Porady młodego kapitana #5 – lotniskowce

Ostatni odcinek omawiający typy okrętów z tierów 2-6. Dziś o lotniskowcach.

LOTNISKOWCE – siła uderzeniowa każdej floty. Gra tym okrętem różni się od gry każdą inną klasą w grze. Na swój sposób przypomina grę artylerią w WoT (widok mapy z góry), z tą różnicą iż w WoWs lotniskowce mogą przy użyciu swoich samolotów również odpowiadać za rozpoznanie i śledzenie (podświetlanie innych okrętów – czyli jak LT w WoT). Głównym zadaniem lotniskowców jest topienie innych jednostek wroga oraz zwalczanie jego lotnictwa. Do dyspozycji gracza oddane są eskadry myśliwce, bombowce nurkujące oraz samoloty torpedowe, Ilość eskadr oraz samolotów dostępnych na lotniskowce różni się w zależności od tieru oraz nacji. Myśliwce są zaopatrzone w pewną ilość amunicji, a po jej zużyciu muszą wrócić na lotniskowiec celem jej uzupełnienia. Bombowce nurkujące i samoloty torpedowe po dokonaniu ataku muszą wrócić na lotniskowiec celem podczepienia nowych torped i bomb. Na chwilę obecną lotniskowce, dostępne od tieru IV mają Stany Zjednoczone oraz Japonia.

 

Dodatkowo – jeden lotniskowiec jako okręt premium mają też Niemcy (było z nim jednak trochę zamieszania i póki co został wycofany ze sprzedaży).

Niemiecki lotniskowiec Graf Zeppelin

Styl gry różni się od nacji i przyjętej przez gracza konfiguracji eskadr. Z grubsza rozróżnia się tzw (FD + fighterdeki oraz SD=strikedeki). W przypadku FD na lotniskowcu jest więcej eskadr myśliwskich, a mało uderzeniowych, w przypadku SD mniej (lub wcale) myśliwskich, a wyłącznie uderzeniowe; FD zasadniczo będzie głównie spotował oraz czyścił niebo z samolotów wroga, ale raczej niewiele wniesie do zadawania uszkodzeń wrażym jednostkom, a SD odwrotnie – nie zapewni ochrony powietrznej swojej flocie, ale przynajmniej teoretycznie jest w stanie zadać olbrzymie obrażenia flocie przeciwnej i jeśli w pierwszej fazie gdy zaatakuje i zatopi w jednym ataku wrogi lotniskowiec przez resztę bitwy bezkarnie (zważając jedynie na obronę przeciwlotniczą okrętów) będzie mógł siać śmierć i zniszczenie. Generalnie dobry gracz na lotniskowcu jest w stanie przeważyć szalę zwycięstwa na swoją stronę, z jednej strony zapewniając ochronę powietrzną swojej flocie, zapewniając rozpoznanie (szczególnie wykrycie i śledzenie wrogich niszczycieli) oraz zadając potężne uszkodzenia eskadrami uderzeniowymi; Od tieru VI kapitan dowodzący lotniskowcem uzyskuje możliwość ręcznego ataku myśliwskiego, zrzutu bomb i torped. Ale to już wyższa szkoła jazdy.

Autorem tekstów jest Eric_Wolf dowódca klanu IMPR0 w WoWs.


barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

4 komentarze

  1. Valagar napisał(a):

    Niestety w chwili obecnej lotniskowce amerykanskie 4-6 tieru sa zbyt op posiadanie 6 samolotow w skrzydle w stosunku do 4 po stronie japonskiej sprawia ze japonskie lotniskowce w starciu z amerykanskimi nie maja za bardzo szan

  2. Bruno napisał(a):

    to raczej nie poradnik, tylko opis klasy okrętów 🙁 szkoda

  3. Kriss napisał(a):

    Niestety coraz bardziej ogólnikowe te poradniki. Zapowiadało się ciekawie a teraz trochę rozczarowuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.