Q&A z Community Managerem CptFancyPants – AW
NA Community Manager CptFancyPants na kilka pytań na streamie Terrorisera – oto materiał filmowy i podsumowanie przygotowane przez General Jeno, jednego z moderatorów!
A poniżej przetłumaczone pytania i odpowiedzi.
Czy My.com ma w planach wypuszczać na serwer EU/NA wszelką dostępną zawartość gry?
W tej kwestii nic się nie zmieniło. Niektóre rzeczy nie pasują do naszego rynku i nie będą pojawiały się u nas. Tak samo z niektórymi rzeczami które pasują tylko na nasz rynek.
Dlaczego porucznicy (PvE) są teraz oznaczeni dwiema czerwonymi gwiazdkami zamiast żółtymi jak wcześniej?
Ta zmiana miała na celu łatwiejszą identyfikacje tego typu pojazdów. Jeżeli gracze uważają inaczej niech dadzą nam znać wtedy pomyślimy nad zmianą.
Co do działek automatycznych, większość z nich w prawdziwym świecie nie może strzelać bez przerw aż do wyczerpania całej amunicji w pojeździe. Czy coś w stylu magazynka może powrócić.
Balans 2.0 nie został jeszcze w 100% ukończony, prace nad nim stale trwają. Wstępna lista zmian 0.20 jest już dostępna, wiele zmian jest już w grze. Jednak do rzeczy, istnieje mała szansa że coś na wzór magazynków ponownie trafi do gry.
Obecnie w grze mamy dwa czołgi podstawowe z „przeładowaniem magazynka” zamiast pojedynczym strzałem. Czy planujecie powrócić do mechaniki pojedynczego strzału, albo chociaż wprowadzić możliwość wyboru?
Mechanika „podręcznej amunicji” nie jest jeszcze w 100% dobrze odwzorowane. Ale jeżeli pojazdy typu XM1A3 będą zbyt mocne jak na swój poziom. Trafią pod lupę i być może stracą swój „magazynek”.
Kiedy pojawi się reklama? W okolicach 0.20 czy później?
Duże reklamy podczas wielkich wydarzeń jak „Super Bowl” nie są planowane. Ale mniejsze akcje reklamowe na Facebooku i ogólnie w Internecie już się pojawiają. Współpracujemy również z firmami tworzącymi akcesoria dla graczy, przykładem może być wydarzenie Razer Man O’War. Następnym krokiem będzie Steam i program Greenlight. Cloud Pirates (kolejna gra wydawana przez My.com) trafiła na Steama, przeszła przez Greenlight i została już oficjalnie wydana. Jest to dla nas cenne doświadczenie.
Co do aktualizacji 0.20 dlaczego otrzymaliśmy „garaż z wota”. Nowy interfejs dostępny na serwerze RU zawiera również wiele błędów. Czy my również otrzymamy aktualizację z takimi błędami?
Opinie co do samego wyglądu zostały zebrane i wysłane do deweloperów. Co do wydania aktualizacji u nas, większość z błędów wykrytych na RU zostanie już najprawdopodobniej naprawionych do czasu wydania gry na serwerze EU/NA.
W skrócie opinie na temat nowego interfejsu są bardzo negatywne, czy pomimo tego trafi on również do nas?
Każde informacje od graczy pod warunkiem że są jakoś uargumentowane są ważne. Tutaj jednak problemem może być to że ludzie przyzwyczaili się do starego wyglądu i nie chcą żadnych zmian.
Obecnie działa samobieżne nie radzą sobie dobrze, planujecie coś z tym zrobić? Artyleria straciła również pociski którymi wspierała zespól, co więcej czasem trafia się więcej niż jeden pojazd tej klasy w bitwie PvE.
Artyleria zawsze wywołuje wiele negatywnych emocji. To co widzimy obecnie to jeden z pomysłów na to jak może wyglądać ta klasa. Jednak zgadzam się że artyleria potrzebuje jeszcze kilku zmian. Uszczęśliwienie wszystkich jednak nigdy nie jest możliwe.
Co do brytyjskich pojazdów, dlaczego obecnie przed ich nazwą własną pojawia się FV i ciąg cyfr? To nie wygląda zbyt dobrze, poza tym tak samo wygląda to w World of Tanks, a nikt tego nie chce.
Zmiana nazw i tego co się wyświetla to nie powinien być większy problem (poruszę to na naszym zebraniu). Co do negatywnych emocji powiązanych z WoTem. AW nie powinno być w każdym aspekcie porównywane z tą produkcją.
Czy magazynki w niszczycielach są naprawdę potrzebne? Nie są przez to zbyt dobre? Dodatkowo balans w trybie PvP i PvE jest trochę inny. Moim zdaniem opcja wybrania pomiędzy magazynkiem a pojedynczym pociskiem mogłaby zostać wprowadzona.
Oczywiście zamiarem nie było stworzenie pojazdów które są najlepsze. Co zresztą widać obecnie użyteczność tych pojazdów oraz skuteczność jest niższa niż wcześniej, dlatego na pewno potrzebują pewnych zmian. Tak jak wcześniej, elementy które nie pasują z jakiegoś powodu mogą być zmienione.
Dlaczego niektóre pojazdy mają wyposażenie którego nigdy nie dostały?
Ogólnie nie jest to zamierzone, ale jednak pojazdy jednej klasy muszą posiadać pewne cechy, przykładowo wiesz czego spodziewać się po niszczycielach czołgów.
Czy będziecie się bardziej angażować w turnieje oraz wydarzenia organizowane przez społeczność?
Oczywiście, jeżeli ktoś chce coś zorganizować może się ze mną skontaktować (CptFancyPants). Na pewno nie odmówimy pomocy oraz nagród, jednak wszystko jest powiązane z zasięgiem danej imprezy.
Czy planujecie jakieś większe bądź długoterminowe misje/maratony? Przykładowo „zniszcz 100 pojazdów każdej klasy i zgarnij czołg premium”?
Obecnie pracujemy nad czymś takim. Niektórzy pytają również czy serwer EU/NA otrzyma wydarzenia takie jak serwer RU. Obecnie analizujemy tamtejsze wydarzenia i staramy się wyłapać fajne pomysły i rozwiązania które mogą zostać wprowadzone u nas.
Czy planujecie wprowadzić interfejs WWW do zarządzania przykładowo batalionami tak jak serwer RU? Jeżeli tak czy twój dossier będzie również publiczny/niepubliczny zależnie od ustawień w grze?
Coś takiego nie pojawi się prędko. Ale możliwość ukrycia swoich statystyk będzie dostępna.
Czy w AW pojawi się amunicja za złoto i przyzwolenie na mody?
Nie, definitywnie nie planujemy niczego takiego.
Czy na naszym serwerze pojawi się jakaś łatka do 0.19 przed 0.20?
Na serwerze RU aktualizacja 0.20 jest już dostępna, tak więc i my dostaniemy ją niebawem, tak więc nie wiem czy pojawi się jakaś łatka przed tym. (Jeno: Wydaje mi się że wszystkie błędy zostały naprawione w 0.20 dlatego mniejsza aktualizacja raczej nie ma sensu)
Co pojawi się w aktualizacji 0.21?
W tej aktualizacji pojawi się nowa linia pojazdów. Najprawdopodobniej linia PL/CZ.
Kiedy do gry trafią pojazdy Francuskie, Izraelskie i inne?
Nie mogę obecnie podać żadnych konkretnych dat.
Co z dźwiękiem? Dźwięk wystrzału z niektórych armat oraz dźwięk silników jest bardzo słaby. Ktoś sprawdzał co jest z tym nie tak? To nie jest kwestia jednej rzeczy. Zgłosiliśmy już kilka problemów, przykładowo ten w wyniku którego gracz nic nie słyszy.
Planujecie wsparcie dla DX12 albo HAVOKa w tym roku?
Brak konkretnych informacji.
Czy pojawia się nowe pojazdy które zapełnią obecne luki?
Obecnie nie znam szczegółów, ale prawdopodobieństwo jest duże. (Jeno: Takie pojazdy na pewno się pojawią, przykładowo linii chińska która nie jest obecnie zakończona)
Dlaczego linia PL/CZ została przesunięta?
Ponieważ w 0.20 postanowiono skupić się na naprawie błędów wykrytych w 0.19
Czy pojawia się jakieś zmiany w interfejsie wyboru misji PvE? Chodzi mi o stworzenie bardziej przejrzystego interfejsu z możliwością obsługi w okienku. Coś takiego jest możliwe, wiele rzeczy jest teraz zmienianych. Jednak szczegóły nie są mi znane.
Jak duży jest obecny zespół deweloperów?
Nie jestem w stanie podać dokładnej liczby.
Czy w trybie PvE pojawią się bardzo unikalni bossowie?
To coś nad czym dyskutowaliśmy. Jakiś czas temu zostało zatwierdzone, a później anulowane, obecny status nie jest mi znany.
Czy pojawią się jakieś zmiany / dodatki do trybu powtórek?
Nie jest to priorytet, ale temat jest stale poruszany.
Co do Obiekta 187, jaki jest jego poziom i koszt?
Pojazd nie będzie zamiennikiem innych pojazdów premium, prędzej będzie pojazdem specjalnym (tak jak T-64AV Hunter, Chieftain Mk.6). Będzie można go zdobyć w coraz prostszy sposób, tak aby każdy chętny ostatecznie mógł go dostać w ten lub inny sposób.
Prowadzenie obecnych pojazdów kołowych to tragedia. Czy to jakiś błąd czy to jest zamierzone?
Tak miało być.
A co z błędem celownika który skacze dookoła?
Nie jest to na pewno powszechny błąd, najprawdopodobniej jest to problem po twojej stronie. Jeżeli nie jesteś pewny wyślij zapytanie do działu wsparcia.
Lufa Chieftaina 900 wygląda dość dziwnie, czy to błąd?
Nie jest to prawdopodobnie błąd tylko problem ze skalowaniem modeli w garażu. A mówiąc prościej, porównywanie pojazdów w garażu bez punktów odniesienia może być mylące.
Co z optymalizacją? Mam wrażenie że obecnie w 0.19 jest ona gorsza.
Nie można wprowadzić wszystkie za jednym zamachem. W 0.20 optymalizacja zostanie poprawiona, dotyczy to głównie kilku map. Należy również pamiętać że z aktualizacji na aktualizacje pojawia się więcej elementów odpowiedzialnych za optymalizację.
A co z anty-aliasingiem? Mam wrażenie że obecnie ten element obniża ilość klatek w AW, w innych produkcjach nie mam tych problemów a mój komputer utrzymuje stałe 60 FPS.
To również jest powiązane z poprawkami optymalizacji i wydajności. Jednak wszystko jest również powiązana ze sprzętem. Na różnych konfiguracjach wygląda to różnie.
Czy wprowadziliście jakieś niejawne zmiany po stronie serwera?
Wszelkie poprawki są prawie zawsze ogłaszane. Pomijamy tylko te nieistotne dla graczy.
Co z pojazdami które obecnie nie pasują na swój poziom? Kilka pojazdów również zmieniło swój poziom, czy w razie problemów znowu zmienią poziom?
Najprawdopodobniej tak.
Czy planujecie zmienić mapy tak aby zniechęcić niektórych do krycia się po krzakach?
Takie zmiany nie są łatwe we wprowadzeniu. Jeżeli usuniemy jeden punkt gdzie chowają się czołgi podstawowe inne klasy również nie będą mogły tego robić w tym miejscu. Koniec końców gracze powinni grać tak jak chcą.
Kiedy wydarzenie Man o’War wystartuje?
Szczegóły nie zostały jeszcze dogadane. Kiedy wszystko będzie pewne damy wam znać.
Jakieś nowe tryby pojawią się niebawem w grze?
Lords of War zostało przeniesione z powodów innych priorytetów, ale pojawi się niebawem.
Czy pojawią się jakieś większe aktualizacje przed latem.
Nie tak wielkie jak 0.19, ale mniejsze na pewno.
Czy zamierzacie zrobić coś ze spamem PPK w trybie PvE?
Tak stanowczo się tym zajmiemy.
Czy planujecie dodać inne wielkości drużyn do trybu starcia? Obecnie większość meczy to 7vs7 i 8vs8.
Gracze lubią mecze z większą ilością drużyn
**Pojazd Sabre jest już w grze kierują nim boty. Kiedy i w jaki sposób gracze będą mogli uzyskać ten pojazd? **
Nie wiem nic na ten temat.
Dlaczego przypisanie klawiszy uległo zmianie? Przykładowo zestaw z odrodzeniem był dostępny pod 9.
Wybór amunicji został zmniejszony z 5 do 3, więc pozostałe klawisze również uległy zmianie.
Dlaczego niektóre z pojazdów AFV są teraz zakwalifikowane jako TD?
Ponieważ te pojazdy pasują bardziej do tej roli.
A ja właśnie po tym pachu wróciłem do AW , nie będę się rozpisywał, ale bardzo mi się podoba.
Trzymam za nich kciuki.
Poważnie Oni dalej to rozwijają?
Tak to spierdolili że się grać nie da!
Problemy z systemem spotowania! Gdzie pojazdy w niewielkiej odległości nagle magicznie znikają, a strzelony pocisk przelatuje przez pojazdy które pokazują się po strzale w tym samym miejscu, ale pocisk nie zadaje żadnych uszkodzeń!
Wieczny brak penetracji w wielu różnych formach i nazwach, pociski lecące nie w wymierzony cel przy pełnym skupieniu i dobrych załogach…
Rakietowce sieją istny pogrom! SOA nie spełnia roli…
MBTki są jeżdżącymi pulami darmowego DMG i są bezbronne wobec niewidocznych rakietowcom, które w bardzo krótkim czasie potrafią zbić większość HPków…
Wiele papierów jeśli już w nie trafisz dzięki magicznym kątom rykoszetuje…
Wskaźnik penetracji, zielone nie znaczy NIC, bo RNG powoduje wieczny brak peny bądź nietrafienie…
Gra w wersji 0.18 była dużo bardziej grywalna niż to co prezentuje obecnie!