Patch 0.9
Na serwerze testowym niedługo pojawi się łatka 0.9. Wygląda na to, że będzie dużo zmian i nowej zawartości i może to być wersja, w której gra wejdzie w fazę Open Bety. Co nas czeka?
Główne zmiany w wersji 0.9:
- Nowa, bardzo duża mapa – Reaktor
- DWANAŚCIE (!!!) nowych misji PvE
- Przerobienie grup uzbrojenia
- System raportowania graczy
- Ulepszenie dźwięku
- Rebalans wielu pojazdów
Mapa Reaktor
Reaktor jądrowy w Hiszpanii został zaatakowany przez nieznane siły. Katastrofalne uszkodzenia kominów chłodniczych spowodowały wyłączenie całego systemu, ale reaktor dalej się przegrzewa. Jednostki najemników dostały zadanie zabezpieczenia elektrowni, gdzie spotkały duży opór sił terrorystów. Czas ucieka – dla Ciebie i całego regionu. Mapa reaktor jest na tyle duża (1400x1400m), żeby pozwolić sobie na dowolne taktyki.
12 nowych misji PVE
Dwanaście nowych misji PvE rozmieszczonych na całym świecie przetestuje nasze umiejętności bardziej niż kiedykolwiek. Od śnieżnej tundry w Rosji, po piaski afryki, wrogie frakcje nastawione na podporządkowanie sobie świata zbierają siły to ataku. Czas na kontrę!
Przerobienie grup uzbrojenia
System grupowania uzbrojenia nie ogranicza się już tylko do artylerii, obejmuje od teraz wszystkie pojazdy z wieloma systemami uzbrojenia. System pozwala usunąć pełny przeładunek broni podczas zmieniania systemów, z których korzystamy i pozwala na ładowanie różnych systemów w tym samym czasie. System obejmuje dodatkowo pojazdy: Begleitpanzer 57, BMD-1, BMD-2, BMD-4, BMP-2, BMP-3, BMP-3M, BMPT Prototype, BMOP Ramka, FV721, M2 Bradley, BMP-1P
Co to znaczy ten zawiły opis? Kiedy mamy w naszym ulubionym Bradleyu wyrzutnię rakiet i działko, możemy się od teraz przełączać między nimi bez potrzeby przeładowania. Kiedy wystrzelimy wszystkie rakiety i zaczniemy zasypywać wroga gradem pocisków 20mm, rakiety będą się w tym czasie ładować!
System raportowania graczy
Od momentu wprowadzenia wersji 0.9 gracze będą mieli możliwość zgłaszania niepoprawnego zachowania innych. System działa podobnie jak w World of Tanks – klikamy prawym przyciskiem myszki na nicku gracza, wybieramy opcję „raport” i wypełniamy formularz.
Pełna lista zmian:
Samouczek:
- Dodano nową zawartość
- Zmieniono rozgrywkę podczas misji szkoleniowej (operacja królewskość)
Artyleria
- Zwiększono prędkość pocisków oświetlających z 300 mil na sekundę do 400Mi/s, zrównując prędkość z pociskami dymnymi
- Zwiększono czas przeładowania pocisków dymnych z 10 na 15 sekund
Drzewka dilerów
- Dodano opcję „podgląd” i „wkrótce” do nadchodzących pojazdów 9 i 10 tieru
- Zmieniono błędne opisy cech pojazdów bojowych, niszczycieli czołgów i czołgów lekkich
Kierowane rakiety przeciwpancerne
- Zmieniono ustawienia ostrzeżeń ATGM (zmniejszony zasięg z 600 do 400m)
System trafień
Zaktualizowano system trafień, żeby znormalizować uszkodzenia dla załogi i wyposażenia na wszystkich tierach. Wcześniej ilość HP załogi i komponentów rosła wraz z tierem pojazdów, co pozwalało połączyć je z HP pojazdów, ale sprawiało, że czołgi walczące z pojazdami 2 tiery wyżej miały duże problemy z zadawaniem uszkodzeń krytycznych, podczas kiedy przeciwnik wyższego tiery z łatwością wybijał załogę i niszczył moduły jednym strzałem. W tym patchu to zmieniono, szanse na uszkodzenia modułów i zranienie załogi nie są już zależne od tieru walczących pojazdów.
Zmiany na mapach:
- Chuligan – dodano osłony na mapie i zmieniono układ wzgórz, żeby lepiej chroniły graczy wyruszających z południowych spawnów. To pozwala skontrować kilka przegiętych miejscówek na wzgórzach od północy z widokiem na obie rafinerie.
- Zagubiona wyspa – zmieniono materiał, z którego zrobione są chatki, żeby nie blokował strzałów graczy
Zmiany w PvE
- M113 kontrolowane przez AI – zmniejszono penetrację słabych modeli
- BMP-3 kontrolowane przez AI – zmniejszono obrażenia wszystkich modeli ze względu na fakt, że nie muszą przebijać, żeby zadać obrażenia
- AMX-10P PAC90 kontrolowane przez AI – zmniejszono obrażenia wszystkich modeli ze względu na fakt, że nie muszą przebijać pancerza, żeby zadać obrażenia.
- Zmniejszono obrażenia wielu artylerii kontrolowanych przez AI. W połączeniu z pogorszonymi czasami reakcji powinno pomóc z sytuacjami skupiania się art na jednym graczu i niszczenia go w momencie.
- Dostosowano wartości punktowe i koszty pojazdów AI żeby zwiększyć różnorodność pojazdów przeciwnika na średnich tierach
Dźwięk
- Poziomy dźwięku – zmieniono miks, co pozwala lepiej słyszeć ważne dźwięki. Efekt jest taki, że mamy bardziej dynamiczny miks z naciskiem na dźwięk dział i uderzeń
- Skrypty PvE – dodano lub zmieniono czasy występowania oskryptowanych dźwięków na mapach PvE
- Nowe dżwięki – uderzenia w spaced armor, detonacje pancerzy reaktywnych (ERA), eksplozje magazynów amunicyjnych
Bugfixy
- Naprawiono błąd sprawiający zniknięcie dźwięków dział i pojazdów w trybie arty
- naprawiono błąd sprawiający, że dźwięki były zniekształcone w trybie widza (myślałem, że to specjalny efekt, coś w stylu „szoku” ~Zuru)
Zmiany w pojazdach
- Naprawiono wyrzutniki granatów w BMP-1P, ERC-90 F4, T-72A
M60A2 – M60A2 średnio wypada poniżej średniej na swoim tierze, przede wszystkim pod względem procentu zwycięstw. Zwiększono jego wytrzymałość i zwiększono penetrację pocisków do poziomu wymaksowanego Sheridana, żeby zrobić z niego lepszy pojazd do walki na bliski dystans
- Zwiększono pulę HP z 1245 na 1345
- Podstawowe pociski kumulacyjne – penetracje zwiększona z 256 do 309
- Ulepszone pociski kumulacyjne – penetracja zwiększona z 267 do 316
Działa mniejszych kalibrów (poniżej 100mm) – znacząco zwiększono penetrację wszystkich dział kalibru poniżej 100mm. Te pojazdy statystycznie radziły sobie gorzej niż te z dużym kalibrem, prawdopodobnie głównie ze względu na trudność w przebiciu pancerza. Penetracja dalej będzie mniejsza niż w przypadku dużych kalibrów, ale różnica zostanie zauważalnie zmniejszona. Zmiany penetracji mają się następująco:
- AMX-10P PAC90 – AP z 222mm do 235mm
- BMD-1 – stockowe kumulki z 155 do 183
- BMD-1 ulepszone kumulki z 166 do 196
- BMP-1 podstawowe kumulki z 148 do 175
- BMP-1 ulepszone kumulki z 148 do 187
- BMP-1P podstawowe kumulki z 155 do 183
- BMP-1P ulepszone kumulki z 162 do 192
- Dragoon 300 90 podstawowe kumulki ze 165 do 175
- Dragoon 300 90 ulepszone kumulki z 177 do 187
- Dragoon 300 90 APFSDS z 211 do 224
- ERC 90 podstawowe AP z 216 do 218 (WOW, całe 2mm! ~zuru)
- ERC 90 wymaksowane AP z 227 do 229
- LAV-150 90 AP z 197 do 199
- LAV-300 podstawowe kumulki z 165-175
- LAV-300 ulepszone kumulki ze 177 do 187
- LAV-300 ulepszone AP z 211 do 224
- M41 podstawowe ze 124 do 146
- M41 ulepszone z 130 do 154
- M48 stock ze 124 do 146
- M48 ulepszony ze 167 do 177
- PT-76 stock ze 133 do 140
- PT-76 wymaksowany ze 143 do 150
- DRF LT AP z 216 do 255
- T92 AP z 124 do 146
- 2S14 Zhalo0S AP z 201 do 213
Interfejs użytkownika
- Więcej oznaczeń do wykorzystania na pojazdach
- Bronie w oknie ulepszeń mogą być porównane do innych broni żeby zobaczyć wzrost wydajności
- W odprawie po bitwie wskazówki do nagród pokazują też ich nazwy
- Zaktualizowano opisy M48, M60, M60A1, M60A2 i M60a3 w opisie dilera, żeby były bardziej zgodne z danymi historycznymi
- Ruszanie myszką na ekranie dilerów nie zmniejsza już wydajności gry
- Usunięto status „ranny” z załogantów, jako że nie wnosił żadnych kar. „nieprzytomny” dalej jest i działa jak dawniej
- Dodano wskazówki do odprawy po meczu z informacjami o celu i nagrodzie
- Statystyki pojazdów – zaktualizowano paski statystyk w wielu elementach interfejsu tak, że pokazują statystyki ogólne, nie w odniesieniu do swojego tieru.
- Panele trafień – dodano panele trafień, które pozwalają śledzić otrzymane i zadane uszkodzenia podczas bitwy (popularny mod w WoT). Będą domyślnie wyłączone, można je jednak będzie włączyć w menu w zakładce Interfejs i dowolnie ułożyć je na ekranie przytrzymując podczas bitwy CTRL i przeciągając je myszką
Źródło: http://aw.my.com/us/news/general/introducing-update-09