Zmiany w aktualizacji 0.6.13

Tuż za portalem głównym:


Dasza przedstawia – aktualizacja 0.6.13

Kapitanowie!

Przygotujcie się na aktualizację 0.6.13! Przypominamy, że w celu wdrożenia nowej aktualizacji będziemy musieli przeprowadzić prace konserwacyjne na serwerach.

Wprowadzenie wersji 0.6.13 odbędzie się 9 listopada; przygotowania będą trwać od 6:00 do 8:00.


Pojawiły się pytania o modyfikacje – informujemy, że wszystkie zainstalowane wcześniej modyfikacje mogą powodować problemy związane z brakiem kompatybilności wraz z każdą wprowadzaną aktualizacją. Jeżeli zainstalowaliście modyfikacje i macie problemy z graniem, spróbujcie uruchomić zwykłą wersję gry w trybie bezpieczeństwa za pomocą strzałki znajdującej się obok przycisku „Graj”. Jeżeli to nie pomoże, jedynym wyjściem jest usunięcie modyfikacji.


Usprawnienia dotyczące modyfikacji dźwiękowych

  • Usprawniono obsługę modyfikacji dźwiękowych tworzonych przez użytkowników. Teraz dla każdej modyfikacji tworzony jest kontrolny plik .xml zawierający ścieżki wszystkich plików wchodzących w jej skład.

Usprawnienia grafiki

  • Po nałożeniu specjalnych halloweenowych kamuflaży zauważycie w porcie nowy wygląd samolotów okrętu i torped w wyrzutniach.
  • Usprawniono wyświetlanie cienkich elementów, takich jak olinowanie, na wszystkich okrętach poziomów V–VI.
  • Poprawiono oświetlenie powierzchni wysp.

Nieznaczne zmiany w geometrii i teksturach okrętów: Bellerophon, Furutaka, Giulio Cesare, Iron Duke, King George V, Langley, Lexington, Nassau, Nelson, New York, Orion, Queen Elizabeth, St. Louis, Warspite.

Zmiany w równoważeniu

Algorytm obliczający zasięg wykrywania po oddaniu strzału z dział przeciwlotniczych jest teraz zbliżony do tego stosowanego przy strzale z głównych dział (zmiana ta dotyczy tylko wykrywania z powietrza).

Rozwiązanie to powinno zapobiec sytuacjom, w których okręty o niskim zasięgu wykrywania z powietrza mogą pozostać w ukryciu podczas ostrzeliwania samolotów przeciwnika.

Szybsze gaszenie pożarów

Obniżyliśmy czas gaszenia pożarów na krążownikach i niszczycielach. Ugaszenie jednego źródła ognia zajmuje maksymalnie 30 sekund (poprzednio 60 sekund). Jedynym wyjątkiem jest Graf Spee, w którego przypadku czas wynosi 45 sekund.

Mamy nadzieję, że skrócony czas pomoże nowym graczom w walce na niższych poziomach i zachęci do efektywnego używania sprzętu eksploatacyjnego, a także zmniejszy przesadną dysproporcję w skuteczności „grupy naprawczo-ratunkowej I” i „grupy naprawczo-ratunkowej II”.

Zmiany w działaniu wytwornicy dymu brytyjskich krążowników

Wydłużyliśmy czas działania wytwornicy dymu brytyjskich krążowników z 7 do 15 sekund. Zmiana ta powinna pomóc graczom skuteczniej wykorzystywać zasłonę dymną i maskować brytyjskie krążowniki, jeśli użyją sprzętu eksploatacyjnego, zanim znacznie zwolnią.

Inne zmiany okrętów

Zwiększyliśmy skuteczność sprzętu eksploatacyjnego Ogień zaporowy dla wszystkich amerykańskich i radzieckich niszczycieli. Teraz po aktywacji zwiększa on skuteczność obszaru obrony przeciwlotniczej czterokrotnie (wcześniej trzykrotnie) i jest atrakcyjniejszy w porównaniu do innych elementów sprzętu eksploatacyjnego, które można zamontować w tym samym miejscu. Wypróbujcie go!

T-22 – niemiecki niszczyciel V poziomu

  • Standardowy zasięg ognia zmniejszony z 9,8 do 9,1 km, zasięg wykrywania z powietrza zmniejszony z 3,4 km do 2,6 km, a zasięg wykrywania z morza z 7 km do 6,5 km – zmiany te powinny zwiększyć żywotność okrętu i pozwolić na zadanie maksymalnych uszkodzeń torpedami.

Podwojski – radziecki niszczyciel V poziomu

  • Skrócono czas przeładowania głównej baterii z 9,2 s do 8,1 s, tym samym zwiększając jej uszkodzenia na sekundę.

Kirow – radziecki krążownik V poziomu

  • Skrócono czas przeładowania głównej baterii z 15 s do 13,5 s.
  • Zmiana czasu przeładowania ma na celu zwiększyć uszkodzenia zadawane przez okręt.

Krasny Krym – radziecki krążownik V poziomu

  • Skrócono czas przeładowania baterii z 9,2 s do 8,1 s, tym samym zwiększając zdolność okrętu do zadawania uszkodzeń.

Nicholas – amerykański niszczyciel V poziomu

  • Zwiększono kąty celowania przednich wyrzutni torped, wieży 3 dla kadłuba B oraz wieży 4 dla kadłuba A – zmiana ta powinna ułatwić celowanie do przeciwników.

Iwaki Alpha – japoński krążownik V poziomu

  • Okręt otrzymuje dodatkowe miejsce na sprzęt eksploatacyjny Sonda hydroakustyczna.
  • Zasięg ognia głównej baterii został zwiększony z 10,2 km do 10,7 km – zmiana ta ma na celu uczynić okręt bardziej konkurencyjnym.

Arkansas Beta – amerykański pancernik IV poziomu

  • Zwiększono zasięg ognia baterii dodatkowej z 3,5 km do 4,5 km i poprawiono celność. Dzięki temu okręt powinien lepiej sprawdzać się w walce w zwarciu.

Chester – amerykański krążownik II poziomu

  • Zwiększono pancerz maszynowni, poprawiono celność ognia w bitwach krótkodystansowych.

Orlan – radziecki krążownik I poziomu

  • Wprowadzono nieznaczne zmiany w dystrybucji PW w przedniej i tylnej części oraz nadbudówce.
  • Skrócono czas przeładowania głównej baterii z 4,5 s do 4,3 s.

Bougainville – francuski krążownik I poziomu

  • Wprowadzono nieznaczne zmiany w dystrybucji PW w przedniej i tylnej części oraz nadbudówce.
  • Zwiększono uszkodzenia zadawane przez pociski głównej baterii z 1000 do 1400 pkt.

Nowe wynajmowane okręty X poziomu do bitew klanowych

Czy w wersji 0.6.12 graliście w bitwach losowych lub klanowych okrętami poziomów VIII–X? Jeśli tak, wiecie, że otrzymaliście zestaw trzech „wynajmowanych” okrętów X poziomu do tymczasowego użytku: japoński krążownik Zao, japoński niszczyciel Shimakaze oraz niemiecki pancernik Großer Kurfürst.

Okręty te zostaną usunięte w aktualizacji 0.6.13 i zastąpione następującymi trzema okrętami X poziomu:

  • niemieckim krążownikiem Hindenburg,
  • radzieckim niszczycielem Grozowoj,
  • amerykańskim pancernikiem Montana.

Okręty te zostaną usunięte po wprowadzeniu aktualizacji 0.6.14.

Jeśli nie rozegraliście żadnej bitwy w wersji 0.6.12, rozegrajcie bitwę losową lub klanową w wersji 0.6.13 okrętem poziomów VIII–X poziomu, a na Waszym koncie pojawią się wprowadzone w tej wersji wynajmowane okręty X poziomu do gry w bitwach klanowych.

Chcecie przeczytać więcej o pierwszym sezonie bitew klanowych i wynajmowanych okrętach?


Uwaga! Po usunięciu okrętów Zao, Shimakaze i Großer Kurfürst z konta gracza przydzieleni do nich dowódcy zostaną przeniesieni do Rezerwy, a ich umiejętności wyzerowane. Gracze mogą na nowo rozwinąć wymagane umiejętności, przydzielając punkty umiejętności dowódcy w wersji 0.6.13. Jeśli zwerbowaliście dowódcę do dowodzenia wynajmowanym okrętem, specjalizacja tego dowódcy zostanie zmieniona na okręt startowy danego państwa.


Inne poprawki

  • Sprawdziliśmy i ujednoliciliśmy żywotność dział przeciwlotniczych i uzbrojenia dodatkowego, stosując wspólny standard dla amerykańskich i japońskich okrętów oraz radzieckiego krążownika Murmańsk. Teraz unieszkodliwienie dział przeciwlotniczych i dodatkowych okrętu wymaga odrobinę mniej uszkodzeń – wśród objętych zmianą dział znajdują się japońskie i amerykański działa kal. 76 mm, a także amerykańskie działa kal. 102 mm i 40 mm.
  • Tag klanu na ekranie statystyk po bitwie będzie miał kolor uzależniony od ligi osiągniętej w bitwach klanowych. Jeśli klan nie należy do żadnej ligi, jego tag będzie biały.
  • Wprowadzono nowe graficzne wskazówki na ekranie ładowania bitwy uzależnione od typu wybranego okrętu, jego uzbrojenia i poziomu konta. Pomogą one początkującym graczom.
  • Naprawiono błąd powodujący wybranie nieprawidłowych ustawień graficznych przy pierwszym uruchomieniu gry.
  • Teraz kombinacja klawiszy „Alt+Enter” włącza tryb pełnoekranowy w oknie zamiast trybu pełnoekranowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że przycisk „Gotowy!” był aktywny w dywizjonie klanu, gdy gracz wybrał lotniskowiec.
  • Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie nieprawidłowych dźwięków dla pancernika Alabama.
  • Zmieniliśmy także wygląd drzewa technologicznego, poprawiając jego wygląd i dopracowując zawarte w nim informacje. Biała ramka otacza wszystkie zakupione okręty, a liczba PD i kredytów wymagana do zdobycia okrętów, których jeszcze nie posiadacie, jest wyświetlana na ikonie okrętu.
  • Zwiększono dokładność licznika klatek na sekundę, który nie pokazuje już za niskich wartości. Wcześniej liczba klatek na sekundę była widoczna natychmiast, gdyż odczytywano ją co 0,5 s, ale teraz wyświetlana jest średnia liczba klatek na sekundę obliczona w oparciu o 50 ostatnich klatek. Większość aplikacji używa tej metody, więc postanowiliśmy również ją przyjąć.
  • Usunięto wskaźnik obok wartości pinga, który był aktywowany nawet podczas „zawieszeń” niezwiązanych z pingiem. Sama wartość pinga stanowi wystarczającą informację.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że wskaźnik kolejności oczekiwania nie wyświetlał się w bitwie na ikonie wybranej grupy powietrznej.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że koszt sprzedaży okrętu nie wyświetlał się na środku komunikatów systemowych.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że w bitwie standardowej (losowej) ikony przejmowania obszarów kontrolnych mieszały się ze sobą.
  • Usunięto nieużywane ulepszenie „Modyfikacja 1 głównej baterii” z konta gracza, przyznając kompensatę w wysokości 62 500 kredytów.
  • TachibanaTachibana Lima: obniżono PW przedniego przedziału o 200 pkt.
  • Isokaze Kadłub B: zwiększono PW układu sterowania o 400 pkt.
  • Kongo Kadłub A: obniżono PW przedniego magazynu o 2300 pkt.
  • Izumo Kadłub B: zwiększono PW przedniego przedziału o 100 pkt.
  • Furutaka Kadłub B: obniżono PW kazamaty o 200 pkt, zwiększono PW nadbudówki o 200 pkt.
  • Storożewoj Kadłub B: obniżono PW nadbudówki o 100 pkt.
  • Sims: obniżono PW przedniego przedziału o 100 pkt.
  • Fletcher: Kadłub A: obniżono PW nadbudówki o 100 pkt.
  • Essex: Kadłub A: obniżono PW układu sterowania o 800 pkt.
  • Independence: Kadłub A: obniżono PW układu sterowania o 400 pkt.
  • Minekaze Kadłub B: zwiększono PW układu sterowania o 400 pkt.

Omaha:
– Kadłub A: obniżono PW przedniego przedziału o 200 pkt, zwiększono PW przestrzeni serwisowej nad kazamatą o 100 pkt, obniżono PW tylnego przedziału o 100 pkt, zwiększono PW nadbudówki o 100 pkt
– Kadłub B: obniżono PW przedniego przedziału o 200 pkt, zwiększono PW przestrzeni serwisowej nad kazamatą o 100 pkt, obniżono PW tylnego przedziału o 100 pkt, zwiększono PW nadbudówki o 100 pkt
– Kadłub C: obniżono PW przedniego przedziału o 200 pkt, obniżono PW tylnego przedziału o 200 pkt, zwiększono PW nadbudówki o 500 pkt.


Nowa zawartość

Okręty

  • Tylko serwer EU: Teraz możecie kupić w grze japoński pancernik VIII poziomu Kii.

Deweloperzy, supertesterzy i inni gracze w specjalny sposób przyczyniający się do rozwoju gry będą mogli testować następujące okręty:

  • T-61, niemiecki niszczyciel VI poziomu,
  • Duca degli Abruzzi, włoski krążownik VII poziomu,
  • Aigle, francuski niszczyciel VI poziomu,
  • Ashitaka, japoński pancernik VII poziomu.

Testowane okręty nie będą dostępne do zakupu ani opracowania, jednak gracze mogą napotkać je w bitwie.

Usunięta zawartość

  • Porty Halloween 2016 i 2017.
  • Koniec operacji „Na ratunek Transylwanii” i „Promień światła w ciemnościach”.
  • Wszystkie halloweenowe okręty, ich dowódcy i dodane miejsca na te okręty zostaną usunięte. (Wszystkie ulepszenia, sygnały i flagi zostaną wymontowane i umieszczone w inwentarzu).
  • Jeśli na okręcie zamontowano ulepszony sprzęt eksploatacyjny, zostanie on usunięty z Waszego konta i otrzymacie kompensatę w wysokości 7500 kredytów za każdy element sprzętu eksploatacyjnego.

 


barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.