Wersja 9.17.1 – nerf Grille i T110E5
Aktualizacja 9.17.1 przechodząca w fazę supertestu wnosi zmiany w wiele elementów rozgrywki, które z pewnością zwiększą wrażenia z gry. Z radością rozpoczynamy przedstawienie wszystkiego, co przygotowaliśmy. Ta aktualizacja wprowadzi sporo nowych funkcjonalności: rozszerzoną reprezentację cech technicznych, ulepszony panel dziennika uszkodzeń, poprawione dźwięki i rozszerzenie porównywania pojazdów, a do tego duże zmiany w drzewach technologicznych. W trybie Twierdz również wprowadzimy kilka usprawnień.
Przeczytajcie szczegółową rozpiskę zmian poniżej, aby dowiedzieć się, co nas czeka w najbliższej przyszłości.
Supertest ma miejsce we wczesnych etapach rozwoju projektu – zazwyczaj półtora miesiąca przed premierą – i obejmuje sprawdzenie zmian wprowadzanych przez nową aktualizację i wyszukanie najbardziej krytycznych problemów przed testem otwartym. Supertesty w World of Tanks są podzielone na testy produkcyjne (nowe mapy, balansowanie pojazdów itp.) i testy wersji (całość aktualizacji).
Po zakończeniu supertestów rozpoczną się testy wspólne, które będą dostępne dla wszystkich graczy zainteresowanych wypróbowaniem nowych funkcjonalności.
Zmiany w drzewach technologicznych
Jak niedawno wspominaliśmy, zwiększamy nasze starania wyrównania tempa rozwoju drzew technologicznych z obecnym tempem rozwoju gry. W aktualizacji 9.17.1 oznacza to wygładzenie postępów do najwyższych poziomów drzewa szczególnie w liniach niemieckich, japońskich i amerykańskich, oraz rozwiązanie pewnych problemów z balansowaniem i wprowadzenie kilku całkiem nowych czołgów.
Pełna rozpiska:
W celu uspójnienia struktury niemieckie drzewo technologiczne zyska dwa zupełnie nowe czołgi ciężkie: VK 100.01 (P) (poziom VIII) oraz Mäuschen (poziom IX). Są ogromne i ciężko opancerzone, łączą silne działa i dość dobrą osłonę z kiepską mobilnością. Z punktu widzenia gry będą bardziej podobne do Mausa, niż do jego aktualnych poprzedników VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B. Dlatego też Maus zostanie umieszczony za Mäuschen. Otrzyma również krótszy czas przeładowania, lepszą obsługę działa i grubszy pancerz przedni.
Z drugiej strony, VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B bardzo przypominają VK 72.01(K). Dlatego też stworzymy bardzo podobny czołg i umieścimy go na poziomie X w ich gałęzi. Jeśli zdobyłeś VK 72.01(K) na mapie globalnej, pozostanie on w Twoim garażu jako pojazd-nagroda. Będziecie mogli za darmo i bez przeszkolenia przenieść jego załogę do innego pojazdu. VK 72.01(K) otrzyma również unikalny kamuflaż i wyposażenie.
W związku z przeróbkami w drzewie technologicznym nastąpią zmiany niektórych parametrów niemieckich czołgów ciężkich. Kilka zmian nastąpi również w pojazdach średnich tego kraju. Niedługo podamy pełną listę poprawek balansujących, więc bądźcie czujni.
Trudno jest teraz spotkać japońskie Type 4 i Type 5 Heavy na polu bitwy: są nieco za słabe jak swoje poziomy pod względem mobilności i nie sprawdzają się w boju. Ale nie będzie to trwało długo. Jak wiecie, znakiem firmowym japońskich czołgów ciężkich poziomów V–VIII są działa i pociski odłamkowo-burzące. Mamy zamiar wyposażyć w nie również Type 4 i Type 5 Heavy.
Styl gry wyraźnie zmienił się od czasu, gdy T28, T28 Prototype i T95 pojawiły się na poziomach VIII i IX. Dzisiaj brak im mobilności i zamierzamy znacząco zwiększyć im prędkość, przygotowując je do bardziej dynamicznej walki.
Poprawki w balansowaniu
Bacznie obserwujemy statystyki bitew i wprowadzimy serię poprawek zwiększających sprawność pojazdów aktualnie pozostających w tyle, a z drugiej strony zapobiegających zbytniemu wyrwaniu się do przodu przez ich potężniejszych odpowiedników:
Pociski standardowe mogą przebić właz dowódcy czołgu T110E5 praktycznie tylko w jednym małym miejscu. Wyrównamy grubość pancerza włazu na całej jego powierzchni. Wciąż będzie dobrze chroniony, ale celny strzał regularnym pociskiem załatwi sprawę.
- Zmniejszono grubość pancerza włazu dowódcy.
- Grubość pancerza bocznego za rolkami podtrzymującymi zmniejszono z 254 mm do 76,2 mm.
Zmiany mocy silnika, prędkości jazdy wstecz i opuszczenia działa mają na celu uczynić z Grille wyraźniejszy niszczyciel czołgów, podczas gdy zmniejszenie uszkodzeń na minutę zrówna efektywność bojową tego pojazdu z innymi pojazdami tego poziomu.
- Zmniejszono moc silnika z 900 km do 850 km.
- Zmniejszono maksymalną prędkość jazdy wstecz z 20 km/h do 15 km/h.
- Zwiększono czas przeładowania działa 15 cm PaK L/63 z 16,5 s do 18 s.
- Zmniejszono kąt opuszczenia działa z -8° do -7°.
- Zmniejszono prędkość lotu pocisku Pzgr. shell dla działa 15 cm PaK L/63 z 1350 m/s do 1200 m/s.
Zmieniono penetrację i inne parametry działa czołgu 34-85M, aby je usprawnić. Po zmianach balansujących czołg jest mniej mobilną, ale lepiej opancerzoną wersją czołgu Т-34-85.
- Zamieniono pociski na te z czołgu T-34-85 Rudy:
- Zwiększono zasięg widzenia z 350 m do 360 m.
- Zmniejszono rozrzut przy obrocie kadłuba i podczas ruchu z 0,24 m do 0,22 m.
- Zmniejszono rozrzut z 0,42 m do 0,37 m.
- Zmniejszono czas celowania z 2,5 s do 2,2 s.
Oba czołgi Centurion uzyskają lepszą mobilność i lepsze parametry działa, aby ugruntować ich rolę wśród czołgów średnich.
- Zwiększono maksymalną prędkość jazdy naprzód z 40 km/h do 50 km/h.
- Zmniejszono czas przeładowania działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel dla wieży Centurion Mk. III z 8 s do 7,5 s.
- Zmniejszono czas przeładowania działa 105 mm Royal Ordnance L7A1 dla wieży Centurion Mk. 9 z 12 s do 11,2 s.
Zwiększono prędkość maksymalną czołgu FV 4202, aby mógł on dotrzymać pola czołgom Centurion.
- Zwiększono maksymalną prędkość jazdy naprzód z 40 km/h do 50 km/h.
Usprawnienia dziennika uszkodzeń
Kontynuujemy wprowadzanie użytecznych elementów z Waszych ulubionych nieoficjalnych modyfikacji stworzonych przez osoby trzecie. Tym razem interfejs bitwy zostanie wyposażony w szczegółowy dziennik „otrzymane uszkodzenia”. Obejmuje to wstęgi dla liczby uszkodzeń, typu pocisku, uszkodzeń krytycznych oraz nazwy i typu pojazdu, który Was trafił. Usuniemy natomiast wstęgi, które okazały się mniej użyteczne: wstęgi dla karabinów maszynowych i szczegółowe komunikaty dziennika będą wyświetlać tylko łączne uszkodzenia zadane przez całą serię strzałów.
Na koniec, wersja 9.17.1 wprowadzi nowe ustawienia dostosowujące szerokość dynamicznych wskaźników uszkodzeń, pokazujących, ile uszkodzeń otrzymano lub zablokowano. Te dodatki ułatwią ocenę zmieniających się warunków bojowych i szybkie dostosowanie Waszego planu bitwy.
Porównywanie pojazdów
Miło nam poinformować, że na Waszą prośbę w aktualizacji 9.17.1 rozszerzamy listę statystyk dostępnych w porównywaniu pojazdów. Wkrótce będziecie mogli porównywać pojazdy pod względem zamontowanego wyposażenia, umiejętności i atutów załogi, materiałów eksploatacyjnych i kamuflażu.
Poprawki w „uproszczonych” charakterystykach technicznych
Kiedy ma się do wyboru ponad 500 pojazdów, bardzo ważna jest jak najdokładniejsza informacja o każdym z nich, zarówno w przypadku, kiedy już znajduje się w Waszym garażu i chce się zobaczyć pełną specyfikację, jak i w przypadku, kiedy zastanawiacie się nad jego zbadaniem lub kupnem. W wersji 9.17.1 rozszerzymy uproszczone charakterystyki techniczne tak, aby wyświetlały jeszcze więcej informacji. Wyposażenie mające wpływ na skuteczność bojową (np. lorneta polowa i siatka maskująca) będzie wyświetlane za pomocą znajomych ikonek. Oprócz tego będzie można zobaczyć w formie konkretnych wartości, jaki bonus daje to wyposażenie.
Również na Waszą prośbę zamienimy zakresy „penetracji pociskiem standardowym” i „uszkodzeń pociskiem standardowym” na ich średnie wartości pokazywane w garażu i w trybie podglądu pojazdu. Jeśli wolicie obecnie wyświetlane zakresy, pozostaną one dostępne w podpowiedzi.
Na koniec, będzie dostępne więcej szczegółów podczas wyboru typu amunicji. Typ domyślny będzie zaznaczany w opisie na pocisku. Będzie go można zobaczyć w porównaniu z innymi w tym samym opisie, co znacznie ułatwi wybór typu pocisku najlepszego w danej sytuacji.
Twierdze
Bitwy o Twierdze zostaną zastąpione przez całkiem nowy format „Ofensywy”. Różni się on od starego formatu pod kilkoma względami:
- Porażka nie będzie się kończyć splądrowaniem struktur. Zdobycze strony wygranej będą zależeć bezpośrednio od poziomu jej Twierdzy.
- Nie musicie bronić swojej Twierdzy każdego dnia. Od klanu zależy, czy będzie chciał wziąć udział w „Ofensywie”, czy nie.
- Dobieranie przeciwników jest zautomatyzowane, więc niemożliwe jest wybranie konkretnego klanu do zaatakowania.
Po usunięciu plądrowania i obowiązkowych codziennych bitew byłoby zbyt łatwo osiągnąć najwyższe poziomy rozwoju Twierdzy. W wyniku tego, Departamenty wojny używane obecnie głównie przez najwyżej klasyfikowane klany, które zdobyły swoje szlify w walce, stałyby się dostępne dla większej liczby graczy. Wszystkie klany starałyby się szybko zwiększyć swój poziom, aby otrzymać zadania z cennymi nagrodami, co zaburzyłoby nasze środowisko fair play. Aby temu zapobiec, zastąpimy Departamenty wojny wyzwaniami nazywanymi „Grami wojennymi”, w których klany uczestniczące w potyczkach i Ofensywach będą rywalizować w klasyfikacjach w różnych kategoriach. Ci, którzy ukończą na szczycie, otrzymają złoto, zaawansowane rezerwy i inne nagrody.
WAŻNE: Ta zmiana zostanie zaimplementowana po wprowadzeniu aktualizacji 9.17.1.
Zauważycie również nową możliwość w potyczkach. Tworząc oddział, możecie go pozostawić otwartym, aby pozwolić dołączyć innym graczom, podobnie jak w bitwach drużynowych i bitwach kompanii czołgów. Niezależnie od tego, czy jesteście nowi w potyczkach i chcecie ich spróbować, czy walczyliście jako najemnicy lub ochotnicy, możecie po prostu obejrzeć listę dostępnych oddziałów na specjalnym ekranie i wybrać jeden z nich.
Dźwięki
Jeśli uwielbiacie niekonwencjonalne dźwięki w grze, to ucieszy Was ta wiadomość! Począwszy od wersji 9.17.1, pliki dźwiękowe będą dostępne dla moderów, a gracze używający nagrań lub paczek dźwiękowych stworzonych przez osoby trzecie będą mogli spersonalizować swoje wrażenia z gry, zmieniając niemal każdy występujący w grze dźwięk.
Głębiej pod maską wersja 9.17.1 oznacza również przejście na Wwise 2016.2.
Przerobione minimapy
Ostatnia wiadomość – kilka map otrzymuje nowe, dopracowane minimapy: Poligon, Overlord, Stalingrad, Święta dolina i Łuk ognia.
Ź: Portal EU
Jak dla mnie to Grilla powinni wywalic i wstawic WT tak jak wczesnie bylo bo po to czlowiek robil cale drzewko zeby 5 razy zagrac i znowu cos sie zmienilo;/
Witam od kiedy ten bugi i nerfy mają wejść ? bo na pewno od nie wszedł bo FV4202 ma tu 50km zwiększoną prędkość a w grze nadal widnieje 40km/h
Wszystkie zmiany (o ile się nie zmienią – masło maślane sry) wejdą z aktualizacją 9.17 czyli jakieś dwa trzy miechy. Jeszcze testy i takie tam, w artykule coś tam wspomniano. A pewność będzie jak już wersja 9.17 będzie zainstalowana na kompie.
Widzę że WG chce skasować całą frajdę i unikalność gry w klanie. Najpierw skasowali gold, teraz blokowaniecz czołgów na CW a wreszcie rozwalą twierdzę. Ich zmiany promują kilka najlepszych klanów a całą resztę skazują na wegetację. Szkoda.
Jak zwykle ci białoruscy idioci muszą nerfić co za downy robisz czołg wiesz źr jest świetny a tu i tak gówno z tego
Jak masz na myśli E5 to dobrze że dostaje nerfa bo jest OP w cholere.
To sobie ciulu go zrób i graj jak jest taki op, ból **** czy jak ?
Ja już go mam zjebie i nadal myśle że zasługuje na nerfa. To chyba ciebie dupsko boli że E5 znerfią i nie będzie już taki idiotoodporny żebyś był w stanie nim grać.
Na buffa to zasługuje twój z.ebany łeb z końską spier.oliną. Ty jesteś nieźle zje.any bo prosisz o nerfa, masz syndrom sztokholmski ? Prosić wg o nerfa bo jest jakiś czołg op ? I co z tego że jest ? boli Cię to tak ? bo nie ogarniam jak można być tak ograniczonym jak ty półmózgu. Histeria bo e5 jest op, ja pier….
„Co z tego że czołg jest op?” Co za amoeba… Rycz głośniej to może WG cofnie nerfa bo grymasisz noskiem że czołg będzie zbalansowany… tylko forum pomyliłeś. Koniec z „sealclubbing”iem. 😀
Nie wiem co to amoeba ale ok, po zdaniu że „czołg będzie zbalansowany” ( jak cały wot ) nie ma sensu pisać z takim ogórem jak ty.
Nerfy to już standard. Wprowadzenie nowych czołgów w drzewkach to zwykle czołgi „lekko” op a po aktualizacji jak sporo ludków zrobi to bach nerf. Nie ma co się „przywiązywać” do statów danego pojazdu bo i tak wcześniej czy później coś w nim przerobią (nawet w premkach oprócz MM majstrują, gdzie za realne pieniądze kupujesz a po roku okazuje się że grać musisz zupełnie inaczej niż zamierzałeś bo ci zmienili np. pene na : wieży, boku, itd.). I tak się zasłaniają polityką firmy, fair play i coś tam, a kilku letni gracze opowiadają legendy np. o hellcacie jaki to był fajny TD albo co to za bestia OI zaraz po wprowadzeniu (to tak już z niedalekiej przeszłości :).
Jako posiadacz Vk 72.01 K czuję się oszukany, T-22 medium którego zrobiłem też stał się niegrywalny. Fajnie, że poświęcony czas ma znaczenie…
VK ci nie zabiorą więc nie rozumiem ten płacz. Ba! Nawet dostaniesz unikalne kamo i wyposażenie. Ale ofc źle, bo dają coś unikatowego, a do drzewka wprowadzą coś pozbawionego unikatowości. Co do T-22 sr. Dobrze, że taki się stał. Większość go zrobiła niezgodnie z zasadami fair play (w tym cwaniaki co w plutonie grali, a jego plutonowy ********ł z flagą rujnując innym misje). Ale tu też poniekąd wina tkwi w samym WG. Ostatnie misje były tak zaprojektowane, że bez takich przekrętów ciężko było zrobić (ciężko, ale nadal możliwe – nieraz solo nabiłem ponad 11k obrażeń). Ponadto ten czołg po wprowadzeniu był po prostu zbyt OP. Fakt, że go za mocno znerfili, ale myślę, że z czasem i on doczeka się rewizji. Chyba, że zebrane statystyki powiedzą coś innego. Sam z resztą czekam na buff dla innego czołgu – 121B. Fajny, ale nieco odstaje od reszty medów.
Czy dobrze zrozumiałem że chcą wywalić misje z twierdzy ?
No kurde tylko nie nerfy. Aktualnie robię tę dwa pojazdy i jestem na IX tierach. Niech tylko jeszcze ogłoszą nerf dla 113 i kranvagena to się zdenerwuje, bo jestem na 8 tierach. A co do lini niemieckiej to ciekawe jak będzie jak ktoś ma zbadane ale nie kupione te czołgi bo mam zbadanego mausa i vkb którą sprzedałem jak potrzebowałem kasy. Czy będę miał odblokowane te czołgi plus wszystko co do nich idzie czy jak ??
Wg mnie będziesz miał wszystko odblokowane. Co do nefr-ów, tylko moge powiedzieć „biedny stary” przytulić i zastosowac parę innych technik stosowanych standardowo wobec mazgajów i malkontentów… Proszę tylko się nie zdenerwuj bo na forum padł blady strach…
Co im ten Grille przeszkadza, przecież nie jest to jakiś op czołg, popsuja go tylko tak jak zrobili to z Ob 268
Ja posiadam VK4502B i bardzo chciałem mieć MOUSA i teraz co? Będę musiał robić znowu Tigera P żeby iść do Mousa nową linią? Debilne rozwiązanie. Powinienem mieć wybór jaki wybrać czołg IX poziomu
nie martw się mnie tam tylko obchodzi jaki buf dostanie vk45.02a mam nadzieję że buff pancerza i peny bo ten ciężki czołg jest za słaby na takie miano
Mam to samo, do Mausa brakuje mi 60k expa, kupiłem tydzień premki za golda + rezerwy to powinienem dojść w pare dni.
Sprzedaj butelki jeszcze i kup 2 mausy. Po szkole zdążysz go zrobić.
A jak ktoś ma zbadane VK 45.02 (P) Ausf. A oraz VK 45.02 (P) Ausf. B to musi je jeszcze raz ekspić?
A gdzie ten buff dla e100 z penetracją ?????
Nerff pancerza i mobilności a czemu nie zajmą się AIMBOTAMI to one zwiększają procent trafień i rola pancerza tu zaczyna kuleć.
Sami dobrze wiedzą że pracownicy WG używali modów które dają przewagę i udają że AIMBOT to jest mały problem zwłaszcza przy balansowaniu celności i penetracji.
Klan z dobrymi płatnymi modami zawsze będzie miał przewagę nawet jeżeli jest on wśród TOP CLAN.
dokladnie.. ciagle jakies nerfy nie wiadomo po co a powinni popracowac nad nielegalnymi modami i mechanizmem losowania. MI wszystkie czolgi pasuja. Musza byc te słabsze i lepsze NIedlugo wszystkie bd slabe
Jest nowy skrypt anticheatowy, łapią w cholerę cheaterów i ludzie z topki a nawet pracownicy WG dostają bany, więc skończ pitolić i naucz się grać.
@Rupert gram bez modów i jestem w topowym klanie a teksty naucz się grać to wysyłaj do tych co zaczynają i wierzą że z modami (tundra + aimbot) mogą sobie bez karnie jeździć na randomach a zwłaszcza na Twierdzy i myślą że nikt się do nich nie przyczepi.
te ciągłe myślenie że Fiolety i Niebiescy grają bez modów to też bajka, mam kilka osób w klanie, które na pewnych modach wiedzą gdzie jaki czołg stoi i bez problemu robimy przegrupowanie i spokojnie to obijamy(bez spota też dostają 🙂 ).
No ciekawy jestem co za klan trzyma takich loserów którzy nie potrafią grać bez cheatów.
Jak będzie możliwość wyłączenia całkowitego danego dźwięku bądź podstawienie dowolnego, to w kwestii dźwięku będzie zarąbiście.
oo nowa mapa ;D
To mapa z tutorialu 😛