Podstawy MM

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

18 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Chyzwar_

No właśnie, Firefly. Jeden z niewielu czołgów którym można równo pruć pojazdy +1 i zagrozić +2, ma oczywiście gorszy MM. Ciekawe czy vbaddict by to potwierdził? Bo na oko to MM dla niego jest w miarę po równo. Jeśli tak nie jest to, kuźwa, co zrobią w WG przyjemnego, to zaraz muszą .

Buszujący w jęczmieniu

Nie ważne jak rzuca! Nauczcie się grać zespołowo i z głową jak macie słabszy czołg czy team, to grajcie na flanki i dajcie wrogowi podjechać, a nie atakujemy nie raz jak cymbały wyjeżdżając pod lufe. Mózgu zacznijcie używać i się bawcie, a nie na starcie większość płacze że ch… rzuciło ;] Czołgiem

HooliganS

To od zawsze była bolączka wszystkich graczy Wota MM +/-2 i te żenadę losowania VIII stokowym tierem na X 😉
Bez sensu, takim czołgiem możemy co najwyżej jechać i się utopić, nie raz tak miałem i wiem jak to się dla mnie kończyło…
Tak samo jak retardy grające w Wota, podaje przykład, ja jako jedyny niebieski w sowim teamie i, reszta czerwone i pomarańczowe gówna, a w przeciwnym teamie 3 fiolety w plutonie i kilka żółtków, nie dało się tego wygrać…
Też to powinni zmienić nie tylko losowania MM ale także balans pod względem WN8 lub oceny osobistej gracza.
Ale tego WG i tak nie dokona bo dla tych zjebów liczy się tylko kasa…

Anonimowo

MM -2/+2 jest najlepszym wyjściem ale są pojazdy, które nawet tier wyżej sobie nie radzą np. AMX 40 albo nawet pojazdy ze stockowym działem- takie powinny mieć MM -1/+1.

anonim

i tu wdać upośledzenie w tym systemie losowań bo to nie fer że jedna strona ma ciężkie jako topowe a druga medy a jak walnie po 4 is 7 lub mausy w jednym timie powinno być po jednym pojeździe na drużynę a nie kumulują się w jednej grupie po dwa plutony rozumiem

Czesiek

więcej szczegółów mogę powiedzieć zainteresowanym na swoim ts (Wyczesani)
niniejszym autora zapraszam do siebie… opisywał nie będę, gdyż jest to nieco zakręcone i zmienne, różne wagi, zmienne różnicujące, zmiany wag w trakcie zliczania, etc…, od razu dodam, że zapraszam na kanał gości i proszę uzbroić się w cierpliwość, jestem najwcześniej po 18 (najprościej dać sobie w nicku „docześka” nie będą męczyć rekruterzy

Juize

„Zaletą tego MM był praktycznie brak oczekiwania graczy na bitwę. Obecnie jest to około minuty[…]” – dziwne; nie mogę sobie przypomnieć kiedy ostatni raz czekałem minutę na bitwę, chyba na serwerze testowym, z tym że tam gra po 4 tysiące osób jak się uda i wszyscy grają na topowych maszynach więc szansa szybkiego zagrania na przykład Cromwellem na testowym jest raczej niska; ewentualnie na tierach I-II na zwykłym serwerze zdarza się trochę czekać na bitwę 😛 a tak to w głównej mierze obecnie wygląda to tak, że robię klik na przycisk „Bitwa” i za sekundę, dwie ląduję w grze, tak że ciężko mi sobie wyobrazić oczekiwanie rzędu 2-3 minuty przy MM -1/+1; zalatuje to lekką ściemą, którą WG usilnie nam serwuje z jakichś powodów 😛

Neoros

Wytłumacz, dlaczego miałoby być to ściemą?

Juize

choćby dlatego, że MM do dwóch tierów jest WG bardziej na rękę – walcząc z pojazdami o dwa poziomy wyżej, potrzeba więcej złotej amunicji, jest trudniej więc jest mniej doświadczenia, więc jest powód żeby kupić konto premium na przykład, być może MM -2/+2 sprawdza się lepiej w wyrównywaniu bilansu zwycięstw-porażek przeciętnych czy też słabych graczy (to już czysta moja hipoteza 😛 ), powód jakiś WG ma na pewno skoro tak się przy tym zawzięcie upiera i nie wieżę, że jest nim znaczące wydłużenie czasu oczekiwania na bitwę

Neoros

Z tego, co wiem zdobywane doświadczenie zależy również od tego, do czego strzelamy. A więc chodzi o tiery. Jeśli strzelamy do pojazdu o 2 tiery wyżej zdobędziemy więcej XP, niż gdyby strzelać do pojazdu o tier 1 wyżej od nas, równego tieru, a tym bardziej tierów niżej. Także MM +/-2 też ma swoje zalety i myślę, że jest to lepsze dla graczy, którzy naprawdę potrafią grać. Tacy wiedzą jak rywalizować z każdym przeciwnikiem.
Co do przełożenia na WR – masz jakieś dowody? Moje odczucie jest takie, że MM nie ma zupełnie wpływu na WR, gdyż tak samo traktuje Ciebie, jak i przeciwnika.

Juize

Oczywiście, że doświadczenie zależy od tego do kogo strzelamy, masz absolutną rację. Problem jest taki, że zadać uszkodzenia przeciwnikowi o dwa tiery wyżej jest trudniej. Dla graczy dobrych jest to lepsze, jednak statystycznie najwięcej jest graczy okołoprzeciętnych, dla których nie jest to zbyt korzystne. Tak jak pisałem, z WR to moja hipoteza, właściwie to największy wpływ na bitwę ma dobór pojazdów i map jak pewnie różnica tierów czy poziomu graczy. Nie raz miałem komiczne sytuacje – pewnie nie tylko ja – gdzie u mnie w drużynie na topie były dwie artylerie IX tieru a ja byłem zaraz pod nimi w HT VIII tieru. Przeciwnik za to miał meda i HT IX poziomu. I kto tu jest w lepszej sytuacji? Chyba oczywiste 😉 Wiadomo, w następnej bitwie może być odwrotnie, tylko czy to ma sens i jest fair? 😛

Neoros

Korzystne dla lepszych graczy? Dlatego warto szkolić swoje umiejętności, a nie narzekać na MM. Gdyby noob mógł zagrać tak samo jak pro w każdej sytuacji, to nie byłoby losowości, a co za tym idzie i funu.

Juize

„Korzystne dla lepszych graczy? Dlatego warto szkolić swoje umiejętności, a nie narzekać na MM.” – nie w tym rzecz, mimo że się z tym zgadzam. Sam nie miałem konta premium od nie wiem kiedy, a miałem je w czasie swojej gry może ze 3-4 razy i to na parę dni. Graczem wybitnym też nie jestem 😛 Tak czy siak, tym przeciętnym graczom trudniej jest coś ugrać, szczególnie gdy grają jakimiś słabszymi czołgami, nie daj boże jeszcze stockowymi, które wyrzuci na sam spód teamu. Dlatego dla nich konto premium jest najbardziej „opłacalne”, oni są najlepszym klientem dla WG, a że takich graczy jest najwięcej, więc sytuacja jest WG ma rękę. Gdyby był MM -1/+1 to chętni też by się pewnie znaleźli, ale byłoby ich zapewne odpowiednio mniej.

mesiek

Uwierz mi mm -1/+1 lub 0/0 nie jest dobrym pomysłem, grałem AW za czasów zamkniętej bety i tam cały czas grałeś z tym samymi pojazdami, zero różnorodności. Z początku piałem z zachwytu ale po kilku dniach już mi się chciało od tego rzygać.

Juize

0/0 na pewno nie (wszyscy grali by ISem-3 😛 ), -1/+1 dla wielu pojazdów byłby dużą pomocą, głównie dla wszystkiego co jest powolne, ma małą siłę ognia i zwykle nie ma pancerza będąc dwa tiery niżej, czyt. np. brytyjskie czołgi ciężkie, AMX 40 itp., i pewnie takie maszyny cieszyłyby się chociaż znikomą popularnością, przez co byłoby ich więcej, przez co z kolei byłaby większa różnorodność na polu bitwy; poza tym chyba z podobnego powodu taki np. SuperPershing ma preferencyjny MM bo na dychach to on by wiele nie zdziałał i nikt by go nie kupił przy zdrowych zmysłach;
czy przy MM -2/+2 jest ciekawiej? no to już kwestia gustu; bycie na dole w niektórych pojazdach non stop, jest równie nudne dla mnie jak bycie ciągle na topie 😉

Grzyb

no to by było ciekawe jakby był MM +/- 1 z tego powodu że są takie pojazdy które są ciekawe ale wgl nie grywalne. I teraz dla niedowiarków przykład vk36.01H działo 130mm przebicia a to 6 tier….było jeszcze 150mm ale mniej obrażeń.Po 1 pena jako tako. Po 2 na większym przebiciu mały dmg. Po 3 wolny. Po 4 na wyzszych tierach papier, na 7 może jak będzie cud to odbije a i tak większość 6 przebija.
Teraz te działo 130mm ma 145mm przebicia ale i tak to mało, a na goldzie ma tylko 171 wolne żarty. Odrazu gra zmusza do grania działem 150mm co ma na goldzie 221 ale mały dmg-działo Waffe 0725

Grzyb

i tak można dłużej wymieniać pojazdy co na MM -/+ 1 dały by rade ale na MM -/+ 2 są niczym

mesiek

http://i.imgur.com/az9k6Lv.png

To się nazywa MM