Wieści z SuperTestu – 8.0 wprowadzenie przerobionych lotniskowców

W wersji 0.8.0 WoWs zostaną wprowadzone nowy system grania lotniskowami. Tak aktualizacja znacznie zmieni styl gry całej klasy, odrzucając – jak już część graczy wie – specyficzne sterowanie i styl gry, który bardziej przypomina gry typu RTS. Głównymi celami zmian są:

  • – zwiększenie popularności lotniskowców;
  • – zwiększenie współczynnika rozrywki w czasie gry tą klasą;
  • – ulepszenie balansu w porównaniu z innymi klasami.

Ponad 5000 graczy uczestniczyło w testowaniu CV. Dziękujemy bardzo za wasze opinie oraz czas spędzony na testach. Pozwoliliście nam znaleźć i naprawić mnóstwo błędów, a także usprawnić pewne mechaniki. Niedługo każdy będzie mógł spróbować gry nowymi lotniskowcami. Ich styl gry stopniowo przybiera ostateczny kształt. W tym poście chcemy wam powiedzieć o ostatnich wprowadzonych zmianach wynikających z testów.

Małe możliwości systemu autopilota to jeden z powodów dla którego gracze chcą wprowadzenia niezależnej kontroli okrętu przy jednoczesnym sterowaniu samolotami. Nie pozwalał on na płynięcie tyłem, przez co jeśli CV uderzył w wyspę – powrót na właściwy kurs zabierał mu mnóstwo czasu. Usprawniliśmy system autopilota dla wszystkich klas okrętów. Teraz, jeśli gracz wprowadzi punkt nawigacyjny w rufowej sekcji okrętu to autopilot zacznie cofać. Dzięki temu, wyznaczając punkty na mapie taktycznej, będziecie mogli wycofać CV po uderzeniu z obiektem, bez potrzeby odwoływania samolotów na pokład.

Wiemy, że są także inne sytuacje w których gracze chcieliby mieć możliwość równoczesnego kontrolowania CV i grupy lotniczej. Jednakże, sercem nowego stylu gry jest zarządzenie jednocześnie tylko jedną jednostką – przede wszystkim – grupą lotniczą. Ten warunek jest niezbędny, aby nie gracz nie musiał dzielić swojej uwagi i zredukować przeciążenie mikro zarządzaniem, co sprawi że tak klasa będzie bardziej dostępna dla wszystkich.

Następną kontrowersyjną rzeczą jest ochrona lotniskowca przez atakiem wrogich samolotów. Gracze musieli wracać swoimi samolotami na pokład i tylko wtedy mogli używać niezbędnych środków przeciwdziałających atakowi, włączając wezwanie myśliwców. Nie wszyscy gracze korzystali z tej możliwości. Często nie byli w stanie zareagować na czas lub nie byli gotowi na utratę kontroli nad swoimi samolotami. Aby rozwiązać ten problem pracujemy nad automatyczną aktywacją systemów obronnych CV jeśli ten jest w niebezpieczeństwie.

 

Wracając do myśliwców. Czas w którym ścigały wrogie lotnictwo został zmniejszony. Teraz będzie dużo łatwiej uciec przed nimi. Podczas testów, koło na mapie pokazywało kurs po którym patrolowały myśliwce. Gracze nie mogli zrozumieć jak daleko od tego punktu muszą lecieć, aby być bezpiecznymi. Teraz okrąg będzie wskazywał strefę niebezpieczeństwa, w której myśliwce będą starały przechwycić wroga. Dzięki temu sprzęt eksploatacyjny „Myśliwce” stanie się bardziej zrozumiały i oczywisty.

 

Balans jest jednym z najgorętszych tematów w dyskusjach. Bardzo ważne jest to, aby zrozumieć, że niemożliwe jest wprowadzenie optymalnego balansu finałowej wersji tej klasy w warunkach testowych, jeśli gracza zachowują się tam inaczej niż na głównym serwerze. Dlatego też będziemy pracować nad ustawieniami balansu po ich wprowadzeniu na serwer. Przez następne kilka miesięcy możecie się spodziewać wielu zmian parametrów samolotów, włączając w to ich ilość i typ. W takich przypadkach będziemy liczyć na wasze opinie i wspomaganie nas w dostrajaniu balansu.

Dzięki naszemu wspólnemu wysiłkowi, lotniskowce niedługo dostaną nowe życie w WoWs.
Dziękujemy!

Źródło: World of Warships Development Blog

Tłumaczenie: Dark_Havoc

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

2 komentarze

  1. hkq pisze:

    Coś czuję że po 0.8.0 ta gra się skończy i to dosłownie.

    Nie wiem czy wszyscy ogarniają na czym polega „rebalans” – na tym, że „manual drop” nie będzie już wymagał żadnej wprawy a do tego zamiast pojedynczego ataku „ofiara” będzie musiała przeżyć 4 uderzenia pod rząd, przy czym po pierwszym nie będzie można się naprawić – szczególnie zalania – pod ryzykiem, że uderzenie 2, 3 lub 4 zaleje nas znowu.

    O ile teraz już CV są mega OP szczególnie tier IX+, ale wymagają sporo treningu, to „rebalans” zlikwiduje ten „problemik”.

  2. Zeq pisze:

    Ciekawia mnie zmiany jakie wprowadza na okrecie Kaga i Saipan :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.