Wyścig zbrojeń – nowy tryb do WoWs’a
W aktualizacji 0.7.9 otrzymacie możliwość testowania trybu z nową mechaniką w World of Warships.
Ten artykuł zawiera wszystkie niezbędne informacje o nowym trybie Wyścigu zbrojeń.
Zasady walki
Czy jesteście gotowi na sprawdzenie się w bitwach z nową mechaniką?
Na pierwszy rzut oka, główne zasady rywalizacji nie różnią się zbytnio od bitew losowych, wciąż mamy 24 graczy, po 12 w obu rywalizujących ze sobą drużynach. Głównym celem jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników, zdobycie 1000 punktów lub zredukowanie do zera punktów przeciwnika. Jedynie okręty IX i X poziomu mogą wziąć udział w tych bitwach. Można również grać w dywizjonach.
Pamiętajcie, żeby móc walczyć w trybie Wyścigu zbrojeń, musicie kliknąć obecny tryb bitwy obok przycisku Bitwa! i wybrać odpowiedni tryb.
Bitwy będą się toczyć na trzech mapach:
W Wyścigu zbrojeń czekają jednak na nas specjalne obszary wsparcia, które będą pojawiać się na mapie. W momencie, gdy obszary te są aktywne, a Wasz okręt wpłynie na obszar jego działania, Wy i Wasi najbliżsi sojusznicy otrzymacie bonus do charakterystyki Waszych okrętów.
Obszary bonusowe
Pierwsze kluczowe obszary pojawią się na mapie przed rozpoczęciem bitwy. Jeden z zawsze pojawi się na lewym skrzydle, kolejny znajdzie się na prawym, a dodatkowe dwa pojawią się w centrum mapy. Co minutę na skrzydłach pojawiać się będą nowe obszary, natomiast co trzy minuty w części centralnej pojawiać się będzie obszar kluczowy. Maksymalna liczba obszarów kluczowych na skrzydłach wynosi cztery, natomiast w centrum znajdziemy do dziesięciu obszarów.
Mechanika lokowania obszarów kluczowych jest symetryczna. Oznacza to, że jeśli jeden obszar pojawia się bliżej Waszego prawego skrzydła, inny obszar pojawi się na przeciwnym skrzydle, bliżej drużyny przeciwnika.
Pamiętajcie, że obszary kluczowe potrzebują trochę czasu na rozruch po tym jak się pojawią. Bonus obszaru można otrzymywać dopiero po dwóch minutach. Jeśli okręt podejmie się próby wpłynięcia na obszar i aktywowania go przed upływem początkowych dwóch minut, nic się nie stanie.
Rzućmy okiem na najważniejsze – doładowania zapewniane przez obszary. Dostępne są trzy typy bonusów:
- Redukcja wykrywalności okrętu.
- Regeneracja PW.
- Bonus do szybkości przeładowania baterii głównej i wyrzutni torped.
Każdy z bonusów ma sześć poziomów.
Sojusznicze okręty w promieniu 12 kilometrów od obszaru również otrzymają jeden poziom bonusu. Natomiast gracz, który odblokuje obszar, otrzymuje aż dwa poziomy!
Na przykład gracz w niszczycielu Chabarowsk odblokowuje obszar z bonusem w postaci redukcji wykrywalności okrętu. Gracz w Chabarowsku otrzyma dwa poziomy bonusu, co zmniejszy wykrywalność jego okrętu z 10 do 9 kilometrów. Jeśli otrzymają kolejny poziom doładowania, spadek widoczności okrętu osiągnie 15%, czyli będzie można go dostrzec dopiero z odległości 8,5 km, natomiast przy 4 poziomie będzie to zasięg 8 km.
Wszystkie trzy bonusy mogą zostać jednocześnie nałożone na okręt. Dlatego im więcej obszarów odblokujecie, tym większą zyskacie przewagę!
Bonusy utrzymują się do końca bitwy. Gdy ten sam bonus zostanie odblokowany na innym obszarze, poziom wzmocnienia odpowiednio wzrośnie. Dodatkowo za każdy odblokowany obszar zespół otrzymuje 20 punktów, natomiast drużyna przeciwna traci 20 punktów.
Jeśli na obszarze kluczowym znajduje się kilka okrętów z przeciwnych drużyn, zespół z większą liczbą okrętów otrzymuje bonus z obszaru. Jeśli liczba okrętów jest równa, punkt pozostaje zablokowany do momentu zdobycia przewagi przez którąś ze stron konfliktu.
Koniec bitwy
Po 10 minutach w centralnej części mapy pojawia się obszar kluczowy. Czas potrzebny na jego przejęcie wynosi 150 sekund. Za każdą sekundę utrzymywania się w obszarze, zespół otrzymuje 10 punktów. Jeśli uda Wam się szybko zająć obszar, możecie zyskać sporą przewagę i w konsekwencji wygrać, jeśli pozostali w bitwie przeciwnicy grają pasywnie.
Obecnie nie można zdobywać osiągnięć bojowych w nowym trybie. Co więcej, kampanie i większość misji bojowych i wyzwań również nie są w nim dostępne.
Walczcie, wygrywajcie i dzielcie się z nami swoimi wrażeniami! Jeśli spodoba Wam się nowy tryb, to na stałe znajdzie on swoje miejsce w grze.
Źródło: Portal WoWs
Ciekawa alternatywa dla randoma ale szczerze mówiąc to nie wejdę w ten tryb niczym innym niż Harugumo, Shimakaze, Worcesterem albo Minotaurem.
Design tego trybu jest tak niezbalansowany jak Defender tłukący 6 tiery. Możliwość kumulowania bonusów doprowadzi do absurdu, że Minotaur może mieć wykrycie prawie na granicy własnego hydro, a Shimakaze może wrzucić torpedy F3 ze skilem na boost i będzie miała 4km wykrycia i 6,4km torpedy płynące chyba 82 węzły :)))