Q&A z Mińska

Kolejna dawka pytań i odpowiedzi 😉 Miłej lektury.
 
Mapy HD
Q: Kiedy będą opublikowane mapy HD? Czy wszystkie wyjdą w tym samym czasie?
A: Obecnie prace nad mapami HD zbliżają się ku końcowi. Jest to obecnie dla nas priorytet. Programiści wykańczają już same areny i stabilizują kod. Oczywiście chcemy wydać jak najwięcej map w jakości HD, ale też pragniemy utrzymać ich wysoki standard. Jeżeli któraś z aren nie będzie trzymała wspomnianych norm, zostanie dodana później, w poprawionej wersji.
 
Q: Zauważyliśmy, że na serwerze Piaskownica zostało dodanych kilka nowych opcji (autorzy QA grali w wersję rosyjską i posługiwali się translatorem Google, tak więc tłumaczenie mogą się różnić od tych obecnych). Głownie chodzi nam o opcję „Teselację ogólną”, „Teselację w trybie snajperskim” oraz „Ulepszona fizyka”. Co oznaczają te opcje?
A: Teselacja oznacza, że ​​każdy obiekt w grze będzie renderowany w 3D, a nie w 2D. Podobnie odbywać się to będzie w trybie snajperskim. Opcja „Ulepszona fizyka” chyba nie wymaga tłumaczenia. Te ustawienia będą dotyczyły komputerów najwyższej klasy. Wprowadzamy także nowe ustawienia o nazwie „Ultra” dla komputerów klasy high-end, które zalecamy tylko dla maszyn z najlepszymi kartami graficznymi (na przykład 1060 i podobnymi). Nowych ustawień proszę nie mylić z istniejącym zestawem o nazwie „Maksymalne”. Ustawienie „Ultra” będzie bardziej wymagające dla komputera,  niż istniejące ustawienia „Maksymalne”. Deweloperzy rozważają też zmianę nazwy ustawień z ” Maksymalne ” na coś bardziej klarownego.
 
Q: Po krótkich testach zauważyliśmy, że północna baza na mapie Stepy potrzebuje pewnych poprawek. Czy zostaną one uwzględnione?
A: Dziękuję za opinie. Oczywiście wszelkie informacje zwrotne od graczy są dla nas bardzo ważne i niezwłocznie je przekazujemy programistom.  Szczerze mówiąc trudno jest po prostu skopiować i wkleić stare mapy i umieścić je w nowym renderze.
Q: Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się całkowicie nowych map?
A: Jesteśmy świadomi, że gracze chcą nowych aren w grze. Ciężkim jednak do pogodzenia jest tworzenie nowych map oraz konwertowanie starych do jakości HD w tym samym czasie. Wiemy, że od dwóch lat nie pojawiła się nowa lokacja w grze. Pracujemy nad tym.
 
Q: Jakie są plany odnośnie nowych map?
A: Planujemy stworzyć kilka map zimowych, które mają zastąpić niektóre obecne areny. Sporą część też chcemy przerobić.
 
Q: Czy po dodaniu map HD, któreś areny zostaną usunięte?
A: Tak, planujemy usunąć tzw. dublety, czyli  np. Winterberg (zimowa wersja Ruinberga) i Himmelsdorf Zimą. Łuk Ognia również zostanie usunięty.
 
Q: Czy zmiana jakości map do HD nie jest też dobrym czasem na próbę zbalansowania samych aren?
A: Jesteśmy świadomi, że niektóre mapy trzeba przerobić. Obecnie chcemy jednak dodać mapy w jakości HD i liczymy na odzew graczy w tej sprawie – głównie pod kątem wizualnym i wydajnościowym. Chcemy zamknąć najpierw jeden temat.
 
Q: Które mapy będą przerabiane?
A: Staraliśmy się jak najdokładniej przenieść mapy z modelu SD do HD. Jednak są takie areny, których zmiana na lepszą jakość wiąże się z lekkim przerobieniem. Mam tutaj na myśli Zatokę Rybacką, Erlenberg i Fiordy.
 
Q: O jakich zmianach mówimy dokładnie?
A: Erlenberg będzie przerobiony praktycznie gruntownie. Dla Fiordów planujemy przerobić środkową część mapy. Na Zatoce Rybackiej chcemy pododawać kilka niezniszczalnych przeszkód na otwartych przestrzeniach (np. wrak czołgu Mark I). Są to jednak wstępne zmiany i mogą zostać również nie wzięte pod uwagę.
 
Q: Jeżeli mowa o wydajności – jak na nią wpłynie nowy silnik graficzny map?
A: Pracujemy ciężko, aby zoptymalizować grę dla wszystkich rodzajów komputerów. Wiemy, że nadal jest duża liczba graczy, którzy wciąż używają starszego sprzętu. Minimalne wymogi dotyczące grafik pozostaną na razie niezmienione, jednakże planujemy zwiększyć minimalne wymagania sprzętowe w ciągu 1-2 lat.
Q: Co planujecie zrobić z tak zwanymi boostami?
A: Boosty są bardziej efektem ubocznym nowej fizyki, niż zamierzonym działaniem twórców gry. Wprowadzenie map do jakości HD powinno usunąć większość takich miejsc, ale zawsze mogą pojawić się nowe. Będziemy zbierać informacje od społeczności, by było ich jak najmniej.
 
Q: Na Piaskownicy nie ma żadnych map zimowych. Czy to celowe działanie?
A: Obecnie testujemy kilka technologii, które mają polepszyć jakość zimowych plansz. Są to np. skrypty pozwalające stworzyć bardziej realne zostawianie śladów gąsienic na śniegu itd. Równocześnie chcemy takie elementy jak najlepiej zoptymalizować, by można je było oglądać również na starszych sprzętach. A wracając do pytania – mapy te nie są po prostu jeszcze gotowe.
 
Q: Jak długo zajmuje zamiana map SD na HD?
A: Na jedną mapę potrzeba około 2 miesięcy. To nie tylko zmiana silnika, ale przygotowanie nowych tekstur, stabilizacja nowego kodu, testy…
 
Q: Co się stanie z mapami, które nie cieszą się popularnością, jak Charków czy Stalingrad?
A: Są one dla nas bardzo problematyczne. Chcielibyśmy je zmienić do jakości HD ale nie bardzo mamy na to pomysł. Musimy wymyślić na nie jakąś regułę, dlatego zapewne pojawią się one później.
 
Q: Tryby „Szturm” oraz „Bitwa Spotkaniowa” mogą być problematyczne podczas balansu map. Jakie są Wasze plany odnośnie tych trybów?
A: Tryby te zostały dodane dlatego, ze gracze chcieli pewnej różnorodności, jeżeli chodzi o bitwy losowe. Trudno jest zrównoważyć mapę, gdy jednocześnie musimy wziąć pod uwagę oba tryby i zwykły tryb bitwy losowej. Zdecydowaliśmy się ich nie dotykać podczas przerabiania map do jakości HD. Nie zamierzamy usuwać tych trybów z gry, ale jednocześnie nie dodamy kolejnych map, które by je wspierały.
 
Zmiany w balansie gry
Q: Co sądzicie o czołgach z serii Valkyria Chronicles – Edelweiss i Nameless. Wiele osób uważa, że są OP.
A: Według naszych statystyk faktycznie Nameless odstaje trochę od reszty pojazdów. Na szczęście nie ma tych czołgów wiele w bitwach, więc nie wpływa to znacząco na rozgrywkę. Oba czołgi nie zostaną zmienione z prostego powodu – są pojazdami Premium.
 
Q: Wielu graczy nie przepada za nowymi działami Type 4 Heavy i Type 5 Heavy. Ich istnienie podważa sens dawania pancerza czołgom ciężkim.
A: Zdajemy sobie sprawę, że gracze mają bardzo negatywne opinie na temat tych dział. Jednak w tym momencie nie osiągnęła ona krytycznego punktu, więc teraz nie będziemy ich zmieniać. Śledzimy temat.
 
Q: Jak wyglądają statystyki M48 Patton po buffie?
A: Aktualnie jego dane się nie zmieniły – to ciągle dobry czołg.
 
Q: Obecny model XM551 Sheridan jest brzydki. Czy będzie zmieniany?
A: Tak! W przyszłym roku planujemy zastąpić obecny model Sheridan. Nowy wygląda mniej głupio.
Q: Jakieś plany dla Obj 430? Czołg nie jest zbyt popularny.
A: Mamy plany, aby rozróżnić radzieckie trio (Object 140, Object 430 i T62A), jednakże pomysł nie jest jeszcze sfinalizowany.
 
Q: Czy współczynnik +/-25% zostanie zmieniony?
A: Nie. Wiemy, że większość dobrych graczy chciałoby, aby gra była bardziej przewidywalna. My jednak uważamy, że utrzymanie RNG na poziomie +/-25% daje pewien „magiczny” element w grze, np. przeżycie ciężkiej walki, bo przeciwnikowi wylosowało mniej obrażeń.
 
Pamiętajcie jednak, że nie jest to czysty system 25%. Całość opiera się na zasadzie dystrybuanty, tak więc wartości te mogą być liczone w różnych przedziałach.
 
Q: Jakie wnioski po poprzednich wersjach Piaskownicy?
A: Powiedzmy, że wyniki testów Sandboxów są pozytywne. Zebraliśmy wiele danych i opinii od graczy. Na podstawie poprzednich testów doszliśmy do wniosku, że gracze chcieliby raczej pracować nad równowagą w grze.
 
Polityka i czołgi Premium
Q: Czy WG wyciągnęło wnioski po aferze z czołgami w wersji Black (T-34B, IS6 B, SchwarzPanzer 58)?
A: Czołgi te miały być swoistym uczczeniem amerykańskiego Czarnego Piątku. Niestety wtedy nie mieliśmy zbyt dużo czasu, by przygotować daną ofertę. Zdecydowaliśmy się po prostu dorzucić znane czołgi w innym maskowaniu, gdyż dodanie całkiem nowych maszyn związane jest z balansem i testami. Chcieliśmy zrobić to szybko i nie wpłynąć na balans gry.
 
Będziemy kontynuować działania w kierunku uczczenia różnych wydarzeń na różnych serwerach.
 
Q: Czy w wersji na PC pojawią się nieprawdziwe pojazdy, jak np. czołgi z Warhamera czy Nameless oraz Edelweiss?
A: Raczej nie planujemy tworzyć takich pojazdów na „zwykłe serwery”. Czołgi z Valkyria Chronicles zostały stworzone specjalne dla graczy z Azji czy Japonii. NIE BĘDZIEMY ich sprzedawać na innych serwerach.
 
Mechanika i ekonomia gry:
Q: Ludziom nie podoba się wymyślne malowanie pojazdów (Patriot czy Liberte). Jaka jest opinia wydawcy na ten temat?
A: To dobre pytanie! Tworzymy obecnie nowy system personalizacji pojazdów w grze, w którym gracze będą mogli w większej skali wpływać na wygląd i malowanie czołgu. Chcemy, by był on bardzo dobry, dlatego nie spieszymy się z nim. Dlatego też w zamian chcemy dać graczom więcej skórek i kamuflażu do wyboru.
 
Przy okazji krótka historia: kiedy stworzyliśmy Skorpiona G, przygotowaliśmy 3 warianty wizualne. Jest normalny Skorpion (z niemieckim szarym malowaniem), znany wszystkim obecny oraz ten, który w grze się nie pojawił. Uznaliśmy, że jest to zbyt niehistoryczna / nierealna skórka.
 
Q: Co było powodem wprowadzenia skrzynek na ostatnie wydarzenie bożonarodzeniowe? Czy WG chce dodać do gry podobny system lootu, jak w CS:GO?
A: Wydarzenie to było wielkim sukcesem. Przyglądamy się bliżej tej mechanice, ale jest za wcześnie, by coś mówić na ten temat.
 
Q: Czy może pojawić się coś zbliżonego w działaniu do kontenerów z WoWs?
A: Sam pomysł jest bardzo fajny. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że system kontenerów w World of Warships został wdrożony, by wprowadzić reformę gospodarki gry. WoT ma już obecnie dobrze działający system i kontenery mogłyby to zaburzyć. Jeśli zamierzamy wdrożyć coś, co może potencjalnie zmienić któryś z aspektów gry, będziemy musieli to bardzo starannie zaplanować.
 
Q: Czy bitwy losowe zostaną urozmaicone np. o efekty pogodowe lub pory dnia?
A: Wprowadzenie takich rzeczy wiąże się z pytaniem czy mają one być tylko dodatkiem wizualnym, czy realnie wpływać na grę, np. przez zmniejszenie zasięgu widzenia podczas burzy czy bitew w nocy. Trzeba będzie skrupulatnie przetestować takie rzeczy.
Q: Rozważacie opcję zablokowania używania XVM-a?
A: Zdajemy sobie sprawę, że system XVM jest nierozłączną częścią gry, nie tylko ze względu na statystyki. Jednakże nie możemy po prostu zakazać używania tej modyfikacji. Współpracujemy ściśle z twórcami XVM. Wiemy, że wielu graczy kieruje się bardzo statystykami tej modyfikacji w grze.
 
2 lata temu zgromadziliśmy statystyki dotyczące XVM i wiemy, że ponad 50% graczy używa XVM bez funkcji statystycznych. Dlatego też ciężko pracujemy nad włączeniem tych funkcji do samego klienta gry, w celu uczynienia XVM niepotrzebną aplikacją. Niedawno wprowadziliśmy nasz nowy system oceny, ponieważ uważamy, że jeśli uda nam się stworzyć lepszy system metryczny, to gracze nie będą musieli używać dodatkowych modów, by ocenić przeciwnika.
 
Q: Czy w nowym systemie będzie można ukryć swoje statystyki przed innymi graczami?
A: Niestety nie. Uważamy, że nie jest to dobry pomysł. Gracze chcą wiedzieć z kim/przeciw komu grają, czy nie mają przypadkiem styczności np. z botem. Ważne jest to również dla interakcji społecznych.
 
Q: Jakie wrażenia po wprowadzeniu Wielkiej Bitwy?
A: Wielka Bitwa okazała się sukcesem w temacie balansu. Niestety, pojawiły się problemy związane z matchmakingiem, ponieważ tryb ten kłóci się z poziomami normalnych bitew (oba tryby gry mają tylko 10 poziomów). Pracujemy nad rozwiązaniem.
 
Q: Artyleria jest bardzo irytującą klasą. Czy zostanie przerobiona lub usunięta z gry?
A: Artyleria nie zostanie usunięta. Klasa ta jest przeznaczona dla ludzi, którzy potrafią przewidzieć zachowanie innych graczy. Jest część graczy, którzy naprawdę lubią grać SPG, a niektórzy gracze grają tylko nią. Obecne zmiany spowodowały, że czołgi nie schodzą na jeden strzał i mogą przetrwać dłużej.
 
Silnik graficzny
Q: Czy obecne ograniczenie silnika do 127 klatek na sekundę zostanie usunięte wraz z wprowadzeniem nowych map HD (silnika graficznego)?
A: Zdajemy sobie sprawę z coraz większego wykorzystania monitorów wysokiej klasy (144 hz i 165 hz). Idea ograniczenia do 127 FPS nie wynika z samego klienta, a z wcześniejszego ograniczenia silnika Big World. Jak wspomniano wcześniej, system graficzny został całkowicie przepisany na nasz własny silnik. Myślimy o usunięciu lub zmianie limitu FPS, jest to w fazie testowania.
 
Q: Problemy w zachowaniu kamery (np. odchylanie działa w górę przy zmianie trybu strzeleckiego przy przeszkodzie) są irytujące. Czy są plany na zmiany?
A: Zdajemy sobie sprawę z tego problemu, niestety nie mamy obecnie żadnych oczywistych rozwiązań. Jednakże, od czasu wprowadzenia Pilzna (mapa z frabrykami) poprawiliśmy logikę odpowiedzialną za kierunek kamery. Jest to doraźna pomoc, ale nadal nie jest idealna. Zachowanie kamery w World of Tanks jest o wiele bardziej skomplikowane niż normalnej gry FPS (w przeciwieństwie do FPS, kamera w WoT musi wziąć pod uwagę wiele innych czynników, takich jak prędkość obrotu wieży, działa itd.).
 
Pozostałe kwestie:
  • Tryb Bitew historycznych został usunięty ze względu na przytłaczająco negatywną opinię graczy. Nie wiadomo, czy tryb historyczny wróci w przyszłość;
  • Są gracze, którzy sugerują dodanie do ustawień parametru czułości myszy. Zostało to zauważone i będzie wzięte pod uwagę w przyszłości. Jednak, według statystyk zebranych przez Wargaming, nie ma wielu graczy, którzy zmieniają ustawienia kontrolera czy myszki;
  • Los Chieftaina Mk. 6 – niestety mało prawdopodobne jest, abyśmy wprowadzili Chieftaina do gry. Tak jak bardzo chcemy wdrożyć w grę, tak nie chcemy by można go było odblokować przez Conquerora. Szukamy alternatywnej gałęzi/czołgów, które by pasowały do Chieftaina Mk 6.
 
Q: Czy WG rozważa rumuńskie drzewo technologiczne?
A: Niestety nie sądzę, że jest wystarczająco dużo rumuńskich czołgów, aby stworzyć takie drzewko.
 
Q: Kiedy dodacie polskie czołgi?
A: Nadal pracujemy nad polskim drzewem technologicznym. Znaleźliśmy już wszystkie pojazdy do niego, więc postaramy się wypuścić te czołgi jak najszybciej. Ale jest jeszcze za wcześnie, aby ogłosić jakąkolwiek datę.
 
Q: Gdzie jest SerB? Co on robi? Czy pracuje nad swoim głównym projektem z księżyca?
A: SerB wciąż pracuje w WG. Obecnie zajmuje się innymi projektami Wargaming.
 
via TAP & WG_Lumberjack

MiqT

Gracz, amator dobrej animacji, kina wszelkiego, smacznej książki oraz… wieczne dziecko. Człowiek lubujący się w ciekawych dyskusjach, często idący na przekór wszystkim. Posiadacz bardzo specyficznego poczucia humoru, dzięki czemu skutecznie segreguje grono swoich znajomych. A tak ogólnie to misio do rany przyłóż.

15 komentarzy

  1. Kuba napisał(a):


    Q: Wielu graczy nie przepada za nowymi działami Type 4 Heavy i Type 5 Heavy. Ich istnienie podważa sens dawania pancerza czołgom ciężkim.
    A: Zdajemy sobie sprawę, że gracze mają bardzo negatywne opinie na temat tych dział. Jednak w tym momencie nie osiągnęła ona krytycznego punktu, więc teraz nie będziemy ich zmieniać. Śledzimy temat.

    – lol … czy to znaczy że trzeba się zorganizować, opłacić komuś bilet ba Maltę i parę lokalnych cegieł ciepnąć w okno? Co do ch walca … stan wkwienia graczy ma osiągnąć poziom krytyczny zanim WG coś zrobi z tematem ? WTF?

  2. braindeadbot napisał(a):

    Kolejny raz pierdzielenie o szopenie i w kółko te same pytania oraz odpowiedzi na nie.
    Od bardzo długiego czasu nic się nie zmienia w tych q&a i wyglądają jak odpowiedzi supportu typu kopij i wklej

  3. P1trucha napisał(a):

    A o buffie dla starych premek cisza 🙂

  4. Motonita napisał(a):

    Ale w ch..a walą z tym Chieftainem. Na console nie mieli problemów, żeby go dodać jak alternatywną X obok FV 215b, a tutaj wymyślają. Pewnie za niedługo się okaże, że czołg zostanie przemianowany na premium VIII tieru i w sklepie sprzeda się jak świeże bułeczki. Brawo WG.

  5. Waiting napisał(a):

    Czy moglibyśmy się dowiedzieć jaki jest skład polskiego drzewka? Skoro mają już wszystkich kandydatów, dlaczego nie poinformują jakie pojazdy się tam znajdą. Sprawą oczywistą jest że skoro skompletowali drzewko to teraz przystąpią (lub są w trakcie testów i balansowania). A wiec?

    • Roophert napisał(a):

      Skompletowali, ale nie znaczy, że np. wymodelowali te pojazdy. Z tego co ja osobiście wiem to trzeba „pewne” rzeczy najpierw zrobić w przypadku niektórych pojazdów.
      W grudniu WG Fest, najpewniej wtedy dowiemy się konkretów; a jeżeli nie to pewnie drzewko wejdzie najprędzej pod koniec 2018.

  6. ArbuzowyKolega napisał(a):

    Czemu u nas nie ma takich kitkatów? Można by było dawać więcej masy dym darmozjadom co będę co rok wypuszczali jedynie jedną Polską premke ,żeby więcej zarobić.

  7. BlaCycki napisał(a):

    2 miesiące na przerobienie jednej mapy do HD, czyli poczekamy ze 2 Lata i może w końcu dostaniemy mapy w HD, ale wtedy grafika będzie słaba bo zostaną zbyt późno wydane i trzeba będzie przerobić je do ultra HD. Wnioskując dostaniemy Ultra HD mapy w super duper grafice za 5 LAT

  8. q napisał(a):

    Pierwsze pytanie i pierwsza odpowiedz to esencja konkretow. Damn you WG

  9. Midnight napisał(a):

    Dzięki. Spoko lektura do kawy.

Odpowiedz na „braindeadbotAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.