Gamescom 2017 Q&A

Wargaming wybrał kilka pytań z forum i udzielił na nie odpowiedzi podczas tegorocznego Gamescomu 😉

Matchmaking

Q: Czołgi poziomów VI i VIII zawsze znajdują się na dole listy zespołów. Czy istnieją jakieś plany, aby rozwiązać ten problem?
A: Stale pracujemy nad nowym systemem matchmakingu, i tak, będzie to naprawione. Jako, że cały mechanizm jest dość złożony, musimy każdy problem omówić osobno i wprowadzać ulepszenia krok po kroku.

Q: Plutony nigdy nie znajdują się na górze listy (za wyjątkiem poziomów X). Czy gracze są karani za grę w plutonach? Jeśli nie, to czy są planowane jakieś zmiany?
A: Przyglądamy się temu i poprawimy to jak najszybciej.

Q: Czy są jakieś plany na zmianę matchmakingu dla pojazdów z preferencyjnym losowaniem (+/- 1)? Jeśli nie, czy ponownie wprowadzicie możliwość gry z czołgami niższego poziomu niż ich własne?
A: Obecnie nie mamy takich planów.

Mapy

Q: Czy pojawią się nowe mapy, czy tylko przerobicie obecne? Czy dostaniemy mapy większych rozmiarów do trybu Bitew losowych?
A: Tak, pojawią się nowe lokacje, ale najpierw musimy skończyć prace nad konwersją istniejących już map do jakości HD.

Q: Co z boostami? Niektóre z nich mają zostać usunięte z aktualizacją 9.20, ale niektórzy gracze wciąż potrafią tam wjeżdżać. Czy zostanie to naprawione?
A: Wiemy, że w niektórych przypadkach te „boosty” mają znaczący wpływ na przebieg bitwy. Z aktualizacją 9.20 zlikwidujemy wiele wjazdów do stref, które z naszego punktu widzenia nie powinny być dostępne. Stale analizujemy Wasze opinie oraz nasze statystyki map, aby mieć ten problem pod kontrolą.

Pojazdy

Q: Czy w przyszłości wprowadzicie Sturmtigera?
A: Obecnie nie pracujemy nad tym pojazdem.

Q: Czy są jakieś plany na zmianę Artylerii? Na przykład wprowadzenie ograniczenia do jednej na drużynę?
A: Nie zamierzamy wprowadzać większych ograniczeń jeżeli chodzi o Artylerię w Bitwach losowych. Jednak w trybie Bitew rankingowych jedno dodamy: maksymalnie 2 SPG na drużynę.

Q: Czy pojawią się „trenerzy” wielu nacji, jak w World of Tanks Console? Na przykład niemiecki czołg zdobyty przez sowietów, który może szkolić załogi obu narodów?
A: Może, ale w tej chwili nie jest to coś, nad czym pracujemy.

Q: Czy planuje się więcej opcji personalizacji czołgów, np. skiny, emblematy lub emblematy własnego autorstwa, etc.?
A: Tak, przedstawimy to w przyszłości.

Q: Teraz, kiedy wprowadziliście Pudla jako pierwszy polski czołg, to czy w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się polskiego drzewa technologicznego?
A: Obecnie ciężko pracujemy nad polskim drzewem technologicznym. Jednak nadal jest za wcześnie, by podzielić się informacjami na jego temat. Gdy tylko drzewo będzie gotowe, wypuścimy je na Supertest i podzielimy się z Wami informacjami. Bądźcie czujni!

Q: Czy macie w planach wprowadzenie japońskich niszczycieli czołgów?
A: Zebraliśmy sporo informacji na temat japońskich Artylerii i niszczycieli czołgów. Jest jeszcze zbyt wcześnie by mówić o wprowadzeniu jakichkolwiek z tych pojazdów do gry. Na razie polskie drzewko ma wyższy priorytet.

Q: Czy w przyszłości planujecie ulepszenie starych czołgów premium (IS-6, Type 59, WZ-111, 112, etc.)?
A: Jeżeli chodzi o chińskie czołgi ciężkie premium, to zostały one poprawione dzięki najnowszym zmianom wagi, co potwierdzają opinie i statystyki graczy. Jeśli chodzi o pojazdy z preferencyjnym losowaniem, pracujemy nad różnymi rozwiązaniami, jak poradzić sobie z tą sytuacją, ale jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji.

(brane pod uwagę jest usunięcie preferencyjnego MM i może tak się stać, że czołgi z MM +/- 1 dostaną swojego rodzaju buff, tak, aby mogły konkurować z czołgami z jakimi miałyby walczyć. Tylko pytanie jest takie, jakiego rodzaju miałyby to być buffy na penetrację lub lepszy pancerz, aby mogły bić się z X-tkami? I jakiego rodzaju rekompensaty przewidują za ewentualną zmianę w MM? – przyp. redakcja).

Ekonomia

Q: Wprowadzenie Obligacji było bardzo kontrowersyjne. Jak widzicie ich wpływ na grę? Jakie są plany na przyszłość?
A: Mogło się zdarzyć tak, że Obligacje będą wyłącznie w Bitwach rankingowych. Jednak tak nie jest. Jak wspomniano wcześniej w naszych oficjalnych artykułach, planujemy udostępnić Obligacje także zwykłym graczom – nie chcemy zmuszać nikogo do udziału w Bitwach rankingowych. Po wprowadzeniu aktualizacji 9.20, Obligacje można będzie zdobyć zarówno w Bitwach losowych na poziomie X, jak i w trybie „Wielkiej bitwy”.

Q: Jakieś ulepszenia systemu nagród w Bitwach rankingowych?
A: Obecnie planujemy zmienić system nagród w taki sposób, aby na zakończenie każdego etapu można było zdobyć więcej więcej Obligacji. W ten sposób można zarobić sporo Obligacji, nawet jeśli nie trafimy na tablicę z wynikami.

Tryby gry

Q: Czy usprawnicie Bitwy rankingowe, poprzez poprawienie systemu punktowego, wydłużenie sezonu i dodanie różnych lig?
A: Obecnie pracujemy nad udoskonaleniem funkcjonalności tego trybu gry, aby uczynić go dobrze zbalansowanym i docenionym przez graczy. Niemniej jednak, pracujemy też nad stworzeniem koncepcji ligi opartej na Bitwach rankingowych. W tej chwili jest jeszcze za wcześnie, aby się tym podzielić. Jeśli pomysł okaże się dość dobry, to wszystkie informacje znajdziecie na naszej stronie.

Q: Czy będą nowe tryby gry dla poziomów innych niż X?
A: Tak, ale obecnie koncentrujemy się nad obecną zawartością gry.

Q: Jakie są dalsze plany na klany i Wojny klanów?
A: Rozwój Mapy Globalnej ma dla nas największe znaczenie! Zebraliśmy opinie graczy na temat mapy globalnej i na ich podstawie wprowadzimy ulepszenia w tym trybie gry. Właściwie wiele z tych sugestii zostało już wprowadzonych w najbliższym szóstym sezonie, startującym 28 sierpnia.

Po zakończeniu sezonu planujemy ogromne wydarzenie w Wojnach Klanowych z nową mechaniką, które ruszy pod koniec listopada. Pamiętajcie, że ta data może się zmienić. Siódmy sezon w przyszłym roku znacznie będzie się różnić od 6. i postaramy się też wdrożyć najlepsze pomysły graczy.

Poza Mapą Globalną, pracujemy nad udoskonaleniami trybu Twierdz. Na przykład od 24 sierpnia, członkowie klanu grający w bitwach losowych pojazdami X poziomu mogą zdobywać surowce przemysłowe.

Q: Czy będą dodatkowe możliwości treningowe dla nowych graczy?
A: Oczywiście! Na przykład z aktualizacją 9.19.1 wprowadziliśmy Unitarkę, która została znacząco usprawniona w porównaniu z poprzednim trybem szkoleniowym. Po analizie statystyk wprowadzimy kolejne aktualizacje do tego trybu.

Interfejs Użytkownika

Q: Czy są plany dodania kolejnych filtrów do karuzeli czołgów, np. trzy lub więcej rzędów, filtr dla czołgów nieelitarnych lub więcej niestandardowych filtrów?
A: Tak, pracujemy nad tym.

Q: Czy w garażu pojawi się więcej informacji na temat charakterystyk czołgów, takich jak opory dla gruntu lub stabilizacja działa?
A: Tak, planujemy wprowadzić to w przyszłości.

Q: W World of Warships możesz wybrać swój ulubiony Port. Czy coś takiego pojawi się w World of Tanks?
A: W tej chwili nie planujemy takich innowacji.

Inne

Q: Uważamy, że deweloperzy nie słuchają krytyki, skarg i sugestii. Proszę wyjaśnić, jakie inne czynniki mają wpływ na rozwój nowej zawartości.
A: Obserwujemy uważnie Wasze opinie i feedback graczy, także staramy się go wdrażać, gdy jest to możliwe. Oprócz forów, aktywnie komunikujemy się z Contributorami i blogerami, aby uzyskać więcej informacji zwrotnych od naszych graczy.

Q: Czy będzie jakiś system w World of Tanks, podobny do tego z World of Warships, który rozdawałby kontenery za zdobyte PD?
A: Obecnie nie mamy takich planów.

Q: W tej chwili czujemy, że bitwy kończą się zbyt szybko i stają się jednostronne, np. 15 : 4 po 4 minutach walki. Jeśli tak jest, możecie podzielić się statystykami wyników bitew z ostatnich aktualizacji?
A: Nie możemy podzielić się dokładnymi danymi i statystykami, ale potwierdzamy, że jest to prawdą. Analizujemy te statystyki i szukamy rozwiązania tego problemu.

Q: Czy wprowadzicie nowy zestaw misji osobistych?
A: Tak, nowe misje osobiste zostaną wprowadzone w przyszłości, więcej informacji zostanie ujawnionych bliżej terminu ich wypuszczenia.

Ź: worldoftanks.eu


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

26 komentarzy

  1. Anonim napisał(a):

    Po co nam japońskie artylerie dawać mi tu polskie niszczyciele oraz arte!

  2. Wszystko Fajnie napisał(a):

    Anton dodał jeszcze: „Pracujemy nad tym jak zwiększyć zyski z naszej gry, przyglądamy się jak zoptymalizować grę byście więcej płacili. Poza tym wszystko jest prawie dobrze bo nasze statystyki tak pokazują. Poza tym mamy dla was super innowacyjny zupełnie nowy tryb w którym to… zamiast 30 czołgów w bitwie będzie 60!!! zasady się nie zmienią ale hej! 60! a nie 30! czujecie różnice? czujecie to? Aaa amunicja… nie, wiecie co – nie trzeba wam więcej amunicji do tego trybu w końcu bitwa trwa przecież tyle samo nie? Co z tego że jest więcej czołgów – wiecie my patrzymy tylko na statystki, my nie potrafimy przewidywać. ALE jak się nawkurwiacie na to, że amunicja wam się kończy w wielkiej bitwie to wam damy. Ale najpierw musicie się na *******ć. Bo wiecie, my nie przewidujemy, mamy tylko statystyki. I nie wyjeżdzajcie nam z tymi czołgami lekkimi co mają po 30 pocisków. Strzelajcie ***** celnie hehehehe! No i na koniec mamy dla was świetne czołgi premium, lepsze niż to drzewkowe badziewie. Matchmaking? Następne pytanie poproszę hehehe. Dobra idźcie już do sklepu premium bo tam macie fajniejszy kontent niż w drzewku badań. Fajny gamescon, fajna gra, wszystko fajnie. Płaćcie. Pozdrawiam”

  3. Zolterg napisał(a):

    Powini wprowadzić, bonusy za codzienne logowanie się do gry.a
    Np : logujesz sie, grasz jedną looswa bitwę i dostajesz zeton i tak przez 10 dni w miesiącu nie koniecznie po kolei….i za taką wykonana rzecz… dostalibyśmy jakaś rezerwę , i za trzy takie nap…10 golda….

  4. Grzybek napisał(a):

    obecnie pracujemy, przyglądamy się, tak cały czas…znowu odpowiedzi kopiuj wklej. Gdyby nie olewali graczy, w końcu naprawili MM i RNG może gra szła by do przodu, teraz stoi w miejscu. Jeśli stoi w miejscu to się cofa bo inni idą do przodu 🙂 Co dadzą mapy HD? Skoro nie są zbalansowane? TDKiem jest słabo, HTKiem dostajesz od arty która denerwuje tak samo jak wcześniej. Po co zmieniać grę na lepsze skoro można coś popsuć i dać wtedy czołg premium 8t który jest lepszy niż te drzewkowe kupy.

  5. ko napisał(a):

    jak sobie przypominam kupując t34-3 płaciłem za preferencyjny mma do IX tieru a oni chcą żeby on i reszta go stracili nie zgadzam się bo utrata preferencyjnego mma da to że będę spotykał grile 15 i resztę niszczycieli co ma mnie na jeden lub 2 strzały. Mając losowania na IX tierze są tylko dwa pojazdy z tak dużymi uszkodzeniami isu 152 i t 30 a nie cała masa niszczycieli szczególnie że teraz na topie losuje dużo niszczycieli co mają rąbnięcie po 1000 i 750 szczególnie jest to widoczne jak gra się ósmym tierem więc dziękuje za taki pomysł wole jak jest wystarczy odrobinę poprawić tym czołgom penetrację i parametry niż robić z nich karmę dla X tierów

    • Malkoolm napisał(a):

      Nie płaciłeś za preferencyjny mm tylko za udostępnienie czołgu na konto. Jedno charakterystyki mogą być przez WG dowolnie zmieniane.

      • Może i gadam głupoty... napisał(a):

        Masz jak najbardziej rację, ale oprócz starej akcji z Typem 59, premki nie dostawały nerfów. I generalnie takie działanie nie byłoby na korzyść WG. Nawet jeśli wszystko wskazuje na to, że coś zasługuje na nerfy. Wystarczy z resztą zobaczyć co się stało z niemieckim Bulldogiem po zmianach w lightach. Stał się mocny. Ale to też na rękę WG. Będzie łatwiej wcisnąć zestaw za 400 zł z tym czołgiem.

    • Może i gadam głupoty... napisał(a):

      Póki co nie będzie żadnych zmian dla czołgów z preferencyjnym MM. I tego bym się trzymał. WG kiedyś wspomniało, że mają w planach wycofach ze sprzedaży wszystkie czołgi z MM +1. Minęło pół roku (czy może więcej) od tego obwieszczenia i w międzyczasie zdążył wrócić Panter M10, czy 112.

      Generalnie jestem przeciw usuwaniu MM+1. Nie po to np.: swego czasu kupiłem FCM’a, czy robiłem maraton na Super Pershinga. No i taka zmiana na pewno wywołałaby spory hejt ze strony graczy (nawet jeśli z tymi zmianami wiązałby się spory buff). Tak więc trzeba czekać na „cudowne” pomysły WG, a nie niepotrzebnie panikować.

    • Unterwalder napisał(a):

      Nie chcesz zmiany MM to nie płacz też o zwiększenie penetracji. Taka przysługuje czołgom +1.

  6. olinakon napisał(a):

    o wg dzienki za plany na japońskie niszczyciele czołgów tyle lat czekam na nie o wprowadź je przed tym Polskim drzewem klonów o wg za arte japońską dziękuje

  7. marco2217 napisał(a):

    Dziwne to wygląda. W jednej wiadomości słyszymy o tym, że chcą usunąć preferencyjny a tutaj zadaje się o to pytanie „Nie mamy tego w planach” a w następnym pytaniu już mają takie plany?

    • eFse7en napisał(a):

      Wydaje mi się, że nas olali i odpowiedzieli tylko na drugie pytanie „czy ponownie wprowadzicie możliwość gry z czołgami niższego poziomu niż ich własne? – Nie mamy tego w planach” – co jest logiczne.

  8. Tomek napisał(a):

    „Q: Czołgi poziomów VI i VIII zawsze znajdują się na dole listy zespołów. Czy istnieją jakieś plany, aby rozwiązać ten problem?
    A: Stale pracujemy nad nowym systemem matchmakingu, i tak, będzie to naprawione. Jako, że cały mechanizm jest dość złożony, musimy każdy problem omówić osobno i wprowadzać ulepszenia krok po kroku.”
    I co? Już nie jest nieskazitelny, a każdy kto twierdzi inaczej szerzy kłamstwo?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.