Porady młodego kapitana #22 – mechanika DETONACJI
Detonacja! Zdarzenie, które nienawidzi każdy gracz, któremu okręt na pełnych życiu poszedł w objęcia Neptuna oraz budzi śmiech i zachwyt u gracza, który nas zdetonował.
Jak działa, jak zapobiegać i jak to wybucha?
1. Jak działa detonacja?
W World of Warships detonacja to wybuch magazynu amunicji, która pozbawia okręt całości punktów życia. Okręt zdetonowany natychmiast tonie. Jako nagroda pocieszenia należy się paczka 10 flag Juliet Charlie – zmniejszających ryzyko detonacji o 100%.
2. Gdzie znajdują się magazyny amunicji?
W mechanice gry magazyny znajdują się zawsze pod wieżami artyleryjskimi. Ich ilość bywa różna i zależy od konkretnego okrętu. Najwięcej magazynów ma Danae – 5, najmniej Izumo – 1 dla wszystkich 3 wież. Dunkerque na przykład ma 2 magazyny. Większość pancerników ma 2 magazyny – po jednym na przednie i tylne wieże.
Okrętami uprzywilejowanymi są lotniskowce – z racji nie posiadania wież artylerii głównej, nie posiadają one również magazynów. Dlatego są to jedyne okręty w grze, których nie można zdetonować.
3. Jaka jest szansa na detonację?
Każdy magazyn ma ilość punktów życia około 50% całości HP okrętu. Szansa na detonacje zależy od ilości obrażeń zadanych magazynowi:
– od 0 do 30% szansa wynosi 1%
– 100% – szansa wynosi 10%.
Pomiędzy 30% a 100% utraconych HP przez magazyn szansa rośnie liniowo od 1% do 10%.
Jednocześnie każde trafienie magazynu amunicji może spowodować uszkodzenie lub zniszczenie losowej wieży związanej z tym magazynem.
4. Jak się bronić przed detonacją?
Najprostszym sposobem jest posiadanie flagi Juliet Charlie – zmniejsza ona szanse na detonację o 100%. Drugim sposobem jest posiadanie modułu z pierwszego slotu: Modyfikacja Magazynu amunicji – zmniejsza ona szansę na detonacje o 70%.
5. Mam flagę Juliet Charlie, a jednak wybuchłem. WG oszukuje!
Zgodnie z definicja 100% to 100%. Mając samą flagę Juliet Charlie NIE MAMY PRAWA ZDETONOWAĆ. To prawda. Jednak istnieję flagi ZWIĘKSZAJĄCE szansę na detonację: są to: India X-Ray i Juliet Whiskey Unaone – obie zwiększają szansę na detonacje o 5%. Posiadając wszystkie 3 flagi mamy najprawdopodobniej 10% szans na detonację. Zatem wpis na wiki mówiący o 100% odporności na detonację dotyczy prawdopodobnie przypadku, gdy nie mamy flag zwiększających szans na detonację.
Uwaga: ta część oparta jest na domysłach, gdyż istnieją ludzie którzy ponoć detonowali mając flagę Juliet Charlie
6. Od czego można zdetonować?
Najłatwiej detonują okręty o małej ilość całkowitego HP – niszczyciele, najrzadziej pancerniki. Każde trafienie w magazyn może nas wysadzić. Najprawdopodobniej będą to pociski PP, rzadziej HE – magazyn musi się znaleźć w zasięgu wybuchu pocisku. Nie możemy zapominać również o torpedach. Jeśli trafią obszar pod wieżą artylerii głównej to nawet największy pancernik może zostać posłany na dno.
7. Jak uchronić się przed detonacją
Należy pamiętać by chronić obszary pod wieżami. Jeśli chodzi o pociski szanse na reakcje są znikome. Inną sprawą są torpedy. W przypadku, gdy nieuniknione jest otrzymanie torpedy w nasz okręt staramy się, by torpeda trafiła nas w śródokręcie – tam poziom ochrony przeciwtorpedowej jest największy. Trzeba mocno uważać, by nie dostać torpedą pod wieże.
Ciekawostka: można zadać obrażenia detonacją większe niż 100%HP. Wynika to z przypadku, gdy pocisk jednocześnie trafi cytadelę oraz magazyn amunicji. Każde trafienie w cytadelę kasuje licznik obrażeń, a ponieważ potem detonuje za 100% HP. Zadamy wtedy obrażenia równe cytadeli +100%HP.
8. Zmiany w patchu 0.7.2
Od patcha 0.7.2 (od 01.03.2018) detonacja jest możliwa dopiero wtedy, gdy okręt będzie miał mniej niż 75%HP. Okręty z większą ilością punków życia NIE MOGĄ DETONOWAĆ!
Dziękuję za uwagę.
Powodzenia w grze!
Autor: Dark_Havoc
Kurde chciałbym zobaczyć takiego ludzia który zdetonował z flagami czy bez