Q&A z producentami gry

W zeszłym tygodniu, tj. w piątek, 24 listopada odbyło się spotkanie anglojęzycznych CC z producentami gry. Poniżej przedstawiamy transkrypt z rozmowy:

Personalizacja:

  • Więcej możliwości personalizacji czołgów jest w drodze i niedługo zostaną one przedstawione. To całkowicie nowy system, nowy interfejs i nowa metoda interakcji z elementami, które pozwolą graczom bardziej personalizować wygląd swoich czołgów;
  • Będziemy mieli zestawy stylów, które po prostu będą składać się z zestawu kamuflaży, które będzie można szybko przypiąć do swojego czołgu, jeśli nie chcecie spędzać zbyt dużo czasu, a jednak chcielibyście zmienić wygląd swoich maszyn;
  • Wprowadzimy nowe efekty, farby i style na czołgach premium VIII tieru i wszystkich X w pierwszej kolejności. To całkowita przemiana systemu teksturowania po stronie silnika gry, a my dopiero zaczynamy – będziemy fazami wprowadzać całą funkcjonalność, z każdym krokiem dodając nowe funkcje, które pozwolą graczom sprawić, że ich czołgi będą wyglądać naprawdę wyjątkowo;
  • Będą różne szalone opcje, włącznie z niehistorycznymi, ale damy graczom możliwość ukrycia wszystkich niehistorycznych rzeczy za pomocą opcji w menu tak, żeby gra wyglądała równie autentycznie, jak teraz;
  • Gracze, którzy kupili aktualne kamuflaże, emblematy bądź inskrypcje za pomocą złota przed zmianami zachowają je. Dla graczy, którzy użyli w tym celu kredytów mamy rekompensatę, wypłacaną w momencie wprowadzenia zmian;
  • Bonusy do kamuflażu pozostaną bez zmian w nowym systemie personalizacji – będą tylko działać po nałożeniu kamuflażu na kadłub czołgu;
  • Elementy personalizacyjne będą do zakupienia za złoto, ale damy też możliwość wypożyczenia ich za kredyty. System wypożyczania będzie na określoną liczbę bitew, nie czasowy. Będziemy eksperymentować, żeby dowiedzieć się, czy gracze wolą raczej system wypożyczenia na określony czas, czy liczbę bitew;
  • Ciągle pracujemy nad określeniem cen nowych elementów personalizacji. Nie spieszymy się z tym, żeby mieć pewność, że graczom spodoba się nowa funkcja i ogłosimy ostateczne ceny wraz ze zbliżaniem się jej wprowadzenia;
  • Odnośnie zestawów stylów – planujemy też w przyszłości wpuszczać różne tematyczne style, jak przykładowo style wzorowane na wydarzeniach historycznych. Nie wyjdą razem z wprowadzeniem funkcji, chcemy najpierw skupić się na sprawieniu, że system będzie działał u wszystkich;
  • Niektóre kamuflaże, w tym historyczne, będą ograniczone do konkretnych nacji. Inne jednak będzie można przypisać do dowolnego czołgu.

Mapy:

  • Praca nad ulepszeniem map do HD bardzo obciąża nasze zasoby i zabiera dużo czasu. Kiedy zmienimy klienta na mapy HD, wyjdą wszystkie na raz, jako że nie jesteśmy w stanie wymieszać starych map SD z nowymi HD równolegle;
  • Aktualnie pracujemy nad upewnieniem się, że zmieniliśmy wystarczająco dużo map do rozdzielczości HD na ich premierę – nie chcemy jednak już teraz mówić o konkretnej dacie. Mimo to jesteśmy już prawie gotowi i zdecydowanie mówimy o miesiącach, nie latach, jeśli chodzi o czas ich wyjścia. Nie chcemy zawieść graczy ogłaszając oficjalną datę, a potem ją przekładając;
  • Jesteśmy też bardzo szczęśliwi, że zrobiliśmy wystarczający progres przy mapach HD, żeby teraz zacząć myśleć o tworzeniu nowych i przywracaniu starych. Moglibyśmy przykładowo rozważyć mapę w klimatach Azji, albo zainspirować się którąś z map na konsole. Dywersyfikacja map jest dla nas bardzo ważna i – chociaż nie składamy tu żadnych obietnic – lokacje są czymś, nad czym pracujemy;
  • Zdajemy też sobie sprawę, że aktualny system doboru map nie jest doskonały, pracujemy nad jego ulepszeniem. Podoba nam się pomysł pozwalający graczom na wetowanie niektórych map, ale musimy wziąć pod uwagę rdzeń grywalności, kiedy myślimy o takich funkcjach upewniając się, że nie zniszczymy żadnych podstawowych mechanik. Brzmi to znacznie prościej niż wygląda, biorąc pod uwagę listę elementów, które mogłyby się potencjalnie zepsuć. Z tego powodu w tej chwili nie rozważamy wprowadzenia systemu wetowania map. Nasi deweloperzy jednak zastanawiają się, jak nasze serwery mogłyby wrzucać graczy na ulubione mapy w pierwszej kolejności i nie odrzucamy żadnej opcji, jak można by to zrobić. Po prostu musimy rozwiązać kilka wyzwań technologicznych;
  • Podczas przenosin na mapy HD, naszym priorytetem było upewnienie się, że grywalność tych map pozostanie bez zmian, zachowując krawędzi, osłony itp. Jednak czasem zmieniliśmy niektóre elementy, żeby lepiej pasowały ulepszeniom map, jednak mamy ludzi spędzających mnóstwo czasu na sprawdzenie wszystkiego. Niektóre rzeczy się zmienią, ale naszym celem jest niedopuszczenie do niczego, co zniszczyłoby rozgrywkę. Jeśli jednak zauważycie jakąś zmianę, która ma negatywny wpływ na grywalność, daj nam znać! Chcemy sprawić, żeby gra wyglądała pięknie bez niszczenia jej;
  • Usunęliśmy też setki boostów, ale nasi gracze są bardzo kreatywni w wynajdowaniu nowych. Nie możemy obiecać, że kiedykolwiek pozbędziemy się wszystkich, ale dajcie znać, kiedy znajdziecie jakieś, które zdecydowanie nie są zaplanowane przez twórców map;
  • Nie planujemy wprowadzenia modelu kolizyjnego luf, jesteśmy przekonani, że jest mnóstwo powodów, dla których to po prostu zły pomysł z perspektywy rozgrywki.

Balansowanie czołgów:

  • Patrząc na japońskie czołgi ciężkie, a szczególnie ich statystyki, nie uważamy, że są szalone albo OP, ale zdajemy sobie sprawę, że szkodzą dobrym graczom najbardziej, ponieważ znacznie łatwiej nimi grać niedoświadczonym zawodnikom. Oczywiście jest w tym jakiś ciężar emocjonalny, ale przyglądamy się sprawie bardzo dokładnie. Aktualnie myślimy, że musimy przedyskutować globalnie sprawę rodzajów amunicji, żeby lepiej zrozumieć, jak są używane;
  • Mamy mnóstwo pomysłów i planów dotyczących nowych czołgów, ale nic, czym moglibyśmy się z Wami podzielić, niestety. Spodziewajcie się świetnych rzeczy w przyszłym roku!;
  • Zrobiliśmy mnóstwo zmian w liniach czołgów w tym roku, żeby nadać każdej z nich więcej sensu. Jesteśmy zawsze otwarci na wszystkie opcje kiedy wycofujemy albo przesuwamy czołgi w linii i zawsze przeprowadzamy wewnętrzne głosowanie na najlepsze – według nas – rozwiązanie. Czasem rozdzielamy drzewko na pół i pozwalamy graczom zbadać nowe czołgi ze starej gałęzi, a czasem robimy z nich unikaty i relikty, z różnych przyczyn;
  • Będziemy nad tym oczywiście dalej pracowali i mamy nadzieję, że w którymś momencie przyjrzymy się również niektórym pozostawionym na pastwę losu pojazdom, jak przykładowo czołgi-nagrody za CW. To jednak zajmie trochę czasu.

Matchmaking:

  • Aktualne dane pokazują, że matchmaking działa jak planowaliśmy, ale dalej ma różne problemy. Bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę, że wymaga on więcej nakładu pracy i szukamy możliwości poprawiania i szlifowania go jeszcze bardziej;
  • System jest bardzo złożony i z tego powodu musimy być niezwykle ostrożni, kiedy zmieniamy jakiekolwiek jego elementy.

Event noworoczny:

  • W tym roku znowu będziemy mieli event w grze na zakończenie roku. Dla tych, którzy grali w zeszłym roku będzie podobny, jednak z dużymi poprawkami, które mamy nadzieję, że się graczom spodobają;
  • Jedna duża zmiana to fakt, że cały garaż będzie możliwy do spersonalizowania, z różnymi stylami i efektami, które będzie można nałożyć na bałwana, choinkę, chatkę itp.;
  • Zmieniliśmy też sposób w jaki działa system craftowania i zmieniliśmy przepisy na maszynę, która tworzy zabawki z nagród zdobytych w skrzyniach.

Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

12 komentarzy

  1. Maryjan napisał(a):

    Nie planujemy wprowadzenia modelu kolizyjnego luf, jesteśmy przekonani, że jest mnóstwo powodów, dla których to po prostu zły pomysł z perspektywy rozgrywki.

    Wielka szkoda.

  2. Hebius napisał(a):

    Nie mam jescze type 5 heavie, ale mam 9tkę i polecam zagrać sobie tym czołgiem wszystkim, którzy mówią, że jest op i trzeba go jeszcze znerfić. Po pierwsze jeździ w porywach do 20km/h na 4 perkowej załodze z gładką jazdą. Obraca wieże lata świetlne. Przeładowanie na topowej lufce 16sec z haczykiem (nie mam jeszcze trolla).Obrażenia 600hp jak mu się uda spenetrować. Jak w bitwie są jakieś artylerie, wszystkie strzelają w japońca. Jeśli chodzi o pancerz to tak jakby go nie miał wcale. Niemal wszyscy jak tylko go wyspotują strzelają z golda i większość 8 tierów wystarczy że wyceluje w obrys i przebija. Na otwartych mapa po wyspotowaniu można się już od razu zbierać do garażu. Nie widzę żeby ten czołg miał jakiekolwiek zalety (byćmoże poza tym trollem, którego jeszcze nie odblokowałem).

  3. robinkot napisał(a):

    czy japońskie czołgi są ope no może przez te trole ale o-ho jest bardzo słaby jego pancerz w erze golda nie dinga tak jak 9 i 10 tier wystarczy mieć 210 peny i powyżej i przebijamy się cały czas do tego dwie wieżyczki które utrudniają nam wychył armaty i pancerz 200 mm to nikogo nie rusza jakby chociaż bafneli front wieży do 250 mm i usuneli te 2 garnki a na kadłubie gdzie ma wizjer zrobili wikspot tak jak ma typ 5 heavy i 4 heavy i dodatkowo żeby znechencić graczy do trola dodać armatę z dziewiątego tieru 230 penetracji 450 uszkodzeń wtedy by bardziej vk niemieckie przypominał bo z tym mm to istna tragedia według mnie pancerz nie istnieje czołg jest jednym wielkim wekspotem .

    • Hebius napisał(a):

      Nie mam jescze type 5 heavie, ale mam 9tkę i polecam zagrać sobie tym czołgiem wszystkim, którzy mówią, że jest op i trzeba go jeszcze znerfić. Po pierwsze jeździ w porywach do 20km/h na 4 perkowej załodze z gładką jazdą. Obraca wieże lata świetlne. Przeładowanie na topowej lufce 16sec z haczykiem (nie mam jeszcze trolla).Obrażenia 600hp jak mu się uda spenetrować. Jak w bitwie są jakieś artylerie, wszystkie strzelają w japońca. Jeśli chodzi o pancerz to tak jakby go nie miał wcale. Niemal wszyscy jak tylko go wyspotują strzelają z golda i większość 8 tierów wystarczy że wyceluje w obrys i przebija. Na otwartych mapa po wyspotowaniu można się już od razu zbierać do garażu. Nie widzę żeby ten czołg miał jakiekolwiek zalety (byćmoże poza tym trollem, którego jeszcze nie odblokowałem).

  4. Antek napisał(a):

    „Niektóre kamuflaże, w tym historyczne, będą ograniczone do konkretnych nacji. Inne jednak będzie można przypisać do dowolnego czołgu.”
    Nie mogę się już doczekać takich „kwiatków”:
    http://www.ww2incolor.com/d/267392-4/1206623842_43_T13B3-niem
    Ciekawe jak podejdą do naprawdę historycznych napisów i osaczeń , które w obecnych czasach są „politycznie i kulturowo niepoprawne”

  5. Pokonywacz napisał(a):

    Jak zwykle matchmaking jest zajebisty i bez zmian i chcą ruszyć dobre czołgi a,chujowe jak wszystkie centuriony z 7\1 na czele zostawią bez zmian,a jest nie grywalny bravo WG

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.