Test publiczny 0.6.3 – WoWs
Z przyjemnością przedstawiamy „Biuletyn Deweloperów” poświęcony wersji 0.6.3. Weźcie udział w teście publicznym i wypróbujcie zmiany w nadchodzącej wersji. Test publiczny rozpoczyna się 21 marca. Dołączcie!
Test publiczny będzie trwać od 17:30 we wtorek, 21 marca do 15:00 w poniedziałek, 27 marca. Pamiętajcie, że jest to środowisko testowe, więc w dowolnym momencie w trakcie testu publicznego możemy przeprowadzać niezapowiedziane przerwy techniczne i publikować łaty.
Czego możecie się spodziewać w teście publicznym 0.6.3?
Główne atrakcje
W wersji 0.6.3 dodaliśmy nowy tryb kontroli lotniskowców. Będzie on szczególnie interesujący dla graczy uwielbiających strategie czasu rzeczywistego. Aktualnie sterowanie lotniskowca wymaga jedynie dwóch przycisków myszy. Jeśli jednakże opanowaliście już kontrolowanie Waszych lotniskowców starym sposobem, nie musicie się martwić – nowe sterowanie jest opcjonalne. Nowy system sterowania różni się od standardowego tym, iż poruszanie eskadrami i zaznaczanie celów wykonuje się tylko prawym przyciskiem myszy. Poza tym sterowanie dwoma przyciskami jest bardziej responsywne i pozwala grze zareagować szybciej na wydane przez gracza polecenia. Nowa wersja przyniesie również inne zmiany dotyczące lotniskowców:
- Funkcja Alt-atak zostanie wyłączona dla lotniskowców IV i V poziomu. Ta zmiana ma wnieść nieco więcej równowagi do lotniskowców niskich poziomów, na których większość okrętów ma słabą ochronę przeciwlotniczą. Informacja dotycząca dostępności manualnego ataku eskadry (Alt-atak) danego lotniskowca wyświetlana jest w module kontroli lotu. Na poziomie IV i V dystans od celu torped wysyłanych automatycznie zostanie nieco zmniejszony, aby bombowce torpedowe były trochę skuteczniejsze w bitwie.
- Myśliwce można teraz wycofać ze starcia z samolotami przeciwnika przy pomocy Alt-ataku. Gdy eskadra zostanie wycofana w ten sposób, straci jeden samolot. Zasada ta odnosi się do wszystkich lotniskowców z wyjątkiem Saipan.
- Po zniszczeniu lotniskowca jego eskadry nie będą lecieć do ostatniej pozycji lotniskowca, ale po wypełnieniu rozkazu pozostaną na swojej pozycji.
- Naprawiliśmy kilka błędów związanych z rozróżnieniem między pojedynczym i podwójnym kliknięciem myszy. Zmiana zapobiegnie sytuacjom, w których rozkaz „Uwaga na sektor” wydawany przy użyciu minimapy sprawi, że eskadra również poleci do tego sektora.
- Myśliwce o większej prędkości niż ich cele będą zwalniać, gdy będzie to konieczne, i nie będą przerywać ataku. Pozwoli im to utrzymać cel w zasięgu i uniknąć sytuacji, w których atakowane samoloty szturmowe mogły zrzucać bomby i torpedy bez zwiększonej dyspersji.
- Dodaliśmy kontury do stref kluczowych zamiast boi w widoku samolotu.
Interfejs
UWAGA: W chwili wprowadzenia aktualizacji 0.6.3 wszystkie spersonalizowane powiązania klawiszy zostaną przywrócone do standardowych. Po wprowadzeniu aktualizacji będziecie mogli ustawić ponownie sterowanie tak, by jak najlepiej odpowiadało Waszym preferencjom.
- Dodaliśmy czasomierz i wskaźnik zasłony dymnej, który pokazuje maksymalną prędkość, z jaką może płynąć okręt, aby pozostał ukryty.
- Czat bitewny będzie teraz zapisywany przez całą bitwę i będzie można go przewijać.
- W wersji 0.6.3 ulepszyliśmy system przypisywania klawiszy. Naprawiliśmy wyświetlanie ich w grze i dodaliśmy opcję przypisywania różnych klawiszy do różnych sytuacji w grze.
Poprawki równoważenia
Przyjrzeliśmy się dokładnie Waszym opiniom i doszliśmy do wniosku, że strzelanie podczas pozostawania niewidocznym na otwartej przestrzeni stwarza więcej problemów, niż daje korzyści. Z tego powodu w wersji 0.6.3 zmieniliśmy zasięg wykrywalności okrętów po użyciu uzbrojenia głównego – jest on teraz równy maksymalnemu zasięgowi dział w momencie wystrzału. Zmiana ta zapobiegnie sytuacjom, w których okręty z małym zasięgiem wykrywalności mogły otworzyć ogniem, pozostając niewidocznymi dla przeciwnika. Zmiana ta nie obejmie przypadków strzelania zza przeszkód terenowych czy zasłon dymnych – dotyczy ona tylko otwartej przestrzeni.
W wersji 0.6.3 wprowadzimy ulepszenia w ponad 40 okrętach. Ogólnie zmiany te będą dotyczyć głównie jednostek niskich i średnich poziomów. Jednak niektóre znane i mocne okręty, jak: Z-52, Yugumo, Shimakaze i Grozowoj, także doczekały się zasłużonych poprawek skuteczności.
Chcemy, żebyście czuli się komfortowo podczas wypróbowywania nowych taktyk. Z tego względu powyższe zmiany wiążą się z możliwością darmowego przestawienia umiejętności kilku dowódców oraz wymiany związanych z nimi ulepszeń.
Rip Blyskawica
„zmieniliśmy zasięg wykrywalności okrętów po użyciu uzbrojenia głównego – jest on teraz równy maksymalnemu zasięgowi dział w momencie wystrzału”
Że niby co? RIP Zao, RIP Atago, RIP DD?