Q&A Stream, 02-03-18

Jest to wybiórczy zapis z wczorajszego streama. Wybiórczy, ponieważ wybrano co ciekawsze informacje. Na pytania odpowiadał Andrey Biletskyi, dyrektor kreatywny World of Tanks.
 
Dzięki kuci23! 🙂
 
Na początek pytania dotyczące aktualizacji 1.0, zmian na mapach, nowego silnika i innych rzeczy z nim związanych:
 
Q: Czy konwersja map do wersji HD pozwoli graczom łatwiej je zrozumieć?
A: Przede wszystkim staraliśmy się ujednolicić graficzne przedstawienie terenu, jednocześnie rozumiemy, że gracze którzy zobaczą mapy HD po raz pierwszy z poziomu klienta gry będą czuli zakłopotanie, ponieważ przez lata na konkretnej mapie widzieli konkretne rzeczy w danych miejscach.
 
Po rozmowach z naszymi CC z regionu CIS wiemy, że i oni czuli na początku konsternację na nowych mapach. Potrzebny będzie czas na przyzwyczajenie się do zmian (na przykład do ruin zamku na Kopalniach, gdzie wcześniej były krzaki, kamienie i kopalnia. Potrzeba będzie kilku, kilkunastu gier na „rozgryzienie” z czym to się „je”). Staraliśmy się umieszczać znane rzeczy z poprzednich wersji map w tych samych miejscach (w wersji HD).
 
Staraliśmy wzbudzić w graczach efekt, jak to nazywamy „podwójnego szoku”, kiedy po raz pierwszy wejdziesz do bitwy na (danej) mapie nie poznasz jej. taki był nasz cel. Drugim było sprawienie, żeby gracze nie czuli się „przytłoczeni” tym co znajduje się poza granicami map.
 
Q: Czy czołgi włoskie pojawią się w grze wraz z patchem 1.0?
A: Wersja 1.0 to nie tylko mapy w HD, ale przede wszystkim nowy silnik wspierający zarówno nowe maszyny, jak i stare komputery. Czołgi włoskie pojawią się zaraz po patchu 1.0, ponieważ musimy wprowadzić wiele innych mechanizmów m.in. nowy system ładowania, nowy system przeliczania penetracji i obrażeń po stronie serwera.
 
Q: Dlaczego z każdą wersją testu nowych map HD coś się na nich zmienia?
A: Nasz zespół deweloperski ciągle monitoruje sytuację na teście i regularnie wprowadza niezbędne zmiany, żeby uniknąć wykorzystywania błędów w grze przez bardziej doświadczonych graczy.
 
Q: Czy wraz z wersją 1.0 planujecie wprowadzić dodatkowe efekty takie jak noc, deszcz, śnieg czy też mgła (która powodowałaby skrócenie zasięgu widzenia)?
A: Technicznie istnieje taka możliwość. Przeprowadzimy wewnętrzne eksperymenty. U gracza, który będzie miał dobry sprzęt będzie to świetnie działało, a u gracza z przeciętnym lub słabym komputerem albo będzie to wyglądało źle, albo będzie miało niechciany wpływ na rozgrywkę. Na pewno nie wprowadzimy tego w 1.0.
Q: Czy wprowadzicie wszystkie elementy Havoka? Niszczenie wszystkich możliwych obiektów?
A: Krok po kroku tak, jednak nie wprowadzimy możliwości niszczenia wszystkiego, ponieważ wtedy gameplay zmieni się drastycznie, a nie wszyscy chcieliby czegoś takiego doświadczyć. Przede wszystkim będziemy wprowadzali pewne poprawki pozwalające na zabawę z Havokiem, a także chcemy zaimplementować nowe mapy, jak i stare, usunięte lokacje w nowej odsłonie (Komaryn?:), w ciągu najbliższego roku.
 
Q: Czy załogantki z eventu świątecznego będzie można przeszkolić na włoski czołg premium?
A: Niestety nie, ponieważ włoskie czołgi wyjdą w późniejszym czasie. Dodatkowo nie będzie to jedyna możliwość „wygrania” nowych czołgistek.
 
Q: W nowym patchu skupiliście się na nowych mapach w HD, co w takim razie z botami?
A: Cały czas staramy się ulepszać system walki z BOTami, jednak jest cienka granica, pomiędzy tym co dobre i legalne, a tym co dobre i nielegalne. Żeby efektywnie walczyć z BOTami musielibyśmy stworzyć oprogramowanie do tego (musimy również przestrzegać praw obowiązujących w danym regionie). Drugiego marca była kolejna fala banów.
 
Q: Jaki był powód „wypłaszczenia” WIĘKSZOŚCI map?
A: Może się tak wydawać poprzez grę światła i cieni, jednak mapy są zbalansowane. W nowym patchu stworzyliśmy je w taki sposób, aby nachylenie było identyczne dla obu stron. Jak nadmieniłem wcześniej, może się wydawać, że tak nie jest, ale to efekt zmiany systemu oświetlenia.
 
Niektóre miejsca rzeczywiście zostały wypłaszczone, gdyż uznaliśmy, że dają zbyt wielką przewagę, ale staraliśmy się żeby czołgi ze średnią depresją działa mogły z nich również korzystać (ruskie medy :)).
 
Q: Czy w przyszłości będzie możliwość decydowania, o płci załoganta za misje osobiste?
A: Nie, ponieważ załogantki zostały stworzone jako coś wyjątkowego, jednak jeśli pojawi się znaczna presja ze strony graczy, możemy to wprowadzić.
 
Q: Czy niektóre misje osobiste zostaną zmienione (misje na ogłuszenie)? Ponieważ obecnie są niemal niemożliwe do wykonania.
A: Na podstawie naszych obserwacji nie ma wielkich problemów z wykonywaniem tych misji. jednak cały czas bacznie przyglądamy się wszystkim statystykom.
 
Q: Czy tekstury w 4K będą dostępne dla graczy ze świetnym sprzętem? (pytanie z serwera NA)
A: Rozważamy wprowadzenie paczki zawierającej elementy 4K.
 
Q: Czy WOT 1.0 będzie kompatybilny z Windows Sonic i z Dolby Atmo?
A: Nie jestem osobą zdolną odpowiedzieć na to pytanie.
 
Q: Czy będziemy mogli widzieć załogę w czołgu (w garażu)?
A: Tak, ale dopiero po wprowadzeniu kolejnych elementów personalizacji czołgów.
 
Q: Czy nowy tier X po T-10 oraz Obj. 430 II wejdą z patchem 1.0?
A: Nie.
Q: Czy po wprowadzeniu aktualizacji 1.0 zamierzacie dodać czołgi z mechaniką wielu wież / wielu dział (jak czołgi na Haloween)?
A: Nie, na pewno nie w tym roku ze względu na problemy z balansem.
 
Q: Jaki jest obecnie stan Typa 5 Heavy?
A: Po naszych obserwacjach nie odstaje.
 
Q: Czy wersja 1.0 da nam możliwość obserwacji bitwy z perspektywy pierwszej osoby po zniszczeniu czołgu i „wejściu” na pojazd sojusznika?
A: Obecny silnik nie wspiera takiej opcji. W przyszłości możliwe, że tak się stanie.
 
Q: Czy obecne mody będą kompatybilne z wersją 1.0?
A: Powinny być.
 
Q: Co było najtrudniejsze, a co najłatwiejsze jeśli chodzi o najbliższy patch?
A: Najtrudniejsza była optymalizacja i znalezienie „złotego środka” dla różnych hardware, najłatwiejszą było podjęcie decyzji odnośnie wprowadzenia ma HD.
 
Q: Jak sobie radzi Obj. 268 v4 (jedni twierdzą, że jest OP, inni, że nie)?
A: Jeśli mamy tak wiele opinii i to zarówno dobrych, jak i złych, oznacza to, że czołg jest zbalansowany i radzi sobie dobrze. Jeśli chodzi o nerfa, to na pewno go nie będzie.
 
Q: Jak ma się sprawa, jeśli chodzi o amunicję premium?
A: Nie jest dobrze, na pewno coś z nią zrobimy. Mamy 3 opcje (były wymienione w innym artykule). Chcemy żeby każdy typ amunicji miał inną rolę w bitwie. (powiedziano że w patchu 1.01 zostaną usunięte wszelkie rzeczy za złoto tylko nie powiedział koleś czy dla niskich tierów czy dla wszystkich) będzie test na sandboxie.
 
Q: Co z umiejętnościami załogi?
A: Z pewnością ogłosimy coś jeszcze w tym roku, oficjalnie. Na pewno chcemy, żeby umiejętności i perki były bardziej dostosowane do klas pojazdów ale także chcemy, aby po tym co widać w bitwie gracz wiedział jakie perki ma jego przeciwnik: po prędkości, czasie przeładowania itd. Gracze na pewno otrzymają rekompensaty po tym, jak wejdzie nowy system załogi.
POJAZDY I BALANS

Q: Czy w patchu 1.0 możemy spodziewać się buffów niektórych tierów 8, które nie są wykorzystywane na CW, takich jak np. KV-4, Chieftain?
A: Na pewno nie w patchu 1.0, ale cały czas im się przyglądamy i niedługo poznacie więcej szczegółów. Z pewnością nie zrobimy tego na raz, tylko podzielimy to na etapy.
 
Q: Wiele osób pytało o Chieftaina Mk.6 oraz o tiery 11 i wyższe.
A: Na pewno nie będzie tierów 11 i wzwyż, natomiast mamy w planach wprowadzenie nowych pojazdów (1-10) (pojazdy kołowe?).
 
Q: Nowa artyleria premium?
A: Nic mi o tym nie wiadomo.
 
Q: Czy Arta przeciwdziała kampieniu?
A: Tak, chodzi o to, że bez artylerii gracze zbijają się w grupki i ta która jest większa, wygrywa. Arta ma temu zapobiec.
 
Q: Czy istnieje możliwość ograniczenia liczby arty w bitwie do 1?
A: Wierzę, ze arta jest potrzebna, a to czy są to 2 czy 3 sztuki, to temat do dyskusji.
 
Q: Czy kiedykolwiek zobaczymy pojazdy kołowe?
A: Na pewno.
 
Q: Dlaczego akurat wybraliście Obj. 257 jako zastępcę dla T-10?
A: Zrobiliśmy to, ponieważ styl gry Objecta 257 jest zbliżony do pojazdów w tej linii. Co do T-10, to mamy gotowego następcę (Obj. 777?), który stylem gry przypomina T-10.
 
Q: Chieftain Mk. 6?
A: Na pewno nie w tym roku. Prace nad linią prowadzącą do Chieftaina trwają, ale sama linia może okazać się zbyt zaawansowana i nowoczesna, by wprowadzić ją do gry – mimo wszystko nie mówię, że szansy na jego zaimplementowanie nie ma. W każdym razie – na pewno nie w tym roku, potem zobaczymy.
 
Q: Obniżenie widełek RNG?
A: Nie. W przyszłości może umiejętności będą powodowały jakiś spadek tego wskaźnika.
 
Q: Czy T 34-85 Rudy będzie przeniesiony do polskiego drzewka?
A: Rozważamy taką możliwość.
 
Q: Kiedy polskie drzewko?
A: Nie potrafię tego określić.
 
Q: Drzewko włoskie i polskie.
A: Przed końcem roku chcemy wprowadzić obie te nacje do gry.
 
Q: Co z czołgami z preferencyjnym MM?
A: Nie podjęto decyzji, ale najprawdopodobniej buff, ponieważ będą musiały rywalizować z czołgami X-tego poziomu.
 
Q: Czy po usunięciu preferencyjnego MM, niektóre z czołgów tieru 8 zostaną znerfione i przesunięte na tier 7?
A: Nie powiem ani tak, ani nie.
 
Q: Czy jesteście zadowoleni z reguły MM 3/5/7?
A: Nie jesteśmy zadowoleni w 100%, w każdym patchu poprawiamy algorytm.
 
Q: Bitwy rankingowe tier 8?
A: Na pewno tak, ale jeszcze nie wiadomo kiedy to nastąpi.
 
Q: Inne tiery w Bitwach rankingowych?
A: Cały czas monitorujemy sytuację. Istnieje taka możliwość dla serwera NA.
 
Q: Kiedy mniej więcej wejdzie wersja 1.0?
A: Mamy nadzieję, że w marcu.
Więcej informacji o zmianach na ten rok znajdziecie pod tym linkiem.
Dzięki kuci23! 🙂

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

19 komentarzy

  1. wkurzony pisze:

    Logika WG. Wprowadzają TDka, który osiąga najwyższe Damage Per Battle i Winratio z dostępnych pojazdów w drzewku twierdząc, że nie jest, a boją się buffnąć Leoparda 1, który jest jednym z gorszych pod względem statystyk czołgów w grze, bo będzie zbyt OP.
    Mam wrażenie, że ta gra istnieje tylko po to by głaskać ego rosyjskich graczy, a nie być zbalansowana.

  2. wqr...ny pisze:

    Logika WG. Wprowadzają TDka, który osiąga najwyższe Damage Per Battle i Winratio z dostępnych pojazdów w drzewku twierdząc, że nie jest, a boją się buffnąć Leoparda 1, który jest jednym z gorszych pod względem statystyk czołgów w grze, bo będzie zbyt OP.
    Mam wrażenie, że ta gra istnieje tylko po to by głaskać ego rosyjskich graczy, a nie być zbalansowana.

  3. Anonim pisze:

    Czy planuje się dodać Czechosłowackie czołgi ciężkie?

  4. Veru_ pisze:

    „musimy wprowadzić wiele innych mechanizmów m.in. nowy system ładowania, nowy system przeliczania penetracji i obrażeń po stronie serwera.” dobrze wiedzieć że penetracja i obrażenia są przeliczane po stronie klienta – ktoś obeznany może sobie na to bez problemu wpływać 😀

    • Płaczek pisze:

      Czytaj ze zrozumieniem, bo przeliczanie jest po stronie serwera.

      • Veru_ pisze:

        Poza informacją że CHCĄ wprowadzić nowy system przeliczania po stronie serwera nie ma żadnej innej informacji na ten temat.

        • Nom pisze:

          No to jest czy nie ma? Bo z twojej pierwszej wypowiedzi wynika, że jest w tym tekście jakaś informacja o przeliczaniu penetracji itp. po stronie klienta. A teraz piszesz, że jest tylko informacja o przeliczaniu ze strony serwera. To weź się zdecyduj. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że ktoś obeznany (rozumiem, że o graczy chodzi) może sobie wpływać na serwery WG 😛

          • Veru_ pisze:

            Jeśli byłoby to przeliczanie po stronie klienta to na pewno po stronie serwera sprawdzane byłoby, czy wartości są poprawne. Więc poza zakres widełek raczej by nie można było zmienić, jednak np w górnych wartościach już tak.
            A co do mojego zdecydowania – w drugiej wiadomości wcale zdania nie zmieniłem. Nie ma informacji jakoby przeliczanie było po stronie serwera, a jedynie informacja że takie przeliczanie chcą dopiero wprowadzić 😉

  5. Czołgiem pisze:

    WG nie rozumie o co biega, przecież Obj. 268 v4 to taki „Badżer”(czyli wcale nie OP), tylko szybszy od HT (niż IS-7!!!!) , bardziej uniwersalny, łatwiejszy w prowadzeniu, trochę wolniej strzelający, no przecież to nie może być OP!!! ;P

    • Płaczek pisze:

      Ale zawierający wady każdego TD bez obrotowej wieży. Permtrack i jesteś łatwy frag. Nie zmienia to faktu, że jak na TDka z takim potencjałem jest za mocny.

  6. Nom pisze:

    „[…}jeśli zaś o buffa – bardzo możliwe.” o_O

    Skąd w ogóle ta (dez)informacja i niepotrzebne sianie paniki? Akurat oglądałem ten wywiad z Biletskyim i niczego takiego nie mówi.

  7. Zawiedziony777Gracz pisze:

    Obj 777? Beznadzieja! Niech dadzą coś lepszego, bo to będzie jakaś porażka. Nie dość, że od góry to wielki kwadrat, kwadrat, który będzie gnojony przez artę, to jeszcze nie ma pancerza, czyli będzie jeszcze bardziej gnojony przez artę, wedłu mnie powinni zamienić obj 268 v5 w ciężkiego i zbuffować! To miało by sens.

  8. maciurewicz pisze:

    55.64 % WR dla Obj. 268 v4
    najlepsza dycha! drugi najlepszy czołg dla wszystkich tierów…
    albo to jest idiota, albo kłamca – albo nas uważają za idiotów, żeby o bardzo mocnym czołgu mówić że potrzebuje baffa
    http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=0&tanktype=0&nation=0&premium=1&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname=won_lost_ratio&server=

    • Czołgiem pisze:

      Oni mają swoją teorię, argumenty spłyną po nich jak woda po kaczce… No gdyby to nie był ruski sprzęt, to może by dostał nerfa, ale nerfić ruskich? LOL!

  9. Griven Warthog pisze:

    Czekam na pojazdy kołowe <3

  10. KotStevie pisze:

    Jak sobie radzi Obj. 268 v4 (jedni twierdzą, że jest OP, inni, że nie)?
    ” Jeśli mamy tak wiele opinii i to zarówno dobrych, jak i złych, oznacza to, że czołg jest zbalansowany i radzi sobie dobrze. Jeśli chodzi o nerfa, to na pewno go nie będzie, jeśli zaś o buffa – bardzo możliwe.”
    Panowie z WG zaszaleli. Trzeba mu zmniejszyć wizjer na dachu bo za duży 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.