O załodze i umiejętnościach – Konferencja Wargaming

O załodze i umiejętnościach

Vspishka: Tym razem o załodze i umiejętnościach. Czy będzie ten system dalej rozwijany? I dlaczego przy przekładaniu załogi na inny czołg, konieczne jest jej nowe przeszkolenie?

Beletsky: Obecnie pracujemy nad dość radykalną zmianą perków załogi. Jest to niebezpieczny zabieg. Chcemy od razu rozwiać wiele pytań: gdy przykładamy załogę z czołgu na czołg, jak to logicznie powinno wyglądać z punktu widzenia gry, a także jak nie kolidować z czołgową rzeczywistością. Chcemy odejść do monotonii perków, które gracz zawsze domyślnie wybiera te same.

Zarówno załoga, jak i Koszary są okropne pod względem użyteczności interfejsu. Musimy usunąć wszystkie niezbędne rzeczy z interfejsu. Chcemy odejść od tej „jednostajności”, zapewniając tym samym różnorodność i przewidywalność.

W pierwszej kolejności przychodzi do głowy: zróbmy kupę różnych umiejętności i będzie fajnie. Nie, to nie będzie zabawne. Jest źle, kiedy spotykasz przeciwnika i nie wiesz jakie ma perki i do czego jest zdolny. Musi istnieć pewna logika. Mogą być 2-3 możliwości, ale nie 200. Na czym polega trudność? Trudność pierwsza: system istnieje od dawna. Wielu graczy ma załogę na różnym stopniu wyszkolenia, a w ten proces gracze włożyli wiele wysiłku. System będzie radykalnie zmieniony, dlatego musimy znaleźć rozwiązania, które zadowolą każdego gracza. Tak, aby żaden gracz nie poczuł się oszukany, okradziony z czasu, itd. Odpowiednie testy przeprowadzimy już w 2018 roku wraz z Wami!

Pankov: System jest duży i skomplikowany. Andrey powiedział tylko ogólne pojęcia bez szczegółów, która są obecnie w fazie rozwoju. Chcemy urozmaicić umiejętności załogi, ale w rozsądnych granicach. Największym zakłopotaniem jest: jak wyjaśnić człowiekowi, że stara 7-o perkowa załoga, przekształcona do nowego systemu, będzie również wartościowa. Umiejętności są bardzo cenne – wzmacniają czołgi, zmieniają i polepszają ich charakterystyki, itd. Gracze stale wkładają wolne doświadczenie, by ulepszać ich załogi – jak zrobić to poprawnie, żeby nikogo nie poszkodować? Jak uczynić ten system intuicyjnie prostym i zrozumiałym dla początkujących?

Tak, pracujemy nad tym, mamy zatwierdzoną koncepcję projektu, a A. Beletsky jest za to odpowiedzialny. Czy w tym roku będą testy? Tak, będą. Czy nowy system zostanie wypuszczony w tym roku? Trudno powiedzieć. Wszystko zależeć będzie od przeprowadzonych testów.

Vspishka: Czy w przyszłości będzie można zmienić narodowość czołgistów?

Pankov: Były takie plany, ale postanowiliśmy z tego zrezygnować na rzecz Załogi 2.0. Być może zrobimy tak, że składając Wniosek do Działu Wsparcia, można będzie raz zmienić narodowość przypadkowo zrekrutowanej Załogantki.

Ushakov: Czołgistki, które muszą zostać zrekrutowane (do połowy marca) po Operacjach Świątecznych. Warto czekać na czołgi włoskie, czy można śmiało rekrutować je na maszyny innych nacji?

Pankov: Nie, można werbować na maszyny innych narodów istniejących w grze. Będą jeszcze inne okazje do zdobycia załogantek na włoskie czołgi.

LeBwa: Czy planuje się dodać żarówkę jako perk zerowy, dostępny od początku?

Pankov: Oczywiście, planujemy.

LeBwa: W tym roku?

Pankov: Być może. Jest to część nowej Załogi 2.0.

Beletsky: Jeśli daną umiejętność wybierają wszyscy gracze, to trzeba ją zrobić jako domyślną.

Jove: Czy możliwe jest dostosowanie czołgu do określonej gry, na przykład, żeby ustawić określony zestaw umiejętności?

Vspishka: „Zaostrzenie” czołgu pod określone zadania.

Pankov: To będzie możliwe.

Beletsky: Takich opcji powinna być ograniczona liczba. Nienormalne byłoby zrobienie z IS-7 „lajta”. Ty miałbyś ubaw, ale 29 innych czołgistów już nie.

via WoT VK


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

3 komentarze

  1. z0nk napisał(a):

    Za chwile dodadza moliwosc kupna perkow za obligacje/zloto.. jak z czegos co funkcjonuje od wielu lat mozna zrobic cos z powiewem swiezosci i bedace jednoczesnie jeszcze bardziej przewidywalne? Jeszcze jak nad tym siadl jakis Ivan za kope ziemniakow..

  2. Roophert napisał(a):

    Wiem, że to tylko kosmetyka… ale ja chętnie zobaczyłbym większą ilość portretów czołgistów. Po pewnej liczbie załóg możliwości się kończą (twarze zaczynają się powtarzać). Zawsze lubiłem kompletować drużyny w różnych grach; w WoT to na nic to nie wpływa, ale i tak fajnie się pobawić.

  3. Veru_ napisał(a):

    „Musimy usunąć wszystkie niezbędne rzeczy z interfejsu.” – to źle, skoro usunąć rzeczy niezbędne, wtedy zostaną tylko te zbędne :p

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.