Dziś w Superteście: Powrót Perłowej Rzeki, cz. 2

Ideą przyświecającą przeprojektowaniu mapy jest chęć usunięcia liniowości i wprowadzenia większej różnorodności rozgrywki. W oparciu o powyższą koncepcję trwają obecnie prace nad dwoma wersjami mapy.
Opcja 1:
  • Przeprojektowano centralne wzgórze z domami z zamiarem uczynienia z niego jednego z głównych punktów na mapie. Można teraz je zająć i zapewnić sobie kontrolę nad sporą częścią terenu.
  • Domy znajdujące się u stóp wzgórza zostały usunięte albo przesunięte na szczyt, dzięki czemu na tej linii gracze nie są od siebie znacząco oddzieleni.
  • Cała strona południowo-zachodnia została otwarta i umożliwia przeprowadzanie szybkich ataków i manewrów oskrzydlających, a także ukrycie się.
  • Góry w pobliżu baz stają się teraz punktami obronnymi.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

 
Opcja 2:
  • Na mapie nie ma już zarośli, a ukryć można się wyłącznie za drzewami.
  • Dodano łączącą skrzydło z centrum drogę dla czołgów ciężkich, a także prowadzące do baz bezpieczniejsze ścieżki wzdłuż krawędzi mapy.
  • Od teraz można częściowo przejechać góry w pobliżu baz i wykorzystać te miejsca do obrony.
  • Można zniszczyć wszystkie budynki znajdujące się w centrum wioski.
  • Teren został wyrównany, co umożliwia bezpieczniejszy odwrót.
  • Można teraz wjechać na górę, która była wcześniej nieprzejezdna.
Jak zawsze plany modyfikacji mapy Rzeka Perłowa mogą ulec zmianom w zależności od wyników prowadzonych testów.

Kliknij na zdjęcia, by je powiększyć

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

35 komentarzy

  1. Andrettoni pisze:

    Map powinno być jak najwięcej i nie powinni ich usuwać ani modyfikować. W nowej mechanice każdy może wykluczyć niechciane mapy czy tryby rozgrywki. Przy większej ilości map powinno być po prostu więcej możliwości wykluczenia – np. 5 map. W ten sposób zamiast ciągle modyfikować stare mapy można by pracować nad nowymi. Przy np. 20 mapach do wyboru, wykluczając z nich 5 można by dobrać mapy pasujące do naszego ulubionego stylu gry i czołgów, a co za tym idzie uprzyjemnić rozgrywkę. Tutaj zresztą z konfiguracją wykluczeń można by się bardziej pobawić – np małe mapy jak np. Kopalnia są fajne na małych trierach, ale na dużych są katorgą. Zasadniczo wszystkie mapy są fajne – zależy czym się na nich gra. Szczególnie dotyczy to sytuacji gdy ekspimy nowe czołgi. Na otwartej mapie czołg ciężki ma źle, ale jeśli ma stockowy silnik… Gra może się stać praktycznie niemożliwa. Przykładowo na Murowance bez silnika czołg ciężki może jechać pod górkę 5 km/h i zamiast jechać nim gdzie trzeba jesteśmy zmuszeni do kampienia. Ludzi często denerwuje postawa innych graczy, a przecież może być wymuszona – właśnie np słabą załogą czy stockowym czołgiem. Zmiana mapy nic nie da. Co najwyżej można by kasować te mapy, które większość ludzi wyłączy – choć nie widzę dlaczego – jak wszyscy je wyłączą to nie będą losowane. Oczywiście są mapy losowane tylko dla konkretnych tierów i tu można wiedząc o co chodzi trochę pokombinować robiąc zestaw map np. dla tierów 1-5 i drugi dla 8-10, ale trzeba mieć do tego trochę wiedzy, bo nie jest to przejrzyście wyjaśnione w grze. Dodam, że w tym konkretnym przypadku Rzeka Perłowa może mieć 2 wersje i to ludzie powinni wybrać na której chcą grać – wyłączając drugą wersję z losowań. Nic nie przeszkadza by każda mapa miała nawet 5 wersji z możliwością wybrania tylko jednej z nich. Przy mapach „wersyjnych” nie obowiązywałby limit wykluczeń – wybieralibyśmy tylko jedną z nich. W ten sposób, to my gracze wybieralibyśmy gdzie chcemy grać. Każdemu zawsze coś nie będzie pasować, ale każda mapa oznacza wysiłek włożony w grę przez twórców i nie powinien być on stale „wyrzucany do śmieci”, a gra ma mechanizm, który po rozwinięciu może zaspokoić oczekiwania wszystkich.

    • Glint pisze:

      Typowy lewackie myślenie , nie usuwajmy map bo ktoś się namęczył żeby je zrobić, a szkoda ze się nie namęczył żeby zrobić je dobrze za co bierze pieniądze od nas. Zły produkt powinien być wymieniony w całości albo tylko jego wadliwy element a największą wadą w WoT są mapy nie nadające się do grania czołgami, np takie Lotnisko albo Cichy Brzeg to są mapy pasujące do gier przygodowych np o wspinaczce górskiej a nie do gry o czołgach. Usunięcie wadliwych map powinno iść w parze z wprowadzeniem nowych i lepszych, np dobrym ruchem było usunięcie mapy Bagno i wprowadzenie mapy Granica Imperium.

  2. Glint pisze:

    Proszę wprowadzić nowe mapy i usunąć Cichy Brzeg, Overlord, Murowanke, Lotnisko i Tundre. Aha jeszcze Lodowiec

  3. Miska-Ryżu-93 pisze:

    Moja ulubiona mapa powraca. Yeahh super ciesze sie bardzo. Pamietam jak zaczynalem robic chinska linie medow i ciezkich i wlaczala sie ta mapa to gralo mi sie jakos tak, przyjemniej 🙂

  4. FlamixKL pisze:

    Wersja pierwsza jest lepsza, bo jest więcej miejsc wymiany ognia, na jednej flance są po 4, 5 miejsc… Takie coś lubię…

  5. Zygfryd pisze:

    Oby wygrała wersja pierwsza.

  6. Anonim pisze:

    Dostaliście już kamuflaż na wyścigi?

  7. Thorus1991 pisze:

    Od rana do teraz tz 18.20 serwery nadal nie dzialaja jak u mnie jak i u reszty klanowiczow. Co sie dzieje WG? Konta premium za gotowke nam uciekaja a pograc nie mozna..

  8. YebacBiede pisze:

    A najwięcej rabanu o DOSŁOWNIE NA 5 min. wyłączone serwery robią ci co grosza nie płacą tylko grają za damski ch….

  9. Andrzej pisze:

    Witaj (tutaj mój nick),
    Dziękujemy za kontakt z nami.

    Wygląda na to, że mamy chwilowy problem z serwerami, który powinien zostać niedługo naprawiony.

    Najmocniej przepraszamy za wszystkie utrudnienia! Dziękujemy za cierpliwość i wyrozumiałość.
    Jeżeli będą przyznane jakiekolwiek rekompensaty, dotrą one na konta wszystkich graczy automatycznie- śledź proszę forum i stronę główną by mieć najświeższe informacje.

    Gdybyś miał jakiekolwiek inne pytania, prosimy o ponowny kontakt.
    Pozdrawiam ciepło i jeszcze raz przepraszam za niedogodności.
    Dominika

  10. ja pisze:

    3 sztuki tego miałem na jakieś 10 gier „Błąd przy dołączaniu do bitwy (BASEAPP_CRASH)”

  11. King25 pisze:

    Tak, serwery padły. Coś nie poszło…. 🙂

  12. Prokx09 pisze:

    Wy macie taki błąd? Błąd przy dołączaniu do bitwy (BASEAPP_CRASH)

  13. Brudny Harry pisze:

    Wrzucają niezniszczalnego i zawsze trafiającego w jeździe EBRa, teraz dwulufowe czołgi aż gra nie wytrzymała i serwery padły 😀

  14. Palik30 pisze:

    Z innej beczki sprytnie WG zmieniło daty wydarzenia Osiem Nacji. Miało być od dzisiaj ale nagle daty zostały zmienione z 10 na 21 do 30 października. Zero info, szkoda że tak po cichu. Sie coś wysypało ok. Ale nie trza tego ukrywać.

  15. drb pisze:

    Nie dostałem 750k kredytów z tego sejfu ;/ wyskoczyło, że otrzymuję a dodało 0 ;/

  16. Anonim pisze:

    Opcja jest jedną, taka sama jak we wszystkich nowych mapach i znacznej części przerobinych do HD. NasraAne przestrzałów z końca mapy, pułeczek i krzaczków dla TD, a wszytkie możliwe drogi będą prowadzić wprost pod nie…

    • Anonim pisze:

      tunelowe mapy zle. otwarte mapy zle XD serio

      • Anonim pisze:

        nie ma problemu z tunelowymi mapami, ani z otwartymi, problem jest z tym, że na wszędzie jest nawalone chorych przestrzałów dla TD. Nie ważne miejska, czy otwarta… charków który kiedyś był mapą miejska, teraz jest goownem. Pomijając, ze pół mapy to kkampa, to nawet w mieście są uwalone przestrzały dla TD, nie ma miejsca, zeby normalnie pograć

  17. tio pisze:

    Wygra opcja 2… korytarzyk po lewej, korytarze po prawej, środkiem nie przejedziesz bo cię zmasakrują TD-eki… w sam raz dla retardów z cyklu: mapa jest do dup… bo mnie Małsa objechali i Wuneejt mi spadł…

  18. Xd pisze:

    Godzina 15 i serwery nie działają, brawo WG

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.