wprowadzeniu aktualizacji.
Royal Navy i kolekcja brytyjska
Brytyjskie niszczyciele grasują po arenie wraz ze zbliżającym się końcem wydarzenia Royal Navy. Nadchodząca wersja gry będzie zawierać trzy finałowe etapy wydarzenia, a każdy etap będzie się składał z czterech dyrektyw, w których to będziecie musieli wykonać określoną liczbę misji. Po ukończeniu etapu, dyrektywy lub misji otrzymacie odpowiednie nagrody, takie jak przedmioty w grze, gwinee lub nowe, brytyjskie kontenery. Możecie wykonywać misje równolegle i w dowolnej liczbie bitew, o ile nie określono inaczej w warunkach danego zadania. Jednak dostęp do nowej dyrektywy otrzymacie tylko pod warunkiem, że wykonacie określoną liczbę misji w poprzedniej i nie przed jej planowanym otwarciem. Wszystkie dyrektywy można wykonać aż do końca każdego etapu.
W wielkim finale cyklu brytyjskiego gracze otrzymają szansę na skompletowanie kolekcji niszczycieli Royal Navy, która opowiada historię brytyjskiej marynarki XX wieku. Elementy kolekcji zawierają emblematy brytyjskich niszczycieli, ciekawostki z bitew i operacji, a także schematy kamuflażu. Kolekcja składa się z 16 elementów podzielonych na 4 tematyczne grupy.
Twilight Battle
To jeszcze nie koniec Halloween! Teraz otrzymacie możliwość walki w nowym trybie, tym razem nie przeciwko botom, lecz innym graczom. Bitwy będą toczyć się w formacie 7 na 7 na mapie podobnej do tej z operacji „Promień słońca w ciemnościach”, a zadaniem głównym będzie zniszczenie wszystkich przeciwników. Uważajcie jednak, ponieważ plugastwo zajmuje coraz to większe obszary, strefa bezpieczeństwa wciąż się kurczy, a poza bezpiecznym obszarem okręty tracą swoje PW!
Możecie wziąć udział w bitwie w jednym z ośmiu okrętów Sił Ciemności, które poznaliście w trakcie wykonywania halloweenowych operacji: Razorworm, Ghoul, Octopus, Lewiatan, Scarab, Steel Rat, Varg, a także przerażającym pancerniku Rasputin! Na początku wydarzenia będziecie mieli tylko trzy z nich, lecz otrzymacie możliwość zdobycia pozostałych za swoje osiągnięcia w bitwach.
Każdy okręt otrzymał specjalny bonus sprzętu eksploatacyjnego.
- Przywracanie własnego PW poprzez uszkadzanie przeciwników lub unikanie niebezpiecznych sytuacji przez zmniejszenie swojej widoczności o połowę.
- Pomaganie swoim sojusznikom poprzez dostarczenie im dodatkowego ładunku sprzętu eksploatacyjnego lub obracanie swojego okrętu o 180 stopni w mgnieniu oka!
A to wyłącznie mała część listy wszystkich sprzętów eksploatacyjnych.
Dołączcie do testów publicznych, wypróbujcie niezwykłe wyposażenie w Twilight Battle, dołączcie do bitwy w pojedynkę bądź ze znajomymi i sprawdźcie swoje siły w nowym trybie!
Zmiany w mechanice uszkodzeń
Testowanie zmian w mechanice uszkodzeń pociskami PP trwa w najlepsze, pozwalając na wykluczenie rzadkich przypadków, gdy pociski większego kalibru zadają nadmierne uszkodzenia niszczycielom. Miało to miejsce, gdy pocisk trafiał pancerz niszczyciela pod ostrym kątem. Grubość pancerza pozwalała pociskowi na przebicie i zadanie znaczących uszkodzeń wewnątrz kadłuba okrętu.
Aby uniknąć takich sytuacji, wprowadziliśmy ograniczenia maksymalnej ilości uszkodzeń zadanych pociskiem PP wszystkim niszczycielom z wyjątkiem Chabarowska i Harugumo. Liczba utraconych PW okrętu po trafieniu pociskiem PP o kalibrze co najmniej 280 mm nie będzie już przekraczać 10% maksymalnych możliwych uszkodzeń zadanych przez ten pocisk. Mimo iż 10% wydaje się niewielką wartością, trafienia wciąż będą zadawać znaczące uszkodzenia niszczycielom.
Ta zmiana wpłynie również na interakcję pomiędzy niszczycielami, pancernikami oraz niektórymi ciężkimi krążownikami. Okręty z działami o kalibrze co najmniej 280 mm będą musiały być ostrożniejsze podczas wyboru typu pocisków do strzału, w zależności od sytuacji w grze. Salwa pociskami PP podczas walki w zwarciu wciąż zada znaczne uszkodzenia niszczycielowi, co nie pozwoli mu na szybkie pojawienie się przed okrętem wroga i wystrzelenie torped bez podejmowania dużego ryzyka.
Dzięki nowej mechanice dowódcy niszczycieli będą w mniejszych opałach w sytuacji, gdy przypadkowa seria zabierze połowę PW okrętu, co w zasadzie wyłącza okręt z aktywnej walki.
Oprócz tego wprowadziliśmy również pewne zmiany w mechanice zadawania uszkodzeń bąblom, baterii dodatkowej/obronie przeciwlotniczej, a także w pełni zniszczonym częściom okrętu. Gdy te obszary zostaną trafione, okręt otrzyma gwarantowane uszkodzenia w wysokości 10% maksymalnych uszkodzeń, które mogą zostać zadane przez dany pocisk bądź torpedę. Nowa mechanika zmniejszy liczbę przypadków, gdy pomimo otrzymania wstęgi „Penetracja”, PW okrętu pozostawały niezmienione.
Front sztormu
Mechanika Frontu sztormu, którą możecie pamiętać z testów wersji 0.7.9, powraca!
Przypominamy, że sztorm znacznie wpływa na wszystko, co dzieje się w bitwie: okręty na obszarze sztormu mają zmniejszony zasięg widzenia, zmniejszoną wykrywalność i krótsze okresy zwiększonej widoczności po wystrzeleniu z dział baterii głównej. Co więcej celność zmniejsza się przy ostrzale okrętów znajdujących się w tym obszarze.
Możecie napotkać kiepską aurę na Północy (Dominacja), Gorącym punkcie (Dominacja), a także Lodowych wyspach (Epicentrum). Główną różnicą pomiędzy nową wersją a poprzednią jest poprawiony wygląd efektów pogodowych.
Zmiany na mapach i w operacjach
Cztery operacje – Newport, Narai, Aegis oraz Killer Whale – nieznacznie zmieniły skład okrętów uczestniczących w działaniach wojennych. Oprócz tego niektóre operacje przeszły w tej wersji kilka modyfikacji: Gorący punkt, Łzy pustyni, Droga wojownika, Pętla oraz Ziemia Ognista. Te mapy zostały poprawione i zbalansowane dla obu drużyn, co uczyni rozgrywkę bardziej urozmaiconą i zróżnicowaną.
Źródło: Portal WoWs