Najnowszy patch zawiera kolejne poprawki związane z artylerią, jako ogólny typ pojazdów, jak i poszczególnymi modelami SPG. Dodatkowo skupiono się na balansie pancerzy. Pod lupę wzięto pojazdy ze słabą odpornością na ostrzał (Leopard 1, AMX 30B, Bat.-Ch‚tillon 25 t), jak i te mocno opancerzone (Jagdpanzer E 100, Maus). Zauważono, że miękkie czołgi nie radzą sobie tak dobrze w grze, jak te mocniej opancerzone. Z kolei te drugie tworza powoli nową metę, jeżeli chodzi o randomy.
ARTYLERIA
– Zmieniono obszarowe obrażenia od pocisków HE pomiędzy krawędziami, a środkiem pola uderzenia. Teraz obrażenia będą rozkładać się bardziej równomiernie. Ta zmiana ma na celu zwiększenia prawdopodobieństwa otrzymania obrażeń obszarowych (splash).
– Zmieniono formułę przeliczania penetracji pocisków HE. Dodatkowo sama penetracja został zwiększona 2-3 krotnie.
– Zwiększono wpływ oszołomienia na czas przeładowania pojazdu.
– Zmieniono czas trwania ogłuszenia o średnio 10%. Zmian ta została wprowadzona, aby rozwiązać problem, gdzie pojazd zostaje oszołomiony bez otrzymanych obrażeń, gdyż stał na krawędzi obszaru splash.
– Dodano właściwości ochronne materiałów eksploatacyjnych i sprzętu przed ogłuszeniem:
a) poprawiono problem, gdzie Czekolada zmniejszała czas trwania ogłuszenia o 30%;
b) Duża Apteczka teraz zmniejsza czas trwania ogłuszenia o 5%, zamiast 10%;
c) Duża Ochrona Przeciwodłamkowa zmniejsza czas trwania ogłuszenia o 15%, zamiast 20%.
POJAZDY
– Obiekt 261:
Penetracja pocisku F-600D do działa 180 mm B-1-P została zmieniana z 18 mm na 40 mm.
– T92 zadawała zbyt małe obrażenia w porównaniu z innymi pojazdami tego samego tieru. Dlatego wprowadzono zmiany:
a) czas przeładowania w dziale 240 mm haubica M1 został zmieniony z 58 s na 55 s.
b) uszkodzenie pocisku HE M146 działa 240 mm haubica M1 zmieniono z 1,250 na 1,300 HP HP.
c) penetracja pocisku HE M146 działa 240 mm haubica M1 zmieniono z 24 mm na 46 mm.
– Conqueror Gun Carriage:
Penetracja pocisku HE Mk. 18 działa B.L. 9,2-in. Howitzer Mk. II zmienona z 24 mm na 47 mm.
– G.W. E 100:
Penetracja pocisku Gr. 18 Stg działa 21 cm Mörser 18/2 zmieniona z 21 mm na 44 mm.
– Bat.-Châtillon 155 58 uległ istotnym zmianom. Nowe cechy pozwolą graczom wpływać na przebieg bitwy w większym stopniu, niż dotychczas:
a) prędkości obrotu zawieszenia Batignolles-Châtillon 155 MLE. 58 zmieniła się z 12 stopni/s na 18 stopni/s.
b) prędkości obrotu wieży Batignolles-Châtillon 155 MLE. 58 zmieniona z 10 stopni/s na 8 stopni/s.
c) rozproszenie w ruchu Batignolles-Châtillon 155 MLE. 58 zwiększyło się o 67%.
d) ilość pocisków w magazynku działa Canon de 155 mm zmieniona z 4 na 3.
e) RoF działa Canon de 155 mm zmniejszył się o 20%.
f) czas przeładowania działa Canon de 155 mm pistolet zmienił się z 80 s na 60 s.
g) uszkodzenie pocisku OE M101M4 dla działa Canon de 155 mm zmienione z 700 na 750.
ROLE
Wartość bojowa czołgów wsparcia została uznana za niewystarczającą, patrząc na wyniki testów. Pojazdy te zostały zmienione, by lepiej odgrywać swoje role, zwłaszcza na średnim i długim zasięgu.
– M48A1 Patton:
a) rozproszenie w ruchu oraz obrót podwozia T97E2 zmniejszyły się o 17%.
b) czas celowania działa 105 mm Gun M68 na wieży M87 zmieniony z 2 s na 1,8 s.
c) czas przeładowania działa 105 mm Gun M68 na wieży M87 zmieniony z 7,3 s na 8 s.
d) rozproszenie działa 105 mm Gun M68 podczas ruchu więżą zmniejszyło się o 33%.
e) czas obrotu gąsienic zmieniony z 35 stopni/s na 40 deg/s (nie odzwierciedlone w interfejsie).
f) moc silnika wzrosła o 20% (nie odzwierciedlone w interfejsie).
– STB-1:
a) rozproszenie w ruchu oraz obród podwozia T97E2 zmniejszyły się o 27%.
b) czas celowania działa 105 mm Rifled Gun dla wieży STB-1 zmieniono z 2,5 s na 2 s.
c) celność działa 105 mm Rifled Gun na 100 metrów zmieniono z 0,35 m na 0,4 m.
d) prędkość obrotu wieży STB-1 zmieniona z 25 stopni/s na 30 stopni/s.
– Leopard 1:
a) czas celowania działa 10,5 cm Bordkanone L7A3 dla wieży Leopard 1 zmieniono z 1,9 s na 1,5 s.
b) czas przeładunku działa 10,5 cm Bordkanone L7A3 dla wieży Leopard 1 zmieniono z 7,3 s na 8,4 s.
c) celność działa 10,5 cm Bordkanone L7A3 na 100 m zmieniono z 0,3 s na 0,28 s.
– AMX 30 B:
a) rozproszenie w ruchu oraz obród podwozia AMX 30 B zmniejszyły się o 55%.
b) czas ładowania działa 105 mm mle. F1 na wieży AMX 30 B zmieniony z 8 s na 8,7 s.
c) rozproszenie działa 105 mm mle. F1 podczas ruchu więżą zmniejszyło się o 50%.
d) celność działa 105 mm mle. F1 na 100 m zmieniono z 0,33 s na 0,36 s.
– Bat.-Châtillon 25 t: w niektórych przypadkach pojazd wystrzeliwał się ze wszystkich pocisków, zanim skończyła się bitwa. To znacznie zmniejszało skuteczność pojazdu, więc podjęliśmy decyzję, aby zwiększyć ilość pocisków:
a) ilość pocisków działa 105 mm mle. 57 (D. 1504) zmieniona z 32 na 40.
b) czas celowania działa 105 mm mle. 57 dla wieży Batignolles-Châtillon 25 t zmieniony z 40 s na 33 s.
c) celność działa 105 mm mle. 57 na 100m zmieniona z 0,45 na 0,38.
d) ilość pocisków w magazynku działa 90 mm F3 zmieniona z 6 na 4.
e) ilość pocisków dla działa 100 mm SA47 zmieniona z 30 na 40.
f) ilość pocisków dla działa 90 mm F3 zmieniona z 36 na 40.
INDYWIDUALE ZMIANY POJAZDÓW
– IS-4, ze względu na swoją doskonałą ochronę pancerza, był bardzo skuteczne na polu bitwy. Aby utrzymać ten pojazd w swojej roli, zmniejszono szybkostrzelność działa. Jednocześnie stabilizacja działa w ruchu została poprawiona, co sprawiło, ze pojazdem powinno grać się jeszcze bardziej przyjemnie.
a) rozrzut w ruchu oraz obród podwozia IS-4M zostały zmniejszone o 19%.
b) czas przeładowania działa 122 mm M62-T2 zmieniony z 12s na 13s.
– T110E3: zgodnie ze zdaniem graczy, ilość pocisków dla działa 120 mm AT Gun M58E została zwiększona z 27 do 54.
– T110E4: pociski Premium dla tego pojazdu były zbyt efektywne, w porównaniu do innych pojazdów. Zmieniliśmy więc ten parametr:
a) penetracji pocisku APCR M112E1 dla działa 155 mm AT Gun T7E2 zmieniono z 375 mm na 311 mm.
– Grille 15: zmieniono parametry pocisków, aby pojazd sprawdzał się jeszcze lepiej w swojej roli, zwłaszcza na daleki zasięg:
a) penetracji pocisku Gr. HL do działa 15 cm Pak L / 63 zmieniona z 307 mm na 320 mm.
b) penetracji pocisku Pzgr. Do działa 15 cm Pak L / 63 gun zmieniona z 275 mm na 300 mm.
– Jagdpanzer E 100: pancerz tego pojazdu okazał się bardzo dobrym elementem w nowej rozgrywce. Dlatego, by zbalansować pojazd, zmieniono charakterystyki pocisków:
a) penetracja pocisku PzGr 46 dla działa 17 cm Pak zmieniona z 300 mm na 253 mm.
b) penetracja pocisku GR 46 H1A dla działa 17 cm Pak zmieniona z 329 mm na 280 mm.
– MAUS: pojazd stał się bardziej skuteczny i zaczyna zdobywać spora popularność wśród graczy. Głównym celem pojazdu jest odgrywanie roli tarczy. Aby zbalansować ten pojazd, a przy okazji zachować jego skuteczność pancerza, zmieniono parametry działa:
a) czasu celowania działa 12,8 cm Dążąc Kw.K. 44 L / 55 dla wieży Maus zmieniono z 2,4 s na 2,7 s.
b) czas przeładunku działa 12,8 cm Kw.K. 44 L / 55 dla wieży Maus zmieniono z 12,2 s na 14 s.
ZNANE BŁEDY
– Gdy pancerz pochłania obrażenia ze splasha, po trafieniu z SPG, oszołomienie jest zbyt długie.
– Jeśli pojazd jest spenetrowany przez pocisk HE SPG, nie pojawia się ogłuszenie.
– Kiedy pojazd zostaje zniszczony w jednym uderzeniu, dźwięk ogłuszenie nadal jest aktywny, aż do końca bitwy, w garażu, i w kolejnych bitwach.
– Dźwięk efektu ogłuszenia jest dość głośny i długo trwa, co psuję ogólną atmosferę udźwiękowienia.
– Gdy pojazd zostaje oszołomiony przez dwa, równoczesne strzały od artylerii (a „moce” oszołomień są różne), słabszy efekt powinien być aktywowany jak tylko upłynie pierwszy, silniejszy. Obecnie pierwszy, silniejszy efekt jest wydłużany.
– Błędne wyświetlanie znaczników pojazdów podczas przeglądania informacji po naciśnięciu ALT: nazwa i ikona pojazdu pokrywają się.
– Gdy efekt ogłuszenia pojawia się wraz z detrackiem pojazdu wroga, jako obrażenia po asyście liczone SA tylko te z oszołomienia.
– Po następujących po sobie uszkodzeniach pojazdu przez dwie SPG (w kolejności 1 SPG, 2 SPG, 1 SPG), uszkodzenia po asyście nie są liczone dla 2 artylerii.
– Gdy gracz przechodzi w rolę obserwatora, po tym, jak jego pojazd zostaje zniszczony, wskaźnik ogłuszenia nie jest wyświetlany w przypadku innych pojazdów.
– Podczas jazdy SPG w alternatywnym trybie widzenia, gracz może wyjechać poza granice mapy.
– Po przełączeniu się na obserwatora, po zniszczeniu pojazdu gracza, który był pod wpływem ogłuszenia, dźwięk efektu ogłuszenia nie jest odtwarzany.
– Wskaźnik ogłuszenia nie jest wyświetlany, jeśli SPG trafia pojazd, który już jest oszołomiony w momencie wygaśnięcia poprzedniego oszałamia.
– Jeśli ogłuszony gracz powraca do garażu, wskaźnik na mapie / minimapie będzie wyświetlany aż do końca bitwy dla wszystkich sojuszników i wrogów.
– Podczas bitwy, po najechaniu muszką na pocisk Premium, jego cena pokazana jest w kredytach, zamiast w złocie.
– Kiedy powtórka jest odtwarzana, markery strzałów SPG we wroga (okręgi wokół pojazdu przeciwnika) nie są wyświetlane na minimapie.
– W oknie informacji o pocisku nie ma powiadomienia, o ile spada wartość penetracji danego pocisku względem przebytej odległości. Zamiast tego widoczna jest wartość domyślna penetracji.
Wprowadźcie szybciej to gówno, i z przyjemnością pożegnam się jak i wielu z Wot 😉
Jagdpanzer E100… Dokąd zmierzasz wocie? Na dzień dzisiejszy z chwilą wejścia zmian sprzedaje jagode. 253 penetracji, na goldzie 280 gdzie grille 15 zostaje na poziomie 300 na AP… wtedy nawet pancerz nie będzie miał znaczenia bo i tak obraca się tragicznie.
” czas celowania działa 105 mm mle. 57 dla wieży Batignolles-Châtillon 25 t zmieniony z 40 s na 33s ”
ło paaanie, pół minuty celowania? 😀