Aktualizacja 0.7.9. – inne zmiany i ulepszenia
Powrót operacji Dynamo
Historyczna operacja Dynamo wraca do gry. Powstała w oparciu o historyczną operację z 1940 roku o tej samej nazwie, ukazuje ratunek brytyjskich i francuskich żołnierzy z miasta Dunkierka, oblężonego przez siły niemieckie. W zakres misji wchodzi eskortowanie alianckich transportowców do bezpiecznej przystani w Dover przez Cieśninę Kaletańską, przeprawa przez gęsto usiane pola minowe i odpieranie ataków wrogich łodzi torpedowych i lotnictwa.
W operacji tej użyć można brytyjskich, francuskich, polskich, radzieckich, wspólnotowych lub amerykańskich niszczycieli VI i VII poziomu lub brytyjskiego niszczyciela Premium VIII poziomu Cossack.
Mechanika pól minowych uległa zmianie: gdy okręt wpłynie na pole minowe, odnosi systematyczne uszkodzenia. Miny mogą również wywołać zalanie. Jeśli okręt musi wpłynąć na pole minowe, na przykład podczas ucieczki lub w trakcie ewakuacji, będzie mógł uniknąć uszkodzeń, jeśli zmniejszy swoją prędkość do 1/4.
Gwiazdki przyznane za wypełnienie poprzedniej operacji zostaną zresetowane.
Więcej na ten temat przeczytać można w osobnym artykule. Odnośnik do niego znajdziecie na końcu tej publikacji.
Mapy i lokalizacje
W aktualizacji 0.7.9 istotnym zmianom poddane zostaną mapy Północ i Lodowe wyspy.
Krajobraz Północy uległ znaczącej zmianie, podobnie jak pozycje wysp:
- Zmniejszenie dużych wysp pozwoli okrętom na liniach 9 i 10 na szybki powrót do bitwy;
- modyfikacja centralnej wyspy zwiększa dynamikę bitew;
- zmiany w wysokościach wysp zapewnią więcej możliwości w prowadzeniu ognia;
- ponadto, mapa jest teraz jaśniejsza, a słońce świeci dla obu drużyn.
Podkreślamy, że mapa Zorza polarna nie uległa zmianom.
Wielkość mapy Lodowe wyspy została zmniejszona do wymiarów 42×42 km, co zapobiegnie sytuacjom, w których okręty walczące na flankach nie mogą szybko wrócić, by wesprzeć swoich sojuszników. Zamiana dużych wysp na mniejsze pozwala na szybszą zmianę flanki, co daje większe możliwości prowadzenia ognia w różnych kierunkach. Mapa została obrócona o 90 stopni, a pozycje początkowe znajdują się teraz w jej dolnej i górnej części.
Baza klanowa 2.0
Kontynuujemy ulepszanie baz klanowych. Teraz może się w niej znaleźć nie 5, ale 9 budynków, a nowe struktury są następujące:
- Port węglowy: zapewnia zwiększone przychody węgla (dostępne są 3 rozszerzenia, każde daje dodatkową premię; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, port ten zapewnia bonus +10% do zdobywanego węgla).
- Port stalowy: zapewnia zwiększone przychody stali (dostępne są 3 rozszerzenia, każde daje dodatkową premię; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, port ten zapewnia bonus +10% do zdobywanej stali).
- Biuro projektowe: zapewnia dodatkowe wolne PD (dostępnych jest 6 rozszerzeń; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, biuro zapewnia bonus +25% do wolnych PD dla okrętów wszystkich poziomów).
- Akademia: zapewnia bonus do PD dowódcy (dostępnych jest 5 rozszerzeń; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, struktura zapewnia bonus +10% do PD dowódcy).
Bonusy następujących struktur uległy zmianie:
- Doki: teraz nazwane Suchy dok (teraz dostępnych jest 6 rozszerzeń; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, struktura zapewnia 15% zniżki na koszty obsługi po bitwie dla okrętów wszystkich poziomów).
- Centrum badawcze: (teraz dostępnych jest 6 rozszerzeń; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, struktura zapewnia bonus +5% do PD za każdą bitwę dla okrętów wszystkich poziomów).
- Kwatera główna: teraz nazwana Klub oficerski (dostępne są 4 rozszerzenia; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, struktura zapewnia bonus +20 do maksymalnej liczby członków klanu i możliwość wyboru rankingu bitew klanowych).
- Stocznia: (teraz dostępnych jest 6 rozszerzeń; gdy zbudowane są wszystkie rozszerzenia, struktura zapewnia 15% zniżki na zakup wszystkich możliwych do zbadania okrętów wszystkich poziomów).
Bonusy się sumują. W pełni zbudowana stocznia daje na przykład 15% zniżki przy zakupie możliwego do zbadania okrętu dowolnego poziomu.
Funkcje Kolumny rostralnej pozostają niezmienione. Służy za dowód osiągnięć klanu, zdobywanych głównie podczas uczestnictwa w bitwach klanowych. Baza klanowa posiada teraz również swoją własną ścieżkę dźwiękową.
Głównym celem zmian jest uczynienie bazy bardziej użyteczną dla graczy i sprawienie, by ropa stała się bardziej popularnym zasobem.
Konieczne będzie ponowne rozbudowanie wszystkich budynków składających się na bazę klanową, a ropa wydana na poprzednio postawione budynki zostanie zwrócona na konto Waszego klanu. Wyjątek stanowi Kwatera główna. Maksymalna pojemność klanów pozostanie więc niezmieniona. Odzyskana ropa wystarczy, by przywrócić bonusy do tego samego poziomu, jaki klan posiadał przed wprowadzeniem nowej bazy. Gracze będą więc mogli wybrać, na co chcą wydać ropę w swojej nowej bazie.
Interfejs
Nie ustajemy w ulepszaniu interfejsu zarówno Portu, jak i bitew. W wersji 0.7.9 dodajemy wizualne efekty zalania, a także ulepszoną ścieżkę dźwiękową dla tego zjawiska. Jeśli okręt ulega zalaniu, na jego pasku PW pojawia się specjalna ikona, a na dole ekranu widoczna jest stosowna animacja. Na modelu okrętu aktywowany jest alarm świetlny, odtwarzana jest również animacja przedstawiająca wypompowywanie wody. Ponadto, wszystkie okręty co 7,5 sekundy buchać będą kłębami pary ze swoich kominów. Wyjątek stanowią okręty napędzane silnikami diesla: Friedrich der Große, Hermelin, Admiral Graf Spee, Z-52 i Bougainville.
W menu ustawień zmienić można jakość animacji, zaznaczając opcję Zmniejszone efekty pożaru i zalania.
Zmiany obejmą również drzewo umiejętności dowódcy i sekcję sygnałów. Umiejętności i sygnały, które są nieskuteczne dla wybranego okrętu w jego obecnej konfiguracji, będą oznaczane specjalnym symbolem. Przykładowo umiejętność Ekspert w wyburzaniu będzie teraz zaznaczona jako nieskuteczna dla krążownika VII poziomu Fiji, chociaż okręt może strzelać pociskami OB ze swoich dział baterii dodatkowej, na co umiejętność ta miałaby wpływ.
Gracze mogą teraz ukrywać w karuzeli okręty, które nie odpowiadają zastosowanym filtrom.
Technologia wykrywania okrętów
W wersji 0.7.9 rozwijamy technologię wykrywania okrętów. Celem tej zmiany jest wyeliminowanie odstępu czasowego pomiędzy pojawieniem się ikony okrętu na minimapie i w samej grze. Dzięki temu gra będzie bardziej intuicyjna, logiczna i komfortowa dla wszystkich użytkowników.
Zmiany w równowadze gry
Okręty König, Bayern (kadłub B), Wyoming (kadłub B), New York, Texas oraz Iron Duke otrzymają katapulty na swoich głównych wieżach. Ponadto, wszystkie te okręty dostaną sprzęt eksploatacyjny Samolot zwiadowczy o następujących parametrach:
- Zasięg ognia głównej baterii: +20%.
- Czas działania sprzętu eksploatacyjnego: 100 sekund.
- Czas przeładowania: 360 sekund dla Samolotu zwiadowczego I i 240 sekund dla Samolotu zwiadowczego II.
- Pancerniki König, Wyoming, New York i Texas posiadać będą 2 ładunki Samolotu zwiadowczego I i 3 ładunki Samolotu zwiadowczego II. Pancerniki Iron Duke i Bayern posiadać będą 3 ładunki Samolotu zwiadowczego I i 4 ładunki Samolotu zwiadowczego II.
Charakterystyka Sondy hydroakustycznej dla niszczyciela Wspólnoty VII poziomu Haida uległy zmianie: zasięg wykrywania okrętów zwiększył się z 3,12 km do 3,5 km, a zasięg wykrywania torped z 2,13 km do 2,5 km. Zmiana ta pozwala niszczycielowi na łatwiejsze wykrywanie torped i wyrównuje jego osiągi pod tym względem z wynikami innych okrętów.
Japoński niszczyciel V poziomu Mutsuki, japoński niszczyciel VIII poziomu Kagero, japoński niszczyciel VI poziomu Hatsuharu, amerykański krążownik I poziomu Erie: 20% większa odporność układu sterowania na uszkodzenia otrzymywane od pocisków OB.
Amerykański niszczyciel II poziomu Sampson i amerykański niszczyciel III poziomu Wickes: zasięg normalnych i ulepszonych torped został zwiększony z 4,5 km do 5 km. Zmiana ta wyrówna te parametry z poziomem innych okrętów w linii.
Amerykański krążownik III poziomu St. Louis: współczynnik sigma dla wszystkich dział został zmniejszony z 2 do 1,8. Szybkostrzelność dla możliwych do zbadania dział została zmniejszona, a czas przeładowania wydłużył się z 8 do 9 sekund. Kombinacja imponującej wytrzymałości, celności i liczba dział kal. 152 mm sprawiały, że był to jeden z najbardziej wybijających się okrętów na tym poziomie. Zmiany mają zrównać skuteczność bojową St. Louis z innymi okrętami tego samego poziomu.
Niemiecki krążownik II poziomu Dresden: czas przeładowania dział wydłużył się z 4 do 5 sekund. Okręt posiada ponadprzeciętne wskaźniki uszkodzeń. Zmiana sprawi, że jego skuteczność podobna będzie do innych okrętów tego samego poziomu.
Niemiecki krążownik VII poziomu Yorck: czas lotu pocisków OB i PP na 10 km został skrócony z odpowiednio 5,65 sek. i 6,72 sek. do 5,09 sek. i 5,14 sek. Uszkodzenia zadawane przez pociski PP uległy zwiększeniu z 5500 na 5600 PW. Dzięki tym zmianom właściwości balistyczne krążownika zostaną wyrównane do poziomu innych okrętów tej linii, podkreślając tym samym skuteczność pocisków przeciwpancernych charakterystyczną dla niemieckich okrętów.
Amerykański niszczyciel VII poziomu Mahan: zmieniona standardowa wykrywalność okrętu z 7,92 km na 7,64 km. Zmniejszona wykrywalność okrętu po wystrzale z zasłony dymnej z 2,98 km do 2,86 km. Zmiany te mają zastosowanie dla wszystkich kadłubów i mają na celu polepszenie wyników okrętu w bezpośrednich starciach, w których bryluje. Jego wykrywalność nie pozwalała mu wcześniej na prawidłowe pełnienie swojej roli w bitwie i dorównanie innym okrętom w linii.
Inne zmiany i ulepszenia
- Pomniejsze ulepszenia w geometrii i teksturach następujących okrętów: Dallas, New Orleans, Pensacola, Haida, Minsk, La Galissonnière, Algérie, Charles Martel, Okhotnik, Alsace, De Grasse.
- Poprawiliśmy wygląd małych elementów okrętu Kitakaze.
- Zmieniliśmy wygląd kamuflażu lotniskowca Ryujo.
- Na głównych wieżach pancernika Yamato pojawiły się stanowiska obrony przeciwlotniczej.
- Naprawiliśmy błąd nazwy stałego kamuflażu dla pancernika Scharnhorst, teraz brzmi ona Z-15.
- Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowego kontenera w ostatnim zadaniu pierwszej misji kampanii „Uderzaj mocno, uderzaj szybko, uderzaj często!”.
- Poprawiliśmy dźwięk wystrzału dla krążownika Chengan.
- Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego wyświetlana prędkość nie przekraczała 49 węzłów.
- Naprawiliśmy błąd dźwięku powodujący odtwarzanie odgłosu przelatujących pocisków przy obracaniu kamery nawet w chwili, gdy nie przelatywały żadne pociski.
- Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający użytkownikowi przesunięcie suwaka opcji Zwiększ skalę interfejsu do maksymalnej wartości.
- Naprawiliśmy niepoprawne wyświetlanie elementu „Sezon bitew rankingowych X poziomu” w kolekcji „3 lata World of Warships”.
- Poprawiliśmy opis flagi pamiątkowej Jolly Roger, przyznawanej za 10. sezon bitew rankingowych na „Flaga pamiątkowa za osiągnięcie 1 stopnia w dziesiątym sezonie”.