VK 72.01 (K) otrzyma nerfa do pancerza?

Specjaliści Wargaming od balansu wzięli się za czołgi Premium oraz czołgi specjalne. Niestety ale pierwsze ich zmiany nie wróżą dobrze posiadaczom wspomnianych czołgów. Za przykład niech posłuży Wam nagroda z kampanii VK 72.01 (K), która w wersji 1.0.1 zapewne dostanie nerfa do pancerza.

Porównując modele z wersji 1.0 i 1.0.1 na stronie Tanks.GG można zauważyć, że „fałeczka” przeszła przez solidną dietę. Najbardziej oczywiście odbiło się to na pancerzu przednim, który stracił sporo milimetrów – dolna płyta ma teraz grubość 180mm (wcześniej 240mm), zaś prostopadły łącznik oby płyt stracił 130mm (z 300mm do 170mm). Zmianom uległ również przód wieży – połączenie wieży z kadłubem straciło praktycznie jakąkolwiek możliwość odbijania (usunięto z niej pancerz), zaś jarzmo działa zostało mocno osłabione, tracąc po 10-20mm.

Nie inaczej jest z bokami pojazdu, chociaż tutaj można zauważyć jedną rzecz, która pozwoli na dużo przyjemniejszą grę na technikę „drapania boczków”. Mowa tutaj głównie o pierścieniu kadłuba pod wieżą, który w łacie 1.0.1 ma mieć grubość 300mm (!!!), co przy obecnych 160mm jest na prawdę przyjemną wartością. Dziwnym natomiast jest wyzerowanie pancerza pod segmentami gąsienic na wieży, których grubość wynosi obecnie 0mm.

Jak widać nowa-stara VK 72.01 (K) będzie pojazdem stricte pod grę na sidescrapa, zaś jej potężny pancerz przedni przestanie grać główne skrzypce. Jak Wam się zmiany podobają?


MiqT

Gracz, amator dobrej animacji, kina wszelkiego, smacznej książki oraz… wieczne dziecko. Człowiek lubujący się w ciekawych dyskusjach, często idący na przekór wszystkim. Posiadacz bardzo specyficznego poczucia humoru, dzięki czemu skutecznie segreguje grono swoich znajomych. A tak ogólnie to misio do rany przyłóż.

23 komentarze

  1. Lukasz_111 napisał(a):

    Zacznijmy od tego, że trzeba zrobić kompletny model kolizyjny, a nie zmienić 2-3 liczby i zostawić pełno błędów. Jarzmo działa przy samej lufie – magiczne 0mm, gąsienice na boku wieży zamiast stać się pancerzem warstwowym stają się płytą mającą 0mm?!, tak samo fartuch wieży. Ale jeszcze lepszy jest pancerz chroniący pierścień wieży, ponieważ ma tylko 120mm warstwowego, ale pod nim nic nie ma, nawet czołgu, więc nie może być pancerzem warstwowym bo nie ma głównej płyty, w dodatku takim, którego nie da się przebić. Także zamiast od razu płakać, że coś zmieniają, lepiej jest zweryfikować informacje, wyciągnąć wnioski i dopiero na końcu wystawiać własną opinię.
    P.S. Czołg specjalny nie jest czołgiem premium.

  2. Fami napisał(a):

    Bo to niemiecki czołg a nie rosyjski , dlatego trzeba go zdołować , a taki TD 268 V4 który nawet jak nie chcesz to bez problemu odbija 2500 i jeździ jak czołg średni to według WG jest jest OK śmiechy warte .

  3. Darmorque napisał(a):

    Jedna uwaga. Informacja z całkowitym usunięciem pancerza pod wieżą jest nie do końca jednoznaczna. Być może to kwestia tego, jak te informacje wyświetla tanks.gg, ale wystarczy spojrzeć z boku na sekcję pod jarzmem i wyraźnie widać, że o ile listwa przed wieżą rzeczywiście ma teraz 0 mm, to za nią wciąż znajduje się fragment jarzma (200 mm, dopóki nie podniesiemy lufy zbyt wysoko), a za nim dopiero właściwy pancerz wieży (kolejne 200 mm). Pytanie jest innego rodzaju – dotychczas listwa przed wieżą była pancerzem warstwowym, a teraz? Na modelu kolizyjnym wygląda jak fragment kadłuba i jeśli rzeczywiście tak jest w grze, to faktycznie pancerz wieży za nią nie będzie miał znaczenia… Czy ktoś na testowym może to przetestować?

  4. Vroo napisał(a):

    Mam nadzieje, że zrobią nerfa japońskim bunkrom 🙂

    • Maryś napisał(a):

      a ja mam nadzieję, że nie.
      Robię właśnie O-Ho

    • Apple727 napisał(a):

      Jakim „bunkrom”??? To jest papier, Wierz mi, że jak tylko zmienią na golda ( czyli teraz to już „droższą amunicje” ) to trzeba się nieźle nagimnastykować żeby coś odbić, bo to jeden wielki prostokąt. Dali mu w końcu armatę, która pasuje do stylu gry tą linią i zaczął się ból dupy, że jest za dobry. nie wiem jak ty, ale ja wolę żeby były jakieś czołgi które potrafią coś odbić, a 268v4 powinien dostać nerfa do prędkości co najwyżej, bo nie widzę sensu zabierać mu pancerz, który da się spokojnie przebić nawet i bez golda, no tylko trzeba jeszcze ogarniać strzelanie, ale na co tu liczyć skoro i tak wszyscy ładują golda i płaczą że nie wchodzi w przednia płytę.

  5. anihilator napisał(a):

    Jaki jest cel robić z dobrych pojazdów przełamania kampiące kupy za rogiem. Wszystkie pojazdy robią tak by grać na sidescrapa i po co. by wszyscy się z zza rogu strzelali przez 15min bo nikt nie wyjedzie wiedząc, że nie ma pancerza z przodu.

  6. Vincent napisał(a):

    To prawda. Na cholere mu sidescrap skoro wieza teraz jest papierowa? To tak samo jak z kv1 IS, ktore biedne robia sidescrapa a i tak kazdy pakuje w jarzmo

  7. Płaczek napisał(a):

    Nie wiem po co nerfią mu pancerz. Nie wiem po co w ogóle coś chcą w nim zmieniać. Jako nagroda jest świetnie zbalansowany. Nie jest mocny jak 907, ani słaby jak 121B.

  8. Anonim napisał(a):

    Czyli teraz nie będzie można bezpiecznie wyjechać przodem i tylko kontowanie a biorąc pod uwagę ze pancerz przy gąsienicach ma 0 mm będzie żartem czyli papier od przodu możliwość dingu od boku i działo vs co jest teraz zajebiście twardy przód mieki bok ale to trzeba wiedzieć i działo co lepsze

  9. Anonymus napisał(a):

    Ich nerf potrzebuje balansu 😉
    Ciągle przeginają w jedną a to w drugą stronę, ale to jeszcze test, więc jest szansa że się ogarną.

  10. Jarosław I napisał(a):

    Zajęli by się 268 V4 bo on bardzo potrzebuje buffa!

    Jest wolny, brak pancerza, działo słabe, z przodu same weakapoty. WG buffować!

    A poważniej: zdjąć mu prędkość, bo w obecnym stanie niemal w każdym aspekcie jest lepszy od takiego Badgera…

  11. RNG NEVER napisał(a):

    Z tego co wiem czolgom premium jedynie można buffy dać , inaczej bylo by to sprzeczne z obetnicami od WG. Że nigdy nie będą nerfione..

    Nie wiem czy ta VK jest czolgiem premium czy czolgiem z eventu gdzie mozna tylko szkolić zalogę.

  12. 1234 napisał(a):

    Niech wszystkie czołgi zrobią papierowe bo retardy plączą, że nie mogą przebijać.
    Rozumiem nerf albo buf do czolgu z drzewka ale to jest nagroda za kampanie, tutaj ludzie poświęcali kupę swojego czasu żeby go zdobyć
    Burza się zacznie jak zaczną nerfić czołgi, za które ludzie wydali kasę

    • LiberalnyKomunista napisał(a):

      Przecież on nie dostał nerfa tylko zmienili mu sposób gry z „jestem idiotą, wyjadę na yolo może coś odbije” na „muszę użyć mózgu i grać na sidescrapie”. Po drugie jak ludzie poświęcali kupę czasu żeby wbić X z drzewka, a ona dostaje nerfa to jest ok?

      • Anonymus napisał(a):

        Powodzenia ze sidescrapem z osłabioną wieżą.
        „weszło jak w masło!”

        • warrior napisał(a):

          Możesz mi powiedzieć w którym miejscu wieża jest słaba ?? Bo z tego co ja widzę to bez golda jest nie do ruszenia… Jak dla mnie to buff i średnio się mi to podoba. Postawi taki sidescrapa i pozostają jedynie burzaki . Debilne WG robi wszystko pod jeden schemat. Jest już pełno czołgów do sidescrapa niech zostawią nieliczne, którymi się wyjeżdża przodem. Jak już ktoś wyżej zauważył, spowoduje to tylko większą kampe na mordowniach.

      • 1234 napisał(a):

        X z drzewka może mieć każdy, a ta VK jest dla tych co wykazali się umiejętnościami i poświecili kupę czasu to dostali w nagrodę

        • Darmorque napisał(a):

          Co nie zmienia faktu, że zarówno X tier z drzewka, jak i nagroda za CW kosztuje jedynie sporo poświęconego czasu. Gotówki nie wydaje się tak na jedno jak i na drugie, więc w temacie nerfów są (i powinny) być traktowane tak samo.

  13. ajjs napisał(a):

    teraz tylko golda nerfić i balans będzie tylko sowieckiego tedeka znerfić też czeba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.