Bitwy rankingowe: sezon jedenasty

Za niedługo sezon 11 rankedów w WoWsie, strona główna przedstawiła kompletny wpis dotyczący tego wydarzenia. Zapraszamy do [przeczytania i komentowania.

Ostatnie główne sezony bitew rankingowych różniły się od siebie wyłącznie szczegółami, w tym zmianami w poziomach okrętów, rozmiarami drużyn i mapami. 31 stycznia rozpocznie się znacznie odmieniony jedenasty sezon bitew rankingowych – na nowo zdefiniowany tryb Wyścigu zbrojeń, w którym pojawiające się na mapie strefy specjalne wzmocnią okręty bonusami bojowymi.

Zmiana tradycyjnej formuły uczyni bitwy rankingowe dynamiczniejszymi i atrakcyjniejszymi. W nagrodę otrzymacie wzory kamuflażu, sygnały oraz dublony, a także stal – wartościowy zasób, który może zostać wymieniony w Arsenale na unikatowe okręty lub inne przedmioty w grze.


Podstawowe zasady sezonu

Długość sezonu: 27 dni

  • Jedenasty sezon potrwa od 31 stycznia do 26 lutego.
  • Aby wziąć udział w bitwach rankingowych, musicie osiągnąć co najmniej 14 poziom Przebiegu służby.
  • W tych bitwach wziąć udział mogą tylko okręty IX poziomu.
  • Jako że jedenasty sezon bitew rankingowych trwa tylko przez miesiąc, w sumie jest 18 stopni; mniej w porównaniu do poprzedniego sezonu. Dla ułatwienia zostały zestawione one w Ligach: Drugiej, Pierwszej i Ekstraklasie.
  • Bitwy będą toczone w formacie 6 na 6, a zestawienie drużyn będzie identyczne pod względem typów i poziomów okrętów.
  • Nowi gracze w bitwach rankingowych rozpoczną sezon od stopnia 18. Ci, którzy uczestniczyli w dziesiątym sezonie bitew rankingowych, otrzymają dodatkowe gwiazdki; jedną za każdy poprzednio osiągnięty stopień.
  • Po wygraniu bitwy gracze otrzymają gwiazdki potrzebne do wspinania się w górę rankingu. W przypadku większości stopni porażka oznacza utratę gwiazdki.
  • Ze stopni od 18. do 15., 12. oraz 1. nie można spaść, a do tego nie możecie stracić gwiazdki za porażkę na stopniach 17. i 18. Jeśli będziecie najlepszym zawodnikiem swojej drużyny pod względem zdobytych PD, utrzymacie swoją ciężko zarobioną gwiazdkę nawet po porażce.
  • Można otrzymać dodatkową gwiazdkę po osiągnięciu kolejnego stopnia pomiędzy 11. a 18.
  • Unikatowe gwiazdki są brane pod uwagę podczas przyznawania emblematu bitew rankingowych.
  • Po zakończeniu sezonu flagi otrzymane za osiągnięcie Ligi zostaną usunięte z kont graczy.
  • Wszyscy uczestnicy, którzy osiągnęli stopień 15., otrzymają pamiątkową flagę za udział w tym sezonie. Pozostanie ona w Waszej kolekcji aż do jego zakończenia.

Wyspa Malta – niezatapialne lądowisko dla sił aliantów. Odegrała kluczową rolę w walkach na Morzu Śródziemnym podczas II wojny światowej, pozostając przez kilka lat w centrum licznych, wielkich bitew, zarówno morskich jak i powietrznych.

Początkowo Liga Wilków morskich została stworzona jako eksperymentalne zadanie, w którym gracze z 1. stopniem mogli zademonstrować swoje umiejętności i wiedzę w bitwach przeciwko użytkownikom na podobnym poziomie. Jak się jednak okazało, w związku z małą popularnością i zbyt wyśrubowanymi wymaganiami warunkującymi zdobywanie nagród, które można było nabyć w inny sposób w grze, gracze często musieli długo oczekiwać na dobór przeciwników. Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wspomniane okoliczności, ogłaszamy, iż Liga Wilków morskich zostanie zdezaktywowana dla wszystkich sezonów, począwszy od jedenastego.


Strefy ze wzmocnieniami

Jedenasty sezon bitew rankingowych będzie przeprowadzony w trybie Wyścigu zbrojeń na pięciu mapach: Lodowe wyspy, Trójząb, Droga wojownika, Śpiący olbrzym i Pasmo górskie.

Głównym celem w tym trybie jest eliminacja wszystkich przeciwników, zebranie 1000 punktów lub zredukowanie liczby punktów rywali do zera.

Zmieniono szatę graficzną Wyścigu zbrojeń. Aby przybliżyć ją nieco do realiów bitew morskich, dodano specjalne samoloty transportowe, które zrzucają kontenery z przydatnym ładunkiem – wzmocnieniami. Wspomniane samoloty nie mogą zostać zniszczone, a ładunek zawsze dotrze do celu.

  • Specjalne, możliwe do zajęcia strefy będą pojawiać się na mapie, wyświetlając miejsca zrzutu ładunku. Będą one oznaczone białym okręgiem oraz czasomierzem, który będzie pokazywał czas do wylądowania ładunku na tafli wody.
  • Ładunek nie pojawi się wcześniej niż po upływie dwóch minut.
  • Gdy ładunek znajdzie się w wodzie, strefa zmienia swój kolor na zielony.
  • Okręt musi wpłynąć do zielonej strefy, tym samym ją aktywując, co pozwoli mu na zdobycie wzmocnienia.
  • Jeśli kilka okrętów znajduje się w strefie w momencie jej aktywacji, zespół z większą liczbą okrętów wewnątrz otrzyma doładowanie.
  • Jeśli liczba okrętów jest równa, obszar nie zostanie aktywowany, aż do momentu zaburzenia równowagi.
  • Wszystkie sprzymierzone okręty będą miały nałożony jeden poziom wzmocnienia, natomiast gracz, który aktywował obszar, otrzyma dwa poziomy!

Istnieje pięć typów doładowania, każdy składający się z sześciu poziomów. Wzmocnienia działają do końca bitwy. Jeśli takie samo wzmocnienie zostanie aktywowane na innym obszarze, to kumulują się one.

Na przykład, jeśli gracz kierujący niszczycielem Chabarowsk aktywuje strefę ze wzmocnieniem, które zmniejsza wykrywalność okrętu i otrzyma w związku z tym dwa poziomy doładowania, zasięg wykrywalności jego okrętu zmniejszy się z 10 do 9 km. Jeśli drużyna zyska następny poziom wzmocnienia, współczynnik wzrośnie do 15%, dodatkowo obniżając wykrywalność okrętu do 8,5 km, a na poziomie 4. do 8 km.

W okręcie może być aktywnych wszystkie pięć wzmocnień jednocześnie. Im więcej stref aktywujecie, tym większą przewagę zyskacie!

Drużyna otrzymuje 20 punktów za każdą aktywowaną strefę, natomiast drużyna przeciwna te 20 punktów traci.

 


Koniec bitwy

Osiem minut po rozpoczęciu bitwy, w centrum mapy pojawi się strefa kluczowa, na której zajęcie potrzeba 150 sekund. Strefa dostarcza 10 punktów za każdą sekundę jej utrzymania. Poprzez zajęcie strefy możecie szybko zdobyć przewagę punktową i wygrać, jeśli pozostali w bitwie przeciwnicy nie zareagują wystarczająco szybko.


Dodatkowe gwiazdki za poprzedni sezon

Zgodnie z naszą tradycją wszystkie osiągnięcia z poprzedniego sezonu będą brane pod uwagę, więc nie będziecie musieli zaczynać od zera. W zależności od osiągniętego przez Was stopnia w poprzednim sezonie, otrzymacie odpowiednią liczbę bonusowych gwiazdek. Maksymalnie można zdobyć 22 gwiazdki. Jeśli osiągnęliście 1. stopień w poprzednim sezonie, rozpoczniecie nowy sezon od 9. stopnia. Nagrody otrzymywane za awans w poprzedzających stopniach zostaną automatycznie dodane do Waszego konta.

Stopień w dziesiątym sezonie bitew rankingowych Dodatkowe gwiazdki Stopień początkowy w nowym sezonie
22 1 17
21 2 17
20 3 16
19 4 16
18 5 15
17 6 15
16 7 14
15 8 14
14 9 13
13 10 13
12 11 12
11 12 12
10 13 11
9 14 11
8 15 10
7 16 10
6 17 10
5 18 10
4 19 9
3 20 9
2 21 9
1 22 9

Nagrody za stopnie

W jedenastym sezonie bitew rankingowych będziecie mogli zdobyć 5500 jedn. stali w nagrodę za przejście przez wszystkie stopnie. Stal może zostać wymieniona na upragnione okręty w Arsenale. Osiągnięcie 1. stopnia pozwoli Wam również na zdobycie miedzi, która może zostać wymieniona na specjalne wzory kamuflażu   VII Flint i   IX Black. Możecie nabyć każdy z nich za 3 jedn. miedzi.

Pamiętajcie, że stal zdobywana w bitwach rankingowych może zostać wymieniona na węgiel, który możecie wykorzystać do zakupu innych przedmiotów w Arsenale. Kurs wymiany to 10 jedn. węgla za 1 jedn. stali. Odwrotna zamiana – węgiel na stal – jest niemożliwa.

Stopień Liga Nagroda
17 2 Po 15 szt. każdego z sygnałów: Sierra Mike, November Echo Setteseven, Victor Lima, India X-Ray, Juliet Whiskey Unaone, Mike Yankee Soxisix, 250 jedn. stali
16 2 Po 15 szt. każdego z sygnałów: India Delta, India Yankee, Juliet Yankee Bissotwo, Juliet Charlie, November Foxtrot, Hotel Yankee, 250 jedn. stali
15 2 Flaga Drugiej Ligi (bonus: –5% kosztu naprawy okrętu po bitwie) i flaga pamiątkowa za udział w sezonie
14 2 Po 15 szt. każdego z sygnałów: Sierra Mike, November Echo Setteseven, Victor Lima, India X-Ray, Juliet Whiskey Unaone, Mike Yankee Soxisix, 250 jedn. stali
13 2 Po 15 szt. każdego z sygnałów: Zulu, India Bravo Terrathree, Papa Papa, Equal Speed Charlie London, Zulu Hotel, 250 jedn. stali
12 2 Po 15 szt. każdego z sygnałów: Sierra Mike, November Echo Setteseven, Victor Lima, India X-Ray, Juliet Whiskey Unaone, India Delta, India Yankee, Juliet Yankee Bissotwo, Juliet Charlie, November Foxtrot, 250 jedn. stali
11 2 350 jedn. stali, 250 dublonów
10 1 Flaga Pierwszej Ligi (bonus: −10% kosztu naprawy okrętu po bitwie)
9 1 10 wzorów kamuflażu „To Twój dzień, Dowódco!”, 300 jedn. stali
8 1 10 wzorów kamuflażu „Łowca”, 300 jedn. stali
7 1 10 wzorów kamuflażu „Znak zwycięstwa”, 300 jedn. stali
6 1 5 sygnałów Smok, 500 jedn. stali
5 Ekstraklasa Flaga Ekstraklasy (bonus: –20% kosztu naprawy okrętu po bitwie)
4 Ekstraklasa 5 sygnałów Czerwony smok, 500 jedn. stali
3 Ekstraklasa 5 sygnałów Uroboros, 500 jedn. stali
2 Ekstraklasa 5 sygnałów Wiwerna, 500 jedn. stali
1 Ekstraklasa 50 wzorów kamuflażu „Typ 3 – Rankingowy”, 2500 dublonów, 5 sygnałów Hydra, 1000 jedn. stali, 1 jedn. miedzi.

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

3 komentarze

  1. luki pisze:

    I co z tą aktualizacją, wiadomo kiedy będzie czy sami jeszce nie wiedzą??? Rzucili datę 30-31sty ale to i tak zawsze wcześniej była oficjalna wiadomość co zawiera patch i termin wprowadzenia. A tym czasem cisza.

Pozostaw odpowiedź luki Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.