Jak już mówiliśmy, pojawił się supertest patcha 0.9.14. Wprowadza on głównie nową fizykę ruchu czołgów i poprawione dźwięki gry. Testu ogólnego można oczekiwać w ciągu tygodnia lub dwóch. Możliwe, że będzie oddzielny test dźwięków. A to znaczy, że do pojawienia się nowej fizyki na serwerze zostało całkiem niedużo czasu! Po tylu perypetiach! Oto spis zmian supertestu 0.9.14 w stosunku do 0.9.1.
1.1. Fizyka 2.0 – jeżeli chcecie zobaczyć, jak zachowywały się czołgi podczas poprzedniego testu fizyki, sprawdźcie tutaj 🙂
1. Opracowano serwerowy model ruchu i kolizji czołgu z podłożem, obiektami i innymi czołgami.
2. Dodano nowe manewry oraz pewne zmiany w sterowności i kierowaniu czołgiem.
3. Dodano nowe wizualne efekty ruchu i obrotu czołgów (buksowanie, poślizgi).
4. Dopracowano ruch czołgu podczas taranowania i kolizji z innymi czołgami.
5. Wprowadzono możliwość wywrócenia czołgu.
1. Zintegrowano nowy suwak dźwięku Audiokinetic Wwise w miejsce FMOD. To pozwoliło przenieś obsługę dźwięku na osobny rdzeń procka, co dało zysk wydajności praktycznie na każdym kompie z wielordzeniowymi prockami.
2. Dopracowano dźwięki podstawowych podsystemów:
a) dźwięki wystrzałów ze środka i z zewnątrz czołgu z zachowaniem podstawowego schematu kalibrów;
b) dźwięki przeładowania dział; dźwięk nie tylko odpowiada kalibrowi, lecz także zależy od typu ładowania – ręczny i automatyczny (dla magazynkowców);
c) dźwięk przebicia pancerza; teraz gracz usłyszy nie tylko kaliber, lecz także typ przebicia, zależny od poziomu zadanych obrażeń;
d) dopracowano dźwięki lecących pocisków;
e) dopracowano efekty dźwiękowe zniszczenia pojazdu;
f) w pełni dopracowano dźwięki silników;
g) w pełni dopracowano dźwięki napędu i gąsienic zależnie od typu podłoża.
3. Dopracowano i przywrócono do gry „dzwonek krytyka” – dźwiękowe powiadomienie o dokonanym krytycznym uszkodzeniu przeciwnika.
4. Dodano dźwięk „lampki” wykrycia.
5. Dodano dźwięki powiadomień zniszczenia modułów czołgu (bak, wieża, radiostacja, działo).
6. Dodano dźwięki użycia takich środków jak apteczka.
7. Wprowadzono dźwiękowe presety, przeznaczone dla gry przy zróżnicowanej akustyce otoczenia i w różnym czasie dnia.
1.3. Główne funkcje
1. W dodatku Kurs Młodego Wojaka dodano blok z interaktywnymi zdaniami Manewry dla graczy na 4-5 tierze.
2. Ograniczono liczbę modułów na niższych poziomach, by uprościć mechanikę rozwoju.
3. Poprawiono system filtrowania i tipów w interfejsie składowania i aktywacji zasobów osobistych.
4. Mapka klanu.
a) dodano możliwość wyszukania klanu po zakładce Rejon umocniony;
b) dopracowano oprawę wizualną.
5. Na ekranie pobierania dodano wybór grafiki; daje graczom możliwość wybrania:
a) starego ekranu pobierania – dowodzenie z jednego panelu;
b) ekran pobierania z minimapą;
c) ekran pobierania z podpowiedziami.
6. W grze dodano języki białoruski, ukraiński i kazachski.
7. Na ekranie uruchamianym klawiszem Tab dodano krótkie określenie pojazdu gracza i ikonę typu pojazdu. Informacja o konkretnym pojeździe danego gracza pokazuje się na ekranie po wciśnięciu klawisza aż do momentu, gdy gracz nie zrespawnuje się na nowym pojeździe. Jeśli wszystkie pojazdy gracza zostaną zniszczone w bitwie w trybie z ograniczeniem liczby respawnów, pokazuje się informacja o pojeździe zniszczonym jako ostatni.
8. Dodano możliwość następujących naniesień na minimapę:
a) aktualny zasięg widzenia pojazdu;
b) maksymalny zasięg widzenia pojazdu;
c) odległość pojawiania się zarysów pojazdów.
1.4 Czołgi
1. Na czas testów dodano uczestnikom supertestów:
a) sowiecki czołg ciężki VIII tieru, Kirowiec-1;
b) amerykański czołg średni VIII tieru, T25 Pilot Number 1;
c) francuski czołg średni IX tieru, Bat-Chatillon 25 t AP;
d) niemiecki czołg lekki VII tieru, leKpz M 41 90mm;
e) brytyjski czołg średni VI tieru, Sentinel AC IE2/IV;
f) niemiecki niszczyciel X tieru, Grille 15.
2. Podciągnięto do nowej jakości grafiki 24 modele czołgów:
a) M44, M53/M55, T20, T40, T1 Heavy Tank, T28 Prototype;
b) E25, Pz. Kpfw. T 25, G.W. Tigre, Nashorn, VK 30.01 (H), VK 72.01 (K);
c) IS-6, MS-1, A-20;
d) 105 leFH18B2, AMX 50 Foch (155);
e) AT 15, Crusader, Sexton I;
f) Type 3 Chi-Nu, Type-97 Chi-ha, Type 5 Ke-Ho, Chi-Ni.
3. Dopracowano wizualne modele niektórych czołgów: SU-100, IS, M4 Sherman, Centurion Mk. 7/1.
4. Dopracowano model kolizyjny niektórych czołgów: T29, T30, T34.
5. T28 Prototype ma dodaną możliwość zamontowania „wentylacji”.
6. Zmieniona konfiguracja załogi czołgu T95E2, tak żeby odpowiadała konfiguracji załogi czołgu M48A1 Patton.
7. Poprawiono mniejsze błędy modeli wizualnych niektórych pojazdów.
1.5 Mapy
1. Do trybu Bój do ostatniego dodano mapę Paryż.
2. Wprowadzono zmiany na mapie Święta Dolina.
Poprawki Techniczne:
1. Poprawiono niedoróbki funkcjonalności dodatków wizualnych.
2. Dopracowano interfejsy, zmieniono warunki nanoszenia elementów i dodatków wizualnych na pojazdy po wypełnieniu Zadań Osobistych.
3. Zrealizowano wyłączenie komunikatów radiowych za pomocą skrótu Alt+Q. Dodano możliwość zmiany przypisania klawiszy w ustawieniach.
4. Dopracowano interfejs koszyka zakupów elementów dodatków wizualnych.
5. W oknie potwierdzenia zakupów dodano możliwość zobaczenia dodatków wizualnych, zgrupowano je według typów (kamuflaż, emblemy, napisy).
6. W oknie potwierdzenia zakupów dodano możliwość zmiany waluty (złoto/srebro).
7. Poprawiono błąd nieprawidłowych odnośników dla języków ASIA, KR i w minikliencie.
8. Poprawiono pracę kamery przy zbliżaniu się do obiektów.
Z tego co ja tu widzę to chyba już nie 0.9.14 ale 0.1.0 :).
Jak już to 1.0.0
ja bym powiedział 0.10.0
a będzie i tak 0.9.14 😛