Aktualizacja 0.6.3 w czwartek 30 marca
W czwartek następi czasowe wyłączenie serwerów w celu wprowadzenia nowej aktualizacji o numerze 0.6.3.
- Początek prac: 30.03.2017 o 7:00
- Koniec prac: 30.03.2017 o 9:00
Zostaną wprowadzone następujące zmiany:
Zmiany w sterowaniu lotniskowców
Aktualizacja 0.6.3 wprowadza alternatywny tryb sterowania dla lotniskowców oparty na dwuprzyciskowym podejściu popularnym wśród miłośników strategii czasu rzeczywistego. Nowy tryb jest domyślnie wyłączony i można go włączyć w ustawieniach gry.
Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.
Alternatywny tryb sterowania różni się od standardowego w następujący sposób:
- Polecenia dotyczące ruchu eskadr i zmiany kursu autopilota można teraz wydawać prawym przyciskiem myszy.
- Zaznaczenie eskadry nie zostanie anulowane po kliknięciu lewym przyciskiem.
- Zaznaczenie eskadr poprzez przeciągnięcie nie zostanie anulowane, jeśli obszar zaznaczenia nie zawiera żadnych elementów.
- Klawisz ESC pozwala odznaczyć eskadry i lotniskowiec.
- Teraz ręczny (alternatywny) atak można aktywować zarówno lewym, jak i prawym przyciskiem myszy.
- Cele priorytetowe uzbrojenia dodatkowego/przeciwlotniczego można ustawić, klikając prawym przyciskiem myszy, jeśli zaznaczony jest lotniskowiec, lub lewym przyciskiem, jeśli zaznaczono eskadrę, a nie sam lotniskowiec.
- W trybie sterowania dwoma przyciskami myszy punkty nawigacyjne autopilota można dodawać, wciskając prawy przycisk myszy.
Po włączeniu alternatywnego trybu zmianie ulegnie również sterowanie innymi typami okrętów:
- Cele priorytetowe uzbrojenia dodatkowego/przeciwlotniczego wszystkich okrętów ustawia się przy pomocy prawego i lewego przycisku myszy.
- Punkty nawigacyjne autopilota można dodawać i zmieniać, wciskając prawy przycisk myszy.
Układy sterowania dla nowego trybu
Nowa wersja przyniesie również inne zmiany dotyczące lotniskowców:
- Funkcja Alt-atak zostanie wyłączona dla lotniskowców IV i V poziomu. Zmiana ta ma na celu poprawić równoważenie wśród lotniskowców niższych poziomów, które w większości dysponują słabą obroną przeciwlotniczą. Informacja o dostępności opcji ręcznego ataku eskadry (alternatywnego ataku) dla danego lotniskowca jest wyświetlana w module Kontrola lotu oraz w parametrach okrętu w sekcji „Samoloty”.
- Myśliwce można teraz wycofać z walki z inną eskadrą przy pomocy ręcznego ataku (alternatywnego). W przypadku wycofania z walki powietrznej przy pomocy alternatywnego ataku eskadry wszystkich lotniskowców wycofujących się z walki utracą jeden samolot. Zasada ta nie dotyczy okrętu Saipan, którego eskadry nie utracą samolotu, ponieważ składają się tylko z trzech myśliwców.
- Podczas bitwy interfejs gry nie będzie utrudniał przybliżania i oddalania kamery. Jedynym wyjątkiem jest czat gry, w którym mysz w dalszym ciągu służy do przewijania wiadomości.
- Eskadry sojuszników z dywizjonu będą podświetlone na żółto.
- Poprawiono system obierania celu kliknięciem myszy. Zmiana ta zwiększy precyzję obierania celu w przypadku obecności wielu elementów gry w jednym punkcie.
- Eskadry zniszczonego lotniskowca, które wykonały dany rozkaz, zachowają obecną pozycję zamiast wracać do miejsca zatopienia okrętu.
- Teraz myśliwce o większej prędkości niż ich cele w razie potrzeby zwolnią bez wstrzymywania ostrzału. W ten sposób będą mogły prowadzić nieprzerwany atak i unikać sytuacji, w których atakowany samolot może zrzucić bomby lub torpedy bez zwiększenia rozrzutu.
- Dodaliśmy kontury do stref kluczowych zamiast boi w widoku samolotu.
- Naprawiliśmy błędy związane z rozróżnieniem między pojedynczym i podwójnym kliknięciem myszy. Zmiana zapobiegnie sytuacjom, w których rozkaz „Uwaga na sektor” wydawany przy użyciu minimapy sprawiał, że zaznaczona eskadra również się tam udawała.
Zmiany w samolotach torpedowych amerykańskich lotniskowców
Zmieniono następujące parametry automatycznie wystrzeliwanych torped w samolotach amerykańskich lotniskowców:
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 32% i promień podejścia o 24% w samolotach torpedowych Martin T3M.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 32% i promień podejścia o 25% w samolotach torpedowych Martin T4M.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 28% i promień podejścia o 24% w samolotach torpedowych Douglas TBD.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 26% i promień podejścia o 21% w samolotach torpedowych Grumman TBF.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 24% i promień podejścia o 20% w samolotach torpedowych Grumman TBM-3.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 22% i promień podejścia o 15% w samolotach torpedowych Douglas AD1.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 20% i promień podejścia o 16% w samolotach torpedowych Douglas BTD-1.
- Zmniejszono odległość wystrzeliwania torped o 20% i promień podejścia o 16% w samolotach torpedowych Douglas XSB2D.
Poprawki dotyczące lotniskowców
Poprawiono następujące błędy dotyczące gry lotniskowcami:
- Teraz minimapa i mapa taktyczna będą zawsze pokazywać pierwszą część kursu eskadr.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wroga eskadra pojawiała się na minimapie podczas cyklonu, będąc jednocześnie niewidoczną w widoku samolotu.
Inne zmiany w interfejsie
Dodaliśmy licznik czasu trwania zasłony dymnej wyświetlany w prawym górnym rogu, obok ikony „Wykryto”. Licznik jest widoczny tylko dla gracza i dotyczy wyłącznie jego własnej zasłony dymnej.
Przybiera on następujące stany:
- Neutralny: Licznik odlicza czas pozostały do momentu, gdy pierwsza warstwa dymu zacznie zanikać.
- Ostrzeżenie: Licznik wchodzi w stan ostrzegawczy na 10 sekund przed rozpoczęciem zanikania pierwszej warstwy zasłony dymnej.
- Rozproszenie: Licznik pokazuje czas pozostały do całkowitego zaniknięcia ostatniej warstwy zasłony dymnej.
- Do gry dodano wskaźnik maksymalnej prędkości, przy której okręt gracza będzie skutecznie ukryty za zasłoną dymną. Po jej przekroczeniu wskaźnik wyświetli ostrzeżenie.
Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.
- Teraz czat bitewny zapisuje wszystkie wiadomości z całej bitwy. Gracze mogą wyświetlić wiadomości czatu, wciskając klawisz ENTER lub klikając w polu czatu.
- Usprawniono system przypisywania klawiszy: poprawiliśmy wyświetlanie klawiszy w grze i dodaliśmy opcję przypisania komend do wcześniej niedostępnych klawiszy. Teraz komendy można przypisać do wszystkich klawiszy oprócz Enter i Esc.
- Tekst wskazujący liczbę bitew, po których status Team Killer zostanie zdjęty, jest teraz bardziej przejrzysty.
- Uprościliśmy system rang dowódców stosowany w grze, poprawiając szereg nieścisłości.
Oprócz zmian w mechanice wykrywania wprowadziliśmy następujące zmiany:
- Modyfikacja 1 systemu kamuflażu otrzyma dodatkowy efekt „+5% maksymalnego rozrzutu pocisków nieprzyjaciela strzelającego do Twojego okrętu”.
- W krążownikach Ibuki, Zao, Baltimore, Des Moines, Neptune, Minotaur, Roon, Hindenburg, Dmitry Donskoj oraz Moskwa poprawiona została celność dział głównych – ciaśniejsze grupowanie pocisków w ramach elipsy rozrzutu (sigma wzroścnie z 2,0 do 2,05).
Zmiana ta zapewni dodatkową ochronę niszczycielom i krążownikom, które posiadają to ulepszenie i wcześniej polegały wyłącznie na kamuflażu w kwestii ochrony. Będzie to najbardziej zauważalne w przypadku ostrzału działami dużego kalibru z dużego dystansu, gdy elipsa dyspersji (wyznaczająca granice rozrzutu pocisków) jest dość duża. Oznacza to, że gdy wejdziecie w zwarcie – na przykład podczas walki o strefę kluczową – będziecie musieli przejmować się głównie najbliższymi przeciwnikami, a mniej pasywnymi wrogami, którzy wolną trzymać się z dala od akcji.
Ulepszenie celności krążowników IX i X poziomu ma na celu wzmocnienie ich roli jako uniwersalnych jednostek, których działa mogą zagrozić każdemu celowi.
- Dodano nowe obrazy brytyjskich dowódców.
- Dodano opcję zmiany utworów ścieżki dźwiękowej użytkownika poprzez wciśnięcie klawisza > (przejdź do następnego utworu) oraz < (wróć do poprzedniego utworu). Przypisanie klawiszy można zmienić w zakładce Sterowanie w menu Ustawień.
- Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała wydanie szybkiej komendy po wciśnięciu klawisza F3 w trybie widoku samolotu.
- W przypadku okrętów z uzbrojeniem torpedowym, przy przełączaniu z torped na działa główne wybrany typ amunicji pozostaje ten sam, niezależnie od wciśniętego klawisza. Aby zmienić typ amunicji, należy ponownie wcisnąć klawisz przypisany do tego typu amunicji.
- Tagi klanów nie będą już wyświetlane w czacie klanu.
- Klienty gry, w których zapisano dane logowania gracza, nie będą już oferować opcji wejścia do gry bez rejestracji.
- W statystykach gracza dodano oznaczenie „STARY” wyświetlane przy okrętach, które istnieją w grze wyłącznie na potrzeby gromadzenia statystyk, takich jak niszczyciel VII poziomu Hatsuharu.
- Gdy okręt testowy znajduje się w porcie, w miejscu jego parametrów bojowych wyświetlany jest tekst „Okręt testowy”. W przypadku okrętów, których gracz nie ma jeszcze w porcie, w dalszym ciągu będzie wyświetlane oznaczenie „Wkrótce”.
UWAGA: Wraz z premierą aktualizacji 0.6.3 wszystkie niestandardowe ustawienia klawiatury i myszy zostaną przywrócone do domyślnych. Po aktualizacji gracze będą mogli dostosować ustawienia do swojego stylu gry.
Zmiany w równoważeniu i okrętach
W aktualizacji 0.6.3 poprawiliśmy funkcję kamuflażu. Teraz zakres wykrywalności okrętu po wystrzale baterii głównej jest taki sam jak maksymalny zasięg ognia okrętu. Zmiana ta wyeliminuje sytuacje, w których okręty o małym zakresie wykrywalności mogą strzelać do okrętów przeciwnika w zasięgu widoku, same pozostając niewidocznymi. Nie wpłynie to na stosowanie elementów terenu i zasłon dymnych, które w dalszym ciągu można wykorzystać, by zyskać przewagę nad przeciwnikiem.
Decyzja ta wynika z dogłębnej analizy opinii graczy i taktyk bojowych stosowanych w grze. Po uważnym zapoznaniu się z Waszymi uwagami doszliśmy do wniosku, że strzelanie z ukrycia na otwartych wodach przynosi więcej utrapień niż korzyści i czyni rozgrywkę nudną. Wyłączenie tej praktyki uczyni grę ciekawszą i sprawiedliwszą.
Kamuflaż wciąż zapewnia korzyści trudno wykrywalnym okrętom, jednak aby zadawać uszkodzenia bez ryzyka, będziecie musieli wykorzystywać zasłony dymne, elementy terenu i rozwiniętą zdolność manewrowania. Po premierze aktualizacji będziemy uważnie obserwować sytuację, a jeśli skuteczność bojowa poszczególnych okrętów okaże się zbyt mała, dostosujemy ich parametry bojowe.
Ponadto wykrywalność okrętów nie będzie wzrastała po wystrzale dodatkowej baterii lub dział przeciwlotniczych.
Zmiana ta dotyczy jedynie wykrywania na morzu i nie wpływa na mechanikę wykrywania okrętów przez samoloty i vice versa. Okręty będą wykrywane z powietrza tak samo, jak w wersji 0.6.2.
Aby ułatwić graczom przyswojenie nowych zasad wykrywania, wraz z aktualizacją 0.6.3 oferujemy zniżkę 95% na wyzerowanie umiejętności dowódcy za elitarne PD dowódcy, a także misje bojowe, za które można zdobyć elitarne PD – za jedną zwycięską bitwę rozegraną okrętem X poziomu otrzymacie 90 000 elitarnych PD dowódcy. Po wypełnieniu tej misji gracze będą mogli przeszkolić dziewięciu dowódców z 19 punktami umiejętności.
Oprócz tego gracze będą mogli zdobyć 10 000 elitarnych PD dowódcy za wypełnienie jednego z poniższych zadań:
- Wygrajcie bitwę niszczycielem VIII poziomu.
- Wygrajcie bitwę niszczycielem IX poziomu.
- Wygrajcie bitwę niszczycielem X poziomu.
- Wygrajcie bitwę krążownikiem VIII poziomu.
- Wygrajcie bitwę krążownikiem IX poziomu.
- Wygrajcie bitwę krążownikiem X poziomu.
Uwzględniliśmy również fakt, że niektóre okręty zostały ulepszone pod kątem zasięgu ognia i kamuflażu (krążowniki i niszczyciele). W grze dostępne są dwa tego typu ulepszenia:
- Modyfikacja 2 układu kontroli ognia
- Modyfikacja systemu kamuflażu 1
Wraz z premierą nowej wersji oferujemy zniżkę 50% na wszystkie ulepszenia, które można zainstalować w ich miejscu:
- Modyfikacja 3 głównej baterii
- Modyfikacja 3 dodatkowej baterii
- Modyfikacja 3 uzbrojenia plot.
- Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowych
- Modyfikacja 1 systemu celowniczego
- Modyfikację układu sterowania 3
Dzięki temu gracze mogą sprzedać ulepszenie zainstalowane wcześniej dla lepszego kamuflażu lub zasięgu ognia, a następnie zainstalować dowolne ulepszenie bez straty kredytów.
Chcemy zachęcać graczy do próbowania nowych taktyk. Dlatego powyższym zmianom wprowadzanym w aktualizacji 0.6.3 będzie towarzyszyć możliwość bezpłatnej, selektywnej redystrybucji umiejętności wielu dowódców oraz zmiany wszelkich powiązanych ulepszeń.
Obie oferty specjalne będą dostępne przez 10 dni od premiery aktualizacji.
Zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej dla następujących okrętów, aby uczynić je przyjemniejszymi w grze:
- Nassau: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9208 m do 10 820 m.
- Kaiser: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 13 308 m do 14 540 m.
- König: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 14 544 m do 14 990 m.
- König Albert: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10.840 m do 11 860 m.
- Hermelin: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 7790 m do 8960 m.
- Dresden: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8110 m do 9920 m.
- Kolberg: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8272 m do 10 080 m.
- Emden: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8920 m do 9930 m.
- Kawachi: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8872 m do 9880 m.
- Myogi: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 13 880 m do 16 950 m.
- Ishizuchi: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 12 900 m do 15 300 m; zmniejszono standardowy zakres wykrywalności z morza z 16 560 m do 15 200 m.
- Mikasa: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9510 m do 11 820 m.
- Furutaka: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 11 790 m do 12 620 m.
- Kuma: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 11 235 m do 11 670 m.
- Tenryu: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9981 m do 11 240 m.
- Tachibana: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 6720 m do 8030 m.
- Umikaze: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 6720 m do 8030 m.
- Isokaze: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8309 m do 9730 m.
- Minekaze: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 6927 m do 8110 m.
- Tachibana: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 6720 m do 8030 m.
- Bogatyr: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10 335 m do 10 340 m.
- Krasny Krym: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 13 510 m do 14 040 m.
- Weymouth: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9763 m do 10 580 m.
- South Carolina: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10 218 m do 14 240 m.
- Wyoming: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10 965 m do 14 380 m.
- New York: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 14 162 m do 16 400 m.
- Arkansas Beta: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 12 060 m do 14 380 m.
- Texas: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 15 580 m do 16 420 m.
- Albany: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8470 m do 9170 m.
- St. Louis: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9500 m do 11 320 m.
- Omaha: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 11 500 m do 13 830 m.
- Phoenix: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 12 463 m do 13 880 m.
- Marblehead i Marblehead Lima: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 12 650 m do 13 880 m.
- Fūjin, Kamikaze i Kamikaze R: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 7620 m do 8680 m.
- Mutsuki: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 6927 m do 8110 m.
Zmieniliśmy niektóre parametry następujących okrętów, aby zwiększyć ich skuteczność bojową i uczynić grę nimi przyjemniejszą:
- New Mexico: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 13 580 m do 14 620 m.
- Colorado: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 15 180 m do 17 120 m.
- Dunkerque: usprawniono charakterystyki samolotu startującego z lotniskowca. Poziom samolotu zmieniono z VI na VII, a jego liczbę punktów wytrzymałości zwiększono z 1180 do 1350. Zwiększono również średnie uszkodzenia na sekundę z 45 do 51.
- Fubuki: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9054 m do 10 470 m.
- Akizuki: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9236 m do 11 330 m.
- Hatsuharu: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 8436 m do 9850 m.
- Shimakaze: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 9810 m do 11 370 m.
- Yūgumo: zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10 050 m do 10 950 m.
- Grozowoj: skrócono czas przeładowania dział SM-2-1 z 5 s do 4,2 s; zwiększono standardowy zasięg ognia baterii głównej z 10 330 m do 10 970 m.
- Udałoj: Doprecyzowano minimalny zasięg ognia głównej baterii.
- Z-52: zmniejszono standardowy zakres wykrywalności z morza z 8100 m do 7740 m.
- V-170: Kąty przednich aparatów torpedowych zostały ustawione bardziej symetrycznie poprzez zmniejszenie sektora lewej wyrzutni o 1 stopień i zwiększenie go w prawej wyrzutni o 1 stopień.
Zwiększony standardowy zasięg ognia wpływa na maksymalny zasięg ognia po zastosowaniu wszystkich modyfikatorów, w tym układu kontroli ognia, ulepszeń i umiejętności dowódcy.
Poprawiono działanie umiejętności Ręczne sterowanie ogniem uzbrojenia przeciwlotniczego przy grze następującymi okrętami – teraz umiejętność działa poprawnie:
- Arizona
- Karlsruhe
- Prinz Eugen
- Furutaka
Zmiany w gospodarce
W oparciu o analizę zgromadzonych statystyk dotyczących rentowności wszystkich okrętów i opinii graczy postanowiliśmy zmienić system nagród dla lotniskowców, przykładając większą uwagę do indywidualnych osiągnięć w walce. Teraz miłośnicy lotniskowców, którzy sprawdzą się w boju, zdobędą więcej kredytów i PD w porównaniu do aktualizacji 0.6.2. Teraz miłośnicy lotniskowców, którzy sprawdzą się w boju, zdobędą więcej kredytów i PD w porównaniu do aktualizacji 0.6.2. Przyzwoita bitwa przyniesie teraz średnio 10–25% PD i kredytów więcej w stosunku do dotychczasowej gospodarki, zaś słaba bitwa powinna przynieść średnio 10–25% mniej PD i kredytów.
Przykład wyników za osiągnięcia w udanej bitwie i słabej bitwie:
- Słaba bitwa: gracz zadał mniej niż 30% uszkodzeń jednemu okrętowi przeciwnika.
- Dobra bitwa: gracz zadał uszkodzenia okrętom przeciwnika wynoszące co najmniej 300% całkowitej puli HP i zatopił do najmniej trzy okręty przeciwnika.
Ponadto zwiększyliśmy współczynniki zarabiania PD i kredytów dla następujących okrętów:
PD:
- Erie: +10%
- Black Swan: +10%
- Hermelin +10%
- Hashidate: +5%
- Danae: +5%
- Karsruhe: +5%
- Emerald: +5%
Kredyty:
- Hermelin +5%
- Danae: +5%
- Karsruhe: +10%
- Swietłana: +5%
Mutsu: Okręt został dodany do drzewa technologicznego i można go teraz kupić za dublony.
Prezent niespodzianka:
Prima Aprilis to dzień obchodzony w wielu miejscach na całym świecie. Nie mogliśmy przegapić tej okazji, dlatego przygotowaliśmy dla graczy niecodzienny prezent! Znajdziecie go w porcie tuż po premierze aktualizacji.
Wszyscy gracze, którzy wejdą do gry w tygodniu poprzedzającym wprowadzenie aktualizacji 0.6.3, otrzymają wyjątkowy prezent: okręt podwodny typu Szczuka z dowódcą.
- Jednostka nie podlega sprzedaży, lecz możecie ją ukryć w porcie przy pomocy filtrów.
- Gracze nie będą mogli użyć okrętu podwodnego w bitwie w żadnym trybie.
- Nie można zwolnić istniejącego dowódcy okrętu podwodnego ani zwerbować nowego. Dowódca, którego dodano do konta gracza wraz z okrętem, zostanie wraz z nim usunięty. Nie można go rozwijać ani przeszkolić.
- Nie można stosować kamuflaży, ulepszeń ani sprzętu eksploatacyjnego, ale sygnały i flagi są dozwolone. Po usunięciu okrętu podwodnego z konta gracza wszystkie flagi i sygnały zostaną z niego zdjęte i przeniesione do inwentarza gracza.
- Układ pancerza nie będzie dostępny.
W aktualizacji następującej po wersji 0.6.3 okręt podwodny zostanie usunięty z konta gracza wraz z dowódcą i zastąpiony wolnym miejscem.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym okrętów
Dzięki specjalnej technologii poprawiliśmy wyświetlanie cienkich elementów (głównie olinowania) w okrętach premium II i III poziomu. Ulepszenie to nie wpłynie na płynność gry. Dotyczy to następujących okrętów:
- Albany
- Smith
- Emden
- Mikasa
- Tachibana
- Diana
- König Albert
- Campbeltown
- Aurora
- Oleg
- Katori
Naprawiono mniejsze błędy wizualne, które były widoczne przy niskich i średnich ustawieniach grafiki na następujących okrętach:
- Ochotnik
- Anshan
- Akizuki
- Fletcher
- Podwojski
- Des Moines
Dunkerque: Do wieży baterii głównej dodano działa treningowe. Zmiana ta nie wpłynie na osiągi bojowe okrętu.
Akizuki: Poprawiono nachodzenie na siebie wyrzutni torped i belki żurawia; dodano dalmierz.
Indianapolis: Mk33 Director działa teraz z uzbrojeniem głównej baterii.
Dopracowano wygląd pancerza na następujących okrętach w porcie:
- Tachibana
- Albany
- Yūbari
Dodano trwały kamuflaż dla okrętu Ryujo:
- -3% zasięgu wykrywalności z wody
- +4% maksymalnego rozrzutu pocisków wystrzelonych przez przeciwnika atakującego okręt gracza
- +30% PD zdobytych w bitwie
Koszty kamuflażu: 1000 dublonów
Aktualizacje techniczne
Ważne: Wraz z wprowadzeniem tej wersji oficjalnie wstrzymujemy wsparcie dla systemu Windows XP i Vista. Począwszy od aktualizacji 0.6.4, klient gry nie będzie obsługiwał tych systemów operacyjnych. Decyzja ta wynika z faktu, iż powyższe systemy operacyjne stały się przestarzałe, a firma Microsoft zaprzestała ich wspierania. Pozwoli nam to zoptymalizować klienta gry, aby uczynić go wygodniejszym w obsłudze i przyśpieszyć jego działanie na nowszych systemach operacyjnych, a także wdrożyć w przyszłości nowe technologie graficzne.