Typy pocisków w łatce 0.19 – AW

Mechanika gry

Nowa funkcja ppk: Zagłuszanie pocisków rakietowych

Wszystkie ppk zyskały nową funkcję, nazywającą się „zakłócenia PPK„. Kiedy jakiś gracz odpala ppk, pocisk nie będzie leciał w kierunku celu w linii prostej. Zamiast tego trajektoria pocisku będzie się nieznacznie wahać w granicach okręgu celowania aż do osiągnięcia celu. Wraz z osiąganiem nowych poziomów, historyczne ulepszenia ppk będą wytwarzały na wyższych poziomach mniej zakłóceń – dzięki czemu łatwiej będą trafiały cel.

Zmiany w mechanice amunicji

Obrażenia zadawane bronią pojazdów przestały być skalowane według poziomu. Teraz obrażenia zadawane pociskiem zależą od kalibru oraz następujących faktorów:

  • Energii wyrzutu pocisku
  • Wagi pocisku/penetratora
  • Prędkości wylotowej pocisku
  • Materiału

Aby lepiej oddać działanie nowoczesnych pocisków i wprowadzić więcej różnorodności, wdrażany następujące zmiany:

  • Wszystkie pociski kinetyczne z penetratorem ze zubożonym uranem zyskają bonus obrażeń wynoszący 10%
  • Wszystkie działa z zaawansowanym układem pomiaru położenia wylotu lufy zyskają bonus obrażeń wynoszący +10%

W zależności od rodzaju amunicji poprawie ulegają następujące właściwości amunicji:

  • Prędkość pocisków
  • Dystrybucja pocisków (celność wewnętrznego okręgu)
  • Penetracja
  • Zmniejszony odgłos pocisków rakietowych ppk
  • Zwiększone wtórne efekty bonusowe
  • Zlikwidowano normalizację pocisków

Na bitwę maszyny mogą wjechać z trzema rodzajami pocisków. Każdy rodzaj amunicji (PP, POB, HEAT, PPK) został dopasowany tak, aby lepiej odzwierciedlał swoje unikalne właściwości i zastosowania sytuacyjne – zmiany wyszczególniono poniżej.


Pociski pełnokalibrowe (w tym wszystkie podrodzaje, takie jak AP, APDS, APFSDS)
KOLOR POCISKÓW NIEBIESKI

Bonus

  • +20% obrażeń, jeśli penetracja opancerzenia wynosi więcej niż 100 mm (to odzwierciedlają zniszczone fragmenty opancerzenia, powodujące obrażenia wewnątrz pojazdu)

Plusy

  • Większa celność od innych rodzajów amunicji
  • Większa celność podczas jazdy od innych rodzajów amunicji
  • Nie odbijane przy ostrych kątach jak PK
  • Mniejsza utrata penetracji przy przejściu przez ekran przeciwkumulacyjny
  • Największa prędkość pocisków
  • Nie są zwalczane przez ekran siatkowy, skuteczne przeciwko ERA
  • Wąski przedział penetracji (+/- 10%)

Minusy

  • Ogólnie niższa bazowa penetracja od PK
  • Roztrzaskują się pod ostrym kątem wynoszącym od 70 do 80 stopni w zależności od jakości pocisku

 Przeciwpancerna amunicja odłamkowo-burząca (PK/HEAT)

KOLOR POCISKÓW CZERWONY

Bonus

  • +20% obrażeń, jeśli przebijane opancerzenie jest cieńsze niż 100 mm
  • +25% szansy rozpoczęcia ostrzału
  • +25% więcej uszkodzeń modułów

Plusy

  • Ogólnie wyższa bazowa penetracja niż PP

Minusy

  • Mechanizm dużej pochyłości – sprawują się gorzej od PP, kiedy trafiają pod gorszymi kątami – pancerz jest wtedy bardziej skuteczny niż wskazywałby na to kąt. Na przykład w przypadku PP opancerzenie stanie się faktycznie 2x grubsze, jeśli zostanie trafione pod kątem 60 stopni. Kiedy PK trafi pod kątem 60 stopni, opancerzenie ma skuteczność jakby było o 2,7 razy grubsze
  • Istnieje prawdopodobieństwo wywołania przez siatkowy ekran wcześniejszej eksplozji i przez to utraty penetracji w momencie trafienia pancerza.
  • Mniejsza celność niż PP
  • Penetracja maleje szybciej przy przejściu przez ekran przeciw kumulacyjny niż PP
  • Silnie zwalczane przez ERA (za wyjątkiem głowic tandemowych)
  • Większy przedział penetracji (+/- 15%)

Przeciwpancerne pociski odkształcalne (PPO/HESH, HEP)
KOLOR POCISKÓW ZIELONY

Bonus

  • +20-25% obrażeń, jeśli przebijane opancerzenie jest cieńsze niż połowa kalibru broni
  • Masywny bonus przy zniszczeniach modułów
  • Masywny bonus szansy na wybuch pożaru

Plusy

  • Skuteczność nie zależy od kąta trafienia opancerzenia
  • +35% uszkodzeń modułów
  • +25% szansy na podpalenie
  • Wąski przedział penetracji (+/- 10%)

Minusy

  • Mniej celny rodzaj amunicji zarówno podczas postoju jak i jazdy
  • Najmniejsza prędkość pocisków
  • Nie eksploduje pod kątem od 70 do 75 stopni w zależności od jakości pocisku
  • Uruchomi się przy kontakcie z ekranem siatkowym ze 100% prawdopodobieństwa, przez co traci penetrację przed trafieniem pancerza
  • Najwyższy spadek prędkości przy przejściu przez ekran przeciwkumulacyjny
  • Zatrzymywana przez ERA

Amunicja odłamkowo-burząca (HE)
KOLOR POCISKÓW ŻÓŁTY

Bonus

  • +40% obrażeń przy pełnej penetracji
  • +25% szansy na podpalenie lub +50% przy trafieniu baku z paliwem
  • Nie musi przebić, aby zadać obrażenia
  • Do obrażeń modułów dodano znaczny zasięg zniszczenia

Plusy

  • Największe potencjalne obrażenia przy trafieniu cienkiego opancerzenia
  • Może zadać obrażenia nawet wówczas, jeśli detonuje w pobliżu celu

Minusy

  • Nie eksploduje przy trafieniu pod kątem od 70 do 80 stopni w zależności od jakości pocisku
  • Trafienie opancerzenia grubości 100 mm lub więcej zada niewielkie obrażenia lub nawet nie zada ich w ogóle
  • Trafienie opancerzenia grubości 50 mm zada 50% obrażeń
  • Mniej celna niż PK (ale celniejsza niż HESH)
  • Mała prędkość pocisków (ale większa niż HESH)
  • 50% prawdopodobieństwa wywołania eksplozji przez ekran siatkowy
  • Najniższa wartość penetracji spośród wszystkich rodzajów amunicji

Przeciwpancerne pociski kierowane (PPK)
KOLOR POCISKÓW CZERWONY

Bonus

  • +20% obrażeń, jeśli przebijane opancerzenie jest cieńsze niż 100 mm
  • +25% szansy wywołania pożaru
  • +25% więcej uszkodzeń modułów

Plusy

  • Mogą być kierowane do celu
  • Zazwyczaj największa penetracja spośród wszystkich rodzajów amunicji

Minusy

  • Mechanizm dużej pochyłości – sprawują się gorzej od PP, kiedy trafiają pod gorszymi kątami – pancerz jest wtedy bardziej skuteczny niż wskazywałby na to kąt. Na przykład w przypadku PP opancerzenie stanie się faktycznie 2x grubsze, jeśli zostanie trafione pod kątem 60 stopni. Kiedy PK trafi pod kątem 60 stopni, opancerzenie ma skuteczność, jakby było o 2,7 razy grubsze
  • Uważne cele mogą zrobić unik
  • Odpalone z dużej odległości mogą zostać zwalczone przez SOA
  • Istnieje prawdopodobieństwo wywołania przez siatkowy ekran wcześniejszej eksplozji i przez to utraty penetracji w momencie trafienia pancerza.
  • Penetracja maleje szybciej przy przejściu przez ekran przeciwkumulacyjny niż PP
  • Silnie zwalczane przez ERA (za wyjątkiem głowic tandemowych)
  • Większy przedział penetracji (+/- 15%)

Termobaryczne przeciwpancerne pociski kierowane

Pociski te wykorzystują tę samą mechanikę co pociski HESH/HEP, ale kąt uderzenia gra większą rolę Trajektoria musi być kontrolowana manualnie.

 

aw.my.com


barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.