9.19 – bitwy rankingowe
Oficjalnie z portalu WoT 😉
Na przestrzeni lat wielokrotnie prosiliście nas o możliwość sprawdzenia się na tle innych graczy o podobnych umiejętnościach. A w czasie naszego facebookowego panelu deweloperów dokonaliśmy odsłony bitew rankingowych. Ten całkiem nowy tryb gry bazuje na indywidualnym wkładzie i spełnia Wasze życzenie. Wygląda na to, że pomysł bitew rankingowych naprawdę wszystkim przypadł do gustu i zespoły na całym świecie dokonały wszelkich starań, aby je Wam udostępnić. Praca nad tym trybem sprawiła nam naprawdę dużą przyjemność i bardzo się cieszymy, że wchodzi on w fazę supertestu wraz z innymi funkcjonalnościami zawartymi w wersji 9.19. Wytrzymajcie jeszcze trochę, niedługo będzie on dostępny na głównych serwerach!
W tym artykule wyjaśnimy ten tryb bardziej szczegółowo i opowiemy o innych zaletach kolejnej wersji, w tym o całkiem nowej walucie, o usprawnieniach w misjach bojowych i w interfejsie wydarzeń. Zaczynajmy!
Po zakończeniu supertestów zaczynają się testy publiczne dostępne dla wszystkich graczy, którzy chcą wypróbować nowe funkcjonalności.
Bitwy rankingowe
Bitwy rankingowe to tryb 15 na 15 dostępny tylko dla pojazdów X poziomu. Wygrywa w nim drużyna, która pierwsza wyeliminuje wszystkich przeciwników lub zajmie ich bazę. W zasadzie scenariusz jest taki sam jak w bitwach losowych. Ale tu kończy się podobieństwo. Główny nacisk bitew rankingowych to wyniki osobiste. Waszym głównym celem jest wznieść się na wyżyny swoich umiejętności, aby piąć się w górę rankingu, zdobywając po drodze stopnie i nagrody. W przeciwieństwie do bitew losowych, Wasze osiągnięcia zależą tylko od Was, a nie od wyników drużyny. Im więcej osiągniecie w bitwie, tym wyższy będzie Wasz stopień na specjalnej drabince bitew losowych.
Losowanie drużyn. Będziecie losowani do drużyny z graczami, których stopień odpowiada Waszemu (±1). Staniecie przeciwko drużynie o podobnych umiejętnościach. Podobnie jak w przypadku bitew losowych, jeśli stworzenie skojarzenia ±1 będzie zajmować zbyt dużo czasu, mechanizm losujący trochę rozluźni to ograniczenie, abyście mogli szybciej wejść do bitwy. Obie drużyny będą zawsze mieć taką samą liczbę graczy o danych stopniach. Mówiąc wprost: zawsze walczycie z innymi graczami o podobnym miejscu w rankingu i macie zapewnioną odpowiednią rywalizację. Im wyżej jesteście w rankingu, tym wyżej są przeciwnicy, z którymi musicie się zmierzyć.
Jeśli chcecie poznać trochę więcej szczegółów na temat działania mechanizmu losującego, sprawdźcie poświęcony mu artykuł.
Progresja. Jeśli znajdziecie się wśród najlepszych 12 graczy pod względem PD w zwycięskiej drużynie, otrzymacie szewron, który zbliży Was o krok do kolejnego stopnia. Podobnie będzie, jeśli znajdziecie się w pierwszej trójce w przegranej drużynie. Pierwszy stopień będzie Was kosztował tylko jeden szewron, ale im wyżej dojdziecie, tym więcej szewronów będą kosztowały dalsze postępy.
Po osiągnięciu 1. i 5. stopnia Wasze postępy zostaną zapisane, abyście nie musieli zaczynać wszystkiego od nowa, jeśli przegracie kilka bitew. Ponadto po osiągnięciu 5. stopnia otrzymacie możliwość udowodnienia swoich umiejętności w konkretnym pojeździe X poziomu poprzez zdobycie w nim jak najwyższego stopnia. Zasady pozostają takie same: bierzcie udział w bitwach rankingowych w tym czołgu, a im lepsze będą Wasze osobiste wyniki, tym szybsze będą Wasze postępy. Jest tylko jedna różnica – liczba stopni dla pojazdów jest nieograniczona.
Oś czasu. Bitwy rankingowe rozgrywane są sezonami. Pierwszy sezon będzie się składał z czterech siedmiodniowych etapów. Po rozpoczęciu nowego etapu osiągnięte stopnie są zerowane. Postępy osiągnięte do siódmego dnia są umieszczane na tablicy wyników. Po zakończeniu sezonu Wasze wyniki za ostatnie 24 dni są sumowane i otrzymujecie nagrody zależne od Waszego końcowego wyniku.
racja ja niewidzę sensu 3 art na bitwę może jednoą ale 3 to nadal za durzo
duzo*
Jeszcze niech wypieprzą arty i mogą łykać poje PLNy szerokim strumieniem o.O