Nowe ulepszenia dla X tieru
Zawsze znajdzie się miejsce na ulepszenia, a ulepszeń nigdy nie jest za dużo. W aktualizacji 0.7.6. większość okrętów X poziomu otrzyma ulepszenia specjalnie skrojone na ich miarę. Nazywamy je legendarnymi ulepszeniami.
Celem tych ulepszeń jest dostosowanie charakterystyki okrętu do lepszego odgrywania określonej roli lub zaoferowanie alternatywnego stylu gry. Legendarne ulepszenia są jednak zamontowane w istniejących miejscach i posiadają parametry równoważące. Chcemy, aby legendarne ulepszenia dodały różnorodności w wyposażeniu okrętów, jednocześnie utrzymując balans pomiędzy nimi, nawet w sytuacji, gdy jeden okręt posiada legendarne ulepszenie, drugi zaś nie.
Aby zdobyć legendarne ulepszenie, będziesz musiał wykonać łańcuch misji bojowych na danym okręcie. Rzućmy okiem na zalety i wady nowych ulepszeń, które zajmą miejsce 5. lub 6., w zależności od okrętu.
Pancerniki
Republique (miejsce 6.)
- –18% czasu przeładowania głównej baterii,
- –13% szybkości obrotu wież głównych,
- –24% maksymalnego zasięgu ognia głównej baterii.
Zalety: Kartą przetargową Republique jest szybkie przeładowanie jego głównej baterii. Nowe ulepszenie idzie o krok dalej, co samo w sobie jest dobre. Pozwoli ono dowódcom na wykorzystanie sytuacji, gdy przeciwnik się obróci i odsłoni boki swojego kadłuba. W takim momencie naładowane działa są na wagę złota.
Wady: W zamian Republique poświęca część zasięgu ognia i odrobinę prędkości obrotu własnych wież głównej baterii. Ta ostatnia cecha może czasami utrudnić ostrzał podczas aktywnego manewrowania. Jednocześnie odpowiednie manewrowanie stanie się bardziej istotne z powodu skrócenia zasięgu ognia, co czyni wymianę ognia z okrętami przeciwnika odrobinę bardziej niebezpieczną.
Großer Kurfürst (miejsce 6.)
- –15% czasu przeładowania głównej baterii,
- –15% czasu przeładowania dodatkowej baterii,
- –7% prędkości obrotu wież głównych,
- –8% maksymalnego zasięgu ognia głównej baterii.
Zalety: Nowe ulepszenie prawdopodobnie przypadnie do gustu najbardziej tym, którzy kochają starcia kontaktowe w Großer Kurfürst. Jego układ pancerza, duża ilość punktów wytrzymałości i co najważniejsze, mocarna, dalekozasiężna dodatkowa bateria czyni z niego idealnego kandydata do tej roli. Nowe ulepszenie będzie wspaniałym uzupełnieniem tego zamysłu, poprzez zmniejszenie czasu przeładowania głównej i dodatkowej baterii tego okrętu.
Wady: Jeśli ulepszenie jest zamontowane, wnioski są proste – lepsze zdolności w walce na krótkim dystansie kosztem wyników w walkach na duże odległości, zwłaszcza kosztem zasięgu ognia.
Yamato (miejsce 6.)
- –6% czasu przeładowania głównej baterii,
- –7% maksymalnego rozrzutu pocisków głównej baterii,
- –19% prędkości obrotu wież głównych.
Zalety: Yamato jest najskuteczniejszy w walce na dużym dystansie, wykorzystując balistykę swoich dział i niewielki rozrzut pocisków, jednocześnie radząc sobie z własnymi niedoskonałościami: wolnym obrotem wież głównej baterii oraz wysokiej cytadeli. Nowe ulepszenie umocni jego rolę jako pancernika-snajpera przez ulepszenie jego celności.
Wady: Jeśli wolisz aktywne manewrowanie oraz wymiany ognia na średnim dystansie, to ulepszenie może do Ciebie pasować jak kwiatek do kożucha. Wolniejszy obrót wieży może okazać się frustrujący.
Montana (miejsce 5.)
- –30% czasu zwalczania zalania,
- –15% czasu gaszenia pożaru,
- –70% czasu naprawy układu sterowania,
- –30% czasu przestawiania steru.
Zalety: To ulepszenie oferuje Montanie dodatkową zwrotność, podobnie jak i zmniejszony czas trwania zalania oraz pożaru, co jest niezwykle przydatne na każdym pancerniku. Te ulepszenia pozwolą Montanie na skuteczniejszą walkę w półdystansie w roli dynamicznego wojownika, zwłaszcza podczas parcia do przodu.
Wady: Nowe ulepszenie zajmuje miejsce piąte, gdzie każde ulepszenie wpływa na przeżywalność okrętu. Z tego powodu staniesz przed nie lada dylematem: unikać uszkodzeń dzięki ulepszeniu maskowania, unikać torped w ramach ulepszonego zasięgu systemu celowniczego lub ustrzec się poważnych zalań i pożarów, jednocześnie unikając ostrzału przeciwnika dzięki skróconemu czasowi przestawienia steru, który również jest zawarty w tym legendarnym ulepszeniu. Na to pytanie nie ma oczywistej odpowiedzi – wybierz opcję, która najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry.
Conqueror (miejsce 5.)
- +13% prędkości obrotu wież głównych,
- –80% czasu naprawy układu sterowania,
- –40% czasu przestawiania steru.
Zalety: W przeciwieństwie do omówionych już wcześniej ulepszeń, to oferuje w zasadzie alternatywny sposób rozgrywki okrętem. Jeśli chcesz zagrać zwrotnym pancernikiem, Conqueror z tym ulepszeniem będzie naprawdę dobrym wyborem.
Wady: Podobnie jak w przypadku Montany, jeśli zamontujesz to ulepszenie, odbędzie się to kosztem bonusu do maskowania lub zasięgu wykrywania torped.
Krążowniki
Zao (miejsce 6.)
- –20% czasu przestawiania steru,
- –7% maksymalnego rozrzutu pocisków głównej baterii,
- +8% maksymalnego zasięgu ognia głównej baterii.
Zalety: Ulepszenie Zao stawia przed Tobą nie jedną, lecz dwie trudne decyzje: zasięg czy szybkostrzelność oraz maskowanie, czy zwrotność. Z jednej strony jego działa są już dokładne, dlatego wzmocnienie zasięgu ognia to solidna opcja – może uszkodzić cele znajdujące się znacznie dalej; z drugiej zaś strony większe uszkodzenia na minutę zawsze okazują się przydatne. W ramach dylematu maskowanie kontra zwrotność również brak jest jednoznacznej odpowiedzi. Jak już wspomnieliśmy, jest to odwieczny dylemat wszystkich krążowników, a „dobra odpowiedź” jest kwestią gustu. Nowe legendarne ulepszenie oferuje pośrednie rozwiązanie poprzez zwiększenie zasięgu ognia, celności (stąd uszkodzeń pełnej salwy) i czasu przestawiania steru.
Wady: To ulepszenie nie ma jako takich przeciwwskazań; jest to po prostu kolejne ulepszenie, które oferuje udoskonalone wartości określonych parametrów.
Hindenburg (miejsce 5.)
- –20% czasu przestawiania steru,
- –70% czasu przywrócenia po zalaniu,
- –40% czasu ugaszenia pożaru,
- –50% czasu naprawy głównej baterii.
Zalety: Hindenburg to jeden z najtwardszych krążowników, głównie dzięki swoim uszkodzeniom na minutę, balistyce i wytrzymałości. Ta ostatnia jest głównie zasługą rozkładu pancerza na okręcie. Nowe ulepszenie poprawi jeszcze bardziej wytrzymałość Hindenburga, zmniejszając jego podatność na uszkodzenia pośrednie. W połączeniu ze zmniejszonym czasem przestawiania steru i szybkimi naprawami głównej baterii Hindenburg w istocie stał się „pancernym” krążownikiem, który może szturmować skrzydłem i ściągnąć na siebie ogień przeciwnika.
Wady: Jednocześnie, jeśli walka na bliskie dystanse i przyjmowanie uszkodzeń to nie Twój styl gry, możesz opowiedzieć się po stronie ulepszenia maskowania i czasu przestawiania steru.
Henry IV (miejsce 5.)
- –12% czasu przeładowania głównej baterii,
- +8% maksymalnego zasięgu ognia głównej baterii,
- +10% wykrywalności.
Zalety: Henry zawsze wydawał się stworzony głównie do dalekozasięgowych zaczepek. Jego wysoka prędkość i celne działa predestynują go do zadawania uszkodzeń i unikaniu ognia przeciwnika. Niemniej jednak brak samolotu zwiadowczego ogranicza jego zasięg; w związku z tym wybór ulepszenia zasięgu ognia zamiast szybkostrzelności wydaje się logiczny. Nowe legendarne ulepszenie zostało stworzone, aby zaradzić tej bolączce i wspomóc Henry w jego roli krążownika wywierającego presję na przeciwniku.
Wady: To ulepszenie stawia Henry’ego w centrum uwagi przeciwnika. Będziesz musiał nauczyć się być ekstremalnie ostrożnym, zbliżając się ze średniej do bliskiej odległości, ponieważ to ulepszenie czyni Henry’ego wykrywalnym na poziomie pancernika. Warto zwrócić uwagę, że legendarne ulepszenie zajmuje miejsce ulepszenia przestawienia steru, dlatego może zabraknąć tego dodatkowego doładowania zwrotności podczas unikania ognia przeciwnika.
Minotaur (miejsce 5.)
- +150% całkowitego czasu rozproszenia zasłony dymnej,
- +10% maksymalnego rozrzutu pocisków wystrzeliwanych przez przeciwnika w stronę Twojego okrętu,
- –5% zasięgu wykrywalności na morzu,
- –15% czasu trwania zasłony dymnej.
Zalety: To ulepszenie zapewnia Minotaurowi pokaźne wzmocnienie zasłony dymnej: dłuższy czas rozproszenia zasłony dymnej pozwala okrętowi na zakrycie większego obszaru dymem i swobodne przemieszczanie się w jego wnętrzu.
Wady: Mimo, iż nowe ulepszenie zawiera bonus do maskowania, jest on mniejszy niż w przypadku zamontowania w okręcie Modyfikacji 1 systemu kamuflażu . Może to nie przypaść do gustu tym, którzy chwalą sobie grę Minotaurem z radarem dozorowania.
Des Moines (miejsce 6.)
- –50% czasu potrzebne do osiągnięcia pełnej mocy podczas przyspieszania (poprawione przyspieszenie),
- –20% czasu przestawiania steru,
- –10% czasu trwania radaru dozorowania.
Zalety: Wyposażony w radar dozorowania i strzelający ponad wyspami Des Moines zawsze dobrze sobie radził z kontrolowaniem kluczowych obszarów. Jednakże ten krążownik miewał kłopoty z przyspieszeniem, co ograniczało go w niektórych sytuacjach. Legendarne ulepszenie umożliwia krążownikowi starcia na pełnym morzu poprzez wzmocnienie jego zwrotności i przyspieszenia.
Wady: Oprócz niewielkiego skrócenia czasu trwania radaru dozorowania należy pamiętać, że nowa aktualizacja zajmuje miejsce szóste, które również zawiera ulepszenia szybkostrzelności, zasięgu ognia i dział przeciwlotniczych.
Worcester (miejsce 5.)
- +10% czasu trwania radaru dozorowania,
- +20% czasu trwania wyszukiwania hydroakustycznego,
- +20% czasu trwania obrony przeciwlotniczej.
Zalety: Czekający na wprowadzenie Worcester również otrzyma legendarne ulepszenie. Ten okręt to prawdziwy wspierający wojownik z szeroką gamą materiałów eksploatacyjnych do wykorzystania. Może mieć na wyposażeniu sondę hydroakustyczną, radar dozorowania i obronę przeciwlotniczą, a nowe ulepszenie jeszcze je wzmocni poprzez wydłużenie ich czasu trwania.
Wady: Zamontowanie ulepszenia uniemożliwi ulepszenie czasu przestawiania steru i maskowania, czyli innych użytecznych ulepszeń zajmujących to samo miejsce.
Moskva (miejsce 6.)
- –11% maksymalnego rozrzutu pocisków głównej baterii,
- +8% maksymalnego zasięgu ognia głównej baterii.
- –13% prędkości obrotu wież głównych,
Zalety: Podobnie jak Yamato, Moskva wyróżnia się podczas pojedynków na dużych odległościach dzięki swoim celnym działom i solidnemu pancerzowi. Nowe ulepszenie poprawi zarówno zasięg, jak i celność.
Wady: Warto pamiętać, że oprócz zmniejszenia prędkości obrotu wież, ulepszenie zajmuje miejsce 6., stawiając Cię przed wyborem szybkostrzelności, dział przeciwlotniczych lub też jeszcze większego zasięgu ognia. Innymi słowy, wybór będzie iście pasjonujący.
Niszczyciele
Khabarovsk (miejsce 5.)
Zalety: Zasięg ognia jest jedną z największych wad tego niszczyciela. Nowe ulepszenie wydłuża go do 14,5 km, co zbliża go jeszcze bardziej do sposobu gry krążownikiem. To ulepszenie będzie dawało najlepsze efekty w połączeniu z zasłoną dymną.
Wady: Jednocześnie wariant gry z grupą naprawczą stanie się trudniejszy do zrealizowania, jako że ulepszenie zajmuje piąte miejsce, co uniemożliwia wykorzystanie ulepszenia przestawiania steru. To w efekcie wpływa negatywnie na zwrotność niszczyciela i czyni go bardziej podatnym na uszkodzenia.
Z-52 (miejsce 5.)
- –5% wykrywalności,
- –15% czasu przeładowania wyrzutni torped.
Zalety: Z-52 to solidny okręt wielofunkcyjny, który świetnie sobie radzi zarówno z wykorzystaniem artylerii, jak i torped, a nowe ulepszenie w znacznym stopniu wzmocni potencjał jego torped.
Wady: Ze wszystkimi swoimi bonusami, wykrywalność okrętu sprowadza się do około 6,4 km; to mocno przeciętny wynik, który utrudnia zwalczanie niszczycieli.
Shimakaze (miejsce 6.)
- –25% czasu przeładowania wyrzutni torped,
- +50% ryzyka na uszkodzenie wyrzutni torped,
- –80% prędkości obrotu wyrzutni torped.
Zalety: Nowe ulepszenie czyni torpedy – główne uzbrojenie japońskiego okrętu – jeszcze bardziej niebezpiecznymi. W porównaniu do modyfikacji 3 wyrzutni torpedowych, legendarne ulepszenie zapewnia o 10% skrócony czas przeładowania.
Wady: Czas obrotu wyrzutni torped stanie się porównywalny do czasu obrotu wieży na wielu krążownikach, co utrudni szybką zmianę celów. Będziesz musiał zawsze planować ataki torpedowe z wyprzedzeniem, jednocześnie nie spuszczać z oka losów bitwy. Nie chcesz zostać złapany w bitwie w zwarciu z wyrzutniami torped skierowanymi w złą stronę.
Gearing (miejsce 5.)
- –15% wykrywalności,
- +5% maksymalnego rozrzutu pocisków wystrzeliwanych przez przeciwnika w stronę Twojego okrętu,
- +15% czasu przeładowania głównej baterii,
- +5% czasu przeładowania wyrzutni torped.
Zalety: Nowe ulepszenie poprawia maskowanie okrętu, zrównując go poziomem z Shimakaze, najbardziej nieuchwytnym niszczycielem w grze. Ulepszone maskowanie pozwoli Gearing na skuteczniejsze zajęcie kluczowych obszarów, wcześniejsze wykrycie innych niszczycieli i zbliżenie się do okrętów przeciwnika w celu prowadzenia ataków torpedowych.
Wady: Za cenę ulepszonego maskowania niszczyciel zmuszony jest poświęcić swoją szybkostrzelność; może jednak wciąż przewyższyć w zadawanych uszkodzeniach inne niszczyciele w walkach w zwarciu dzięki swojej szybkostrzelności, będąc – zazwyczaj – okrętem strzelającym jako pierwszy.
Yueyang (miejsce 5.)
- –10% czasu przeładowania głównej baterii,
- –10% czasu przeładowania wyrzutni torped,
- –15% czasu trwania zasłony dymnej,
- –15% czasu trwania radaru dozorowania,
Zalety: Nowe ulepszenie wzmacnia oba typy uzbrojenia, zmniejsza czas przeładowania wyrzutni torped i dział, co czyni go jeszcze skuteczniejszym przeciw ciężkim okrętom przeciwnika.
Wady: Ulepszenie nakierowuje okręt na bezpośrednie zadawanie uszkodzeń, zbaczając jednocześnie z kursu zwiadowczego i gry niszczyciela kontrującego.
Grozovoi (miejsce 6.)
- –18% czasu przeładowania głównej baterii,
- –7% prędkości obrotu wież głównych,
- –10% czasu przeładowania wyrzutni torped.
Zalety: Główną przewagą Grozovoi jest jego szybkostrzelna artyleria z balistyką pocisków, której zazdrości mu wiele niszczycieli. Nowe ulepszenia mają na celu wzmocnić potencjał artylerii okrętu poprzez skrócenie czasu przeładowania o 18%.
Wady: Choć ulepszenie uwypukla największą zaletę tego niszczyciela – jego artylerię – to jednocześnie osłabia i tak przeciętną siłę ognia torped, spowalniając czas przeładowania wyrzutni torped.
Lotniskowce
Midway (miejsce 6.)
- +30% PW samolotów szturmowych,
- –5% prędkości przelotowej samolotów
Zalety: Nowe ulepszenie zwiększa liczbę punktów wytrzymałości bombowców torpedowych i bombowców. Pozwoli to Midway na zadanie większych uszkodzeń na dany nalot, ponieważ więcej samolotów dotrze do celu.
Wady: Ulepszenie zmniejszy prędkość lotu wszystkich eskadr, tym samym wydłużając czas podróży samolotów uderzeniowych i zmniejszając skuteczność myśliwców.
Hakuryu (miejsce 6.)
- +5% prędkości przelotowej samolotów,
- +10% PW myśliwców.
Zalety: Szybsze samoloty pozwolą Hakuryu na żywsze reagowanie na zmiany losów bitwy; zwiększenie wytrzymałości myśliwców pomoże w walce o władzę w powietrzu.
Wady: Japońskie samoloty mają niewielką ilość PW, a nowe ulepszenie wykluczy możliwość zwiększenia wytrzymałości eskadr szturmowych.
Źródło: Portal WoWs