Część najnowszego Q&A, reszta jest dość mętna, ale jak przetłumaczę, to wrzucę ;)
1.
Q. Podczas oficjalnego streama, jeden z deweloperów powiedział, że gdy wpuszczają nową linię okrętów, wydają się one nieco słabiej zbalansowane tak, że nie będą nerfione w przyszłości, ale co najwyżej dostaną buffa. Takie działanie jest lepiej odbierane przez graczy. Czy to oznacza, że niemieckie pancerniki podzielą ten sam los, jak na przykład niemieckie krążowniki, które nie uzyskały jeszcze żadnego buffa?
A. Wybacz, nie pamiętam tej wypowiedzi, ale pozwól mi wyjaśnić: staramy się nie ingerować w charakterystyki okrętów (w ich statystyki) po tym, jak zostały wypuszczone (to dość frustrujące dla graczy) i dlatego staramy się uważać, by za bardzo nie nerfić okrętów za bardzo. Nerfienie okrętów już dosyć słabych jest też złe, bo gracze po prostu nie będą ich badać i kupować. Generalnie staramy się znaleźć kompromisowe rozwiązanie, dobre dla wszystkich.
2.
Q. W grze, każda z klas okrętów ma przypisaną szczególną rolę, której opis można znaleźć na ekranie ładowania przed bitwą. Jest powiedziane, że krążowniki mają polować na niszczyciele (w pierwszej kolejności) i wspierać pancerniki (W drugiej kolejności). Nie mam żadnych problemów odnośnie drugiego zadania, zwłaszcza, że łatka 0.5.3 dał krążownikom zdolność do działania jako jednostki przeciwlotnicze.
Jak można walczyć z DD? Przede wszystkim, trzeba go znaleźć.
Dzięki czemu można łatwo wykryć niszczyciele?
1) wykrycie przez lotnictwo.
2) wyspotowanie przez własne niszczyciele.
3) przeciwnik wszedł zakres detekcji torped.
Jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie ma żadnych samolotów w przestrzeni powietrznej (z powodu ostatnich aktualizacjach, CV są na wyginięciu), tylko przyjazne DD mogą dostrzec wrogie DD. Ale teraz musimy również wziąć pod uwagę, że DD nie zawsze są zrównoważone dla każdej drużyny (liczba DD i / lub ich narodowość) oraz że DD czasem są zatopione bardzo szybko po rozpoczęciu bitwy.
Wróćmy do roli krążowników w przeciwdziałaniu niszczycieli. Większość krążowników ma zasięg detekcji 10-14km. Większość japońskich DD jest wykrywana z 6km. Więc DD doskonale widzi krążowniki i wszystkie ich ruchy podczas gdy te tylko wiedzą, że gdzieś w pobliżu kręci sie wroga jednostka.
Ponadto, DD może strzelić torpedy przeciwko krążownikom, ale krążownik jest bezradny i może polegać tylko na swojej zwrotności, która jest dość niska w wyższych tierach. W takich przypadkach, krążowniki nie mogą wypełnić swojej roli. Bez pomocy CV, które swoimi samolotami robią rozeznanie.
Teraz załóżmy, że DD zostanie wykryty, krążowniki od razu się na niego rzucają i jest po kwiatkach.
Jedna salwa nie może zatopić DD. Wymaga to 3-4 salw (a nawet więcej, jako że w 0.5.3 wszedł „Ekspert przetrwania”), zakładając szybkostrzelność dział 203mm, niszczyciel nieogarniętego gracza przeżywa 20-30 sekund.
Co może zrobić DD? Palić. A DD może uniknąć zniszczenia po prostu pozostając wewnątrz swojej zasłony dymnej.
W sumie, krążowniki nie mają środków do równej walki z DD, natomiast DD może zwalczać krążowniki pozostając niewidocznym i rzucając torpedy z dużej odległości. A w przypadku przewagi wroga, może uciec pod osłoną dymu i wykorzystujac wyższą prędkość oraz lepszą manewrowość.
I tu właściwe pytanie: jak krążowniki powinny walczyć z DD bez pomocy swoich kolegów z zespołu, a zatem spełniać jedną z przypisanych im ról?
A. Pomimo wszystkich opisanych sytuacjach, krążowniki pozostają największym wrogiem niszczycieli, z następujących powodów:
– Zwrotność – mniejsza szansa na trafionie torpedą
– Szybkostrzelność i celność – większą szansę trafić i dostosować cel
– Eksploatacyjne – samolot rozpoznawczy.
Jest to nawet udowodnione przez statystyki: krążowniki są najlepsze w walce z DD.
3.
Q. Czy wprowadzicie rakiety wodz – woda?
A. Nie, taka technologia jest poza ramami czasowymi ustalonymi w grze.
4.
Q. Kiedy wprowadzicie niemieckie DD?
A. To pieśń przyszłości
5.
Q. Czy będą zmiany stałych kamuflaży na statkach premium?
A. Nie mamy żadnych planów na zmianę stałych kamuflaży.
6.
Q. System raportów nie jest dobrze dostosowany do realiów gry, czy zostanie to poprawione?
A. Obecny system raportowania graczy, którzy nie przestrzegają zasad nie działa tak, jak się spodziewaliśmy. Będziemy go poprawiać, to nowa koncepcja została już przygotowana, jesteśmy w trakcie jej wdrażania. Czekajcie na dalsze informacje, będziemy Was informować na stronie WoWs.