Dzienniki Deweloperów. Klondike.
przez Bin4r ·
Oficjalnie z portalu WoT 😉
Jeśli uważacie, że zima to czas na zamknięcie się w domu i podkręcenie ogrzewania, to przygotujcie się na X poziomową akcję na mapie „Klondike”. Robi się naprawdę gorąco na tej nowej mapie zimowej, gdy dwie drużyny rozpoczną Wielką bitwę. Zainteresowaliśmy Was? Przyjrzyjmy się jej dokładniej i zobaczmy, jak ustrzelić, rozbić i rozetrzeć przeciwnika walcząc w tej pozornie spokojnej, północnoamerykańskiej dziczy!
Podsumowanie
- Miejsce: Ameryka Północna
- Wymiary: 1,4 x 1,4 km
- Tryb: Wielkie bitwy (format standardowy i spotkaniowy – należy wybrać „Wielka bitwa”, „Standardowa” i „Spotkaniowa”, by mieć szansę zestawienia w obu formatach).
- Cel: Przejąć bazę (bazę przeciwnika w trybie standardowym lub neutralną w spotkaniowym) lub zniszczyć wszystkie pojazdy przeciwnika.
Witajcie w Klondike
Zainspirowana powieściami przygodowymi Jacka Londona, Klondike przenosi bitwy pancerne do Ameryki Północnej, gdzie zapylone uliczki i trzeszczące, szalunkowe budynki osady górniczej szepczą historię o gorączce złota. Ale niech Was nie zwiedzie spokój tej mroźnej krainy. Samotne domki, przyprószone śniegiem górskie drogi i piaszczyste brzegi rzeki zagrzmią dźwiękami bitwy, gdy wymiana ognia osiągnie swoje apogeum.
Trasy i pozycje
Drużyny rozpoczynają w południowo-zachodnim i północno-wschodnim narożniku mapy, z trzema punktami startowymi i trzema ścieżkami prowadzącymi w głąb terytorium przeciwnika. Można skierować się do małego miasteczka górniczego i zaatakować most nad rzeką leżący w jego centrum, lub wybrać się do opuszczonej osady na wyspie na południu.
Bez względu na to, którego kierunku bronicie, czy na którym atakujecie, zwracajcie baczną uwagę na kluczowe punkty umieszczone w strefie niczyjej pomiędzy dwoma obozami. Musicie być przygotowani na ciężkie walki o te miejsca: zajęcie ich daje przewagę taktyczną w okolicy. Gdy już przejęliście punkty kluczowe, możecie przejść do atakowania pozycji obronnych przeciwnika.
Miasteczko na północy to wiele korytarzy, budynków i ciasnych przestrzeni, co czyni je miejscem przeznaczonym dla czołgów ciężkich i innych dobrze opancerzonych pojazdów.
Strategia dla różnych klas pojazdów
- Jeśli znaleźliście się w miasteczku w czołgu ciężkim, bądźcie czujni i zawsze sprawdzajcie drogi je otaczające. Brak uwagi może wystawić Was na ogień podstępnego przeciwnika, któremu udało się Was podejść i teraz pakuje w Was pocisk za pociskiem.
- Zwrotne czołgi średnie i lekkie powinny trzymać się dróg objeżdżających miasteczko, by polować na nieuważnego przeciwnika i osłaniać ogniem sojuszników.
- Grając jako zwiadowca, możecie wspierać drużynę wykrywając przeciwników, którzy pojawią się w samym sercu strefy działań.
- Pojazdy takie jak Grille 15 oraz Strv-103B mogą wspierać natarcie, nękając przeciwnika ze swoich pozycji obronnych na krawędziach mapy. Jeśli rozlokują się poprawnie, snajperzy i działa samobieżne, które z łatwością mogą się tam ukryć, znacząco przysłużą się do zmiany przebiegu bitwy przez powstrzymywanie natarcia czołgów.
Wyspa leżąca na południe od głównego mostu to szerokie, nieosłonięte przestrzenie, z tu i ówdzie rozrzuconymi chatami górników. To najlepsze miejsce dla mobilnych pojazdów, które rzadko pozostają w jednym miejscu, często przemieszczają się i atakują przeciwnika z dystansu.
Strategia dla różnych klas pojazdów
- Jeśli trafiliście na południową flankę czołgiem ciężkim, kierujcie się na wyspę, prowadząc atak. Jeśli sytuacja tego wymaga, możecie przenieść się do środka mapy lub przejść do obrony. Starajcie się przewidzieć ruchy przeciwnika i zdecydować, co będzie najlepsze dla Was i dla drużyny.
- Zwiadowcy mogą wykorzystać liczne otwarte przestrzenie i wykrywać przeciwników lub trzymać się blisko chat i odkrywać pozycje przeciwnika dzięki swojemu zasięgowi widzenia.
- Czołgi średnie mogą tutaj naprawdę rozwinąć swoje przysłowiowe skrzydła prowadząc ogień z ukrycia, bądź trzymać się w pierwszej linii obok czołgów ciężkich.
- Pojazdy wsparcia będą się dobrze czuły w drugiej linii. Wybierzcie taktykę, która Wam odpowiada, ale z zasady trzymajcie się w ukryciu i strzelajcie z średniego dystansu. Jeśli marzy się Wam trochę bardziej ryzykowna gra, być może powiedzie się taktyka w stylu „uderz i uciekaj”.
- Jeśli chodzi o artylerię, powinna trzymać się w trzeciej linii i skupiać się na wykrytych przeciwnikach.
Środek mapy będzie z początku raczej spokojnym miejscem. Większość akcji będzie się wtedy toczyć na północnych i południowych flankach, gdyż obie drużyny będą starały się je zdobyć, by otworzyć sobie drogę do bazy. Jednak gdy flanki zostaną opanowane, drużyny zaczną koncentrować swoje siły na obronie lub przejęciu mostu, w zależności od tego, kto przejął flanki.
Strategia dla różnych klas pojazdów
- Jeśli gracie czołgiem ciężkim, Waszym zadaniem jest powstrzymywanie ataków przeciwnika. Podczas gdy Wy ściągacie na siebie ogień, pojazdy wsparcia mogą wspomagać sojuszników w mieście i na wyspie, wywierając w ten sposób presję na obecnego tam przeciwnika.
- Mobilne czołgi średnie mogą testować linie obrony przeciwnika, próbując znaleźć słaby punkt, lub atakować jego obóz z flanki.
- Zwiadowcy powinni działać na przedpolu, wykrywając pozycje przeciwnika i prześladując jego czołgi lekkie. Poruszanie się w pojedynkę to niezbyt dobry pomysł – koordynujcie swoje ruchy z pojazdami wsparcia ogniowego, przekazując im dane z rozpoznania.
- Jako pojazd wsparcia lub artyleria zawsze miejcie oko na minimapę. Analizujcie sytuację i udzielajcie wsparcia tam, gdzie jest najbardziej potrzebne, pomagając sojusznikom lub powstrzymując atak przeciwnika.