Nowy matchmaking – FAQ

Na portalu serwera RU pojawiło się FAQ, w którym developerzy odpowiadają na pytania dotyczące matchmakingu i balansu, który pojawił się w wersji 9.18. Miłej lektury!

1. Bitwy w formacie 3-5-7 — dlaczego są one najlepszym rozwiązaniem?

Ponieważ ten typ bitew jest uczciwy dla wszystkich uczestników bitwy, bez znaczenia jest pozycja na liście. Każdy może się odnaleźć i mieć wpływ na wynik bitwy. Nawet w bitwie, gdzie jesteś najsłabszym pojazdem jest mnóstwo okazji by kogoś zniszczyć lub uszkodzić. Jeszcze będziemy rozmawiać o tym formacie w przyszłości.

2. Jasne. Ale dlaczego jest tak mało bitew w takim formacie (3-5-7), a tak dużo jednotierowych?

Ależ tak nie jest! Jak pokazują nasze statystyki ponad 65% wszystkich bitew odbywa się w formacie 3-5-7, 25% z nich to bitwy dwutierowe, a 10% jednotierowe.

Negatywne wrażenie może być też spowodowane tym, że niektórzy gracze trafiają kilka razy pod rząd na sam dół listy. Teraz mamy mechanizm, który próbuje zapobiec takiemu wydarzeniu – mimo to jeśli czas oczekiwania jest za długi wtedy wylądujesz w bitwie, w której nie ma znaczenia Twój poziom pojazdu.

3. Arty i czołgi lekkie. Są dosłownie wszędzie, czemu jest ich tak wiele w bitwach?

Bądźmy szczerzy. Po wypuszczeniu 9.18 było mnóstwo artylerii i czołgów lekkich, to prawda. Ale działo się tak tylko kilka dni po wypuszczeniu patcha, ponieważ wszyscy byli zainteresowani zmianami w balansie gry obu tych klas. Aktualnie sytuacja wygląda tak jak przed patchem 9.18.

Procentowa liczba SPG:

Zaraz po patchu 9.18 Aktualnie w 9.19
3 SPG 19,11% 13,07%
2 SPG 28,56% 26,57%
1 SPG 34,99% 38,27%
BRAK SPG 17,34% 22,09%

Liczba czołgów lekkich na bitwę:

Zaraz po patchu 9.18 Aktualnie w 9.19
VIII tier LT 2,44 2,13
IX tier LT 3,38 2,85
Х tier LT 2,58 2,16

4. Trzy SPG na bitwę – czy to normalne?

Liczba tego typu bitew to około 13%. Gwarantujemy, że bitew z 3 artami nie ma za dużo.

5. Dobra. Jak to jest, że jeden team ma LT i SPG, a inny nie?

Przed patchem 9.18 udostępniliśmy serie materiałów, w której to wyjaśnialiśmy. Kiedy matchmaking ma taką możliwość – tworzy teamy z tych samych klas, jeśli nie – pozwala wtedy na dobranie jednego lub dwóch pojazdów z innej klasy.

6. Jednotierowe plutony pozostaną na zawsze?

W tej materii jesteśmy nieugięci. Plutony już na zawsze pozostaną jedno-tierowe. Jest wiele powodów, dla którego tak musi być, ale kluczowe są dwa – przede wszystkim stare sytuacje z Mausem i MS-1 w plutonie, a także z różno-tierowymi plutonami byłby problem by utrzymać format 3-5-7.

7. Arty w plutonie. Co z nimi?

Tutaj przyznajemy, że popełniliśmy błąd. Artyleria wróci do plutonów, ale tylko jedna na cały skład. Zgodnie z życzeniem graczy.

8. Misje osobiste – kiedy pojawią się uaktualnione zadania?

Wprowadzenie nowych wersji zadań zostało zapowiedziane na patch 9.19.1. (tutaj dzięki Bin4r’owi możecie poczytać o zapowiedzianych już zmianach w zadaniach – dop. Sziszu)

9. Co dalej?

Posłuchamy waszych opinii. Już w patchu 9.19.1 matchmaking dotkną nowe zmiany. W końcu chcemy uczynić bitwy randomowe jak najprzyjemniejszymi. A poza tym – nowe modele HD, zmiany w dźwięku, dokończymy także nagrywanie głosów żeńskich załóg.

Jak dla mnie standardowe pitu-pitu. Tak naprawdę nic nowego się nie dowiedzieliśmy, a co wy sądzicie o tym FAQ?


21 komentarzy

  1. szczęściarz napisał(a):

    olałem wota na 3 tygodnie… postanowiłem pograć w FARCRY 3 i 4 … w niedziele odpalam wot i co się dzieje? ano w 15 bitwach randomowych jestem cały czas na „topce” nie ważne czy gram LT czy HT czy Artą, czy to tier VI czy VIII czy IX… każda bitwa na samej górze… tak działa nowy MM

  2. Sturmer napisał(a):

    Ja odinstalowałem, poziom frustracji przekroczył poziom przyjemności i odpoczywam z przyjemnością od tego

  3. LeW napisał(a):

    is-2 3 dni grania ani razu nie rzuciło na 5. 5/8 bitew IX, jedna VIII-VII i dwie VIII-VI. Różne pory, weekendy i na tygodniu, eu1 eu2 to samo. Po rewolucyjnym patchu zdarzało mi się V zobaczyć, i rzucało mnie wyrównanie. Raz topka, raz środek, raz dół a teraz oczywiście musieli to spartaczyć bo za dobrze było i się za dużo zarabiało.

  4. Swinia napisał(a):

    Szybkie losowania do bitwy czyli 1 sekunda. Po co coś takiego, poczekał bym i 30 sekund zamiast czekać na rozpoczęcie bitwy jak wszyscy sie załadowali. Co z tego ze szybkie losowania jak bitwa kupa

  5. Ja napisał(a):

    Tyle płaczu, tyle łez ale żodyn nie odinstalował WTA. Żodyn

  6. Tomek napisał(a):

    Posrane odpowiedzi tak samo jak pytania. Czemu nie ma pytań w stylu, „Gracze narzekają na chujowe mm, czy coś zrobicie?” Nie pytania są głupie, jak te o format 3.5.7. Srać na takie coś, ja chcę wiedzieć kiedy naprawią mm, bo nie jestem na topie tyle razy ile powinienem, ja chcę wiedzieć kiedy plutony na poziomach 8 będą wyrzucane normalnie a nie tylko na X

    • Swinia napisał(a):

      Dokladnie. Ja gram 90% w plutonie i jak weźmiemy 8 tiery to 9 na 10 są dychy i tylko raz IX. Gdy gramy dyszkami to zawsze są dyszki czasem czekamy po 30sek

      • 12345 napisał(a):

        a jakim cudem chcecie aby plutony były często losowane na top w bitwach formatu 3-5-7, gdzie trzygraczowy pluton wyczerpuje cały szczyt listy? ja gram w większosci solo i nie narzekam – losuje jak należy.

        • Tomek napisał(a):

          Ślepy kurwa jesteś? W OGÓLE NIE RZUCA NA TOPIE!
          I w dupie mam jak rzuca solo, pluton jest zrąbany i to nie podlega dyskusji, mm do poprawy.

          • 12345 napisał(a):

            rzuca, tylko dużo rzadziej niż grających solo i jak ma niby być inaczej? masz w plutonie trzy czołgi gdzie dla każdego jest wyliczany matchmaking osobno, z którego system prawdopodobnie wyciąga średnią i tam rzuca cały pluton. Jeśliby wyliczał, powiedzmy, tylko dla dowódcy byłoby zbyt preferencyjne bo taki pluton zająłby CAŁY szczyt. Można to ewentualnie zmienić pod warunkiem że w przeciwnej drużynie byłby identyczny pluton. Tylko że wtedy czekalibyście na bitwę dłużej. Dużo dłużej poza szczytem.
            PS: i kurwa nie klnij na czacie bo ci bozia paluchy upierdoli przy samej dupie.

  7. PienknyMaryjan napisał(a):

    Papier wszystko przyjmie

  8. ko napisał(a):

    niech bitwy jednego tieru będą częste a te z innymi rzadsze szczególnie że nikt nie lubi być losowany na 10 lub 9 kiedy gra 8 tierem ogólnie jak grałem 8 tierem to miałem w ciągu 2 godzin gry tylko 2 żuty na topie i jedną tego samego tieru a resztę od trzech do pięciu dziesiątek już wole częste rzuty z 3 dziewiątymi tierami i samymi 8 niż na dole z mausami,grilami 15 i typami 5 heawy które są silniejsze od 8 i mają ją na 2 lub 3 strzały

  9. KrukuPL96 napisał(a):

    Zbyt długi czas oczekiwania na wrzucenie do bitwy to dla WG 1 (jedna) sekunda? Czasem do kilku sekund? Bo bardzo często jestem na +2 właśnie po tym czasie. Naprawdę ja mogę spokojnie poczekać 2 nawet 3 minuty aby tylko równomiernie rzucało mnie na Top jak i na +2. To, że czekam zaledwie kilka sekund na bitwę NIGDY nie zrekompensuje mi ciągłego grania VIII z X… WG powinno ogarnąć, że granie ciągle na dnie stawki nie sprawi, że słabszy gracz będzie chciał dalej grać w WoTa, a umówmy się średnich graczy jest w wot najwięcej. Co z tego, że czołgów tierów +2 jest tylko 3. Tych +1 jest już 5 a w sumie różnic między 10 a 9 tierem nie jest tak wiele jak między 8 a 9. Więc gramy przeciwko 7 czołgom swojego tieru i 8 czołgom lepszym od nas. A niech jeszcze 8 tierami będą w większości TDki i arta to szansa na spotkanie swojego tieru grając normalym czołgiem spada i to bardzo. Więc mamy 8 czołgów wyższych poziomów do pokonania i np. tylko 4 czolgi 8go poziomu. Dodajmy do tego, że jesteśmy ciężkim czołgiem bazującym na pancerzu. Nie mamy wyboru, i tak będziemy walczyć z Mausem czy IS-7, a wysokotierowe TDki nas bardzo polubią. Med 8 poziomu nie ma szans z B-C 25t czy Škodą 50/51 a na przepychaczu też sobie nie poradzi nawet z ciężkimi 8 tierami na jakiejś tunelowej mapie więc również nie uniknie walki z tierem +1/+2.

    W 60% przypadków jesteśmy na dole stawki więc wyżej opisaną sytuację widzimy często. 23% to losowania +1 a tylko 7% losowań na top. Bardzo, bardzo niesprawiedliwe. Szkoda, że WG nie odniesie się do TEGO co napisałem, bo przecież wszystko jest super!

    Nie można oczywiście powiedzieć, że w takich bitwach nic się nie da zrobić, ale przyjemną grą to bym tego nie nazwał, a chyba od tego jest gra by sprawiała przyjemność…

  10. dsgv napisał(a):

    Widać, że mistrz Falathi prowadzi szkolenia dla pracowników WG z zakresu: „jak pieprzyć długo i bez sensu, żeby nic nie powiedzieć, a żeby wszyscy byli zadowoleni”

    • wuteasuwatelikacz napisał(a):

      Tak, jeśli Falathi jest pracownikiem WG ru, a nie eu. Do tego on raczej ma inne stanowisko, niżeli Ty myślisz.

      • Gwardyjski napisał(a):

        W WG wszyscy niezależnie od serwera i miejsca gdzie pracują, pieprzą po równo i to samo.

      • dsgv napisał(a):

        Wiem, jakie ma stanowisko. Po prostu w pieprzeniu jest na tyle bezkonkurencyjny, że WG pewnie to jakoś wykorzysta. Wystarczy posłuchać jego „wywiadów”, jakich udzielał naszym youtuberom. A to, jak cudownie wykręcał kota ogonem po niesławnym patchu Rubikon, to po prostu majstersztyk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.