Porady młodego kapitana #21 – unikalni dowódcy wraz z dedykowanymi okrętami
MageT na swojej stronie opublikował bardzo ciekawy materiał dotyczący unikalnych dowódców. Pozwolił nam go zamieścić i dodać do serii artykułów szkoleniowych pod tytułem: Porady młodego kapitana. Miłego czytania.
William Halsey
Talenty:
Uderzaj mocno – aktywuje się po zdobyciu osiągnięcia “Wsparcie”
- 20% do czasu przeładowania baterii głównej
- 20% do czasu serwisowania samolotów
- 10% do czasu przeładowania torped
Uderzaj szybko – aktywuje się po zdobyciu osiągnięcia “Dublet”
- 10% do wykrywalności okrętu, efekt może się kumulować jeśli gracz zdobędzie w bitwie więcej niż jedno takie osiągnięcie.
Perki specjalnie
Ekspert w ładowaniu:
- 75% (zamiast -50%) do czasu przeładowania dział przy zmianie typu pocisków
Strzelec wyborowy:
- +1 stopień/sek. (zamiast 0,7 stopień/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze większym niż 139 mm,
- +3 stopnie/sek. (zamiast 2,5 stopnia/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze nie większym niż 139 mm.
Niszczyciele
Żywot niszczyciela jest ciężki a i lepiej nie będzie skoro jesteśmy w przededniu wprowadzenia kolejnej linii wyposażonej w radary. Dublet jest tu bardzo możliwy dzięki torpedom i szybkostrzelnym działom Gearinga, +
Ze wsparciem będzie trudniej, mi osobiście na Amerykańskich DD wysokich tierów zdarza się bardzo sporadycznie, chyba że ktoś chce wykorzystać kapitana na Clemsona, wtedy będzie o to prościej jednak docelowo raczej będziemy grać na X wiec tutaj –
Ekspert w ładowaniu – bezużyteczny przy takim czasie przeładowania
Strzelec wyborowy – również z uwagi na bardzo szybki obrót dział
Lotniskowce
Również docelowo Midway ze względu na swoją uniwersalną konfigurację samolotów. Zdobycie “Wsparcia” może nie być problemem i powinno w miarę regularnie się pojawiać a przy długim czasie serwisowania samolotów na USN CV skrócenie go o 20% będzie bardzo przydatne, +
Dublet również jest tu bardzo prawdopodobny skoro mamy dwie eskadry po 6 bombowców torpedowych. Midway ma jeden z najgorszych o ile nie najgorszy kamuflaż w grze więc dodatkowe 10% może nam ułatwić nieco życie, +
Perki – bezużyteczne
Pancernik
Wsparcie dosyć regularnie wpada, 20% na przeładowaniu pancernika to 6 sekund = strzelamy jak République z 12 dział grając Montaną. Bezdyskusyjny +
Dublet – ciężko, bardzo rzadko się trafia ale wysokotierowe pancerniki USN i tak mają dobry kamuflaż. Jeśli Dublet wpadnie,będzie jeszcze lepszy. +/-
Strzelec wyborowy – must have
Ekspert w ładowaniu – niepotrzebny.
Krążowniki
Ciężkie krążowniki
Wsparcie na Des Moines dzięki szybkostrzelności i ilości generowanych pożarów powinien pojawiać się dosyć regularnie. Przy przeładowaniu 5s, tracimy jedną. +
Dublet o ile użyjemy radaru w odpowiednim momencie również może się pojawić ale czy strzelający w pobliżu wyspek za którymi może się schować DM potrzebuje lepszego kamuflażu? Może być ale nie musi. +/-
Ekspert w ładowaniu – na ciężkich krążownikach tierów VI-IX, bardzo się przyda
Strzelec wyborowy – również mile widziany
Lekkie krążowniki
Bazowe przeładowanie jest tu dosyć szybkie, zwiększając je Wsparciem będziemy zalewać przeciwnika gradem pocisków. Polując na DDki i będąc wyposażeni w IFHE wsparcie nie będzie trudne do osiągnięcia.+
Dublet – z tym przeładowaniem, jeśli zajmiemy odpowiednią pozycję powinniśmy być w stanie zdobywać to osiągnięcie. Polowanie na DD też w tym pomoże. -10% wykrywalności będzie potężnym buffem biorąc pod uwagę że nawet bez niego radar ma większy zasięg niż spot Worcestera. Wielki +
Ekspert w ładowaniu – przy przeładowaniu 4 sekundy, zbędny.
Strzelec wyborowy – działa mogłyby się tu kręcić szybciej, X kręci szybciej niż reszta ale nie jest to taki obrót jak widzimy na Minotaurze. Można brać.
Podsumowując
U mnie Halsey trafi na linię lekkich krążowników i docelowo na Worcestera. Biorąc pod uwagę talenty, jest uniwersalny. Patrząc natomiast na perki – krążownik i pancernik będą dla niego właściwymi okrętami.
Jon/George Doe
Ulepszone perki mają te same co Hasley więc i na te same okręty bym ich przeznaczył. CA/CL lub BB, u mnie na Montanie.
Isoroku Yamamoto
W najlepsze trwają boje o odblokowanie ostatecznej nagrody za kampanie Yamamoto – legendarnego admirała Cesarskiej Marynarki Wojennej – Isoroku Yamamoto. Jak już zapewne wiecie kończąc kampanię otrzymamy tę historyczną postać jako kapitana z 15 punktami umiejętności oraz specjalnymi umiejętnościami. Są to:
- Ukryte rezerwy – po zdobyciu osiągnięcia „Pierwsza Krew” otrzymujecie po jednym dodatkowym ładunku każdego materiału eksploatacyjnego do końca bieżącej bitwy.
- Drugi oddech – po zdobyciu osiągnięcia „Kraken uwolniony” okrętem którym dowodzi Yamamoto czas przeładowania głównej baterii skraca się o 34%, o 16% skraca się czas przeładowanie wyrzutni torpedowych oraz przygotowania eskadr samolotów do startu oraz okręt odzyskuje do 48% PW w ciągu 120s.
Zmiany kosmetyczne to czerwone smugi pocisków, mała flaga informująca o tym iż danym okrętem dowodzi właśnie ten kapitan oraz fajerwerki wystrzeliwane w powietrze po aktywacji którejś z w/w umiejętności.
Pojawia się pytanie na jaki okręt wykorzystać takiego kapitana? Długo się nad tym zastanawiałem i chciałem wam nieco podpowiedzieć/
Pierwsze przychodzą na myśl pancerniki, w końcu Yamamoto dowodził Yamato jako okrętem flagowym i tam powinno być jego miejsce. ALE.
Na pancerniku stosunkowo trudno o zdobycie pierwszej krwi, późno docieramy do przeciwnika a salwy z dużych odległości mogą nie dać nam fraga. Zdecydowanie najłatwiej tu jednak o krakena a to przywraca nam PW oraz przyśpiesza główną baterię co przy 30s przeładowania daje istotną różnice(skraca do ~20s). Więc mamy tutaj minus pierwszej krwi a plus krakena. -+
Lotniskowiec – najprościej chyba tu o pierwszą krew ale czy dodatkowe wzmocnienie obrony p-lot jest takie potrzebne? Na CV poniżej VIII nie da nam to kompletnie nic. Krakena można tu ugrać bez straty choćby jednego punktu wytrzymałości, co prawda samoloty będą szybciej startować ale tracimy połowę bonusów. Co innego gdybyśmy odzyskiwali cześć samolotów to co innego ale nie mamy tego luksusu. Więc mamy tu dwa minusy. —
Niszczyciele – na początku właśnie na niszczycielu pływał u mnie Yamamoto. Dosyć łatwo storpedować siedzącego w dymie na skraju capa przeciwnika i zdobyć pierwszą krew. Zwłaszcza na Shimakaze ale dym nie jest tu nam niezbędny. Co innego niszczyciel który ma do dyspozycji przyśpieszenie przeładowania torped. Dodatkowy ładunek to już coś a i kraken może się też często trafić co dodatkowo zwiększy częstotliwość wsysania torped do przeciwnika. Można zaliczyć tu dwa plusy. ++
Krążowniki – japońskie okręty tej klasy mają niską wykrywalność co może pomoc zakraść się blisko i zdjąć pierwszego przeciwnika, pomaga w tym ilość i siła dział oraz torpedy. Niezaprzeczalny plus. Na okrętach IX-X zdobędziemy dzięki temu dodatkową naprawkę co może mocno poprawić naszą przeżywalność. Krakena pomoże nam wywalczyć duży zasięg ognia dzięki któremu będziemy trzymać bezpieczny dystans od przeciwnika a jeśli już się uda będziemy już siać zniszczenie dookoła. Również plus. ++
U mnie Yamamoto trafił na Takao. To w zasadzie to samo co Atago tyle że za darmo dzięki misjom ARP. Jeśli macie wersje premium to na pewno będzie to dobry wybór. Mam nadzieje że ta pisanina pomoże wam podjąć decyzję co do jak najlepszego wykorzystania umiejętności Yamamoto.
Pierwsza krew | Kraken | |
Pancernik | – | + |
Lotniskowiec | – | – |
Niszczyciel | + | + |
Krążownik | + | + |
Przykładowy build na Zao
Wtedy nie miał jeszcze ulepszonych perków które teraz wyglądają następująco:
Zapobiegawcze utrzymanie
- -45% do ryzyka poważnego uszkodzenia modułów (standardowo -30%)
Strzelec wyborowy
- +1 stopień/sek. (zamiast 0,7 stopień/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze większym niż 139 mm,
- +3 stopnie/sek. (zamiast 2,5 stopnia/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze nie większym niż 139 mm.
Nadal uważam że Yamamoto będzie najbardziej użyteczny na DD lub CA. Po informacji o dokończeniu linii Akizuki właśnie tam bym go skierował, na Harugumo.
Jack/Bert Dunkirk
Przykładowy build na Minotaura
Perki specjalnie
Wszechstronność
- -10% do czasu przeładowania całego sprzętu eksploatacyjnego (standardowo -5%)
Ekspery zasłony dymnej
- +30% do promienia zasłony dymnej (standardowo +20%)
Strzelec wyborowy
- +1 stopień/sek. (zamiast 0,7 stopień/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze większym niż 139 mm,
- +3 stopnie/sek. (zamiast 2,5 stopnia/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze nie większym niż 139 mm.
Krążowniki
Jeśli docelowo na Minotaura – obrót dział jest zbędny.
Wszechstronność – to powód dla którego ten kapitan jest u mnie właśnie na Minotaurze, dym mamy w bardzo krótkich odstępach.
Jeśli na Belfast
Obrót dział i wszechstronność jak najbardziej się przydadzą.
Ekspert zasłony dymnej – od kiedy dym jest rozstawiany 15s czyli na tyle długo że zdążymy wyhamować z pełnej prędkości perk dla mnie stał się zbędny.
Pancerniki
Obrót dział – musi być
Wszechstronność – szybsze przeładowanie grupy naprawczej na Conquerora? Dla mnie bomba. Tyle że musiałbym przebudować kapitana bo w standardowej wersji tego perka nie używam.
Jean-Jacques/Charles-Henri Honoré
Perki specjalnie:
Strzelec wyborowy
- +1 stopień/sek. (zamiast 0,7 stopień/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze większym niż 139 mm,
- +3 stopnie/sek. (zamiast 2,5 stopnia/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze nie większym niż 139 mm.
Adrenalina
Przypływ adrenaliny
- Zwiększa szybkość przeładowania wszystkich typów uzbrojenia, kiedy okręt traci PW
- 0.25% do czasu przeładowania wszystkich rodzajów uzbrojenia na 1% utraconych PW (standardowo 0.2%)
Tych kapitanów można dać i na krążownik i na pancernik. Problem rozwiązuje się jeśli mamy obu, jeśli nie, posiadane przez nich perki będą moim zdaniem bardziej odczuwalne na pancerniku, zwłaszcza tieru VIII+ zrobionym pod secondary.
Vasily/Viktor Znamensky
Perki specjalnie
Zapobiegawcze utrzymanie
- -45% do ryzyka poważnego uszkodzenia modułów (standardowo -30%)
Strzelec wyborowy
- +1 stopień/sek. (zamiast 0,7 stopień/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze większym niż 139 mm,
- +3 stopnie/sek. (zamiast 2,5 stopnia/sek.) do prędkości obrotu o 180° dział o kalibrze nie większym niż 139 mm.
Stan podwyższonej gotowości
- -20% do czasu przeładowania grupy naprawczo-ratunkowej
Niszczyciele
Mniejsza ilość uszkodzeń silnika, steri, dział i torped – na niszczycielu bardzo przydatne, na obu gałęziach
Obrót dział – na radzieckich DD działa nie kręcą się zbyt szybko, można wziąć.
Podwyższona gotowość – przydatne ale średnio pasuje do buildu.
Strzelec wyborowy i stan podwyższonej gotowości nie są użyte w najwyżej ocenionych buildach dla Chabarowska i Grozowoja wg. Shipcomrade.
Krążowniki
O ile Moskwa prowadzi dosyć stateczny ostrzał i nie musi za szybko kręcić działami to przez to stanie w miejscu często jest palona, stan podwyższonej gotowości może się przydać.
Na bliskich dystansach obrót dział będzie już odgrywał większą rolę. Można wziąć ale imo nie trzeba
Zapobiegawcze utrzymanie również będzie tu średnio przydatne
Krążowniki <X tieru mogą wykorzystać obrót dział ale przy prowadzeniu ostrzału z większych odległości nagła zmiana burt nie będzie konieczna. Pozostałe dwa perki również można zastąpić czyli czymś bardziej przydatnym dla takiego stylu gru.
Kapitanowie średnio trafieni biorąc pod uwagę jak gra się obecnie radzieckimi okrętami.
Franz/Reihart von Jütland
Perki specjalnie
Wszechstronność
- -10% do czasu przeładowania całego sprzętu eksploatacyjnego (standardowo -5%)
Czujność
- Zwiększa zasięg wykrywania torped o 35% (standardowo o 25%)
Tutaj z doborem okrętu mam największy problem gdyż żaden z tych perków nie jest u mnie wykorzystywany na niemieckich okrętach. Czujność zwiększa efekt sondy hydroakustycznej która mają wszystkie niemieckie okręty. Można by to wykorzystać na pancernikach ale w moim przypadku, gdzie build na secondary króluje nie ma miejsca na stratę 3pkt. Można próbować z DD ale póki co kapitan czeka w rezerwie. Jeśli macie na niego pomysł, dajcie znać 😉