Q&A 23-08-17

Krótkie Q&A z deweloperami World of Tanks. Na pytania odpowiadał Anton Pankov, główny producent operacyjny Wargaming.

O Bitwach rankingowych, Wielkiej bitwie i nowych trybach.

  • Z wprowadzeniem formatu 30 x 30 na inne poziomy jeszcze się wstrzymamy. Takie bitwy na X poziomie są lepsze z punktu widzenia balansu. 
    Biorąc pod uwagę, że poprzednie tryby nie było bardzo udane, teraz staramy się tworzyć nowe. Na przykład, Bitwy rankingowe: grało dużo osób, wszyscy byli zachwyceni, dopiero potem pojawiły się problemy. Wyciągnęliśmy wnioski i przygotowujemy się do rozpoczęcia drugiego sezonu. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to trzeci, który planuje się przeprowadzić na początku następnego roku, zostanie wydany. 
    Wielką bitwę spróbujemy rozwinąć na bitwach losowych. Na żądanie graczy zrobiono więcej map, dodano więcej czołgów. Pojawią się za to nowe problemy: trzeba nauczyć się map o większym rozmiarze, będzie więcej artylerii, więcej „raków / pomidorów”. Wciąż eksperymentujemy, próbująść znaleźć udane elementy rozgrywki i sprawdzić je na serwerach głównych. Tak, jest od tego serwer testowy, ale gracze tam zachowują się dziwnie: nie czują odpowiedzialności. 
    Jeżeli chodzi o inne, fanowskie tryby – są pomysły, mamy kilka rozwiązań, więc coś się powinno pojawić.

Obligacje.

  • To, że chcemy rozwijać system obligacji – jest prawdą. Można je zdobyć w Bitwach rankingowych, pojawią się też w trybie „Wielka bitwa”, będą i w misjach dziennych. Chcemy, żeby gracz sam zdecydował, gdzie chce zarobić te obligacje. 
    Obligacje są bardzo kuszące. Być może, zastąpią nawet złoto i zaczną być wykorzystywane wszędzie. Na przykład, jako nagroda za maraton.

O personalizacji.

  • Wciąż rozbijana jest na dwie wersje: 2D i 3D
    2D – to wszystko, co związane z kamuflażem, emblematami czy napisami. Różowe czołgi? Jeszcze ich nie zobaczycie, ale dla pewnych regionów i graczy, którzy chcą takie widzieć, damy taką możliwość. Postąpimy przez analogię, jak w World of Warships: nie chcesz widzieć „różowych kucyków” – wystarczy zaznaczyć pole, aby wyświetlić tylko historyczne kamuflaże. Mamy zamiar pokazać je w tym roku. 
    3D – to worki, siatki, kraty, wizjery, itp. (za wyjątkiem ekranów). To, co nie daje przewagi na polu walki. Jasne jest, że na tym etapie musimy przygotować wiele nowego kontentu. Nawet jeśli zdecydujemy się na rozpoczęcie personalizacji 3D, na przykład przy 100-u czołgach, każdy z nich będzie potrzebował zestaw. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby porozmawiać o czasie realizacji. 
    Niewątpliwie, to zajmie dużo miejsca w kliencie gry. Dla oszczędności, możemy to rozbić na klient SD i HD. Nad jego rozmiarem czeka nas jeszcze dużo pracy, gdy pojawi się nowa grafika.

O e-sporcie i klanach.

  • E-sport dla nas to nie tylko sport z dużymi osiągnięciami, Golden League, multigaming i tak dalej. 
    Z klanami sytuacja jest prosta: gracze zwracali uwagę na pewne problemy i niedopatrzenia. Rozmawialiśmy z nimi o tych problemach i przedstawiliśmy plany. Niektóre z nich są już wdrażane. Szósty sezon Mapy Globalnej rusza z niewielkimi poprawkami, które zostały uwzględnione wedle życzeń graczy. Są jeszcze plany długoterminowe. 
    Jeśli chodzi o organizacje, np. Contras, oni chcą zrezygnować z grania na niej. Nie po to z nimi rozmawialiśmy, aby ich do nas przekonywać. Chcieliśmy usłyszeć prawdziwe problemy i to, na co warto zwrócić uwagę. W efekcie doszliśmy do porozumienia.

O Artylerii.

  • Artyleria ma się źle lub dobrze. Oczywiście, były negatywne i kryzysowe momenty. Na przykład SPG w pierwszym sezonie Bitew rankingowych, uniemożliwiała innym grę. Zwróciliśmy na to uwagę i ukruciliśmy precedens. W kolejnym sezonie Bitew Rankingowych będą tylko dwie „arty” na drużynę. W bitwach losowych ich „zagęszczenie” nie jest tak tragiczne i zasadniczo wszyscy są zadowoleni.

O czołgach lekkich.

  • Niektóre czołgi lekkie musimy poprawić. Znany jest nam problem: zarabiają mało doświadczenia za pełnienie ich głównej roli – świecenia. Chcemy zachęcić graczy do gry czołgami lekkimi, poprzez zwiększenie zarobku doświadczenia, a nie zwiększanie zasięgów widzenia.

O misjach osobistych.

  • Trwają prace nad drugim sezonem misji osobistych. O szczegółach opowiadać nie będę. Trwają prace nad zmianą interfejsu. Co niektóre misje, również zostaną uproszczone, ale nieznacznie. 
    Ogólnie chcemy poprawić wszystkie misje osobiste. Na przykład, misje na T-55A i Object 260 nie zaszkodziłoby poprawić. T28 HTC wykonuje się nieźle, a StuG IV to już pamiątka dla kolekcjonerów.

O następnych aktualizacjach.

  • Żadnych szczegółów zdradzał nie będę. W tym roku planuje się wiele rebalansów. Pracujemy również nad lekkimi czołgami premium (chociażby T-44 ltwt.).

O czołgu na urodziny projektu.

  • Celowo nie daliśmy żadnego prezentu. Od wielu lat zarzucano nam, że dajemy tylko 10 000 kredytów i miejsce w garażu. Nie chcieliśmy dać kolejnej „imby„. Są to czołgi dla kolekcjonerów. Każdy z tych czołgów ma własną historię i są związane z konkretnymi urodzinami i wydarzeniami. W tym roku postanowiliśmy zrezygnować po naciskach społeczności. Chcieliśmy zobaczyć reakcję graczy. Wiele osób jest niezadowolonych. Zastanawiamy się tylko dlaczego: tym, że nie daliśmy Wam 10 000 kredytów za sprzedaż czołgu, czy czymś innym?

Ź: Amway


Bin4r

Gracz World of Tanks od 2014 roku. Gram, bo jestem pasjonatem i wiem, że większość graczy w WoT to pasjonaci. Niech nasza gra będzie bardziej taktyczna i przemyślana. Trudniejsza, ale mniej irytująca – a przez to bardziej satysfakcjonująca. Postawmy na miodność!

14 komentarzy

  1. Mid napisał(a):

    tak trzy arty po 30 sec reload w drużynie i jakimś cudem cala 15 osobowa drużyna przeciwnika dostaje na raz, Bo zawsze arta bije w was a może patrzyliście ile to razy arta nie trafia lub zamiast was ktoś inny obrywa?? A Misje osobiste są wszystkie do zrobienia, po prostu im lepiej grasz tym ich więcej i szybciej zrobisz. Za darmo nic nie ma trzeba się postarać, to misja wchodzi i jak z głowy użyjesz to i od arty nie oberwiesz.

  2. Wik napisał(a):

    Czołg na urodziny…
    „W tym roku postanowiliśmy zrezygnować po naciskach społeczności.”

    No ciekawe kto tak naciskał że nie dostanie czołgu + miejsce w garażu.

    Nie wiedziałem że mogę sobie kupić miejsce w garażu za 10k srebra.

  3. PienknyMaryjan napisał(a):

    „ukruciliśmy precedens”

    Aha 😂

  4. życzę powodzenia napisał(a):

    No rzeczywiście przegiął pałę z tym środkowym paluchem,dawajcie WG więcej kasy a i tak was wszystkich p……lę , prosty przekaz.
    Kasa,kasa,kasa reszta to szczegół,nowe mapy HD kiedyś będą,polskie drzewko kiedyś będzie (może) ,pojazdy Premium ?OCZYWIŚCIE

  5. Krzysztof napisał(a):

    Zdjęcie Antona Pankova mówi wszystko o stosunku WG do graczy … 🙂

  6. mm napisał(a):

    Jedna misja osobista jest praktycznie nie do zrobienia na t28 gdzie musisz odbić pancerzem dwa razy tyle hp co masz na danym czołgu gdzie większość ludzi gra na złotych pociskach

  7. Dawbra napisał(a):

    Zdjęcie dokładnie ukazuje politykę WG.
    Piździki nisko tierowe jako prezent nie były dla debili które je sprzedają tylko dla kolekcjonerów.
    Ja może nie jeżdzę wszystkimi tymi czołgami ale niektóre są fajne i czekałem na ten co miał być w tym roku ale wg zawsze wie lepiej i zrobił nas w ciula.
    Może wystarczyloby zrobić te czołgi troche bardziej atrakcyjne do grania.
    Tymi prezentowymi premkami, które nie mają magazynkow da się grać, magazynkowe nie mają penetracji i rozrzut taki że łomot sie dostaje szybciej niż skupi działo i coś trafi.

  8. olinakon napisał(a):

    a ja nie jestem zadowolony 3 arty na bitwę to przesada masakrują wszystko ogłuszenie się kumuluje i ciągle jest się ogłuszonym i to mnie ******* do tego celność arty jest chirurgiczna uszkodzenia niszczyciela czołgów 500 i ogłuszenie na 16 sekund to przesada to nie tedek a wydaje się że jest gratis ma ogłuszenie.

    • Dawbra napisał(a):

      Jak jedziesz grupą albo stoisz na polu jakimś mentalnie op tankiem którego trzeba zabić szybko np Oiem bo plebs nie potrafi tego przebić to się nie dziw.
      Altylerzysci nie walą w co popadnie tylko w czołgi ciężkie do zniszczenia dla przeciętnego gracza – przynajmniej ja tak robie.
      Mialem akcje gdzie 5 czołgów wroga nacierało jedna stroną a my mieliśmy 3 arty i waliliśmy w całą tą grupke a naszych 3 ich rozwaliło.
      I co z tego jak moje S51 było w plecy z kasą i expa też tylko garstke dostało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.