Towarzysze po naprawie: trzy radzieckie czołgi otrzymały niezbędne poprawki

Prosto z portalu WoT 😉


Nadciągające posiłki radzieckie – Object 277 oraz K-91 – po raz pierwszy posmakują boju przy wprowadzeniu aktualizacji 1.0.2. Zostały skrupulatnie sprawdzone podczas testów publicznych i przechodzą teraz szereg poprawek. Oprócz nowo przybyłych Object 268 Version 4 został dopracowany tak, by pasował do ogólnego stylu gry takimi pojazdami.

  Object 277

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

Rozgrywka
  • Mobilność: Object 277 jest znacząco szybszy niż inne czołgi ciężkie. Plasuje się gdzieś w okolicach IS-7 pod względem rozwijanej prędkości, a nawet przewyższa „starszego kolegę”, jeśli patrzeć na przyspieszenie. Jest w stanie dotrzymać kroku swoim kolegom średniego kalibru z drużyny i odgrywa ważną rolę wspierając szybkie wypady w kierunku strategicznych punktów na polu bitwy. Niezła manewrowość pozwala też na efektywność w spotkaniach jeden na jeden z czołgami średnimi przeciwnika.
  • Siła ognia: Jako następca T-10, Object 277 oferuje wszystko, do czego przywykliście – celność, wysokie współczynniki penetracji i dobrą szybkostrzelność. Alfa jest niższa niż u innych radzieckich pojazdów tej klasy, co określa styl gry mniej jako ostrzał z daleka, a bardziej jako szybkie zadawanie uszkodzeń. Mając to na uwadze, starajcie się unikać wzniesień, bo ten pojazd nie czuje się w takim terenie najlepiej ze swoimi -5.5 stopniami opuszczenia lufy.
  • Pancerz: Ponieważ posiada dobrze opancerzoną wieżę, Object najlepiej czuje się, gdy jego kadłub jest dobrze ukryty. Górny przedni pancerz wytrzyma ostrzał broni VIII poziomu, ale szanse na trafienie penetrujące bardziej zaawansowanymi działami są spore. Jego dość cienkie boczne płyty pancerne są wyjątkowo podatne, więc starajcie się albo je ukryć, albo ustawiać czołg pod kątem, żeby zwiększyć efektywną grubość pancerza.
  • Zasięg widzenia: Czołg szturmowy to przede wszystkim zdolność wykrycia przeciwnika, zanim on wykryje nas. 400 metrów zasięgu widzenia Object wraz z jego dużą prędkością maksymalną sprawiają, że jest to bardzo efektywna maszyna w swojej roli.
Jak grać

Object 277 to świetny element każdej drużyny. Może asystować w przejmowaniu głównych punktów na mapie (na przykład wzgórze na „Malinowce”), jak również wspierać swoich ciężko opancerzonych sojuszników prowadzących natarcie, kryjąc się za ich kadłubami. Nie należy nim grać jako czołgiem przełamującym, ze względu na słabszy pancerz kadłuba.

Poprawki i co za nimi stoi

Object 277 sprawował się dobrze w testach publicznych, niemalże idealnie wpasowując się w rolę następcy T-10 na X poziomie.

Dlaczego tak się stało?

Niemniej jednak dostaliśmy sporo uwag od graczy dotyczących jego podatności na trafienia krytyczne w zbiorniki paliwa, co zupełnie nie pasowało do koncepcji całej minilinii. Z początku moduły rozmieściliśmy dokładnie tak, jak to było zaznaczone w notach i planach historycznych dla tego pojazdu. Z tego powodu zbiorniki paliwa stały się tak duże, że zakryły magazyn amunicji i mogły być trafione przez pocisk, który przebił górną płytę pancerną. To wszystko sprawiło, że 277 zachowywał się inaczej, niż to, do czego przywykli gracze na niższych poziomach.

Aby to poprawić, zmniejszyliśmy rozmiary zbiorniki paliwa, co odkryło magazyn amunicji tak, że teraz szanse pożaru w stosunku do „urwania głowy” są teraz podobne, jak w IS-3 czy T-10.

  K-91

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

Rozgrywka
  • Siła ognia:Najlepszy na X poziomie wskaźnik uszkodzeń na minutę wśród czołgów średnich mówi wszystko. Oprócz tego K-91 ma dobre wskaźniki penetracji, co daje spory kredyt zaufania szybkostrzelnemu działu. Teraz wszystko zależy od Waszego wyczucia czasu i poczucia rytmu.
  • Widoczność. To kolejny rekord wśród czołgów średnich. Wyszkolenie załogi w kamuflowaniu da Wam stalowego wojownika ninja, który jest w stanie zadać spore uszkodzenia przeciwnikowi, zanim zostanie wykryty.
  • Wytrzymałość Jeden z głównych minusów – pancerz czołgu zmusi Was do unikania otwartych starć, działania z ukrycia i polegania na niskiej sylwetce.
  • Mobilność:K-91 nie może się pochwalić świetną prędkością czy zwinnością i nie będzie pierwszym, który osiągnie ważne pozycje, więc nie próbujcie prowadzić kolegów do walki na krótki dystans. Prędkości wystarczy, by zająć pozycje snajperskie i odławiać pojazdy przeciwnika.
  • Opuszczenie lufy.Świetne możliwości opuszczenia bocznego mogą dać decydującą przewagę w walkach na terenach górzystych.
Jak grać

Waszym najważniejszym zadaniem jest trzymać się z dala od przeciwników, nawet jeśli zbliżenie się wygląda kusząco. Walka oko w oko zawsze może się przytrafić i tutaj musicie polegać na swoich wariackich wskaźnikach uszkodzeń na minutę. Będziecie po prostu mieli większe szanse rozbicia przeciwnika. Krzaki i padłe drzewa to Wasi najlepsi przyjaciele w każdej bitwie, zwłaszcza w jej początkowych momentach, kiedy przeciwnik ma mnóstwo maszyn w polu.

Poprawki i co za nimi stoi

K-91 to nasza próba zaprojektowania czołgu najlepszego pod względem uszkodzeń na minutę – maszyny o niskiej sylwetce, świetnym wartościom widoczności, snajperskim dziale i „tekturowym” pancerzu. Po pierwszym teście publicznym specyfikacja pojazdu zostanie poprawiona tak, by pojazd pełnił powierzoną mu rolę jeszcze lepiej.

Aby dać mu więcej z czołgu średniego niż z niszczyciela czołgów i dać więcej elastyczności na różnych typach terenu, zakres obrotu wieży zwiększy się ze 180 na 220 stopni, a możliwość bocznego opuszczenia lufy osiągnie -9 stopni, zamiast obecnych -5.

Dodatkowo nastąpi poprawa czasu przeładowania (6,3 sekundy zamiast 6,5), co da w rezultacie najlepsze wskaźniki uszkodzeń na minutę spośród wszystkich czołgów średnich w grze.

Wraz ze zmianami w K-91, Object 430 II straci nieco pancerza, ale zyska na uszkodzeniach na minutę tak, jak jego „starszy brat”. Po wprowadzeniu tych zmian otrzymamy spójną minilinię czołgów średnich o własnym stylu i charakterze.

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

  Object 268 Version 4

Bilans dla Object 268 Version 4 stał się problematyczny po tym, jak pojazd wjechał na pola bitew World of Tanks. Zestaw charakterystyk, który przygotowaliśmy dla tego modelu miał sprawić, że będzie to świetny pojazd szturmowy, ale przesadziliśmy z podkreśleniem jego mocnych stron. Pancerz przedni był za gruby, maksymalna prędkość za wysoka, moc silnika za duża. 268 v4 stał się za bardzo dominujący i przesadnie mocny.

Aby to poprawić, wprowadzamy trzy zestawy poprawek, które poskromią tę bestię.

  • Po pierwsze chcemy, by pojazd był bardziej wykorzystywany w potyczkach na średnie i krótkie dystanse. Zwiększyliśmy rozrzut działa o 33% podczas ruchu i obrotu, a czas celowania wydłużył się z 2 do 2,5 sekundy.
  • Po drugie, 55 km/godz. sprawiały, że Object mógł osiągać kluczowe punkty równie szybko, a czasami i szybciej niż niektóre czołgi średnie, co prowadziło do niepotrzebnej rywalizacji. Zmniejszyliśmy zatem moc silnika tego niszczyciela czołgów do 1350 KM i ograniczyliśmy prędkość maksymalną do 50 km/godz. Prędkość jazdy wstecz również została zmniejszona z 22 na 18 km/godz. co zmniejsza skuteczność wycofywania się z zajętych pozycji.
  • A na koniec – rozdmuchane charakterystyki. Głównym problemem była niewiarygodna wytrzymałość Object. Aby skrócić jego żywotność, zmieniliśmy odpowiednie wartości. Zasób PW zmniejszył się z 2100 do 2000, a przednia dolna płyta pancerza ma teraz 201 mm efektywnego pancerza w porównaniu z uprzednimi 245 mm. Z kolei właz dowódcy utracił 10 mm, osiągając 230 mm efektywnego pancerza.

Wskaźniki penetracji i alfy pozostają bez zmian, więc Object będzie nadal niezłym niszczycielem, ale z wprowadzonymi zmianami w pancerzu i zasobie PW jego podatność może stać się ostatecznie ważnym aspektem bitwy.

Po kliknięciu w zdjęcie wyskakuje okienko z fotkami w dużym rozmiarze.

Ź: Portal EU

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

8 komentarzy

  1. rgb pisze:

    „Pancerz przedni był za gruby, maksymalna prędkość za wysoka, moc silnika za duża. 268 v4 stał się za bardzo dominujący i przesadnie mocny” . To niby co? nikt tego nie testował? Ale trzeba było zrobić wierzchołek, żeby ludzie grali, przetapiali free ekspa, kasa musi się zgadzać. Ta gra to kpina, nastawiona tylko na chamskie dojenie graczy, tylko ruskie ma być dobre. A gdzie bufy dla starych , zapomnianych czołgów, których parametry są śmieszne w obecnym wocie, taki tiger II, postrach pól bitewnych II WŚ teraz jest mięsem dla ruskich OP g…wien. Żenua WG, żenua

    • Anonim pisze:

      „STAŁ SIĘ”
      jak 30 testerów grających na komendę grało z tym czołgiem, to nie było problemu
      problem stworzyli gracze, którzy nie grali według planu WG

    • Anonim pisze:

      No niby byl na supertestach i jakims cudem nie wylapali ze za szybki za twardy to ciekawe jak to testuja
      Chyba supertest wyglada tak ze ci testerzy patrza na statystyki w garazu i to wszystko

  2. Areczek pisze:

    machlojstwa wg ciąg dalszy, dają przesadzone czołgi, żeby po miesiącu jak ludzie zaczną grinować linię robić nerfa.

    bravo, bravo, bravo

  3. Szkoda gadać pisze:

    Niestety taka prawda, ruskie stają się znowu faworyzowane….

  4. Polo pisze:

    Już wiadomo, że Object 277 będzie OP. I co? Buuuffff! Testy to wielka ściema…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.