9.17 – Patch Notes, buff pojazdów premium
Dowódcy!
Aktualizacja 9.17 już się zbliża, a wraz z nią nadchodzi cały zestaw nowych funkcji i zawartości: dwie gałęzie szwedzkich czołgów, przerobiona mechanika rykoszetów i nadwymiarowania, kilka nowych pojazdów w HD, przerobione minimapy oraz inne smaczki. Nasze zespoły w tej chwili ciężko pracują nad przygotowaniem gry do supertestu, a my w międzyczasie chcielibyśmy Wam pokazać niektóre z nadchodzących zmian. Zaczynajmy!
Supertest to proces testowania projektu we wczesnych etapach jego ukończenia. Podczas takiego testu sprawdzamy, czy nowa wersja działa, i wyszukujemy krytyczne problemy. W przypadku World of Tanks ten proces jest podzielony na dwa etapy. W pierwszym odbywają się testy produkcyjne poszczególnych funkcjonalności, co ma miejsce podczas tworzenia (testowanie nowych map, balansowanie nowego pojazdu itp.), w drugim sprawdzamy wersje testowe pełnego klienta. Supertesty świetny sposób sprawdzenia, jak nowa wersja działa na żywo przy uczestnictwie małej ilości graczy. Supertesty zazwyczaj mają miejsce na półtora miesiąca przed oficjalną premierą.
Jeżeli supertesty wersji wykażą, że funkcjonalności są gotowe, przechodzimy do testów publicznych.
Szwedzkie czołgi
Wraz z aktualizacją 9.17 z linii produkcyjnej schodzi gałąź szwedzkich niszczycieli czołgów. Wszystkie są lekko opancerzone, dzięki czemu są zwinne i szybkie (w przeciwieństwie do większości niszczycieli czołgów aktualnie dostępnych w grze). Ci nowicjusze będą w stanie jako pierwsi zająć korzystne pozycje, zadać spore uszkodzenia swoimi potężnymi działami i pozostać w ukryciu dzięki niskim sylwetkom. A jeśli to nie wystarczy, to poziomy VII-X mają zawieszenie hydropneumatyczne i mogą korygować ustawienie działa, wykorzystując kadłub. Posiadają też dwa tryby: poruszanie się i strzelanie, co daje dodatkowego smaczku bitwie. Zaintrygowani? My byliśmy. Zadaliśmy więc kilka pytań zespołowi równoważenia pojazdów i wyciągnęliśmy od nich kilka szczegółów dotyczących szwedzkich niszczycieli czołgów.
Kolejna, hybrydowa gałąź rozpoczyna się od pierwszych pojazdów opancerzonych zbudowanych przez Szwedów, lekkich Strv fm/21, i wprowadza różnorodne czołgi średnie i ciężkie. Na poziomach II–IV znajdziecie Strv m/38, Strv m/40L oraz Lago. To dynamiczni, uniwersalni żołnierze o dobrych parametrach wznoszenia działa, idealni dla świeżych graczy, budujących swoje doświadczenie bojowe i taktyczne.
Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak od Strv m/42 (poziom V). Ten zwrotny pojazd, posiadający wyjątkowo dobry kąt opuszczenia działa (-15°), jest prawdziwym mistrzem kamuflażu, zdolnym do niszczenia przeciwnika przy jednoczesnym pozostawaniu w ukryciu na nierównym terenie.
Strv 74 na poziomie VI nadrabia swoją niską mobilność i cienki pancerz potężnym działem. Dzięki doskonałemu kątowi opuszczenia działa (-15°), typowemu dla szwedzkich czołgów, jest on w stanie ostrzeliwać przeciwnika z dużej odległości, pozostając w ukryciu. Z kolei Leo to pojazd o najlepszej dynamice i wskaźnikowi uszkodzeń podstawowych wśród czołgów VII poziomu, jednakże brakuje mu manewrowości i opancerzenia.
Dumnie rozparte na poziomach VIII–X szwedzkie czołgi ciężkie dysponują dobrze chronionymi wieżami, działami z automatycznym systemem ładowania i charakterystycznym dla czołgów z tego kraju kątem opuszczenia lufy, co inspiruje do wypróbowywania nowych taktyk i stylów gry oraz sprytnego korzystania z ukształtowania terenu. Emil I na poziomie VIII to twardy orzech do zgryzienia dzięki swojemu grubemu pancerzowi przedniemu, niezłej mobilności i prędkości towarzyszącym automatycznie przeładowywanemu działu. Emil II na poziomie IX, porównywalny z AMX 50 120, przewyższa swoich francuskich braci w zakresie przedniego opancerzenia wieży i ma lepszy kąt obniżenia działa. Ukoronowaniem gałęzi technologicznej jest Kranvagn, z dobrze opancerzoną wieżą, automatycznie ładowanym działem i świetnym kątem obniżenia lufy.
Przerobiona mechanika nadwymiarowania
W ślad za szwedzkimi czołgami nadchodzi zmiana sposobu działania rykoszetów w mechanice nadwymiarowania. Zastąpiliśmy aktualny system jedną prostszą mechaniką, która bierze pod uwagę zarówno kąt trafienia, jak i kaliber pocisku. Poprawi to skuteczność bojową czołgów o mocno nachylonych pancerzach, w tym szwedzkich niszczycieli czołgów.
Uwzględnienie kąta uderzenia w obliczeniach wpłynie na lepszą normalizację i większe kąty rykoszetowania. Te ostatnie będą zależne od stosunku kalibru do nominalnej grubości pancerza. Nie wchodząc w szczegóły wzorów – możliwe stanie się odbicie wysokokalibrowego pocisku od cienkiego, lecz mocno pochyłego pancerza, jeżeli kąt trafienia będzie odpowiednio duży, oraz penetracja mocno opancerzonego pojazdu pociskami o kalibrze mniejszym niż trzykrotność pancerza, przy małych kątach trafienia.
Zmiany w czołgach premium
Prace nad balansowaniem gry idą pełną parą. Zestawem poprawek wprowadzonych w wersji 9.17 ulepszymy parametry bojowe tych czołgów premium, które dotychczas osiągały wyjątkowo słabe efekty. Dziękujemy Wam za zwrócenie na nie uwagi. Wasze opinie oraz statystyki bitewne były podstawą do dostrajania ich charakterystyk.
Dźwięki
Jeśli idzie o dźwięk, ponownie wprowadziliśmy kilka ulepszeń.
- Począwszy od aktualizacji 9.17, gra samodzielnie będzie wykrywać systemy surround 5.1/7.1. Będziecie również mogli przetestować i skorygować ustawienia głośników z poziomu gry, bez względu na system, którego używacie.
- Uchwycenie celu będzie potwierdzane sygnałem dźwiękowym.
- Możecie w końcu zapomnieć o przechodzeniu do panelu ustawień, by włączyć mikrofon. Począwszy od 9.17 będzie to możliwe w zakładce Dźwięk.
Nowe minimapy
Kolejne siedem minimap otrzymało przerobioną grafikę: Karelia, Pilzno, Piaszczysta rzeka, Przełęcz, Tundra, Wichura, Himmelsdorf zimą. Przyjrzyjcie się im w galerii poniżej.
Ź: Portal EU
Jestem ciekawy jak i kiedy T26E4 przecież on nie ma mobilności ,jest mułem pod górę jedzie 10 km/h zanim ja dojadę na pozycje to bitwa się kończy ,brak mocy ,mobilności a co z jego penetracja to jest śmieszne jak na ósmy tier ,powinni wnikliwie wszystkie poprawić czołgi premium z balansować dopasować do nowych realiów gry
SP ma preferencyjny mm …. dlatego ma słaba pene coś za cos
czemu w is-6 nie poprawia penetracji na zwykłym pocisku a poprawiają jakieś francuskie barachło
Is-6 ma wystarczającą przy takim losowaniu, a francuz zasługiwał na poprawę 😉
chociaż +10 do pocisku standardowego to by się przydało bo ile można grać na full gold ?
Czy całkiem zapomniano o typie 59 ? Na chwilę obecną , bez złotych pestek , to chłopiec do bicia ubrany w papierowy worek zamiast pancerza.
możesz go sprzedac
Za bardzo go lubię . Ale pamiętam ten czołg z wcześniejszych gier. Wtedy to był „twardy gość” który sieje zamęt wśród wrogów . A teraz prawie każdy go przebija , strzela kartoflami a podpalić go można szybciutko . Gdzie jest ta chińska jakość za którą zapłaciłem ?
a t 34-3 jeden najgorszych czołgów premium
kiedy serwer testowy Redakcjo
Nie wiem czemu Panther 8.8 osiągał kijowe efekty – mnie gra się nim lepiej niż CDC, ale buff zawsze mile widizany.
Buff dla Lowe? O.o
Normalnie jak nie WG! Mam nadzieje że to będzie trochę więcej niż +10mm dla pancerza…
Pan Lew otrzyma chyba mega Buff, tak przynajmniej wynika to z opisu.
Myślałem że zmienią nieco fcm 50 t ale chyba się nie doczekam zmian czołgów z losowaniem do 9 tieru .
a gdzie buff dla 59 patona usunięcie garnka bo to przesada wszyscy w to jebią i weź tu ugraj a 10 to szczególnie przecież są warianty wieży patona bez tego kotła co niszczy pojazd
59 Patton już dostał buffa. Pooglądaj sobie QB.
Z chińskich premek został tylko T-34-3. Ciekawe, że o niebo lepszy Revalorise dostaje buffa, a tego średniaka się olewa 😉
WG miało zwiększyć rolę pancerza dla czołgów ciężkich, bo teraz są dziurawione wszędzie i wszystkim. No ale z opisu wnioskuję że będzie jeszcze gorzej.
Jakaś nie spójna ta polityka WG jedno poprawiają aby drugie zepsuć.
No cóż zobaczymy jak będzie to wyglądać w praktyce