Bazy w WoWs – poradnik do aktualizacji 0.6.11

 

Nowe elementy gry dla klanów już wkrótce! Począwszy od aktualizacji 0.6.11, klany będą mogły budować własne bazy, w których znajdują się budowle możliwe do ulepszenia, a wszystko to w ramach przygotowań do nadciągających bitew klanowych. Obejrzyjcie poniższy film i czytajcie dalej, aby dowiedzieć się więcej!

Napisy w obsługiwanych językach są dostępne po kliknięciu ikony w prawym dolnym rogu.


Budowa baz

Członkowie klanów mogą zdobywać zasoby klanowe (ropę), które można następnie wydawać na budowę struktur zapewniających premie dla członków klanu. Budynki będą mogły być stawiane tylko przez członków w roli „budowniczych”, ale lista budowli i zapewnianych przez nie premii będzie dostępna dla wszystkich klanowiczów w specjalnym dziale klienta gry.

Jak gracze mogą zdobywać ropę?

Za każdym razem, gdy członek klanu zdobędzie kontener (otwarcie go nie jest konieczne), otrzyma również 10 jednostek ropy, o czym zostanie poinformowany w wiadomości.

Ropa jest dodawana do konta klanu za każdym razem, gdy któryś z jego członków otrzyma kontener dowolnego typu w ramach wszelkich działań, takich jak misje, kampanie, itd.


Konta klanu i graczy

Za każdym razem, gdy otrzymacie ropę z dowolnego źródła (kontenera, wydarzenia lub jakiegokolwiek innego), zostanie ona dodana do kilku różnych miejsc:

  1. Portfel klanowy – ropa od wszystkich członków klanu jest gromadzona właśnie tutaj i może być wydawana na stawianie budynków przez dowódców, ich zastępców i budowniczych.
  2. Poziom klanu – ropa od wszystkich członków klanu dolicza się do poziomu klanu (więcej informacji w dziale „poziomy klanu” poniżej). Działa to podobnie do poziomu konta, przy czym zamiast doświadczenia używana jest ropa.
  3. Postępy graczy w klanie – parametr śledzący ogólną ilość ropy, którą gracze zdobyli będąc członkami tego klanu, powiązany z dostępem do premii klanowych. Więcej o dostępie niżej. Parametr ten zostanie wyzerowany jeśli opuścicie klan i nie zostanie przywrócony nawet wtedy, kiedy wrócicie do tego samego klanu, więc nie podejmujcie pochopnych decyzji.
  4. Osobisty portfel gracza (obecnie niewidoczny) – całkowita ilość ropy, którą zdobyliście podczas całej swojej kariery. W przyszłości będziecie mogli wydać ją na różne rzeczy.

Jeśli nie jesteście członkami żadnego klanu, nie będziecie zdobywać ropy, nawet w portfelu osobistym!

Brzmi skomplikowanie? Przyjrzyjmy się prostemu przykładowi.

Stworzyliście własny klan (o poziomie 1) i postanowiliście rozegrać kilka bitew, by przekonać się jak to wszystko działa.

Zdobyliście 2 kontenery podczas bitew losowych i otrzymaliście 20 jednostek ropy (10 za każdy kontener).

Co dalej?

  1. Do Waszego portfela klanowego doliczonych zostanie 20 jednostek ropy. Zdobywając kolejne 30 jednostek będziecie mogli natychmiast zbudować przystań poziomu V.
  2. Te same 20 jednostek ropy zostanie dodanych do paska postępów klanu, więc by zdobyć kolejny poziom będziecie potrzebować jeszcze 280 (do awansu na poziom 2 potrzeba łącznie 300 jednostek ropy).
  3. Te same 20 jednostek ropy zostanie również dodanych do Waszych osobistych postępów w klanie. Ponieważ klan jest na poziomie 1, cena dostępu do premii wynosi 10 jednostek ropy, więc wszystko jest w porządku. Gdy tylko postawione zostaną budynki, zaczniecie otrzymywać zapewniane przez nie premie.
  4. Wspomniane 20 jednostek ropy zostanie również dodanych do Waszego osobistego portfela, który obecnie będzie niewidoczny, choć dane są przechowywane do wykorzystania w przyszłości.

Zapraszacie do klanu Patryka, który po dołączeniu grał całą noc i zdobył 3 kontenery, a więc również 30 jednostek ropy.

  1. Do portfela klanowego zostanie doliczonych 30 jednostek ropy, więc łączna ilość ropy w klanie wynosi teraz 50 i możecie w końcu zbudować przystań V poziomu.
  2. Te same 30 jednostek ropy zostanie dodanych do paska postępów klanu, więc do awansu na poziom 2 brakuje już tylko 250!
  3. 30 jednostek ropy trafia również na konto osobistych postępów Patryka w Waszym klanie. Każdy członek klanu widzi, ile ropy już zebrał – Patryk nie będzie miał problemu z dostępem do premii, ponieważ cena dostępu do nich wynosi wciąż 10 jednostek ropy.
  4. Osobisty portfel Patryka zostanie także zasilony 30 jednostkami ropy do wykorzystania w przyszłości.

Co się stanie, gdy następnego dnia postanowicie przekazać dowództwo Patrykowi i odejść z klanu?

  1. Klan wciąż będzie miał 50 jednostek ropy w portfelu (lub budynek, jeśli postanowiliście wybudować przystań).
  2. Klan wciąż będzie miał 50 punktów doświadczenia na drodze do poziomu 2.
  3. Wasze osobiste postępy (które wynosiły 20 jednostek ropy) zostaną zresetowane, więc nawet jeśli wrócicie do klanu, będziecie musieli zdobyć trochę ropy, żeby odzyskać dostęp do premii.
  4. Wasz osobisty portfel, choć obecnie niewidoczny, pozostanie bez zmian i będzie zawierał 20 jednostek zdobytej ropy.


Budynki

W pierwszej wersji baz morskich dostępnych będzie pięć rodzajów budynków, z których każdy będzie modyfikował jeden z parametrów gry. Budynki są oznaczone specjalnymi flagami, które wskazują na rodzaj okrętu, który wspomóc może dany typ budowli. Budowniczy bazy może „stawiać flagi”, poświęcając na to ropę. Postawione flagi udostępniają premie zapewniane przez budynek grupom okrętów ukazanych na fladze. Flagi postawione budynku powinny również być wyświetlone na ikonie budowli.

Stocznia:

  • Przystań V poziomu: 10% zniżki na zakup okrętów poziomu V, cena: 50 jednostek ropy.
  • Przystań VI poziomu: 10% zniżki na zakup okrętów poziomu VI, cena: 200 jednostek ropy.
  • Przystań VII poziomu: 10% zniżki na zakup okrętów poziomu VII, cena: 1000 jednostek ropy.
  • Przystań VIII poziomu: 10% zniżki na zakup okrętów poziomu VIII, cena: 5000 jednostek ropy.

W pierwszej iteracji nie pojawiły się zniżki na okręty poziomów IX-X, ale planujemy wprowadzić je w przyszłości. Wszystkie zniżki będą również miały znaczenie przy późniejszej sprzedaży okrętów. To oznacza, że jeśli kupicie i sprzedacie ten sam okręt podczas gdy 10% zniżka jest aktywna, łącznie oszczędzicie 5% początkowych kosztów zakupu. Jeżeli w tym samym czasie aktywna jest więcej niż jedna zniżka, to nie zostaną one zsumowane, a zastosowana będzie ta większa.

Doki:

  • Slip (niszczyciele): 10% zniżki na obsługę niszczycieli, cena: 4000 jednostek ropy.
  • Małe doki (krążowniki): 10% zniżki na obsługę krążowników, cena: 4000 jednostek ropy.
  • Duże doki (pancerniki): 10% zniżki na obsługę pancerników, cena: 5000 jednostek ropy.
  • Średnie doki (lotniskowce): 10% zniżki na obsługę lotniskowców, cena: 5000 jednostek ropy.

Centrum badawcze:

  • Service Technique des Constructions Navales (Francja): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami francuskimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Directorate of Naval Construction (Wielka Brytania): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami brytyjskimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Biuro okrętownictwa i uzbrojenia (ZSRR): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami radzieckimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Amt Kriegsschiffsbau (Niemcy): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami niemieckimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Bureau of Engineering (Stany Zjednoczone): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami amerykańskimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Kansei Hombu (Techniczny Dział Marynarki) (Japonia): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami japońskimi, cena: 2000 jednostek ropy.
  • Grupa personelu budownictwa okrętowego (Azja Wschodnia): 3% premia do punktów doświadczenia podczas bitew rozegranych okrętami wschodnioazjatyckimi, cena: 2000 jednostek ropy.

Kwatera główna

  • Kwatera główna (wpływa na maksymalny rozmiar klanu):
  • Sztab eskadry: zwiększa maksymalny rozmiar klanu o 10 graczy, cena: 20 000 jednostek ropy.
  • Sztab grupy zadaniowej: zwiększa maksymalny rozmiar klanu o 10 graczy, cena: 100 000 jednostek ropy.

Kolumna rostralna

  • Kolumna rostralna – ten budynek nie będzie początkowo pełnił żadnej funkcji, zamiast tego będzie świadczyć o chwale i honorze klanu, który go wzniesie pomimo oszałamiającej ceny 9 999 999 jednostek ropy. W kolejnych wersjach budowla ta uzyska specjalne właściwości, a cena zostanie zredukowana do realistycznej.

Aby wybudować budowlę, wykonajcie następujące kroki:

  1. Kliknijcie budynek, na przykład stocznię.
  2. W wyświetlonym okienku kliknijcie dowolny z szarych budynków.
  3. Zatwierdźcie wybór budowli.
  4. Przejdźcie do bazy za pomocą przycisków „Powrót do bazy” lub ESC, albo kontynuujcie budowę.

Wszystkie wybudowane placówki pojawią się w bazie morskiej i zostaną podświetlone w pionowej kolumnie flag po prawej stronie ekranu.


Kierowanie i wyświetlanie

Członek klanu będzie widział bazę klanową, a także ładny obrazek przedstawiający podgląd bazy wraz ze wszystkimi dostępnymi budynkami. Każda budowla będzie miała ikonę obrazującą w jasny i czytelny sposób zapewniane możliwości.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, wprowadzamy rolę budowniczego z pełnymi uprawnieniami do stawiania budynków klanowych. Początkowo tylko dowódca i zastępcy klanu będą mieli takie uprawnienia. Jeżeli okaże się to konieczne, w kolejnych wersjach możemy wprowadzić funkcję budowniczego o uprawnieniach ściśle budowlanych, które będą odróżniać tę rolę od zadań oficerów liniowych.


Poziomy klanu

W zależności od ilości ropy zdobytej podczas istnienia klanów, przyznawane są im określone poziomy. Początkowo poziom klanu nie będzie mieć żadnego wpływu na funkcjonalność i służy tylko jako wskaźnik postępu.

Poziomy klanu Ropa potrzebna do awansu na kolejny poziom Łączna ilość ropy potrzebnej na zdobycie tego poziomu
1 0 0
2 300 300
3 1000 1300
4 5000 6300
5 10 000 16 300
6 20 000 36 300
7 35 000 71 300
8 50 000 121 300
9 70,000 191 300
10 100 000 291 300
11 150 000 441 300
12 200 000 641 300

Dostęp do budynków

Aby skorzystać z premii oraz innych możliwości zapewnianych przez budynki, członek klanu musi uzyskać dostęp do danej budowli. „Dostęp” to nowa funkcja w grze. Otrzymanie dostępu wymaga od gracza zdobycia określonej ilości ropy w danym klanie. Wymagane ilości ropy w celu uzyskania dostępu są ustalane przez projektantów gry. Każdy z rodzajów dostępu pozwala graczowi skorzystać z określonej budowli. Otrzymanie dostępu nie zmniejsza ilości ropy zdobytej przez gracza. Otrzymany dostęp jest usuwany w chwili odejścia gracza z klanu lub rozwiązania klanu. Tylko na te dwa sposoby można utracić dostęp.

Celem wprowadzenia tej funkcjonalności jest ograniczenie dostępności premii klanowych dla graczy, którzy w znikomy sposób przykładają się do rozwoju klanu. Początkowo planujemy wprowadzenie tylko jednego rodzaju dostępu, który zapewni premię od wszystkich dostępnych budynków. Cena dostępu zależy od poziomu klanu.

Ceny dostępu ze względu na poziom:

Poziomy klanu Cena dostępu
1 10
2 20
3 30
4 40
5 50
6 60
7 70
8 80
9 90
10 100
11 110
12 120

Mamy nadzieję, że zobaczymy Was i Wasze klany podczas walki o dominację w World of Warships, która rozpocznie się wkrótce po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.11!

 

worldofwarships.eu

barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.