Dasza przedstawia wersję 0.6.14

Lista zmian w łatce 0.6.14

Kapitanowie!

Przygotujcie się na aktualizację 0.6.14! Pamiętajcie o czasie prac konserwacyjnych, podczas których wprowadzona będzie aktualizacja.

Prace wdrażające aktualizację 0.6.14 zostały zaplanowane na dzień 30 listopada i będą trwać od 6:00 do 8:00.


Nowe drzewo technologiczne

Niszczyciele wschodnioazjatyckie

Wraz z aktualizacją 0.6.14 w World of Warships pojawią się długo wyczekiwane niszczyciele wschodnioazjatyckie! Nowa linia rozpoczyna się wprawdzie od okrętu patrolowego I poziomu Chengan, ale po kilku bitwach zasiądziecie za sterami perełek tego drzewa technologicznego, czyli wspomnianych niszczycieli!

Powitajcie nowych bohaterów:

  • Chengan na I poziomie
  • Longjiang na II poziomie
  • Phra Ruang na III poziomie
  • Shenyang na IV poziomie
  • Jianwei na V poziomie
  • Fushun na VI poziomie
  • Gadjah Mada na VII poziomie
  • Hsienyang na VIII poziomie
  • Chung Mu na IX poziomie
  • Yueyang na X poziomie

Cechy charakterystyczne niszczycieli wschodnioazjatyckich:

  • W tym drzewie technologicznym zawarto okręty wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Związku Radzieckim, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Niemczech.
  • Wszystkie niszczyciele w tym drzewie technologicznym są wyposażone w wytwornicę dymu o podobnych parametrach. Krótki czas regeneracji wynoszący 120 sekund (lub 80 sekund w przypadku wytwornicy dymu premium) zapewnia tym okrętom skuteczną osłonę podczas przechwytywania punktów lub podczas ucieczki z miejsca potyczki. Ponadto kłęby dymu zapewniają doskonałą okazję do oddania potężnych salw w okręty przeciwnika.
  • Niewątpliwymi zaletami są także liczba ładunków dymnych na pokładzie oraz ich czas działania; każdy okręt dysponuje czterema ładunkami (pięcioma w wersji premium), a każdy ładunek może wytwarzać dym nawet przez 30 sekund! Warto jednak pamiętać, że zasłona dymna rozproszy się po upływie 70 sekund.
  • Torpedy głębokowodne przenoszone przez niszczyciele wschodnioazjatyckie są skuteczne przeciwko prawie każdemu rodzajowi okrętu, za wyjątkiem innych niszczycieli. Choć to ograniczenie jest wadą, to ogromna moc ładunków wybuchowych zawartych w tych torpedach połączona z niewielkim zasięgiem wykrywalności zwiększa prawdopodobieństwo zalania większych okrętów przeciwnika.
  • W okrętach z poziomów VIII-X możecie zamienić wytwornicę dymu na radar dozorowania. Radar pozwoli Wam skutecznie zapolować na niszczyciele przeciwnika kryjące się za wyspami lub w kłębach dymu. Ale zważajcie na to, że niszczyciele wyposażone w radar stracą możliwość wytwarzania dymu, więc będziecie musieli znacznie zmienić taktykę podczas potyczek lub przy próbie podejścia przeciwnika z zaskoczenia.
  • Niszczyciel X poziomu Yueyang ma obecnie najlepsze parametry kamuflażu ze wszystkich okrętów na tym poziomie: standardowy zasięg wykrywalności wynosi 7,4 km (5,8 km w przypadku konfiguracji skupionej na maskowaniu) z morza, 4,2 km z powietrza i 2,6 km po wystrzeleniu głównych dział w dymie. Oznacza to, że amerykański niszczyciel Gearing, którego zasięg wykrywalności wynosi odpowiednio 7,6 km (5,9 km w konfiguracji skupionej na maskowaniu), 4,3 km i 2,8 km, nie jest już najlepszym okrętem pod tym względem. Yueyang zdetronizował też japoński niszczyciel Shimakaze,, którego zasięg wykrywalności wynosi odpowiednio 7,6 km (5,9 km w konfiguracji skupionej na maskowaniu), 4,2 km i 2,8 km.
  • Torpedy głębokowodne na pokładzie okrętu Yueyang cechują się zasięgiem wykrywalności 0,8 km i potrafią trafić cel znajdujący się nawet 13,5 km od okrętu, podróżując z prędkością 68 węzłów. Wyrzutnie przeładowują się w 136 sekund. Torpeda głębokowodna wystrzelona przez ten okręt X poziomu może zadać do 17 900 PW uszkodzeń.
  • Wszystkie okręty wschodnioazjatyckie będą dostępne pod jedną banderą wyświetloną w ich drzewie technologicznym.

Dodamy także zakład dla nowej nacji w centrum badawczym bazy klanowej.

Torpedy głębokowodne

Wraz z publikacją nowej linii okrętów wschodnioazjatyckich gracze otrzymają dostęp do nowego rodzaju broni: torped głębokowodnych. W przeciwieństwie do swoich standardowych odpowiedników te torpedy podróżują na większych głębokościach i mogą przepłynąć pod stępką niektórych rodzajów okrętów.

Okręty, pod którymi przepłyną torpedy, zostaną oznaczone okrągłą ikoną. W takim przypadku powiadomienie dźwiękowe i wskaźnik zbliżającej się torpedy nie zostaną uaktywnione.

Torpedy, które są zagrożeniem dla okrętu gracza, wciąż są oznaczane trójkątną ikoną i poziomym paskiem nad nimi.

Podczas namierzania celu, którego nie można trafić torpedami głębokowodnymi, na ekranie pojawi się informacja o braku możliwości trafienia celu. Torpedy głębokowodne są wykrywane w takim sam sposób, jak torpedy konwencjonalne.


Nowa operacja

Wraz z aktualizacją 0.6.14 do gry zostanie dodana nowa operacja o nazwie „Ostateczna granica”. W tej operacji będą mogły brać udział wyłącznie okręty VII poziomu.

Front jest coraz bliżej, a zmasowane naloty przeciwnika wkrótce zaczną zagrażać tajnemu projektowi badawczemu japońskich naukowców w rejonie Atolu Rouen. Aby zapobiec katastrofie, grupa samolotów transportowych śpieszy do Rouen z rozkazem ewakuowania całej załogi oraz dokumentacji projektowej.

Musicie odeskortować samoloty transportowe na lotnisko, niszcząc po drodze niebezpieczne okręty przeciwnika. Po zakończeniu tego zadania będziecie musieli bronić lotniska, chroniąc je przed zniszczeniem – przynajmniej do momentu zakończenia ewakuacji.

Więcej szczegółów na temat nowej operacji znajdziecie tutaj.


Zmiany w równoważeniu gry

Ogólne zmiany w lotniskowcach

Wydłużyliśmy czas działania grup naprawczo-ratunkowych z 5 do 30 sekund. Prawdopodobieństwo wywołania pożaru pociskiem OB zostało zrównane we wszystkich lotniskowcach do takiego, jak w standardowych kadłubach lotniskowców VI poziomu.

W ten sposób chcemy zniechęcić graczy do polowania na inne lotniskowce, co odciągało ich od celu danej misji. Wydłużony czas działania grupy naprawczo-ratunkowej sprawi, że lotniskowiec będzie w stanie wysłać wiele eskadr nawet pod ostrzałem pocisków odłamkowo-burzących, przy czym podczas regeneracji tego sprzętu eksploatacyjnego prawdopodobieństwo podpalenia będzie zwiększone.

Dlatego też po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.14 najlepsze kadłuby lotniskowców otrzymają następujące parametry odporności na pożar:

Standardowy współczynnik odporności na pożar

Poziom okrętu Przed aktualizacją 0.6.14 Po aktualizacji 0.6.14
IV 0,9001 0,8
V 0,8335 0,8
VI 0,7669 0,8
VII 0,7003 0,8
VIII 0,6337 0,8
IX 0,5671 0,8
X 0,5005 0,8

Więcej szczegółów na temat pożarów w World of Warships znajdziecie na stronie wiki dotyczącej mechaniki pożarów w grze.

Lotniskowce amerykańskie: zmiany w kontroli lotu

Gracze nie będą mogli już wybierać modułów kontroli lotu w amerykańskich lotniskowcach. Te zmiany zwiększą wszechstronność tych okrętów, jednocześnie zachowując ich unikatową charakterystykę. Lotniskowce poziomów VIII-X, czyli LexingtonEssex i Midway, będą mogły wyposażyć swoje eskadry w bomby przeciwpancerne – ten nowy element zwiększy liczbę możliwości w bitwie i taktyczną różnorodność rozgrywki. Należy pamiętać, że w przeciwieństwie do bomb OB, bomby PP cechują się dużo mniejszą elipsą lotu. Zadają więcej uszkodzeń mocno opancerzonym celom, ale ich nie zapalają.

Statystyki bomb PP:

  • Szerokość obszaru rozrzutu bomb: 51 m
  • Długość obszaru rozrzutu bomb: 240 m
  • Maksymalne uszkodzenia zadawane bombami: 8000

Lotniskowiec IV poziomu Langley

  • Bez zmian

Lotniskowiec V poziomu Bogue

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk5 mod. 2 oraz Mk5 mod. 3. Wszystkie zakupione moduły tego typu zostaną usunięte z kont graczy.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk5 mod. 1 składający się z jednej eskadry myśliwców, bombowców torpedowych i bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk5 mod. 2 oraz Mk5 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 580 000 kredytów oraz 7000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduły Mk5 mod. 2 oraz Mk5 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 7000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk5 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 290 000 kredytów oraz 3500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk5 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 290 000 kredytów oraz 3500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk5 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 3500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk5 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 3500 wolnych PD.

Lotniskowiec VI poziomu Independence

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk6 mod. 2 oraz Mk6 mod. 3. Wszystkie zakupione moduły tego typu zostaną usunięte z kont graczy.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk6 mod. 1 składający się z jednej eskadry myśliwców, bombowców torpedowych i bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Dodaliśmy możliwość zbadania i zamontowania modułu bombowców nurkujących Douglas SBD-5.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk6 mod. 2 oraz Mk6 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 1 060 000 kredytów oraz 13 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduły Mk6 mod. 2 oraz Mk6 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 13 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk6 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 530 000 kredytów oraz 6500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk6 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 530 000 kredytów oraz 6500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk6 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 6500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk6 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 6500 wolnych PD.

Lotniskowiec VII poziomu Ranger

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk7 mod. 2 oraz Mk7 mod. 3. Wszystkie zakupione moduły tego typu zostaną usunięte z kont graczy.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk7 mod. 1 składający się z jednej eskadry myśliwców, jednej eskadry bombowców torpedowych i dwóch eskadr bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk7 mod. 2 oraz Mk7 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 1 780 000 kredytów oraz 23 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk7 mod. 2 oraz Mk7 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 23 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk7 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 890 000 kredytów oraz 11 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk7 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 890 000 kredytów oraz 11 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk7 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 11 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk7 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 11 500 wolnych PD.

Lotniskowiec VIII poziomu Lexington

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk8 mod. 2 oraz Mk8 mod. 3. Wszystkie zakupione moduły tego typu zostaną usunięte z kont graczy.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk8 mod. 1 składający się z jednej eskadry myśliwców, jednej eskadry bombowców torpedowych i dwóch eskadr bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Dodaliśmy możliwość zbadania i zamontowania modułu bombowców nurkujących Curtiss SB2C z bombami PP.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk8 mod. 2 oraz Mk8 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 2 840 000 kredytów oraz 35 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk8 mod. 2 oraz Mk8 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 35 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk8 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 1 420 000 kredytów oraz 17 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk8 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 1 420 000 kredytów oraz 17 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk8 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 17 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk8 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 17 500 wolnych PD.

Lotniskowiec IX poziomu Essex

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk9 mod. 2 oraz Mk9 mod. 3. Wszystkie zakupione moduły tego typu zostaną usunięte z kont graczy.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk9 mod. 1 składający się z dwóch eskadr myśliwców, jednej eskadry bombowców torpedowych i dwóch eskadr bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Nie będzie już można zbadać modułów Vought F4U-4 (myśliwiec) i Douglas BTD-1 (bombowiec torpedowy). Jeśli gracz kupił te moduły, to zostaną usunięte z jego konta.
  • Moduły Vought F4U-1 (myśliwiec) i Grumman TBM-3 (bombowiec torpedowy) zostaną zamontowane automatycznie. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł myśliwców lub bombowców torpedowych i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Dodaliśmy możliwość zbadania i zamontowania modułu bombowców nurkujących Douglas BTD-1 z bombami PP.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk9 mod. 2, Mk9 mod. 3, Vought F4U-4 i Douglas BTD-1, otrzyma w zamian premię w postaci 7 320 000 kredytów oraz 88 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduły Mk9 mod. 2, Mk9 mod. 3, Vought F4U-4 i Douglas BTD-1, otrzyma w zamian premię w postaci 88 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk9 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 2 150 000 kredytów oraz 26 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk9 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 2 150 000 kredytów oraz 26 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Vought F4U-4, otrzyma w zamian premię w postaci 1 300 000 kredytów oraz 15 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Douglas BTD-1, otrzyma w zamian premię w postaci 1 720 000 kredytów oraz 21 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk9 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 26 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk9 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 26 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Vought F4U-4, otrzyma w zamian premię w postaci 15 500 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Douglas BTD-1, otrzyma w zamian premię w postaci 21 000 wolnych PD.

Lotniskowiec X poziomu Midway

Zmiany w kontroli lotu oraz w modułach:

  • Nie będzie już można zbadać modułów kontroli lotu Mk10 mod. 2 oraz Mk10 mod. 3. Jeśli gracz kupił te moduły, to zostaną usunięte z jego konta.
  • Zamiast tego automatycznie zostanie zamontowany moduł Mk10 mod. 1 składający się z dwóch eskadr myśliwców, bombowców torpedowych i bombowców nurkujących. Jeśli gracz sprzedał standardowy moduł kontroli lotu i nie odkupił go, zostanie on dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Nie będzie już można zbadać modułów Douglas BTD-1 i Douglas XSB2D (bombowiec torpedowy). Jeśli gracz kupił te moduły, to zostaną usunięte z jego konta.
  • Moduł bombowca torpedowego Grumman TBM-3 zostanie dodany do konta gracza i zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.
  • Dodano możliwość zbadania i zamontowania modułu bombowców nurkujących Kaiser XBTK-1 z bombami PP.

Rekompensaty:

  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduły Mk10 mod. 2, Mk-8- 10 mod. 3 i Douglas XSB2D, otrzyma w zamian premię w postaci 6 800 000 kredytów oraz 84 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduły Mk10 mod. 2, Mk-8- 10mod. 3 i Douglas XSB2D, otrzyma w zamian premię w postaci 84 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk10 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 2 400 000 kredytów oraz 30 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Mk10 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 2 400 000 kredytów oraz 30 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał i zakupił moduł Douglas XSB2D, otrzyma w zamian premię w postaci 2 000 000 kredytów oraz 24 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk10 mod. 2, otrzyma w zamian premię w postaci 30 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Mk10 mod. 3, otrzyma w zamian premię w postaci 30 000 wolnych PD.
  • Jeśli gracz zbadał moduł Douglas XSB2D, otrzyma w zamian premię w postaci 24 000 wolnych PD.

Dbamy, aby nikt nie stracił

Naszym działaniom przyświeca podstawowa zasada – gracze nie mogą być stratni.

  1. Za wszystkie zbadane moduły usunięte z gry przyznamy graczom wolne PD w ilości równej kosztowi zbadania tych modułów.
  2. Za wszystkie zakupione moduły usunięte z gry przyznamy graczom kredyty w liczbie równej kosztowi zakupu tych modułów.
  3. Jeśli gracz nie posiada standardowego modułu, który ma zostać zamontowany w miejsce modułu usuwanego z gry, wspomniany moduł standardowy zostanie przyznany graczowi i automatycznie zamontowany w okręcie bez dodatkowych opłat.

Inne zmiany

  • Colorado: Zwiększono liczbę PW kadłuba Colorado (B) z 50 100 do 59 300, dostosowując liczbę PW do wartości pełnego zanurzenia okrętu.
  • Giulio Cesare: Zwiększono parametr ochrony przed torpedami z 19% do 30%.
  • Skrócono czas przeładowania wyrzutni torped następujących okrętów: Myoko, Mogami, Ibuki, Atago, ARP Myoko, ARP Ashigara, ARP Takao, ARP Haguro, Southern Dragon, Eastern Dragon, ARP Nachi i HSF Harekaze.

Zmieniono czas przeładowania wyrzutni torped w następujących okrętach:

  • Torpedy typ 8 mod. 2: skrócono z 76 do 70 sek. w okrętach Myoko i ARP Myoko.
  • Type 90 mod. 1: skrócono z 109 do 101 sek. w okrętach Atago, MogamiARP Takao i Ibuki; z 112 do 101 sek. w okręcie Harekaze; z 82 do 76 sek. w okrętach MyokoARP Myoko, ARP Ashigara, ARP Haguro, ARP Nachi, Southern Dragon i Eastern Dragon.
  • Type 93 mod. 2: skrócono ze 120 do 112 sek. w okręcie Ibuki.

Skracając czasy przeładowania w powyższy sposób, ujednolicamy mechanikę wyrzutni torped, zwiększając ogólną efektywność tego rodzaju uzbrojenia.


Dodatkowe usprawnienia miejsc na ulepszenia

Zmieniliśmy konfigurację ulepszeń w każdym z miejsc. Teraz w każdym miejscu będzie znajdować się ulepszenie droższe od tego, które zamontowano w poprzednim miejscu. Poniżej przedstawiamy cennik miejsc:

  • Miejsce 1: 125 000
  • Miejsce 2: 250 000
  • Miejsce 3: 500 000
  • Miejsce 4: 1 000 000
  • Miejsce 5: 2 000 000
  • Miejsce 6: 3 000 000

Jesteśmy przekonani, że ta zmiana zwiększy logikę konfiguracji ulepszeń, jednocześnie ujednolicając proces badania okrętów. Wszystkie ulepszenia zamontowane dotychczas w okrętach pozostaną na swoich miejscach.

Przed aktualizacją 0.6.14

Po aktualizacji 0.6.14

Poniżej przedstawiamy kompletną listę zmian (pozycje wyróżnione to ulepszenia specjalne, które zostaną przeniesione do innego miejsca):

Ulepszenia zamontowane w miejscu 1 pozostaną na swoim miejscu.
Miejsce 2 jest przeznaczone na następujące ulepszenia:
Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń
Modyfikacja 1 napędu
Modyfikacja 1 układu sterowania
Modyfikacja 1 doładowania silnika
Modyfikacja 1 defensywnego ognia przeciwlotniczego
Modyfikacja 1 sondy hydroakustycznej
Modyfikacja 1 radaru dozorowania
Miejsce 3 jest przeznaczone na następujące ulepszenia:
Modyfikacja 2 głównej baterii
Modyfikacja 1 kontroli lotu
Modyfikacja 2 grup powietrznych
Modyfikacja 2 dział przeciwlotniczych
Modyfikacja 2 dodatkowej baterii
Modyfikacja 1 pomieszczenia radiolokacji artyleryjskiej
Modyfikacja 1 systemów celowniczych
Modyfikacja 1 wytwornicy dymu
Miejsce 4 jest przeznaczone na następujące ulepszenia:
Modyfikacja 2 systemu kontroli uszkodzeń
Modyfikacja 2 napędu
Modyfikacja 2 układu sterowania
Miejsce 5 jest przeznaczone na następujące ulepszenia:
Modyfikacja 1 systemu celowniczego
Modyfikacja 1 systemu kamuflażu
Modyfikacja 3 układu sterowania
Miejsce 6 jest przeznaczone na następujące ulepszenia:
Modyfikacja 3 głównej baterii
Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowych
Modyfikacja 2 układu kontroli ognia
Modyfikacja 2 kontroli lotu
Modyfikacja 3 grup powietrznych
Modyfikacja 3 dział przeciwlotniczych
Modyfikacja 3 dodatkowej baterii
Modyfikacja 2 pomieszczenia radiolokacji artyleryjskiej

Ważne: Wszystkie ulepszenia zamontowane w okrętach pozostaną na swoich miejscach. Zmieni się jedynie ułożenie miejsc.


Wynajem okrętów X poziomu

Prosimy pamiętać, że wszyscy gracze, którzy rozegrali bitwę losową lub klanową okrętem z poziomów VIII-X w wersji 0.6.13, otrzymali następujące trzy specjalne okręty X poziomu do tymczasowego użytku: niemiecki krążownik Hindenburg, radziecki niszczyciel Grozowoj i amerykański pancernik Montana.

W aktualizacji 0.6.14 okręty te zostaną usunięte z kont graczy i zastąpione następującymi okrętami X poziomu: radziecki krążownik Moskwa, amerykański niszczyciel Gearing i japoński pancernik Yamato (okręty te zostaną usunięte z kont po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.15).

Ważne: Po usunięciu okrętów HindenburgGrozowoj i Yamato z kont graczy, ich dowódcy zostaną przeniesieni do rezerwy, a ich punkty umiejętności zostaną zresetowane. W wersji 0.6.14 będziecie mogli ponownie przydzielić punkty umiejętności tych dowódców. Specjalizacja dowódcy zwerbowanego dla wypożyczonego okrętu zostanie zmieniona dla startowego okrętu tego samego państwa.

Aby otrzymać te okręty, należy rozegrać bitwę losową lub klanową okrętem z poziomów VIII-X po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.14.

Więcej informacji na temat wypożyczonych okrętów można uzyskać na stronie dotyczącej bitew klanowych.


Usprawnienia oprawy graficznej

Wszystkie zmiany opisane poniżej są wyłącznie kosmetyczne i nie wpływają na balans gry:

  • Monarch: anteny typu 279 na pokładzie okrętu zostały zastąpione najnowszymi modelami RDF Typ 281 i RDF Typ 281b.
  • Nelson: naprawiono nakładające się na siebie baterie główne z elementem przecinającym fale na dziobie okrętu.
  • Furutaka: zmieniono położenie osprzętu katapulty w ustawieniu podróżnym. Działa będą ją omijać przesuwając się między dziobem a rufą.
  • IshizuchiMikasa: w odpowiedzi na prośby graczy przywróciliśmy tabliczki z nazwami na okrętach.
  • Des Moines: zaktualizowano wygląd stanowisk p.lot.

Drobne zmiany w geometrii i teksturach okrętów:

  • Gneisenau
  • Amagi
  • Giulio Сesare
  • Kii
  • Nelson

Usprawniliśmy wygląd wąskich elementów w następujących okrętach:

  • Myoko
  • ARP Myoko
  • ARP Ashigara
  • APR Takao
  • ARP Haguro
  • ARP Nachi
  • ARP Kongo
  • ARP Kirishima
  • ARP Haruna
  • ARP Hiei
  • Yellow Dragon
  • Blue Dragon
  • Bismarck
  • Yūgumo

 


Nowa zawartość

Następujące okręty zostały dodane do klienta gry do testowania przez deweloperów i uczestników supertestów:

  • Roma, włoski pancernik VIII poziomu
  • Duke of York, brytyjski pancernik VII poziomu
  • Salem, amerykański krążownik X poziomu
  • Bretagne, francuski pancernik V poziomu
  • Normandie, francuski pancernik VI poziomu
  • Lyon, francuski pancernik VII poziomu
  • Richelieu, francuski pancernik VIII poziomu

Wraz z publikacją aktualizacji 0.6.14 sprzedaż krążowników premium PerthMichaił Kutuzow i Belfast za dublony stanie się niemożliwa.


Inne ulepszenia i poprawki

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie klawiszy sterowania w menu podpowiedzi na ekranie ładowania bitwy.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał otwarcie dwóch ekranów klanu jednocześnie.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wybranie misji bojowej po przełączeniu z widoku kafelkowego na widok szczegółowy.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przejście ze strony bazy klanu do innych stron w portalu klanów.
  • Naprawiono błąd, który skutkował zniknięciem wskaźników towarzysza dywizjonu oraz interfejsów portu po odłączeniu od czatu.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał namierzenie celu po szybkim odwróceniu kamery 180 stopni od celu.
  • Naprawiono błąd, który skutkował wybraniem innego okrętu w karuzeli, gdy gracz ciągle klikał przycisk „Powrót do portu” na ekranie statystyk po bitwie.
  • Naprawiono błąd, który skutkował miganiem wskaźnika nowej eskadry startującej z lotniskowca, błędnie wskazując, że eskadra jest atakowana, jeżeli poprzednia eskadra tego samego typu została zestrzelona.
  • Naprawiono błąd, który skutkował wyświetlaniem wskaźnika rozkazu oczekiwania w eskadrach podczas odliczania na ekranie ładowania bitwy, a także po zestrzeleniu wszystkich eskadr tego typu.
  • Naprawiono błąd, przez który klient gry pracujący w oknie przechwytywał kursor myszy i przesuwał go do lewego górnego rogu ekranu.
  • Naprawiono błąd, który powodował niestabilność klienta gry podczas gry w dywizjonie.

worldofwarships.eu


barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

2 komentarze

  1. Mich_ napisał(a):

    Daszka coraz ładniejsza 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.