Koledzy z WoT Express zamieścili szczegółowy Patch Notes nadchodzącej aktualizacji. Poniżej znajdziecie spis wszystkiego co ulegnie zmianie, na największą uwagę zasługują chyba czołgi, które dostaną Supertesterzy, zmiany w systemie czatu bitewnego, a także dźwięki.
Serdeczne podziękowania dla Tranka! 🙂
Na SuperTeście WoT pojawił się Patch Notes 9.16, a to znaczy, że test ogólny będzie – orientacyjnie – gdzieś w przyszłym tygodniu.
Pełna lista zmian w wersji 0.9.16 ST1 względem 0.9.15.1 poniżej.
1. Poprawiono interfejs misji bojowych użytkownika, szczególnie:
– Zaktualizowano punkt wejścia do Misji Bojowych i Misji Osobistych.
- Wspólny punkt wejścia.
- Punkt wejścia dla każdego czołgu.
– Zmodyfikowano okno nagród:
- Wprowadzono karuzelę nagród.
- Okno zawiera maksymalną ilość informacji o stanie MB i MO.
- Pojawia się grupa (harmonijka) „Zadania dla wybranego czołgu”.
- Zadania są grupowane ze względu na swój typ.
– Wprowadzono dwupoziomową karuzelę czołgów w hangarze.
– Wprowadzono szereg zmian w bitwie, szczególnie:
- Można wyłączyć ogólny międzydrużynowy czat we wszystkich trybach gry oprócz pokoi treningowych.
- Przy najechaniu kursorem na pole czatu bitewnego wiadomości „zamrażają się”:
– Wprowadzono funkcjonalność środkowego klawisza myszy; od teraz będzie można przewijać wiadomości czatu bitewnego.
– Wprowadzono możliwość wyświetlenia menu kontekstowego za pomocą prawego klawisza myszy (analogicznie jak z „uszami”).
– Wprowadzono możliwość blokowania wiadomości (jednocześnie tekstowe i głosowe) innego gracza na czas trwania danej bitwy dla wszystkich typów rozgrywki oprócz pokoi treningowych. Można to zrobić na kilka sposobów:
- Najechać kursorem myszy w pole czatu bitewnego na wiadomość gracza i naciskając na pojawiającą się na lewo od wiadomości ikonę.
- Naciskając nowy punkt w menu kontekstowym prawego klawisza myszy.
- Wybierając danego gracza w „uszach”.
- Wybierając wiadomość danego gracza w polu czatu bitewnego.
– W czacie bitewnym pozostają wiadomości, które pojawiły się przed dodaniem gracza do „czarnej listy” lub zablokowania gracza na czas trwania bitwy.
– Użytkownik może mimo to zgłosić takiego gracza ze względu na jakieś konkretne zachowanie, ale nie częściej niż raz w trakcie bitwy.
– Pod ten sam punkt „niewłaściwe zachowanie na czacie” podpadają cztery rodzaje skarg:
- Obrażanie i prowokacje.
- flood i spam.
- Groźby.
- Oszustwa.
2. W panelu opcji pojawi się możliwość włączenia / wyłączenia czatu tylko dla sojuszników (tak jak poprzednio ustawienie to działa tylko w trybie bitew losowych).
3. Do interfejsu bitewnego zostanie wprowadzona funkcjonalna informacja zwrotna z bitwy:
– Wprowadzony zostanie panel sumarycznych uszkodzeń w którym wyróżnione będą 3 parametry:
- suma obrażeń zadana wrogom przez gracza.
- suma obrażeń zablokowanych przez pancerz.
- suma obrażeń zadana przez sojuszników z pomocą gracza.
– Stworzono bardziej przejrzyste i rozszerzone belki informacyjne. Od tej pory w belkach pojawi się informacja o:
- ilości obrażeń.
- rodzaj obrażeń (penetracja, podpalenie, taran)
- jaki rodzaj pomocy gracz okazał sojusznikom (zbicie gąsienicy, wykrycie)
- ilość wykrytych maszyn, ilość zdobytych lub zbitych punktów przechwycenia bazy.
– Wskaźniki ostrzału maszyny gracza będą bardziej przejrzyste: będzie dodana informacja o ilość otrzymanych i zablokowanych obrażeń, pojazd zadający uszkodzenia, ikona typu i model pojazdu (o ile dalej jest wykryty). Dodatkowo pojawi się opcja informowania gracza o ilości otrzymanych / zablokowanych uszkodzeń od konkretnego trafienia.
- Im szerszy wskaźnik kierunku strzału tym potężniejsze było trafienie i więcej punktów uszkodzeń maszyna otrzymała / zablokowała.
– Wprowadzony nowy wskaźnik ostrzału: krytyczne trafienia będą podświetlane na pomarańczowo, a w przypadku uszkodzenia modułu lub zranienia / zabicia członka załogi wskaźnik zostanie uzupełniony odpowiednią ikoną.
– W statystykach bitwy będzie wyświetlała się suma efektywności bitewnej.
– Każda nowa funkcjonalność będzie umieszczona w oddzielnej karcie w oknie ustawień i zadowoli nawet najbardziej wybrednego gracza.
4. Dopracowano funkcjonalność centrum powiadomień.
– Zmieniono wewnętrzny widok centrum powiadomień. Obecnie informacje dzielą się na trzy typy.
- wiadomości informacyjne.
- społeczne (różnego typu zaproszenia do znajomych etc.).
- wiadomości prywatne.
- naprawiono problemy zbyt szybkiego migotania przycisku.
- dodano bardziej wyraziste informacje o ważnych zdarzeniach.
5. Dodano wpływ siatki maskującej na specyfikację techniczną pojazdu.
6. Dodano możliwość przejścia w garaż premium.
7. Dodano klanowe funkcjonalności.
– przy wyborze graczy do bitwy pojawi się możliwość dodania zarówno graczy klanowych, jak i spoza klanu.
– pierwsza połowa zdobytych zasobów przez gracza przyznawana jest graczowi, który wypracował najwięcej punktów doświadczenia za bitwę (wypad), druga połowa zeruje się.
– balanser nie tworzy drużyn złożonych z klanów w których skład wchodzą gracze z danego klanu (mogłaby wystąpić hipotetyczna sytuacja, w której gracz klanowy jest jednocześnie członkiem klanu przeciwnika)
– ograniczono możliwość zaplanowania ataku na klan, którego poziom Twierdzy różni się od poziomu Twierdzy atakującego o więcej niż 1 (to oznacza, że klan z poziomem Twierdzy „7” może bez ograniczeń atakować klany z poziomami „6”, „7” i „8”).
8. Graczowi dana będzie możliwość porównania pojazdów, a w szczególności:
– Opracowano oddzielne okno z tablicą. Parametry będą zorientowane poziomo,a porównywane pojazdy – pionowo.
– żeby przejść do tablicy gracz powinien dodać przynajmniej jeden czołg do porównania (jeśli wybrany zostanie jeden czołg gracz będzie mógł porównać zmiany parametrów w zależności od zamontowanych modułów i załogi)
– dodać czołg do porównania można z różnych miejsc interfejsu, można również porównać czołgi które nie zostały jeszcze opracowane, ani takie które nie są dostępne do zbadania (np. Type 59). Nie będzie możliwości dodania dwóch identycznych czołgów.
9. Dla gracza będzie dostępna możliwość odzyskania pojazdów i załogi z poziomu klienta. Możliwość będzie włączona razem z patchem 9.16.
- rozszerzono poziom zróżnicowania dźwięków kalibrów. Obecnie tiery VIII-X zamiast 3 będą mogły usłyszeć 5 różnych kalibrów.
- nowe dźwięki przeładowywania magazynkowych armat. Od teraz przy przeładowywaniu słychać będzie ile pocisków będzie w magazynku oraz moment w którym załadowany zostanie ostatni pocisk, a także gdy zużycie amunicji nie pozwoli na uzupełnienie pełnego magazynku.
- zmieniono system informacji dźwiękowych otrzymanych uszkodzeń. Od teraz ilość otrzymanych uszkodzeń będzie sygnalizowana różnymi dźwiękami dla poziomów 0-17%, 18-35% i powyżej 35% HP.
- dodano dźwięki uszkodzonego silnika. Od teraz uszkodzony silnik wydaje arytmiczne stuki, zgrzyty i chrzęsty.
- dodano dźwiękowe informacje o braku możliwości wystrzału z powodu zniszczenia (moduł „czerwony”) armaty.
- uszkodzenie każdego modułu zostało wyposażone w różne, dedykowane dźwięki.
- poprawiono dźwiękowy feedback efektów poruszania pojazdem – zmian biegów, przyśpieszenia, zmiany kierunku.
- zmieniono interfejs ustawień dźwięku na bardziej graficzny.
- dodano możliwość wyboru 2 wariantów dźwięku „żarówki”, w tym możliwość dodania własnego pliku *.mp3.
- dodano dźwięki informujące o zakończeniu bitwy – inne dla sytuacji zniszczenia wszystkich pojazdów przeciwnika, inne dla przechwycenia wrogiej bazy.
- rozwijane menu kontekstowe „interfejs i powiadomienia” zmieniono na „Interfejs” i „Powiadomienia Głosowe”.
- rozwijane menu kontekstowe „Muzyka” zmieniono na „Muzyka w bitwie” i „Muzyka w garażu”.
- stworzono nową, niepowtarzalną muzykę dla garażu premium.
- dopracowano opcję obniżenia jakości dźwięku (Low Quality). Od teraz będzie dostępna u wszystkich graczy, a dźwięk niskiej jakości został poprawiony bez zmniejszania wydajności.
– Zmniejszono opóźnienia serwerowe widoczności pojazdów. Od teraz gracz szybciej zobaczy wrogi czołg który zostanie technicznie wykryty.
– Zmniejszono opóźnienia serwerowe widoczności wykrytych czołgów w trybie artyleryjskim.
– Poprawiono algorytm przemieszczania kamery i jej kolizji z obiektami różnych rozmiarów.
– Zaktualizowano Scaleform SDK do wersji 4.5.31, która posiada następujące poprawki:
- wielostrumieniowy graficzny interfejs renderingu użytkownika.
- zmniejszone zużycie pamięci na wyświetlane elementy graficzne.
- dodano wsparcie dla Wwise Audio i innych.
– Zrealizowano szereg technicznych poprawek, w tej liczbie możliwość zarządzania zawartością pliku stronicowania. Przywrócono możliwość otwierania wielu okien z różną zawartością. Rozwiązano problemy przesuwania stron przy scrollowaniu lub aktualizowaniu zawartości.
Supertesterom zostaną udostępnione następujące czołgi:
Do jakości HD opracowano następujące czołgi:
- T2 Light Tank
- FCM 36 Pak 40
- AMX 50 Foch
- 112
- Pz.Kpfw. III Ausf. E.
- Leichttraktor
- Pz.Kpfw. III/IV
- Pz.Kpfw. V/IV
- Pz.Kpfw. V/IV Alpha
- Pz.Kpfw. B2 740 (f)
- Pz.Kpfw. I Ausf. C
- Durchbruchswagen 2
- VK 30.02 (M)
- Crusader 5.5-in. SP
- Type 5 Chi-Ri
- Т-26
- S-51
- Matilda IV
- KV-220-2 Beta-Test
- А-43
- M4A2E4 Sherman
P.S. Działy WG RU i EU planują wprowadzić do sklepów kolejny niemiecki czołg premium – co i jak jest owiane tajemnicą. Nikt nic nie wie prócz działu marketingu.
– Do trybu „bitwa losowa” wprowadzono mapę „Paryż”.
– Zmieniono jakość wyglądu mini-map, szczególnie:
- nowe minimapy stały się bardziej przejrzyste.
- lepiej odzwierciedlają rzeźbę terenu i wysokości.
- poprawiono widoczność barier których nie da się sforsować, ścian skalnych, klifów.
- Budowle i schrony dzielą się obecnie na zniszczalne i niezniszczalne (odpowiednio białe i czarne).
- Przeszkody wodne w których czołg może zatonąć zaznaczone są skośnym zakreskowaniem.
- Przeszkody i strefy które nie są przeznaczone do rozgrywki zaznaczone są skośnym zakreskowaniem.
Przykład mini-mapy:
Nowe mini-mapy zostaną wprowadzone dla następujących lokacji:
- Wichura
- El-Haluf
- Ensk
- Erlenberg
- Zatoka Rybacka
- Charków
- Lakeville
- Malinówka
- Koło Podbiegunowe
- Murowanka
- Prochorowka
- Bagno
- Westfield
- Widepark
Ź: WoT Express
Szereg informacji i screenów znajdziecie także pod tym linkiem:
KLIK, gdzie została przedstawiona cała zawartość nadchodzącego patcha, ponadto
TUTAJ kilka informacji na temat mapy Paryż.
„P.S. Działy WG RU i EU planują wprowadzić do sklepów kolejny niemiecki czołg premium – co i jak jest owiane tajemnicą. Nikt nic nie wie prócz działu marketingu.” – Czyżby mieli wprowadzić VK 100.01(P)? 🙂
Czyli na model HD Stb-1 jeszcze sobie poczekamy :s
110 kiedy bedzie w HD
jest juz
A e50 doczeka sie kiedys modelu hd ?
Hm…już kiedyś jedna z aktualizacji miała być wielka i przełomowa i co???? Wyszło z niej Wielkie G… 😉 także z euforią proponowałbym poczekać do wprowadzenia….żeby znów nie wyszło podobnie jak kiedyś hehe….obiecywać to można wszystko ….podobno
Tak jak mówili, patch wrześniowy będzie duży i w sumie na swój sposób przełomowy 🙂
W końcu coś porządnego zapowiedziane. Pierwszy dobry patch od kilkunastu miesięcy