Piaskownica – Patch Notes 1.0.1
Informacje przetłumaczone bezpośrednio z posta o patchnotach:
Informacje od graczy oraz analiza działań zawodników w walce pozwoliło nam uzyskać dobry obraz tego, co się dzieje i zrozumieć mocne i słabe strony decyzji, które podjęliśmy wcześniej. W rezultacie przygotowaliśmy listę zmian, które mają na celu poprawę rozgrywki, który pierwotnie był zaimplementowana do Piaskownicy. Zmiany są systemowe i skierował się bardziej w kierunku poprawy interakcji pomiędzy pojazdami, a nie w kierunku równoważenia konkretnych pojazdów.
SPG
Mechanika gry działami samobieżnymi została zmieniana diametralnie. Zmiany też przeszły dwa pojazdy, których mechanika i obrażenia są zbliżone do pojazdów SPG: FV215b (183) i FV4005 Stage II. Ci z Was, którzy mieli możliwość zagrania Działami Samobieżnymi w Piaskownicy na pewno dopatrzyli się, że gra nimi różni się diametralnie od tego, co dzieje się na zwykłym serwerze. Nowy zestaw mechanik i szeroki wybór opcji dodatkowych pozwalają graczom spojrzeć na SPG z kompletnie innej perspektywy perspektyw. Naszym celem jest stworzenie tej klasy pojazdów na nowo, tak by gra nią, oraz przeciw niej, dawało tyle samo przyjemności i nie frustrowała graczy. Jest to trudne zadanie, które wymaga dużo więcej testów w celu sprawdzenia szeregu różnych hipotez.
Po przeanalizowaniu informacji zwrotnych od graczy oraz statystyk z bitew w Piaskownicy zidentyfikowaliśmy kluczowy punkt problemów – moment i miejsce, w którym artyleria zadaje zbyt wiele szkód jednym strzałem. Zbadaliśmy ten problem kompleksowo nie pod kątem zjawiska otrzymywania obrażeń od ogłuszenia, ale także od tego, jaki wpływ na ogłuszenie ma kąt padania pocisku w momencie uderzenia w pojazd oraz jak to wpływa na same charakterystyki czołgu.
– Nieznacznie zmieniły się obszary uderzenia, który powodują obrażenia oraz ogłuszenie: teraz są równe (mogą się różnić o 5-10% wartości podstawowej).
– Zmieniono sposób wpływa oszałamia na charakterystykę pojazdu. Teraz ogłusza powoduje na prędkość obrotu wieży, czas przeładowania oraz czas celowania (zmniejsza te wartości o 25%).
– Teraz stopień ogłuszenia zależy od tego, jakie obrażenia odniósł pojazd (im mniejsza szkoda, tym mniej dotkliwe ogłuszenie).
– W zależności od pojazdu, czas ogłuszenia został zmniejszony o 10-30% zarówno po splashu, jak i bezpośrednich trafieniach.
– Charakterystyki Obiektu 261, który był zbyt skuteczny na swoich tierach, zostały zmienione w celu zrównoważenia go z innymi SPG:
* Czas celowania działa 180 mm B-1-P zmieniono z 4,5 sekund na 5 sekund.
* Rozproszenie w ruchu działa 180 mm B-1-P wzrosło o 10%.
– Znacznie zmniejszono celność Bat.-Châtillon 155 58 Canon de 155 mm , ponieważ mógł on utrzymać pojazd oszołomiony przez długi czas dzięki kolejnym strzałom z magazynka.
Spotterzy
(RU 251, T49, T-54 ltwt.)
Zmniejszono ich nadmierną zwrotność, która powodowała dyskomfort podczas prowadzenia pojazdu. Nieznacznie poprawiono dynamikę przyspieszania. Ogólnie, prowadzenie pojazdu zwiadowczego będzie bardziej komfortowe, bez utraty skuteczności w bitwie.
– Zmniejszono opory wszystkich gruntów podczas obrotu.
– Maksymalna prędkość jazdy dla T49 zmieniona na 75 km/h.
– Maksymalna prędkość jazdy dla T-54 ltwt. zmieniona na 75 km/h.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Szturm
(IS-7, 113, T110E5)
Gracze zauważyli, że pojazdy szturmowe nie mogły wykonywać szybkich manewrów. W pierwszej iteracji Sandboxa ich zwrotność została zmniejszona, aby rozgrywka różniła się od gry na MT. Ogólnie rzecz biorąc, zadanie zostało zrealizowane; Mimo wszystko, nie każdemu podoba się zakres zmian.
IS-7:
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 17 do 23°/s,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 17 °/s do 20 °/s.
113:
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 27 do 30°/s,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 14 °/s do 20 °/s.
T110E5:
– Zmieniono prędkość obrotu zawieszenia na 25°/s,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 14 °/s do 20 °/s.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Wsparcie ogniowe
(Leopard 1, AMX 30 B, Batignolles-Châtillon 25 t, Centurion Action X, STB-1)
W celu poprawy tej klasy pojazdów, ulepszono ich zwrotność i dynamikę. Zwiększono penetracją pojazdom o przeciętnej dynamice, aby mogły skutecznie angażować się w walce na długim dystansie.
M48A1 Patton:
– Zwiększono penetrację pocisku APDS-T M392 do działa 105 mm Gun M68 z 270 mm do 290 mm,
– Zwiększono penetrację pocisku HEAT-T T384E4 do działa 105 mm Gun M68 z 295 mm do 310 mm.
Leopard 1:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 40 do 54°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 17 km/h do 23 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 45 do 65 km/h.
AMX 30 B:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 40 do 48°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 17 km/h do 23 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 45 do 65 km/h.
Batignolles-Châtillon 25 t:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zmniejszono prędkość obrotu zawieszenia z 50 do 42°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 20 km/h do 23 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 50 do 65 km/h,
– Wrócono do starego współczynnika kamuflażu.
Centurion Action X:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 30 do 50°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 17 km/h do 20 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 38 do 53 km/h.
STB-1:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 40 do 52°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 17 km/h do 20 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 45 do 53 km/h.
AMX 50 B:
– Zwiększono penetrację pocisku Prf. mle. 1943 do działa 120 mm SA46 z 270 mm do 290 mm,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 20 °/s do 24 °/s.
T57 Heavy Tank:
– Zwiększono penetrację pocisku AP-T M358 do działa 120 mm Gun T179 z 250 mm do 290 mm,
– Zwiększono penetrację pocisku HEAT-T M469 do działa 120 mm Gun T179 z 284 mm do 315 mm,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 15 °/s do 20 °/s.
TVP T 50/51:
– Zwiększono prędkość obrotu zawieszenia z 40 do 54°/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość cofania z 15 km/h do 20 km/h,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 45 do 60 km/h.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Kawaleria
(Object 430, T-62A, Object 140, 121, E 50 Ausf. M)
Zwiększyliśmy dynamikę wszystkich pojazdów, aby zachować ich skuteczność podczas walki w zwarciu. Dokonaliśmy zmian w stabilizacji i celności dział.
Object 430:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zmniejszono rozrzut działa podczas obrotu dla zawieszenia Object 430 o 26%,
– Zwiększono rozrzut działa 100 mm U-8TS z 0,37 m do 0,40 m,
– Skrócono czas celowania działa 100 mm U-8TS z 1,8 s do 1,5 s,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 35 °/s do 42 °/s,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 55 do 65 km/h.
T-62A:
– Zmniejszono rozrzut działa podczas jazdy i obrotu dla zawieszenia T-62A o 33%,
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 50 do 60 km/h,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 35 °/s do 42 °/s,
– Zwiększono rozrzut działa 100 mm U-8TS z 0,38 m do 0,42 m.
Object 140:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zmniejszono rozrzut działa podczas jazdy i obrotu dla zawieszenia Object 140 o 33%,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 55 do 65 km/h,
– Zwiększono rozrzut działa 100 mm U-8TS z 0,38 m do 0,42 m,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 35 °/s do 42 °/s.
121:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zmniejszono rozrzut działa podczas jazdy i obrotu dla zawieszenia 121 o 33%,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 56 do 63 km/h,
– Zwiększono rozrzut działa 122 mm 60-122TG podczas obrotu wieży o 40%,
– Zwiększono rozrzut działa 122 mm 60-122TG z 0,40 m do 0,44 m,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 30 °/s do 35 °/s.
E 50 Ausf. M:
– Poprawiono dynamikę przyspieszania,
– Zmniejszono rozrzut działa podczas jazdy i obrotu dla zawieszenia E 50 Ausf. M o 25%,
– Zwiększono maksymalną prędkość jazdy do przodu z 55 do 65 km/h,
– Skrócono czas celowania działa 10,5 cm Kw.K. L/52 Ausf. K dla wieży E 50 Ausf. M z 2,2 s do 1,9 s,
– Zmniejszono rozrzut działa 10,5 cm Kw.K. L/52 Ausf. K podczas obrotu wieży o 33%,
– Zwiększono rozrzut działa 10,5 cm Kw.K. L/52 Ausf. K z 0,35 m do 0,38 m,
– Zwiększono prędkość obrotu wieży z 30 °/s do 35 °/s.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Zmiany w poszczególnych pojazdach
Pociski HESH Mk. 1 u czołgów FV215b (183) i FV4005 Stage II w ramach aktualnego balansu, wykazywały nadmierną skuteczność, w związku z tym zostały usunięte z testów.
FV215b (183):
– Przywrócono pancerz czołgu z patcha 9.15,
– Zwiększono rozrzut działa 183 mm L4 z 0,40 m do 0,45 m,
– Zmniejszono uszkodzenia pocisków HE Mk. 1 do działa 183 mm L4 z 1750 do 1200,
– Zmniejszono penetrację pocisku HE Mk. 1 do działa 183 mm L4 z 92 mm do 37 mm,
– Usunięto pociski HESH Mk. 1.
FV4005 Stage II:
– Zwiększono rozrzut działa 183 mm L4 z 0,36 m do 0,42 m,
– Zmniejszono uszkodzenia pocisków HE Mk. 1 do działa 183 mm L4 z 1750 do 1200,
– Zmniejszono penetrację pocisku HE Mk. 1 do działa 183 mm L4 z 92 mm do 37 mm,
– Usunięto pociski HESH Mk. 1.
Do Sandboxa dodano następujące pojazdy: Object 263, FV215b i AMX 50 Foch (auto).
Tak, AMX 50 Foch (auto) otrzymał nową nazwę i to nie jest przypadek. Pojazd otrzymał taką specyfikację, aby pełnić rolę pojazdu szturmowego. Równocześnie, czołg stracił 155 mm działo, ponieważ nie jest ono odpowiednie dla jego roli i został wyposażony w bardziej komfortowe działo 120 mm. Foch wciąż ma 4 pociski, każdy zadający 390 uszkodzeń, zarówno całkowite, jak i przeładowanie pomiędzy pociskami zostało odpowiednio zrebalansowane. Wszystko jednak może ulec zmianie.
Object 263 i FV215b również pełnią podobną rolę.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Znane błędy
– Gdy pancerz pochłania obrażenia ze splasha, spowodowane wystrzałem z SPG, zostaje też oszołomiony na zbyt długi czas.
– Jeżeli pojazd jest spenetrowany przez pocisk HE od SPG, nie następuje żadne oszołomienie.
– Kiedy pojazd zostaje zniszczony na jeden strzał, dźwięk ogłuszenie nadal jest odgrywany do końca bitwy, w garażu, a także w kolejnych bitwach.
– Dźwięk ogłuszenia odtwarzany jest zbyt głośno i długo, co psuje ogólną atmosferę dźwięku.
– Jeżeli pojazd otrzymuje efekt ogłuszenia po trafieniu przez dwie artylerie, silniejszy efekt powinien pojawić się jako pierwszy i zakończyć po określonym czasie. Następnie powinien załączyć się słabszy efekt. W praktyce przedłużany jest efekt silniejszy.
– Błędne wyświetlanie znaczników pojazdów podczas przeglądania informacji po naciśnięciu ALT: nazwa i ikona pojazdu pokrywają się.
– Gdy efekt ogłuszenia pojawia się wraz z unieruchomieniem pojazdu wroga, Obrażenia po asyście przyznawane są tylko za oszołomienie.
– Kiedy pojazd otrzymuje obrażenia od dwóch SPG na zmianę (1 SPG, 2 SPG, 1 SPG) po trzecim trafieniu obrażenia po asyście są liczone tylko dla 1 SPG.
– Kiedy gracz obserwuje pole bitwy, jak obserwator, po zniszczeniu pojazdu, wskaźniki oszołomienia są błędnie pokazywane na innych pojazdach.
– Kiedy gracz jedzie SPG z alternatywnym widokiem celowania, gracz może wyjechać poza obszar mapy.
– Kiedy gracz obserwuje pole bitwy, jak obserwator, po zniszczeniu pojazdu, dźwięk efektu ogłuszenia nie jest odtwarzany.
– Wskaźnik oszałamia nie jest wyświetlana, jeśli SPG uderza pojazd, który już jest oszołomiony w momencie wygaśnięcia poprzedniego oszałamia.
– Jeśli ogłuszony gracz wraca do garażu, wskaźnik na mapie / minimapie będzie wyświetlany aż do końca bitwy dla wszystkich sojuszników i wrogów.
– Po najechaniu na pociski Premium, podczas bitwy, okienko pokazuje cenę w kredytach.
– Kiedy powtórka jest odtwarzana, markery strzałów SPG wroga nie są wyświetlane na minimapie.
– W informacji o pociskach, wartość spadającej penetracja na 100 m nie odzwierciedla rzeczywistych danych. Zamiast tego pokazywana jest wartość domyślna-średnia.