Aktualizacja 0.7.6 – zmiany w równoważeniu gry

Opis zmian oraz poprawek wprowadzonych w łatce 0.7.6.

  • Zwiększyliśmy czas przeładowania Wytwornicy dymu na standardowych niszczycielach Azji Wschodniej ze 120 do 150 sekund (z 80 do 100 sekund dla ulepszonego sprzętu eksploatacyjnego).
  • Aktualnie niszczyciele są bardzo skuteczne w walce z krążownikami i pancernikami, dzięki swoim torpedom głębokowodnym, natomiast unikalna zasłona dymna pozwala im osiągać dobre rezultaty w konkurowaniu o strefy kluczowe z wrogimi niszczycielami. Wydłużenie czasu przeładowania nie pozwoli tym okrętom na bezustanne chowanie się za zasłoną dymną i uczyni je mniej uniwersalnymi.
  • W przypadku japońskiego krążownika X poziomu Zao dodaliśmy możliwość zainstalowania alternatywnego, możliwego do zbadania modułu torped Type93 mod.3 o następującej charakterystyce:
    • Maks. uszkodzenia: 23 767,
    • zasięg: 12 km,
    • prędkość: 67 węzłów,
    • czas przeładowania: 171 sekund,
    • wykrywalność z powierzchni morza: 1,7 km.
  • Nowy moduł zostanie dodany do drzewa technologicznego okrętu. Żeby go użyć, najpierw należy go zbadać i kupić.
  • Torpedy F3 krążownika Zao teraz przeładowują się znacznie szybciej – 104 sekundy zamiast 141 sekund.
  • Zmiana ta powinna zachować różnorodność drzewa po aktualizacji i wprowadzić równowagę w uszkodzeniach zadawanych przez torpedy Zao w porównaniu do krążowników niższego poziomu. Zmiany te zwiększą również nieco skuteczność tego okrętu w bitwach klanowych.
  • Dostępność torped o dalekim zasięgu pozwoli krążownikowi na skuteczniejsze użycie tego rodzaju uzbrojenia zarówno w sytuacji, gdy naciera on na wroga, jak i wtedy, gdy się wycofuje lub uczestniczy w wymianie ognia na średnim dystansie, aktywnie przy tym manewrując. Ponadto, pozwala to na wykorzystanie różnicy pomiędzy zasięgiem torped i wykrywalnością krążownika.
  • Jeśli chodzi o niszczyciel X poziomu Gearing, dodaliśmy standardowe wyrzutnie torped Mk16 mod.1 (podobne do tych, jakie posiada niszczyciel Fletcher) o następującej charakterystyce:
    • Maks. uszkodzenia: 19 033,
    • zasięg: 10,5 km,
    • prędkość: 66 węzłów;
    • czas przeładowania: 106 sekund,
    • wykrywalność z powierzchni morza: 1,4 km.
  • Jeśli posiadasz ten niszczyciel, to nowy moduł zostanie automatycznie zbadany, ale nie kupiony.
  • Dodanie wyrzutni torped z poprzednika pozwoli Gearingowi dokonać wyboru pomiędzy torpedami o dalekim zasięgu i dużej prędkości, dzięki umiejętności Przyspiesz torped, oraz torpedami o średnim zasięgu, krótkim czasie przeładowania i większymi uszkodzeniami zarówno od salwy, jak i od pojedynczej torpedy.
  • Sowiecki niszczyciel Grozovoi otrzymał sprzęt eksploatacyjny Grupa naprawcza na miejsce 4, z następującą charakterystyką:
    • Przywracane PW na sekundę: 0,5% punktów,
    • czas działania: 28 sekund,
    • czas przeładowania: 120 sekund lub 80 sekund w przypadku ulepszonej wersji,
    • liczba ładunków: 1; w przypadku ulepszonej wersji 2.
  • Zasięg ognia zwiększył się z 10 970 m do 12 300 m. Sprzęt eksploatacyjny Doładowanie silnika został przeniesiony do osobnego miejsca.
  • Tym sposobem Grozovoi przypominać będzie stylem gry Udaloi i będzie logiczną kontynuacją linii w drzewie technologicznym. Będzie mógł nawiązać skuteczną walkę o strefy kontroli z niszczycielami wroga, używając Grupy naprawczej do odzyskania PW. Zwiększony zasięg ognia wraz z umiejętnością Zaawansowany trening artyleryjski pozwoli walczyć z pancernikami i krążownikami, zachowując jednak stosunkowo bezpieczną odległość. Rozdzielenie Obrony przeciwlotniczej i Doładowania silnika uchroni gracza przed dylematem, czy postawić na mobilność niszczyciela, czy skupić się na obronie przeciwlotniczej.
  • Liczby ładunków Wytwornicy dymu i Doładowania silnika zostały ograniczone z 2 do 1 (z 3 do 2 dla sprzętu Premium). Liczba ładunków Obrony przeciwlotniczej nie ulega zmianie. Dzięki temu okręt nadal będzie mógł wykorzystać te rodzaje sprzętu na swoją korzyść, ale mniejsza liczba ładunków wymusi większą ostrożność w korzystaniu z nich, co będzie mieć szczególne znaczenie w końcówkach bitew.
  • Czas przeładowania dział 203 mm L/60 Drh LC/34 niemieckich krążowników Hindenburg i Roon został zwiększony z 10 do 11 sekund.
  • Niemieckie krążowniki wysokich poziomów osiągały dobre wyniki we wszystkich typach bitew i miały niepodważalną przewagę w zadawaniu uszkodzeń z dużej odległości. Wydłużenie czasu przeładowania powinno wprowadzić większą równowagę pomiędzy nimi, a ich bezpośrednimi konkurentami, jednocześnie zachowując charakterystykę kraju i ich własną specyfikę.
  • Grubość pasa pancernego dziobu i rufy sowieckiego krążownika Moskva została zwiększona z 25 mm do 50 mm.
  • Pogrubienie pancerza zwiększa przeżywalność okrętu i pozwala na odnoszenie mniejszych uszkodzeń przy trafieniach w poszycie dziobu i kadłuba, ponieważ pancerz o grubości 50 mm może odbić nawet pocisk dużego kalibru, wystrzelony z pancernika.
  • Premia w czasie działania Radaru dozorowania została zmniejszona z 40% do 20% dla Modyfikacji radaru dozorowania 1.
  • Aktualnie ulepszenie to jest zbyt skuteczne dla okrętów posiadających Radar dozorowania.
    Zmiana ta równoważy to ulepszenie z innymi specjalnymi ulepszeniami, które zamontować można na miejscu 2.

Zmiany zawartości

Dodaliśmy nowe okręty do testowania przez deweloperów i supertesterów:

  • Kitakaze – japoński niszczyciel IX poziomu,
  • Harugumo – japoński niszczyciel X poziomu.

Teraz dzienne kontenery i superkontenery zawierać będą nowe zasoby – Węgiel i Stal.

  • Kontenery „Więcej kredytów”, „Więcej sygnałów” i „Więcej kamuflaży” – 400 jednostek Węgla.

W kontenerze „Więcej kredytów” Węgiel zastąpił ulepszony sprzęt eksploatacyjny.

  • Kontenery „Spróbuj szczęścia” – 900 jednostek Węgla.
  • Superkontenery – 15 000 jednostek Węgla lub 1500 jednostek Stali.

Dodatkowo, kontenery zawierają kamuflaże „Niebieska laguna”, „Sztorm” i „Rewolucyjny” zamiast „Type 3 – Halloween”, „Type 3 – Nowy rok” i „gamescom”.


Inne ulepszenia i poprawki

Prosimy pamiętać, że począwszy od aktualizacji 0.7.6 przy zakupie zestawu zawierającego okręt Premium, który posiadasz już w Porcie, otrzymasz rekompensatę w wysokości równej kwocie, którą zapłaciłeś, z wzięciem pod uwagę wszystkich zniżek. Ponadto, reguły rekompensaty będą jasno określone w opisie każdego zestawu w sklepie Premium.

  • Starając się ulepszyć system przeciwdziałania niesportowemu zachowaniu, zablokowaliśmy możliwość spowodowania pożaru lub zalania na sojuszniczym okręcie w wyniku bratobójczego ognia.
  • Naprawiono błąd powodujący wystawanie ikon sprzętu eksploatacyjnego poza swoje ramki.
  • Naprawiono błąd powodujący wykraczanie listy rozwijanej poza granice ekranu przy pierwszym otwarciu pozycji „Przydziel do” w ekranie przydzielania dowódcy.
  • Ikona kontenera, mająca wskazywać, czy nagroda została wydana i wyświetlana ponad przyciskiem „Odblokuj zadanie”, została usunięta z ekranu „Kampanie”.
  • Okienko informujące o zniżkach na ulepszenia, które gracz może kupić, wyświetla teraz poprawny czas wygaśnięcia oferty specjalnej.
  • Samoloty Twoich towarzyszy z dywizjonu, którzy mają status wynikający z przewinień związanych z uszkadzaniem sojuszników, są teraz zaznaczone kolorem pomarańczowym, a nie różowym.
  • Pełny tekst i informacja o modyfikatorach kamuflażu i sygnałów idealnie mieści się teraz w swoich ramkach na ekranie statystyk po bitwie, w zakładce „Kredyty i PD”.
  • Wartość liczbowa wskazująca na zasięg wykrywalności z powierzchni morza na minimapie ma teraz ten sam kolor, co odpowiadające jej koło.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający dowódcy dywizjonu zarządzanie swoim dywizjonem po ponownym połączniu z serwerem.
  • Naprawiono błąd powodujący wpływ filtra z misji bojowej na wybór okrętu w kampanii.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie pasku postępu zajmowania bazy w niewłaściwym kolorze.
  • Jeśli przerwiesz zajmowanie neutralnej strefy kluczowej przez przeciwnika, wyświetlany teraz będzie pasek postępu jego zajmowania.
  • Naprawiono błąd umożliwiający graczowi z dywizjonu zmianę swojego koloru kamuflażu nawet po wciśnięciu przycisku „Gotowy”.
  • Po zniszczeniu okrętu kolor liczby informującej o pozostałych PW odpowiada teraz dynamicznemu kolorowi ikony okrętu.
  • Małe zmiany w teksturach i geometrii następujących okrętów: Leberecht Maas, Z-39, Monaghan, Missouri, Iowa, Texas, Kiev, Nicholas, Farragut, Nagato.
  • Naprawiono wygląd małych elementów spersonalizowanych japońskich okrętów.
  • Naprawiono błąd powodujący brak osłony przeciwtorpedowej przy standardowym kadłubie krążownika Myoko. Osłona torpedowa powróciła na okręt, a jej wartość jest taka sama jak w przypadku kadłuba możliwego do zbadania.
  • W przypadku amerykańskiego krążownika Baltimore nazwa „Dodatkowe przedziały” została zmieniona na „Kazamatę”, podobnie jak w pozostałych okrętach tej linii.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zastosowanie własnego schematu kolorystycznego kamuflażu dla wszystkich kadłubów niszczyciela Benson.
  • Naprawiono błąd powodujący, że w przypadku niektórych okrętów głośność wystrzału nie odpowiadała suwakowi głośności wystrzału.
  • Naprawiono błąd powodujący zbyt częste odtwarzanie wiadomości głosowej dla unikalnych dowódców.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawienie się francuskiej flagi na ekranie wyników po bitwie.
  • Naprawiono niewielkie defekty wizualne wyrzutni torped niszczyciela Monaghan.
  • Opis ulepszenia „Modyfikacja 1 Doładowania silnika” został poprawiony poprzez dodanie zdania „Dostępne dla okrętów poziomów VI-X wyposażonych w Doładowanie silnika”.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie na okręcie flagi pamiątkowej przyznawanej za uczestnictwo w pierwszym sezonie bitew rankingowych.
  • Poprawiono kryteria ukończenia 5 zadania 2 misji kampanii „Uderzaj mocno, uderzaj szybko, uderzaj często!”. Teraz zadanie można ukończyć, zadając uszkodzenia spowodowane pożarami i zalaniami.
  • Poprawiono opis niszczyciela Monaghan. Teraz odpowiada on faktycznemu kształtowi okrętu w grze.
  • Poprawiono opisy następujących amerykańskich krążowników: Pensacola, New Orleans, Baltimore i Cleveland.
  • Naprawiono błąd powodujący obracanie się wież głównej baterii pancernika Alabama, pomimo iż ich wieże kontroli sterownika pozostawały nieruchome.
  • Naprawiono błąd powodujący, że dźwięk wystrzału z głównej baterii krążownika Worcester nie odpowiadał kalibrowi dział.
  • Pozycja słońca na mapie „Pasmo górskie” została zmieniona w taki sposób, by nie oślepiać obu drużyn.
  • Naprawiono błąd, z powodu którego wyłączenie dodatkowej zawartości nie wpływało na alternatywne dźwięki innych okrętów w bitwie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego odgłos wystrzału głównej baterii niszczyciela Shiratsuyu nie odpowiadał kalibrowi dział.
  • Naprawiono błąd, z powodu którego dźwięk syren okrętowych kamuflaży „Kosmicznych” różnił się w Porcie i w bitwach.
  • Liczba PW odzyskiwanych przez Grupę naprawczą, gdy gracz posiada umiejętność „Ekspert przeżywalności” została poprawiona.
  • Teraz można sprawdzić wyniki poprzednich sezonów bitew klanowych w „Ocenach klanów”.

Dla niektórych okrętów promień skrętu podany w porcie był niewłaściwy. Błąd został naprawiony w aktualizacji 0.7.6 i teraz wyświetlane są prawidłowe wartości. Nie ma to żadnego wpływu na równowagę okrętów w grze, zmienia się tylko wyświetlana na ekranie wartość.

Okręt Poprzedni promień skrętu Właściwy promień skrętu
  II Dresden 580 420
  VI Mutsu 770 750
  V Jianwei 540 550
  III Aurora 400 410
  II Diana 470 430
  II Novik 500 400
  VI Budyonny 710 820
  IX Dmitri Donskoi 760 870
  X [Moskva] 760 1 050
  V Gremyashchy 510 550
  X Conqueror 940 820
  I Erie 300 310
  II Albany 350 360
  VII Indianapolis 620 650

Źródło: Portal WoWs



barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

5 komentarzy

  1. Lukasz_111 napisał(a):

    Nowe torpedy na ZAO?! TORPEDY?! Od początku gry zabrali: AA dla 100mm (coś około 30% dps), kamo które było podstawą stylu gry tym krążkiem, pancerz – obecnie bardzo często zdarza mi się złapać cytadelę w rufę – kiedyś nie łapał bynajmniej wg mnie, ograniczyli podpalenia (z 3% do 2% na perku, dodali umiejętność ograniczającą szanse na pożar o 10% i maks 3 pożary oraz wprowadzili okręty o większej szansie na pożar np Henri IV – 22% bazowo vs 24% na ZAO ze wszystkim), dodali śmieszne przebicia za 0 dmg – salwa 8 przebić z HE za 3k?!; nie jestem pewien czy na samym początku ZAO nie miało coś ok 50k HP. Ale co ja się oburzam, przecież ZAO dostawało baffy. Tak, np: zasięg artylerii pomocniczej z 5 do 6km. CO?! Po co mi na ZAO baff do artylerii pomocniczej, skoro to są 100mm, które bez IFHE nie są w stanie przebić niszczyciela?!, a poza tym kto gra na ZAO na takim dystansie, przecież to pewna śmierć. Równie dobrze mogłoby nie być tego baff i nic by się nie zmieniło, bo po baffie nic się nie zmieniło. Teraz dostajemy kolejny „baff”, który nic nie zmienia w tym okręcie, bo jest to baff do czegoś, co nie jest zaletą ZAO. Co mi daję 12km zasięgu? Mam się bawić w torpedowanie pancerników jak DD czy co? Zaletą ZAO była główna artyleria, która dostała nerfa, a bafuje się rzeczy kompletnie marginalne na tym okręcie. Torpedy kiedyś miały większe znaczenie, ale z czasem ludzie nauczyli się zmieniać kurs i prędkość, doszło dużo okrętów z radarem i sondą. Próby torpedowania na ZAO będą kontrowane przez niszczyciele, bo co że spot to 9,7km, zasięg torped to 12km, jak między pancernikiem a nami jest niszczyciel, który nas wyspotuje. Żeby odpalić torpedy na ZAO trzeba pokazać bok co nie jest dobrą opcją gdy mamy przed sobą pancernik na 10-12 kilometrach (jest tylko jeden powód dla którego ZAO pokazuje bok – odpala torpedy, a więc jeżeli przeciwnik jest choć trochę ogarnięty to od razu zmieni kurs). A do ataków zza wysp F3 są lepsze, bo są szybsze, czyli przeciwnik ma mniej czasu na reakcję. Sam się zastanawiam dlaczego jeszcze gram tym krążkiem, tylko zaniżam swoje staty, bo z ponad 140k/bitwa spadło już do 130k, to chyba sentyment do najładniejszego i dobrego kiedyś okrętu.

  2. barula napisał(a):

    A prawdziwe bitwy trwały czasem po kilka dni, a nie 15 minut!

  3. Kriss napisał(a):

    Prawdziwa torpeda wz 93 miała od 20 do 40 kilometrów zasięgu. Tyle w temacie realizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.