Komentarz Wargemingu dotyczący braku lotniskowców w bitwach klanowy

Dotarliśmy do komentarza dotyczącego braku lotniskowców w pierwszym sezonie bitew klanowych. Miłego czytania.

Kapitanowie!

Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi przemyśleniami o kilku ważnych kwestiach, w których wystarczająco nie wyjaśniliśmy. Mamy nadzieję, że pomoże Wam to lepiej zrozumieć naszą decyzję, aby umożliwić wszystkim graczom wynająć okręty X poziomu.

Dostępność do trybu i nowi gracze na wyższych poziomach.

Nie wyjaśniliśmy wystarczająco jasno, na czym ma polegać tryb bitew klanowych i do jakiej części graczy powinien być kierowany. Założenie jest takie, że powinien być poświęcony bardzo doświadczonym graczom z najwyższych miejsc w klasyfikacji. Oczywiście ważne jest dla nas umożliwić tym graczom wykazać się w ścisłej rywalizacji, ale tryb bitew klanowych nie powinien być dostępny wyłącznie dla najlepszych graczy.

Mówiąc inaczej, ten tryb nie powinien być kopią istniejących już turniejów społecznościowych i oferować identyczny rodzaj rozgrywki. Mechanizm doboru drużyn oparty na klasyfikacji i drabince turniejowej pozwoli stworzyć podobne rozgrywki na szczycie klasyfikacji, jak i również pozwoli pozostałym graczom wziąć udział w bitwach, rywalizować, zdobywać olej i nagrody.  Uważamy, że bardziej sensowne jest wprowadzenie nowej funkcji, która jest dostępna dla jak najszerszego grona naszych graczy, co w tym przypadku oznacza dostosowanie się do najlepszych graczy, jak i tych średniozaawansowanych.

Kierujemy się ideą, że włączenie większej ilości graczy do środowiska turniejowego pozwoli jeszcze bardziej rozpalić współzawodnictwo. Więcej uczestników oznacza, że różne poziomy w rankingu będą bardziej różnorodne i interesujące, będzie więcej miejsca na eksperymentowanie i innowacje, przynajmniej dopóki najlepsze klany nie zmuszą Was do używania tylko najbardziej efektywnych konfiguracji. Zmniejsza to również ryzyko pojawienia się problemów z systemem losującym, gdy aktywnych jest zbyt mało graczy.

To z tych powodów zdecydowaliśmy się wprowadzić rotację wybranych trzech okrętów X poziomu, aby więcej graczy miało dostęp do tego trybu Myślimy, że nie jest to uwłaczające dla naszej społeczności, gdyż ciężko uznać te czasowo dostępne okręty jako nagrodę. Nie zapewniają one żadnych bonusów, ani nie są tak efektywne jak okręty odblokowane w standardowy sposób – nie można na nich używać kamuflaży i są dostępne tylko w bitwach klanowych. Pozwalają jedynie wypróbować daną klasę okrętu, ale wciąż należy je odblokować samemu, aby faktycznie opanować je do perfekcji W tym przypadku jest to dla nas narzędzie by zapewnić, że większość naszych graczy może wziąć udział w tym trybie.

Gra lotniskowcem i jego wpływ na bitwę

Jak już wcześniej tłumaczyliśmy, decyzja o nie dopuszczeniu lotniskowców do pierwszego sezonu bitew klanowych jest oparta na wnioskach, jakie wysnuliśmy z obserwacji turniejów i wstępnych testów dotyczących klanów. Zdajemy sobie sprawę, że gracze używają mechaniki lotniskowców najlepiej, jak jest to możliwe, i to w naszej kwestii leży zmiana tej mechaniki, jeśli jest to potrzebne. Takie zmiany wpłynęłyby nie tylko na grę rankingową i nie jesteśmy gotowi, by podjąć się takich rozwiązań. Ponadto dosyć mała (a wręcz elitarna) grupa graczy dowodzących lotniskowcami również przyczyniła się do tej decyzji. Będziemy nieustannie pracować nad poprawianiem klasy lotniskowców równoważąc istniejące już mechaniki, w międzyczasie projektując zupełnie nowe.

Wierzymy, że dzięki nadchodzącym zmianom w działaniu zasłony dymnej, które były testowane w 0.6.11 PT, oraz usunięcie wykrywania przez lotniskowce, pozwoli na bardziej dynamiczne bitwy w tym sezonie i przyczyni się do urozmaicenia w kompozycjach drużyn (choć wiemy, że ten temat podlega dyskusji). Dzięki tym nowym funkcjonalnościom będzie można spotkać więcej graczy próbujących konfiguracji „dla zabawy”, zwłaszcza na niższych poziomach rankingu, ponieważ trudno będzie na początku przewidzieć różne zachowania.

Chodzi przede wszystkim o to, że jest to tylko początek i taki układ nie pozostanie na zawsze. W trakcie i po pierwszym sezonie będziemy analizować statystyki i oceniać Wasze opinie na temat tego trybu. Zachęcamy Was, byście go wypróbowali, po czym podzielili się z nami swoimi opiniami, pozytywnymi i negatywnymi. Pomoże nam to obrać kierunek w dalszym rozwoju klasy lotniskowców i bitew klanowych.

Znaczenie opinii.

Doceniamy społeczność zaangażowaną w klany w projektowaniu i usprawnianiu rozgrywki „klan kontra klan”. Choć niektóre klany nie zgadzały się z naszymi decyzjami, inne nas w nich popierały. Te mieszane opinie i pozytywne reakcje regionalnych społeczności upewniły nas, by podążać w tym kierunku. Jednakże zauważyliśmy, że gracze wspierający zapowiedziane przez nas zmiany są celem szyderstw i ośmieszania. Takie zachowanie jest niedopuszczalne. Nie ma takich okoliczności, by opinie, z którymi się nie zgadzamy, miały z tego powodu stracić na znaczeniu. To nie uzasadnia ataków na graczy posiadających inne opinie.

Cenimy opinie wszystkich graczy i społeczności i odbieramy je w dobrej wierze, że są zgodne z osobistymi odczuciami i nie mają na celu wprowadzić nas w błąd. Pomaga to nam zachować odpowiedni kurs i poprawiać wszystkie aspekty naszej pracy. Zdecydowanie wątpimy, że byłoby to możliwe bez naszej społeczności.

 

Do czasu rozpoczęcia nowego sezonu dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć na wszelkie ważne kwestie poruszone przez naszą społeczność.

 

worldofwarships.eu


barula

Pływający batyskaf bojowy. Monotematyczny wojownik autostrad uwielbiający historię, a w szczególności mongołów. W wolnych chwilach łażący po lasach romantyk z nożem i składaną piłą. Majtek okrętowy szukający dziury w całym, a w szczególności WoWsie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.